Etuperä asiaa

Keskustelua TGB mönkijöistä.
digu82
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
Paikkakunta: Kanta-häme

Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja digu82 »

Mitäs tuo konkreettisesti tarkoittaa Slip-Limited Front Differential ja varsinkin TGB Blade -tapauksessa, alhaalla linkki jossa valmistajan sivuilta TGB 425 ominaisuudet ja siellä maininta Slip-Limited Front Differential ?

Tässä linkki http://www.tgb.com.tw/style/content/tgb ... 6&id=49739#
Viisaammat, vastailkaa !! :)
Tgb 425 Blade 4x4
digu82
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
Paikkakunta: Kanta-häme

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja digu82 »

http://www.tgb.com.tw/style/content/tgb ... 6&id=49739#
Klikkaa linkkiä ja valitse "Features" -osio...
Tgb 425 Blade 4x4
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

" Slip-Limited Front Differential - When the mud gets deep, you need all the traction you can get. Shift from 2-Wheel Drive to 4-Wheel Drive, lock the front diff and let the fun begin! " ->

Tämä lause kertoo, että siellä olisi erikseen lukittava etulukko. Muuta en osaa sanoa laitteesta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
digu82
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
Paikkakunta: Kanta-häme

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja digu82 »

Mitä nyt tuossa googlailin niin viittais tuos (Slip-Limited-Differential) jonkinlaiseen kitkalukkoon, ja maahantuojakin sanoi että juuri Tuossa 425 Bladessa on etuperässä kitkalevyt yms.. Tarkoittaako tämä sitä, että omassakin kömpässä oisi sitten jonkinasteinen kitkalukko, sen toimintaa en kyllä itse ymmärrä, voisiko joku viisaampi kertoa :)
Tgb 425 Blade 4x4
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja Nege »

Oliko tähän tullut mitään selkeää vastausta.

Omassani kun ei tunnu tuo etuperän "kitkalukko" toimivan kovin hyvin.
Modularissa sanoivat et juu ei siinä ole lukkoa, mutta kun sanoin et varaosaluettelossa puhutaan kitkalukosta niin selittivät et "niin on siellä jotain levyjä"

Onko nyt käynyt niin että pojat ei itsekkään tiedä ja laittaneet perus hypoidiöljyt sisälle?
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja jaket »

Slip-Limited Front Differential on kai vain yleisnimitys, toteutus voi olla erilainen eri vehkeissä ja toiminnan laatu myös.
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Jos sais jostain etuperän räjäytyskuvan niin siittä vois alkaa pohtimaan syvällisemmin sen sielunelämää, mutta lukkoa ei ole 425 bladessa, ei minkäänlaista.
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja Nege »

Tuossa asiaa tutkiskellu hetken.
Löysin Outback:in osaluettelon.
Onko Outback sama kuin Blade?

Jos niin tässä osaluettelo jota voisi soveltaa.
http://www.cobrasales.com/parts/tgb/TGB ... Manual.htm

Sivu 113. Front Differential Assy
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja jesi »

Niin tai näin, jos mainittu limited slipiks ja "jotain levyjä sielä on", niin seo sillo vaa peruskitkalukko, niin hyvässä kuin pahassakin.
Mutta 100% lukkoa siitä ei saa, tosinkin toimintaan voipi vaikuttaa käytettävillä öljyillä.


Mutta tälläi ku tekee nii alkaa tossut pitämään:
Kuva
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja Nege »

Näinpä.
Heivasin pari päivää sitten hypoy ls 90 öljyt keulaan.
Saa nähä toimiiko yhtään paremmin.

Onkos tuo Jesi "hyvä esimerkki" kemppilukosta.
Näyttää siltä et pyöristä kyllä löytyy pitoa tuolla.
Tosin jarrupitoa. :biggrin:
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Kaverille ruutattu aina 425 bladeen hypoid ls öljyt etuperään, ei mitään eroa alkuperäisiin (modularboxin käyttämiin) öljyihin, tai ei ainakaan ole huomattu...

Jumiinjäädessä suttaa aina vähemmällä pidolla oleva eturengas ja pidolla oleva rengas pysyy paikoillaan / nykii hieman, eli ihan normaalia.

Joskus auttanut etujarrulla kikkailu, mutta siitä en ala luennoimaan.
Naxis
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Joulu 2009 23:13
Mönkijä:: Linhai
Paikkakunta: iitti

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja Naxis »

Yleensä kitkalukon tunnistaa helpoiten kun nostaa etupään ylös ja pyörittää toista etupyörää , ja jos toinen pyörii myös samaan suuntaan niin jonkinlainen "lukko" siellä on. Se pitääkö se on sitten eriasia. Tietysti voi pitää toista pyörää paikoillaan kun toista pyörittää pitäsi tuntua vastusta, jos on tavallinen tasauspyörästö pyörii aivan vapaasti.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Naxis kirjoitti:Yleensä kitkalukon tunnistaa helpoiten kun nostaa etupään ylös ja pyörittää toista etupyörää , ja jos toinen pyörii myös samaan suuntaan niin jonkinlainen "lukko" siellä on. Se pitääkö se on sitten eriasia. Tietysti voi pitää toista pyörää paikoillaan kun toista pyörittää pitäsi tuntua vastusta, jos on tavallinen tasauspyörästö pyörii aivan vapaasti.
425 bladessa pyörii vastakkainen eturengas eri suuntaan kuin se mitä parhaillaan pyörittää, sitä "lukkoa" ei siellä edelleenkään ole, eikä sen toiminta muuttu millään tavalla lukolliseksi muuten kuin rakenteellisilla muutoksilla(kempit, lockerit yms yms..)

Nimimerkillä kokemusta on :D
camshaft6
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Huhti 2011 20:42
Mönkijä:: tgb 425 blade
Paikkakunta: karkkila

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja camshaft6 »

Kyllä 425 bladessa on kitkalukko,olit toteutettu kahdella setillä kitkalevyjä joiden painetta säätää kupera jousiteräs levy,omassa perässä näytti kylläkin nämä jousilevyt antautuneen,eli "lukko" oli tehoton ja veto väittyy planeettapyörien kautta.
Bambin0
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Tammi 2012 22:54

Re: Etuperä asiaa

Viesti Kirjoittaja Bambin0 »

Edit:

Ongelma ratkaistu...
Vastaa Viestiin