Sale ja klassikko TRX300FW -91
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Se kokoero on ihan ok, nuissa orikinaaleissa on kans se vajaa 3 senttiä kokoeroo.
Eiköhän me ne BH:t hommata, se keveämpi malli vois olla ihan jees jos ei kauheen paljo kalliimpi oo...
Hitsarin kans keskusteltu vanteista, onnistuu kuulema helposti. Tarvittaessa voi kuulema kääntää koko keskiön ni passaa ainaki.
Eiköhän me ne BH:t hommata, se keveämpi malli vois olla ihan jees jos ei kauheen paljo kalliimpi oo...
Hitsarin kans keskusteltu vanteista, onnistuu kuulema helposti. Tarvittaessa voi kuulema kääntää koko keskiön ni passaa ainaki.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
-
- 6WD
- Viestit: 714
- Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
- Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
- Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
- Viesti:
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Ryyppyvipukin ilmestyi llan aikana ja on Made in Japan. Osien hankintaan sekaantunut henkilö kiittää tässä vaiheessa Lauria JL-Bikestä ja Ari Harjajärveä Pirttilästä että Sale on saanut projektin alkuun.
Minä ainakin laskisin alkuperäisten kumien pyörimiseron prosenteissa ja sitä vertaisin sitten uusien samaan, eiks se sillee luulisi löytyvän lähelle ?
Minä ainakin laskisin alkuperäisten kumien pyörimiseron prosenteissa ja sitä vertaisin sitten uusien samaan, eiks se sillee luulisi löytyvän lähelle ?
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Varaosat näyttäs ainaki löytyvän kohtuuajassa, ei ainakaa remontin teko siihen kaadu.
Täytynee ynnätä ne kehämitat, mutta tuskin siinä kaukana oikeasta ollaan jos pitäydytään tuuman verran erikokoisissa renkaissa..
Lauantai on töitä, saisko töiden jälkeen noudettua vanteet niin modattas Vexin kans niitä viikonlopun aikana?

Täytynee ynnätä ne kehämitat, mutta tuskin siinä kaukana oikeasta ollaan jos pitäydytään tuuman verran erikokoisissa renkaissa..
Lauantai on töitä, saisko töiden jälkeen noudettua vanteet niin modattas Vexin kans niitä viikonlopun aikana?
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Suosittelisin tilaamaan ebaystä ja jättää maahantuojan "järkihintaiset" osat hyllyyn
Ite tilasin Honda atc 200 -84:een uuden takajarruvaijerin, maksoi 18€ postikuluineen ja tuli noin viikossa
Ite tilasin Honda atc 200 -84:een uuden takajarruvaijerin, maksoi 18€ postikuluineen ja tuli noin viikossa
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Ei ainakaan tähän mennessä oo osien hinnat konkurssiin viemässä, vielä ei ole mitään syytä etsiä muita toimittajia..
Säästetään jossain toisessa kohdassa niin voidaan toisessa paikassa käyttää orkkisosia ilman kitsastelua. Ja oma työhän ei tunnetusti paljon maksa jos ei käytetylle ajalle hintaa laske. Harrastehommissa en yleensä laske.
Säästetään jossain toisessa kohdassa niin voidaan toisessa paikassa käyttää orkkisosia ilman kitsastelua. Ja oma työhän ei tunnetusti paljon maksa jos ei käytetylle ajalle hintaa laske. Harrastehommissa en yleensä laske.

Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
-
- 6WD
- Viestit: 714
- Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
- Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
- Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
- Viesti:
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Tervetuloa ja jos ei ole kiirusta niin jääkää kahville. Tuossa yksi linkki asiaan liittyen, ne osanumerot ovat samoja joilla Brandtinkin listat toimii; http://216.37.204.206/wps/Honda_OEM/HondaATV.aspsalesone kirjoitti:Varaosat näyttäs ainaki löytyvän kohtuuajassa, ei ainakaa remontin teko siihen kaadu.![]()
Täytynee ynnätä ne kehämitat, mutta tuskin siinä kaukana oikeasta ollaan jos pitäydytään tuuman verran erikokoisissa renkaissa..
Lauantai on töitä, saisko töiden jälkeen noudettua vanteet niin modattas Vexin kans niitä viikonlopun aikana?
CNC meinasi että sen pyörintäeron saisi laskettua teknisissä tiedoissa löytyvistä välityssuhde tiedoista, soita hälle niin kertoo asiasta lisää. Mun mielestä ainakin korkean (se 0.4 tuumaa yli) 25:n ja 26:n pyörintäero on suurempi kuin 24:n ja 23:n. Lähempänä totuutta voisi olla se että edessä tarkka 26" ja takana korkea 26".
Nyt viisaita päitä kehiin ja mielipidettä sekä faktaa !
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Renkaiden korkeudet nyt paineiden ollessa samat: Taka 595mm ja etu 565mm. Muutaman millin toleranssilla tietty.
Näine hyvineen ynnäilin nettiä hyväksi käyttäen kehäeroksi noin 5,2%
Esim. nuilla yllämainituilla BH kumeilla kehäeroa olisi vain noin 3,9%
Onko tässä mitään tolkkua?
Jos joku tarvitsee vekottimen perävälityksiä yms. niin Brandtin sivuilta löytyy suoraan orkkis manuaali jossa välitykset on lueteltu.
Näine hyvineen ynnäilin nettiä hyväksi käyttäen kehäeroksi noin 5,2%
Esim. nuilla yllämainituilla BH kumeilla kehäeroa olisi vain noin 3,9%

Onko tässä mitään tolkkua?
Jos joku tarvitsee vekottimen perävälityksiä yms. niin Brandtin sivuilta löytyy suoraan orkkis manuaali jossa välitykset on lueteltu.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
1:2, 2:3, 3:4 jne... Mitä isommaksi mennään luvuissa, sitä lähempänä on niiden suhde toisiinsa. Eli pyörintäero on isommilla kumeilla pienempi.TRX kirjoitti:Mun mielestä ainakin korkean (se 0.4 tuumaa yli) 25:n ja 26:n pyörintäero on suurempi kuin 24:n ja 23:n.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Kyllä tuossa tolkku on. Esimerkkinä traktorin renkaat, joissa tuuman kokoeroa ei edes huomaisi. Kottikärryssä taas tuuman kokoero on jo paljon.salesone kirjoitti:Renkaiden korkeudet nyt paineiden ollessa samat: Taka 595mm ja etu 565mm. Muutaman millin toleranssilla tietty.
Näine hyvineen ynnäilin nettiä hyväksi käyttäen kehäeroksi noin 5,2%
Esim. nuilla yllämainituilla BH kumeilla kehäeroa olisi vain noin 3,9%![]()
Onko tässä mitään tolkkua?
Jos joku tarvitsee vekottimen perävälityksiä yms. niin Brandtin sivuilta löytyy suoraan orkkis manuaali jossa välitykset on lueteltu.
Kyllähän ympyrän kehän mitat saa laskettua, jos tahtoo. Sitten perävälitysten mukaan laskee kuinka pitkän matkan rengas pyörii, kun kardaani on pyörinyt vaikkapa 20 kierrosta. Menee ehkä kuitenkin liian hienoksi semmoinen laskeskelu. Siksipä veikkaan, että 25 ja 26 kokoisien renkaiden yhdistelmä on riittävän toimiva ratkaisu. Kunhan ei pitkiä matkoja ajele asvaltilla neliveto päällä. Saako tuosta Hondasta nelivedon pois päältä?
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Näinpä juuri Emil, juuri tuossa Jaken kans asiaa kahvipöydässä pohdiskeltiin ja tultiin samaan tulokseen.
Kyllä vanhus on all time 4wd, eli ei saa nelikkoa pois. Tuskin on ongelma, tällä ajetaan kuitenkin vain maastossa ja talvella lumitöissä ei paikat liukkaalla liiemmin rasitu.
Vanteet on jo, renkaitakin jo vähän katseltu...
Ryyppyvipu ja öljynsuodatin tuli kans, pitää lähtä rapaamaan ne paikalleen.
Löytyi myös vara-avain, ei ole montaa kertaa virtalukossa käytetty on sen verran kirkas ja kulumaton.
Tässähän on kaikki melkein kuin uudessa!

