Linhai 260:n pakkaskäynnistys ja lumityöt
Linhai 260:n pakkaskäynnistys ja lumityöt
Onko kellään muistoja viimetalvesta. Eli kaipaisin tietoja/kokemuksia miten kyseisen värkin saa pakkasesta käyntiin ja toinen mielenkiinnon kohde on että miten hoituu lumiyöt 122 levyisellä levyllä. Ja kaikki muutkin kokemukset ko. laitteesta ovat tervetulleet. Laite on ollu pihassa vasta vajaa viikon eli ei vielä osaa oikein mitään sanoa, mutta mitähän on luvassa...? Eikös tuo valmistajan suosittelema 15w/40 oo vähän liian jäykkää kylmäkäynnistykselle..[/b]
- waari
- 6WD
- Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
mä ainaskin laitoin mopilin synteettiset koneeseen. kannattaa tarkastaa pakkasenkestävyys jäähyttäjästä on kuulemma aika litkuu. ite vaihdoin 50/50 (50/60 nykäsen mukaan) glygolit kojeeseen. talvella ei ollu mulla konetta vielä mut nyt kun pakastu ni huomasin et starttinappi tahto jäätyä, ja kunnolla ,sai aika kauan sulatella lämpöhönkäimellä.
uskoisin et tolla tekee lumityöt siinä missä stigan park power ruohonleikkurilla. ajoin sellasella viime talvena lumet ja piha on kuitenkin mäkinen.

välittää.....
Käyntiin tuntuis lähtevän ihan mukavasti. Kylmimmät kelit nyt olleet -10 asteen paikkeilla ja muutaman rykäsyn jälkeen viimestään on lähteny pörisemään. Kannattaa hommata peite jos ulkona säilyttelee, vähän hillitsee paikkojen jäätymistä kun kuivana pysyy. Ja tosiaan jäähdytysnesteet tarkistukseen, -10c oli itellä entisten kestävyys.
-
- 3WD
Waari kirjoitti > mä ainaskin laitoin mopilin synteettiset koneeseen
Linhain maahantuoja sanoi keväällä 2005, että koneeseen pitää laittaa 15W/40 SG/CD tai 10W/40 SG/CD öljyt.
Ei suositellut synteetisiä öljyjä jos haluaa takuun olevan voimassa.
Omaan Linhaihin laitoin Mobilin Superit 10W/40 SG/CD.
Silloin kun Linhai ei ole ajossa niin se on lämpöisessä tallissa > ei kokemusta pakkaskäynnistyvyydestä.
Ja Makkve-7 kyselee > miten hoituu lumiyöt 122 levyisellä levyllä
Hyvin liikkui lumi (muutaman lumisateen kokemuksella ok-talon pihan lumitöistä keväällä 2005 ) ilman ketjujakin. Hankittuna on myös jääketjut > jotka heitän paikalleen jos pyörät alkaa muuten "lyödä joutavaa" lumihommissa. Lumilevy on 122 cm teveä ja levyn nosto/laskeminen sähkövinssillä.
Linhain maahantuoja sanoi keväällä 2005, että koneeseen pitää laittaa 15W/40 SG/CD tai 10W/40 SG/CD öljyt.
Ei suositellut synteetisiä öljyjä jos haluaa takuun olevan voimassa.
Omaan Linhaihin laitoin Mobilin Superit 10W/40 SG/CD.
Silloin kun Linhai ei ole ajossa niin se on lämpöisessä tallissa > ei kokemusta pakkaskäynnistyvyydestä.
Ja Makkve-7 kyselee > miten hoituu lumiyöt 122 levyisellä levyllä
Hyvin liikkui lumi (muutaman lumisateen kokemuksella ok-talon pihan lumitöistä keväällä 2005 ) ilman ketjujakin. Hankittuna on myös jääketjut > jotka heitän paikalleen jos pyörät alkaa muuten "lyödä joutavaa" lumihommissa. Lumilevy on 122 cm teveä ja levyn nosto/laskeminen sähkövinssillä.
Hanski Haminasta
- waari
- 6WD
- Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
dodii nyt on pakastellu jne... hyvin on lähteny käyntii. ainoo ongelma oli/on se pikku kytkin siellä jarrukahvan "takana" joka on aina jäässä et pitää painaa jalkajarruu käynnistettäessä. ja lumityöt..... tossa taannoin kun oli pikku myräkkää ja sähkötkin 45h poikki ni ihan kivasti sai tehtyy eli ei ongelmii paitsi et EI kannata ostaa mitään piilteeman halppisketjuja, ne ei kestä. meijän pihatie on aika pitkä ja mäkinen mut silti sai ajettuu ilman ongelmii kaikki ja koskaan aikasemmin ei oo lumityöt ollu yhtä hauskaa. tuli ajettuu naapurinki piha 

välittää.....
morjes! täytyy kyllä sanoo että jos joku väitää että taka vetosella ei tee lumitöitä ja että metässä ei pääse mihinkään niin on kyllä pahasti hukassa kyseisestä asiasta tai sitten ei ole kokemust taka vedosta. itse olen ainakin todella positiivisesti yllättynyt linhain kyvystä metsässä ja lumen työntö touhuissa.ketjujen kanssa lumityöt sujuu ongelmitta ja metsikössä en ole vielä edes kokeillu ketjuja kun ei ole tarvinnu ja olen sentään ajellu pahoissa paikoissa jyrkissä rinteissä ja paksussa lumessa eikä ole vielä kiini jääty.tietenkin maalais järkeä käyttäen!