Honda trx 300 Big Red

Keskustelua Honda mönkijöistä.
amis
Tracks
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Elo 2004 23:14
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Eihän tossa mitään kovin vakavaa vikaa oo edes vielä ollut jos tossa oli kaikki viat... Kulutusosiahan noi kaikki stefat yms. on, mutta silti aika huolimatonta toimintaa edelliseltä omistajalta, jossei ole viittiny edes öljyjä kattella/vaihtaa :roll:
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Re: trx 300 eka kömpijä

Viesti Kirjoittaja Jylli »

kädetön säätäjä kirjoitti: vakiona etu 23x8-11 ja taka 24x9-11
Renkaiden koon suhde-eroa ei kaiketi saa muuttaa, koska se rasittaaa voimansiirtoa. On kyseinen kampe suunniteltu niin että siinä on edessä pienemmät kumit/vanne kuin takana. Joskus siitä oli täällä muistaakseni keskustelua :? Mutta kyllä siihen isompia kumeja pitäs saada, jossei suomesta niin sitte jenkkilöistä :lol:
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

Rengas asiaa löytyypi: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=2327

Tuon kun lukeepi ensin ajatuksella läpi ja miettii lukemaansa niin voi oivaltaa että etu 23x8x11 ja taka 24x9x11 ei oo saman kokoiset kuten Jylli kirjoitti, vaan etuset on pienemmät kuin takaset.

Onko noi renkaat varmasti alkuperäiset ensiasennus renkaat? Jos on niin, tuumaa suuremmat: etu 24x8x11 ja taka 25x9x11
Viimeksi muokannut methocel, 23 Joulu 2005 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
kädetön säätäjä
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Joulu 2005 20:44
Paikkakunta: tervakoski

trx 300 eka kömpijä

Viesti Kirjoittaja kädetön säätäjä »

pystyykö muuttamaan suoraan? 23"/24" suhde on 0.9583 ja 24"/25" suhde on 0.96 eroa ei ole paljoa, mutta on kuitenkin. Eli kestääkö voimansiirto tämän pienen muutoksen? pääasiallinen käyttö on pehmeällä alustalla( metsä, hiekkatiet) ei kestopäällysteellä
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä...
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Ei tuossa ole kovin iso ero. Kyllä kai se kestää, pitäisi kestää, laitat takarenkaisiin vaan aavistuksen verran enemmän painetta kuin eturenkaisiin niin kyllä luulist toimivan.

Kuluvathan renkaatkin eri tahtiin, ja silloin välitykset muuttuu. Myös ne välit muuttuu kun on eri paineet edessä ja takana. Erot ovat varmaan jopa isompia kuin mitä sulla nyt tuossa. Ja kyllä nuo vaan toimivat.

Olihan tuo minullakin yamahassa. Renkaat oli samankokoiset, mutta eturenkaat kuluneemmat ja painettakin saattoi olla edessä vähemmän kuin takana. Silloin renkaiden kokoero oli silminnähtävää, ja kyllä se voimansiirto vaan pelasi.
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

methocel kirjoitti:Rengas asiaa löytyypi: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=2327

Tuon kun lukeepi ensin ajatuksella läpi ja miettii lukemaansa niin voi oivaltaa että etu 23x8x11 ja taka 24x9x11 ei oo saman kokoiset kuten Jylli kirjoitti, vaan etuset on pienemmät kuin takaset.

Onko noi renkaat varmasti alkuperäiset ensiasennus renkaat? Jos on niin, tuumaa suuremmat: etu 24x8x11 ja taka 25x9x11
Huom! Tulipa eilen väsyneenä kirjoteltua pehmosia, korjasin eilisen kirjoitukseni! :oops: Nää rengasasiat voi olla välillä vaikeita..
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
arskawa
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 18 Syys 2005 14:05

etuperä

Viesti Kirjoittaja arskawa »

Jylli kirjoitti:Tervehdys, Itsellä kanssa samanlainen laite vuosimallia on vaan 98'.
Öljyjä kannattaa vaihtaa ohjekirjan antaman ohjeen mukaan ja joka öljynvaihdossa tottakai vaihtaa se öljynsuodatin. Ja se suodatin oikeinpäin!!!
Etuperään sitten limited-slip periin tarkoitettua öljyä.
Muuten laite on lähes pomminvarma ja pääsee sillä lähes joka paikkaan mihin myös uusilla isolohkoillakin :P
tuota noin,minullakin tuollainen,öljyt vaihtelen kevät syksy aikataululla,olen käyttänyt ihan ohjekirjan mukaisia öljyjä,tuosta limited-slip jutusta en ole kuullutkaan,kerro tarkemmin,mobilia käytän. :shock: muutenhan tuo on luultavasti maailman paras kulkija ja varsinkin -98 :D
kädetön säätäjä
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Joulu 2005 20:44
Paikkakunta: tervakoski

trx 300 eka kömpijä

Viesti Kirjoittaja kädetön säätäjä »

tuo rengaskoko on alkuperäinen ja lisämomentin tekee, että"neliveto" on kiinteä, ei katkaistava, eikä keskitasauspyörästöä. Etuperään lukkoperäöljyä, koska siellä on levylukko, joka vaatii erikoisöljyt toimiakseen kunnolla ja pitkään, Verrattavissa monilevyiseen öljykylpykytkimeen. Väärällä öljyvalinnalla voidaan pilata massalevyt, eikä ihan halpoja...Tässä kinkunsyönnin lomassa ihmettelin alustaa ja totesin iskaripaketin vaihtokuntoiseksi, tai ainakin remonttia vaativaksi. mitä olette mieltä, kannattaako alkuperäisiä ruveta remontoimaan, vai onko järkevämpää etsiä uusia
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä...
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Re: etuperä

