tgb:n viritys

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Target 525 4x4 -08
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Elo 2009 10:12

tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja Target 525 4x4 -08 »

Pitäs löytää vähäsen vauhtii ja potkuu peliin lisää....pitäs olla muka 41 heppaa käytössä mutta tuntuu että on 3 jalkaisia koneja...menee hädin tuskin yli 90km/h ja huutaa ihan turhan korkeilla kierroksilla... Laittakaas vähän hyväks todettuja vinkkejä että milläs saatais puhtia tohon masiinaan.
Vatku
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:54
Mönkijä:: TGB 500R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??

Viesti Kirjoittaja Vatku »

Tämä jää laihaksi heti alkujaan :) Välillä tuntuu että onkohan niillä edes sitä kolmea jalkaa, nälissäänkin varmasti ovat. Eipä tuolle mitään voi tehdä tai näin olen ymmärtänyt. Tai ainahan moottoreita virittää voi mutta ei sellasia tee itse pimeässä tallissa juttuja. Koneteho vaikka olisikin lähellä sitä luvattua niin renkaille siitä menee ehkä puolet. Ja kierroksethan näissä nyt on aina ollu ylhäällä, sieltä löytyy juttua varin rassaamisesta tuolta kyllä. Renkaiden halkasijaa ku kasvatat nii kyl sen pitäs alkaa mennä 80 alueella ilman rajottimeen hakkaamista. SItä oon itekkin miettiny et miten siitä pääsis, rajottimelle hakee kyllä helposti mut meno jää siihen, eli pitäs saaha vaa kierroksia tiputettua. Pitäs ehkä perehtyä variaattorin toimintaan ku eipä ole se niinkään tuttu asia. Jos rahaa olis niin olishan se asianmukaista laittaa vehkeet rullille ja joku osaava ihminen säätämään. Sais ainakin nähdä sen karun totuuden mitä renkailta irtoaa, vaikka se ei lisätehoja toisikaan :)
Target 525 4x4 -08
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Elo 2009 10:12

Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??

Viesti Kirjoittaja Target 525 4x4 -08 »

Varin rulliin aattelin jossain vaiheessa kajota---->painavammiksi jos oon ihan oikeen ymmärtäny keskusteluista...tietäs vaan orkkis rullien painon ja koon ku ei viittis sen takia avata. Renkaat lähtee joo heti kyllä vaihtoon ku noi maxxisit eka kulahtaa. Missähän kohti se kuri muuten on siellä putkessa tarkalleen?...vois vaan tarksitaa että on kokonaan otettu pois.
Target 525 4x4 -08
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Elo 2009 10:12

Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??

Viesti Kirjoittaja Target 525 4x4 -08 »

Onko kenelläkään tietoo paljonko ton 525 nelikko targetin pitäs ottaa kierroksii ja huippuja......huomasin että tuolla keskusteluissa oli jollain ollu ajoitus jo tehtaalta pielessä....modulari oli kuulemma homman hoitanut kuntoon...pitäs vaan vähän tietää ettei turhaan heitä pyydä perehtymään. Eli tällä hetkellä ottaa rundii max 7800 ja huiput oon mittariin saanut myötätuuleen alamäkeen vauhtia potkien 90.4km/h mutta normi sileellä max 85km/h. Tuntuu vaan hullulta että jannut täällä sanoo 425 targetin kulkevan liukkaammin ku tää.
Target 525 4x4 -08
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Elo 2009 10:12

Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??

Viesti Kirjoittaja Target 525 4x4 -08 »

Pakoputken irroitin eilen ja muuten näytti hyvälle mutta äänenvaimentaja lähtee kyllä vaihtoon....se on aika piikanen---->slipari kiinni ku löytää hyvän mallin.
Avatar
fka
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 12 Elo 2007 09:12
Mönkijä:: TGB 525 Targetr
Paikkakunta: Espoo

Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??