Kyllä vanhus on all time 4wd, eli ei saa nelikkoa pois. Tuskin on ongelma, tällä ajetaan kuitenkin vain maastossa ja talvella lumitöissä ei paikat liukkaalla liiemmin rasitu.
Vanteet on jo, renkaitakin jo vähän katseltu...

Ryyppyvipu ja öljynsuodatin tuli kans, pitää lähtä rapaamaan ne paikalleen.
Löytyi myös vara-avain, ei ole montaa kertaa virtalukossa käytetty on sen verran kirkas ja kulumaton.
Tässähän on kaikki melkein kuin uudessa!


Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
-
- 6WD
- Viestit: 714
- Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
- Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
- Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
- Viesti:
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
No kun ynnättiin vakiota ja 25"/26" BH:ta niin orkkiksessa saatiin pyörimiseroksi 8.01 cm kierroksella, BH:lla 8,03 cm, teorissa näin (siis pii x halk.) ja tietty vanteet, paineet, kulutuspinta jne muuttaa totuutta hieman mutta aika lähellä ollaan.
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Ollut hetken hiljaisempaa värkkäilyn kans, muita kiireitä ollu riittämiin.
Ryypyttely onnistuu nykyään vivusta, samalla tuli puhdistettua tankki ja kaasarikin kävi ihan palasina pöydällä..
Ei tuolla mitään ihmeitä ollut, bensahanan suodatin näky poimineen moskat sisäänsä tehokkaasti.
Katsotaan jos juhannuspyhinä ehtis käydä vähän mönkimässä.
Ryypyttely onnistuu nykyään vivusta, samalla tuli puhdistettua tankki ja kaasarikin kävi ihan palasina pöydällä..
Ei tuolla mitään ihmeitä ollut, bensahanan suodatin näky poimineen moskat sisäänsä tehokkaasti.
Katsotaan jos juhannuspyhinä ehtis käydä vähän mönkimässä.

Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Tänään maattu tallissa ihan urakalla.
Laite kasattu ja muutamia toimenpiteitä tehty:
-Etupuskurin maalaus ja liukukidan asennus
-Vinssiin vaihdettu vaijerin tilalle köysi
-Tankki pesty ja vahattu
-Öljyt vaihdettu koneeseen(+suodatin), periin ja jakovaihteistoon taimikäliekkäänon
-Ilmanputsari puhdistettu (uusi menee hankintaan)
-Tulppa putsattu (uusi hankintaan)
-Tyhjäkäynnin kans taisteltu, tyhjäkäyntisuutin täytynee uusia.
-Kytkin säädetty
-Vetarin suojakumille annettu ensiapua uutta odotellessa.
Huomenna tarkoitus tehdä pieni koeajolenkki ihan maastoon asti, vertailun vuoksi mukaan lähtee referenssilaitteeksi Honda IB Special..
Viikon päästä alkaa kesäloma, ainakin alkuun on reissua tiedossa joten heinäkuun puolenvälin jälkeen vasta päästään viimeistelemään laite täyteen käyttökuntoon. Loppukesästä varmaan ehditään Kolmperään asti kokeilemaan vanhusta ihan tosissaan.
Laite kasattu ja muutamia toimenpiteitä tehty:
-Etupuskurin maalaus ja liukukidan asennus
-Vinssiin vaihdettu vaijerin tilalle köysi
-Tankki pesty ja vahattu
-Öljyt vaihdettu koneeseen(+suodatin), periin ja jakovaihteistoon taimikäliekkäänon
-Ilmanputsari puhdistettu (uusi menee hankintaan)
-Tulppa putsattu (uusi hankintaan)
-Tyhjäkäynnin kans taisteltu, tyhjäkäyntisuutin täytynee uusia.
-Kytkin säädetty
-Vetarin suojakumille annettu ensiapua uutta odotellessa.
Huomenna tarkoitus tehdä pieni koeajolenkki ihan maastoon asti, vertailun vuoksi mukaan lähtee referenssilaitteeksi Honda IB Special..