Viesti Kirjoittaja Jylli »

arskawa kirjoitti:
Jylli kirjoitti:Tervehdys, Itsellä kanssa samanlainen laite vuosimallia on vaan 98'.
Öljyjä kannattaa vaihtaa ohjekirjan antaman ohjeen mukaan ja joka öljynvaihdossa tottakai vaihtaa se öljynsuodatin. Ja se suodatin oikeinpäin!!!
Etuperään sitten limited-slip periin tarkoitettua öljyä.
Muuten laite on lähes pomminvarma ja pääsee sillä lähes joka paikkaan mihin myös uusilla isolohkoillakin :P
tuota noin,minullakin tuollainen,öljyt vaihtelen kevät syksy aikataululla,olen käyttänyt ihan ohjekirjan mukaisia öljyjä,tuosta limited-slip jutusta en ole kuullutkaan,kerro tarkemmin,mobilia käytän. :shock: muutenhan tuo on luultavasti maailman paras kulkija ja varsinkin -98 :D
Joo sori vastausta en ole kerennyt rustata kun olen ollut Hondaa ulkoiluttamassa joulun ajan. Mutta asiaan. Etuperässä kun on limited-slip perä eli siellä on sellaset lamellit (kuin kytkinlevyt), niin jos on "vääränlaiset" öljyt ja kompijä saattaaa olla ajamatttomana jopa kuukausia, kuten itsellä, niin normaali peräöljy jotenkin liimaa nuo levyt yhteen niin tiukastti että ajossa kuuluu sellasta kolinaa ainakin käännettäessä että meinaa paskat tulla housuun, jos laite päivittäisessä ajossa etc. niin ongelmaa ei suurella todennäköisyydellä tule. Lamellien liimautuminen VÄLTTÄMÄTTÄ aiheuta mitää vauriota noihin levyihin, mutta tuon ikävän äänen voi välttää käyttämällä öljyä jossa lukee että on Limited-slip periin.
Itsellä kävi kuten varmaan jo edeltä arvaat tuo kyseinen tapahtuma. Oli jo vähän suru puserossa kun luulin että Varmastikin ilmeisen kallis perä rikki :x . Mutta onneksi oli tuttu joka purkaa ja kasaa mitsun ralliautoja tunsi saman ongelman ja kertoi että öljyt vaihtamalla pitäs mennä ongelma ohi, ja näin onneksi kävikin :wink:

Joo toi Trx 300 on kyllä niin pomminlujavehje ainakin oikein huollettunaettä oksat pois , ja ilman huoltoakin olleista olen kuullut huikeita tarinoita (NOT RECOMMENDED!!). Niitähän on myyty kaikkiaan 530 000 kpl :twisted: !!!!! Aika paljon, ja veikkaa että suurin osa niistäkin vielä ajossa, siihne ei moni muu pysty!

Tulipas tooodella pitkä ja varmaan vaikeselkoinen viesti :D
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Jylli kirjoitti: ...ja ilman huoltoakin olleista olen kuullut huikeita tarinoita...
No kerro nyt joku juttu. On niitä mielenkiintoista lueskella. Etenkin kun kyse on mönkijöistä :!:
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Viesti Kirjoittaja Jylli »

No yksikin oli ajanut muistaakseni 5v. samoilla öljyillä. Maatalous käytössä oli. :D Järjenköyhyyttä se sellanen kyllä on
Home Made
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:03
Paikkakunta: Helsinki. Mönkijä: Honda TRX 300 4x4

Tämä on elämäni onnellisin päivä!!

Viesti Kirjoittaja Home Made »

Jösses.. Tuli tossa juuri äsken hankittua Hondan TRX 300 4x4 vuosimallia 2000. On muuten eto peli ja vielä ensimmäinen mönkkärini. Menee AIVAN mihin tahansa ja jaksoi työntää luntakin edessään enemmän kuin olisin IKINÄ uskonut. Kyllä nyt on hymy herkässä.. Neliveto ja kaikkea, ÄLÄ KLIKKAA!!! Ainoa ikävä asia on se, että kun tuo laitos on mökillä yli 200km päässä. Noh, ehkä, tai siis VARMASTI ensi viikonloppuna uudestaan auraamaan pihaa, vaikka ei olisi luntakaan!!! :lol:
If you want to get some good ride, BY HONDA!!!
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Onneksi olkoon vaan uudesta laitteesta ja harrastuksesta :lol:
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Onneks olkoon vaan mainion pelin hankinnassa!! :D
Samoin minulla on eka mönkijä menossa ja minutkin se aikanaan yllätti melkoisesti.Ei uskos mitä näillä vehkeillä pystyy touhuamaan. :shock:
Vaikka nämä pelit on kooltaan pieniä niin näppäryys on valttia.

Ei muuta kuin mukaan mönkijäkuvioihin ja tapahtumiin!!
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Onneksi olkoon vaan! Myös mulla eka mönkkäri ,on se vaan pirun hauskaa. :D
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Vastaa Viestiin