Mitäs tuo konkreettisesti tarkoittaa Slip-Limited Front Differential ja varsinkin TGB Blade -tapauksessa, alhaalla linkki jossa valmistajan sivuilta TGB 425 ominaisuudet ja siellä maininta Slip-Limited Front Differential ?
" Slip-Limited Front Differential - When the mud gets deep, you need all the traction you can get. Shift from 2-Wheel Drive to 4-Wheel Drive, lock the front diff and let the fun begin! " ->
Tämä lause kertoo, että siellä olisi erikseen lukittava etulukko. Muuta en osaa sanoa laitteesta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Mitä nyt tuossa googlailin niin viittais tuos (Slip-Limited-Differential) jonkinlaiseen kitkalukkoon, ja maahantuojakin sanoi että juuri Tuossa 425 Bladessa on etuperässä kitkalevyt yms.. Tarkoittaako tämä sitä, että omassakin kömpässä oisi sitten jonkinasteinen kitkalukko, sen toimintaa en kyllä itse ymmärrä, voisiko joku viisaampi kertoa
Omassani kun ei tunnu tuo etuperän "kitkalukko" toimivan kovin hyvin.
Modularissa sanoivat et juu ei siinä ole lukkoa, mutta kun sanoin et varaosaluettelossa puhutaan kitkalukosta niin selittivät et "niin on siellä jotain levyjä"
Onko nyt käynyt niin että pojat ei itsekkään tiedä ja laittaneet perus hypoidiöljyt sisälle?
Jos sais jostain etuperän räjäytyskuvan niin siittä vois alkaa pohtimaan syvällisemmin sen sielunelämää, mutta lukkoa ei ole 425 bladessa, ei minkäänlaista.
Niin tai näin, jos mainittu limited slipiks ja "jotain levyjä sielä on", niin seo sillo vaa peruskitkalukko, niin hyvässä kuin pahassakin.
Mutta 100% lukkoa siitä ei saa, tosinkin toimintaan voipi vaikuttaa käytettävillä öljyillä.
Kaverille ruutattu aina 425 bladeen hypoid ls öljyt etuperään, ei mitään eroa alkuperäisiin (modularboxin käyttämiin) öljyihin, tai ei ainakaan ole huomattu...
Jumiinjäädessä suttaa aina vähemmällä pidolla oleva eturengas ja pidolla oleva rengas pysyy paikoillaan / nykii hieman, eli ihan normaalia.
Joskus auttanut etujarrulla kikkailu, mutta siitä en ala luennoimaan.
Yleensä kitkalukon tunnistaa helpoiten kun nostaa etupään ylös ja pyörittää toista etupyörää , ja jos toinen pyörii myös samaan suuntaan niin jonkinlainen "lukko" siellä on. Se pitääkö se on sitten eriasia. Tietysti voi pitää toista pyörää paikoillaan kun toista pyörittää pitäsi tuntua vastusta, jos on tavallinen tasauspyörästö pyörii aivan vapaasti.
Naxis kirjoitti:Yleensä kitkalukon tunnistaa helpoiten kun nostaa etupään ylös ja pyörittää toista etupyörää , ja jos toinen pyörii myös samaan suuntaan niin jonkinlainen "lukko" siellä on. Se pitääkö se on sitten eriasia. Tietysti voi pitää toista pyörää paikoillaan kun toista pyörittää pitäsi tuntua vastusta, jos on tavallinen tasauspyörästö pyörii aivan vapaasti.
425 bladessa pyörii vastakkainen eturengas eri suuntaan kuin se mitä parhaillaan pyörittää, sitä "lukkoa" ei siellä edelleenkään ole, eikä sen toiminta muuttu millään tavalla lukolliseksi muuten kuin rakenteellisilla muutoksilla(kempit, lockerit yms yms..)
Kyllä 425 bladessa on kitkalukko,olit toteutettu kahdella setillä kitkalevyjä joiden painetta säätää kupera jousiteräs levy,omassa perässä näytti kylläkin nämä jousilevyt antautuneen,eli "lukko" oli tehoton ja veto väittyy planeettapyörien kautta.