Viikon päästä alkaa kesäloma, ainakin alkuun on reissua tiedossa joten heinäkuun puolenvälin jälkeen vasta päästään viimeistelemään laite täyteen käyttökuntoon. Loppukesästä varmaan ehditään Kolmperään asti kokeilemaan vanhusta ihan tosissaan.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Tänään käyty hieman pöristelemässä maastossa.
Etenemisky yllätti, kallioilla ja suht kovapohjaisissa maastoissa laite eteni siinä missä isommatkin. Kuluneiden orkkisrenkaiden pito oli jopa yllätys, sorarinteessä eteneminen oli paikoin jopa varmempaa kun detroitilla varustetulla foremanilla jossa 28" pyörät.
Mutaan ei kannata noilla munkeilla mennä, ensimmäisen sutaisun jälkeen homma meni välittömästi liftaamiseksi. Jos pehmeässä pystyi ajamaan pintaa rikkomatta ja tasaisesti niin etenemiskyky oli jopa yllättävä vaikka renkaat ovat kapeat (edessä 8" ja takana 9". Keveyshän tuossa laitteessa on yksi avainasia etenemisen kannalta, eroa esim. ex.linkkuun on kuskin painon verran eli n. 75kg.
Vaativissa paikoissa huono tyhjäkäynti aiheutti omat haasteensa, kaasua ei kestänyt kokonaan löysätä ilman että kone sammui. Tuo pitää tutkia ensi tilassa kuntoon ennenkun isommin kannattaa lähtä haastavaan maastoon.
Pohjapanssari on ehdoton laitettava myös, kannot ja kivikot aiheuttavat turhan paljon jumppaamista ja sydämentykytyksiä.
Myös kovalaatikkoisella ajo vaatii opettelua, ihan samoilla systeemeillä ei voi mennä kun variaattorivehkeellä. Tämä on tosin vain kokemusta vaativa homma, kun tunteja tulee niin tuntuma laitteeseen paranee muutenkin. Kaikenkaikkiaan todella käteenkäypä peli, ei kaduta yhtään moisen hankinta.
Ja kyllähän HONDA laadukas laite on, siitä ei pääse mihinkään. 19 vuotta ikää ja täysin käypä laite uudempienkin seurassa.
Etenemisky yllätti, kallioilla ja suht kovapohjaisissa maastoissa laite eteni siinä missä isommatkin. Kuluneiden orkkisrenkaiden pito oli jopa yllätys, sorarinteessä eteneminen oli paikoin jopa varmempaa kun detroitilla varustetulla foremanilla jossa 28" pyörät.
Mutaan ei kannata noilla munkeilla mennä, ensimmäisen sutaisun jälkeen homma meni välittömästi liftaamiseksi. Jos pehmeässä pystyi ajamaan pintaa rikkomatta ja tasaisesti niin etenemiskyky oli jopa yllättävä vaikka renkaat ovat kapeat (edessä 8" ja takana 9". Keveyshän tuossa laitteessa on yksi avainasia etenemisen kannalta, eroa esim. ex.linkkuun on kuskin painon verran eli n. 75kg.
Vaativissa paikoissa huono tyhjäkäynti aiheutti omat haasteensa, kaasua ei kestänyt kokonaan löysätä ilman että kone sammui. Tuo pitää tutkia ensi tilassa kuntoon ennenkun isommin kannattaa lähtä haastavaan maastoon.
Pohjapanssari on ehdoton laitettava myös, kannot ja kivikot aiheuttavat turhan paljon jumppaamista ja sydämentykytyksiä.
Myös kovalaatikkoisella ajo vaatii opettelua, ihan samoilla systeemeillä ei voi mennä kun variaattorivehkeellä. Tämä on tosin vain kokemusta vaativa homma, kun tunteja tulee niin tuntuma laitteeseen paranee muutenkin. Kaikenkaikkiaan todella käteenkäypä peli, ei kaduta yhtään moisen hankinta.
Ja kyllähän HONDA laadukas laite on, siitä ei pääse mihinkään. 19 vuotta ikää ja täysin käypä laite uudempienkin seurassa.

Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Oliko se ilmanputsari missä kunnossa. Jos on kovin runnottu, niin saattaa haitata ilman kulkua. Ihmisillä joskus tapana pestä niitä liian voimakkailla aineilla, bensoilla taikka liuottimilla. Pesuun on oma aineensa. Liika öljykin on toki myös pahasta. Ennenkuin enemmän säätelet, niin odottele sitä uutta suodatinta. 