Viesti Kirjoittaja fka »

Saman se 425 otti huippuja kuin tämä 525, uus vaan lähtee vähän pirteämmin. Putki näyttää vähän aneemiselta, kunnon slipari vois tehdä kutaa siihen kyllä. Variaattorin painoja muuttamalla voi muuttaa sitä millä kierroksilla laite lähtee etenee, korkeammilla kierroksilla lentäviä lähtöjä, matalemmilla kierroksilla helpompi hallita maastossa, huippunopeuteen se ei juurikaan vaikuta. Renkailla vois saada 5km/h lisää huippuja, kalliita kilometrejä nekin jos ei muuten tarvitse uusia renkaita. Heikolta näyttää virittämiset ellei mene perinteisen virittämisen puolelle, pytty ja kansi koneistamoon tai ahdin määrää tahdin. Niin ja jos löytää sopivan CDI-boksin (tai muokkaa itse sopivaksi) jossa ei ole kierrosrajoitin noin alhaalla niin sillähän kulkua saa lisää tietysti. Huhu kertoo että joku olisi näin tehnyt mutten minä ainakaan ole löytänyt siitä juttua mistään. Maahantuojakaan ei tiennyt sopivaa siihen tarkoitukseen, vaikka lupasin luopua takuista sitä vastaan :)
TGB 525 4x4 | Musta
---
http://www.bikersavenue.com
clubi69
3WD
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Joulu 2009 21:33
Mönkijä:: TGB Blade

TGB:n viritys

Viesti Kirjoittaja clubi69 »

Kertokaas tarkkaan kuinka ne laipat poistetaan sieltä pakoputkista jotta saadaan kiihtyvyyttä/tehoa lisää. Valokuvatkaan ei olisi pahitteeksi :?

trv.
jari
Avatar
japit
Tracks
Viestit: 1168
Liittynyt: 08 Tammi 2010 23:01
Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
Paikkakunta: Vantaa ja Nastolan seutu

Re: TGB:n viritys

Viesti Kirjoittaja japit »

Tosta löytyy kuvia. Itelläni oli toisesta putkesta lentänyt toi holkii pois ittestään ja kolisi pakoputkessa, otin toisenkin pois ,mutta kyllä vaikutukset olivat niin vähäiset että ovat paikallaan nyt. Ääni tuli pikkasen matalammaksi.
Http://kuvablogi.com/nayta/2647269/
" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
Puuhis66
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 03 Helmi 2010 11:24
Paikkakunta: Salo / Pertteli

Re: TGB:n viritys

Viesti Kirjoittaja Puuhis66 »

Ainakaan mun 250cc bladessa ei tuommoisia ole. Ja putki on ihan avoin eli jos kurit on jossain niin äänenvaimentimen sisällä...

Eikä niihin pääse käsiksi kuin pilkkomalla vaimentimen. :roll: :roll: :roll:
Mikä luvataan se pidetään.
Kuva
http://www.puuhis66.kuvat.fi/kuvat/

Uudenmaan Mönkijät ry
clubi69
3WD
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Joulu 2009 21:33
Mönkijä:: TGB Blade

Mönkijällä ajosta motarilla tai hiekkatiellä, kovvoo tai hiljoo

Viesti Kirjoittaja clubi69 »

Kiitos kuvista Japit. Tarkistanpa tänä iltana onko ne siellä. Kuinka otit ne pois, ihan vetämälläkö?
clubi69
3WD
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Joulu 2009 21:33
Mönkijä:: TGB Blade

Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??

Viesti Kirjoittaja clubi69 »

Minä olen sitä mieltä että oman turvallisuuden takia on parempi niin valmistajan kuin monien muidenkin näkökulmasta katsottuna parempi ettei ne mönkkärit kulje lujempaa kuin on suunniteltu.
Yksistään ATV laitteena jota ei voi kallistella mutkissa kuten moottoripyörää on jo aika vaarallinen jos nopeus kasvaa liian suureksi. Tuo 80-90 km/h on jo nopeutena ihan riittävä. En lähtis kovin pienellä
rahalla edes yrittämään sellaisella ATV:lla joka kulkis yli 100 km/h, tosi hervoton peli. Sen takiahan nuo kalliimmatkaan Canamit sun muut eivät kulje yhtään sen lujempaa kuin TGB:tkään vaikka kuutioita on
800 cm3. Myös siksi en ymmärrä miksi jotkut ostavat kalliin 800 cm3 Canamin vaikka se ei kulje yhtään sen lujempaa kuin TGB. Toki ehkä on kestävämpi mutta kun itse osaa korjata niin väliäkö sillä.
Olen omaani 250cm3 TGB:hen enemmän kuin tyytyväinen ja on hienompi peli kuin 800 cm3 Canam.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ulkonäköhän on toki katsojan silmässä ja se saa siellä olla.

Mutta eiköhän näillä mönkijöillä ajeta muuallakin kuin maantiellä, jolloin esimerkiksi 4-vedosta on jonkinmoista riemua jos tässä vaikka siihen 250 teguun vertaa.
Samaten 800 cc laitteessa on aikalailla enempi tehoa käytettävissä, kun maantien ulkopuolella ottaa rajoittimet pois.
Joojoo, on sekin laitonta, mutta en näe moraalisesti siinä mitään erikoista, että verollisesta masiinasta ottaa rajoittimen pois maastossa.

Mutta eikös meillä jonkinmoisena perustana ole länsimainen ajatusmalli, että kaikki ajelee sellaisella kun lystää.
Suunnitelmataloudessa kaikilla on mönkijä, mutta sillä ei voi ajaa, kun ei ole kellään polttoainetta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??

Viesti Kirjoittaja JJP »

clubi69 kirjoitti:Minä olen sitä mieltä että oman turvallisuuden takia on parempi niin valmistajan kuin monien muidenkin näkökulmasta katsottuna parempi ettei ne mönkkärit kulje lujempaa kuin on suunniteltu.
Yksistään ATV laitteena jota ei voi kallistella mutkissa kuten moottoripyörää on jo aika vaarallinen jos nopeus kasvaa liian suureksi. Tuo 80-90 km/h on jo nopeutena ihan riittävä. En lähtis kovin pienellä
rahalla edes yrittämään sellaisella ATV:lla joka kulkis yli 100 km/h, tosi hervoton peli. Sen takiahan nuo kalliimmatkaan Canamit sun muut eivät kulje yhtään sen lujempaa kuin TGB:tkään vaikka kuutioita on
800 cm3. Myös siksi en ymmärrä miksi jotkut ostavat kalliin 800 cm3 Canamin vaikka se ei kulje yhtään sen lujempaa kuin TGB. Toki ehkä on kestävämpi mutta kun itse osaa korjata niin väliäkö sillä.
Olen omaani 250cm3 TGB:hen enemmän kuin tyytyväinen ja on hienompi peli kuin 800 cm3 Canam.
OT!
Haluaisin tässä vaiheessa korostaa että crossit ovat myös mönkijöitä ja niillä pystyy kovemmissakin nopeuksissa toimia.
Mönkijää ei voi "kallistaa" mutta painoa pystyy ja PITÄÄKIN siirtää samalla tavalla kuin prätkälläkin.
Olen sitä vastaan jyrkästi että tehorajoitus poistuisi ja se korvautuisi 80-lätkällä.Aivan päätön idea mielestäni.
Anteeksi vuodatukseni meni pahasti OT mutta oevoe....
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

clubi69 kirjoitti:Minä olen sitä mieltä että oman turvallisuuden takia on parempi niin valmistajan kuin monien muidenkin näkökulmasta katsottuna parempi ettei ne mönkkärit kulje lujempaa kuin on suunniteltu.
Yksistään ATV laitteena jota ei voi kallistella mutkissa kuten moottoripyörää on jo aika vaarallinen jos nopeus kasvaa liian suureksi. Tuo 80-90 km/h on jo nopeutena ihan riittävä. En lähtis kovin pienellä
rahalla edes yrittämään sellaisella ATV:lla joka kulkis yli 100 km/h, tosi hervoton peli. Sen takiahan nuo kalliimmatkaan Canamit sun muut eivät kulje yhtään sen lujempaa kuin TGB:tkään vaikka kuutioita on
800 cm3. Myös siksi en ymmärrä miksi jotkut ostavat kalliin 800 cm3 Canamin vaikka se ei kulje yhtään sen lujempaa kuin TGB. Toki ehkä on kestävämpi mutta kun itse osaa korjata niin väliäkö sillä.
Olen omaani 250cm3 TGB:hen enemmän kuin tyytyväinen ja on hienompi peli kuin 800 cm3 Canam.
Mistä oot kuullu/luullu ettei esim.800cm3 can-am kulje tuota kovempaa :lol:
ccv
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Touko 2010 21:03
Mönkijä:: cf moto 820
Paikkakunta: Loppi

Re: TGB:n viritys

Viesti Kirjoittaja ccv »

En kyllä löytänyt omasta Tegusta kuin yhden holkin juuri ennen äänen vaimenninta.Ei sen poistaminen kovasti vaikuttanut meno haluihin.Toki kiihtyvyys parani ihan selvästi.Äänen vaimennin on seuraava kohde joka menee tutkinnan kohteeksi,se tuntuu olevan turhan tukkoinen.Pikku lisä ei tekisi pahaa tuohon voima puoleen.Huippu nopeus kyllä riittää jo nykyiselläänkin. Muuten olen ollut Teguun ihan tyytyväinen(450 IRS 4x4 -2010).
Viimeksi muokannut ccv, 26 Heinä 2010 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rinta kaarella kohti uusia takaiskuja...
Vastaa Viestiin