DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Keskustelua Dinli mönkijöistä
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Koheltaja kirjoitti:Kyllä olet oikeassa, kommentoin lähinnä siksi että Masinol ei ole oikotie onneen ja sitä ei tarvitse käyttää kesät talvet, varsinkaan jos polttoainelinjasto on kunnossa.

Voit sanoa sen viimeisen sanan kun mielesi tekee kuitenkin, mä päätän tähän :wink:
Ei se onneen vie,eikä sitä tosiaan hampaat irvessä tarvi joka tankkauksen yhteydessä käyttää,mutta noin niin kuin varoiksi,silloin tällöin,ettei sitä kondessia pääsisi syntymään.Oukkei tämä tästä,olimme siis molemmat oikeassa,moi jukka
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
client
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Helmi 2010 12:18
Mönkijä:: Dinli 901

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja client »

kiitos kaikille vastanneille!

Sain rötäyksen pois irroittamalla ilmanputsarin ja heiluttelemalla ja tarkistamalla sulakkeet. Tämän jälkeen vain rupesi toimimaan, vaikka varsinaisesti en korjannut tai muuttanut mitään :/

kontaktivika selkeästi.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Hanaaaaaa...
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja jesi »

Joo, eli suuuulakkeet vaihtoon ja vääntelet kontaktipintoja vähä enemmä yhteen ja crceetä perään.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
DuDe_s
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Joulu 2011 18:26
Mönkijä:: Dinli DL 901 vm08
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja DuDe_s »

Täällä samaa vika röpeltää pupeltaa ja sillee ilmanputsari puhistettu, kaasari/suuttimet putsattu, sulakkeet vaihettu, johtoja ja liittimä käytyläpi... mitäs seuraavaks kannattas kattoo tulpan oisin kattonu mutta ei mahtunu tulppa avain eikä hylsyt sinne hemmetin rööriin, voiko vika edes olla tulpassa?
Kapistushan on dinli dl 901 nitrogen... 450 vm 08 ajettu vahän alta 5000km


Heittäkää nyt joku jotain villejä vaikkauksia että missä vika vois olla!!! Kun ite en tiedä mitä kannattas ees kattoo vika on hieman pahentunu tässä pikku hiljaa tahtoo paukkuakkin jo, mutta kun on pakko jollain päästä töihin ei viitti purkaa mitään ku ei mitään hajua missä vika vois olla... puran kyllä jos joku vois jotenkin auttaa. Huom koson mittaristo asennettu (edellinenomista asentanu) ja kiekka mittari heittele miten sattuu voiko olla vaikutus olisko joku sähkö vika???

käynnistyy ihan normaalisti tyhjäkäynti ok vapaalla kierrättelemällä toimii ok mutta vaihteen ku lykkää ja lähtee liikkeelle jo rupee pupeltaa ja hupeltaa kunnolla ku antaa lämää ni johan toimii. APUVAA!!!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja yaguza »

jaa-a luulempa että jtn sähköhäikkää, kokeileppa ensin ottaa se kiekkamittarin johto irti että helpottaako, jos ei niin sitten vielä muut sähköt käydä läpi mitä siihen mittariin kuuluu.emmää noista sähköistä mitään tiedä mutta siihen liittyvältä haiskahtaa.
Avatar
Bisse
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 29 Huhti 2010 19:50
Mönkijä:: Linhai 400 X-Way
Paikkakunta: Espoo

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja Bisse »

Koheltaja kirjoitti:En ole Masinoilia tai mitään muutakaan lisäainetta käyttänyt missään laitteessa enkä käytä. Jos pitä turvautua Masinoliin kesät talvet niin silloin on polttoainelinjastossa vikaa, yleensä vettä tankissa.
No nykyäänhän pumppubensassa on tota jo 5%/10%/85% valmiina. Ei kehtoo ajaa ilmankaan kun pyytävät niin käsittämätöntä hintaa sellasesta (teollisuus-/pienkone-) bensasta jossa ei etanolia ole. Eli toi 98E5 vastaa jo sitä että litran sinoliamasinoliamitälieetanolia sekottaa kahteenkymmeneen litraan "perinteistä" etanolitonta bensaa. Eli mun mielestä noilla aineilla ei enää nykyaikana oo mitään käyttöä moottoreissa joita ajetaan pumppubensalla. Satuinpa puhdistamaan (bensa-)auton ruiskujärjestelmän kaatamalla kannulisen E85:ttä tankkiin, s.e. lopputulos oli jotain luokkaa E30. Muutenkaan sitä vettä ei pahemmin pääse kerääntymään jos pitää tankkia suht täynnä ja ajaa paljon, jollonka ei oo paljoa tilaa kondensoitua ja seki vähä menee nopeempaa koneen läpi. Tietty vaatii sen että ajaa varatankilla ainaki välillä.
gamo500 kirjoitti:Soot sekottanu SINOLIN ja MASIOLIN.
Sinol ja Masinol on moottorin kannalta käytännössä samaa ainetta. Etanolia ja (ehkä) vähän isopropanolia, molemmat palaa ihan kivasti. Tosin isopropanoli on kyllä paljon myrkyllisempää ihmiselle.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
DuDe_s
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Joulu 2011 18:26
Mönkijä:: Dinli DL 901 vm08
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja DuDe_s »

Kaveri epäili että kiekkamittarin anturi löysässä/liikkunu niin ei tunnista kunnolla ja sitäkautta sitten kärsis bensansyöttö ja muut et menee seokset päin mäntyjä (Onko tää vehe näin sähköistetty?) ja se epäili että anturi ottais vauhtipyörästä lukemaa... oliskohan näin eikös se (vauhtipyörä) sit oo niinkun mangneeton takana eli pitäs hommata ulos vetäjä et saa poies jos ei se anturi sit jostain välistä näy. HUOH Täytyy nyt kuitenkin ihan ensin koittaa ottaa se kiekka mittarin piuha vaan irti.

Onko näissä dilleissä vakiona minkään näköstä kierroslukumittaria?

Kuva
Viimeksi muokannut DuDe_s, 05 Tammi 2012 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Trumppaaja
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Loka 2009 14:53
Mönkijä:: dinli 450

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja Trumppaaja »

no ei pitäisi sähköjen vaikuttaa seokseen millään lailla, vai onko joku erimieltä?
kyllä mulla on mittaristossa rpm näyttö mutta näyttää aina nollaa :o
anturista ei oo mitään tietoa.. mutta eiköhän se magneetto ja vauhtipyörä ole samaa mölttiä :?:
kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
DuDe_s
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Joulu 2011 18:26
Mönkijä:: Dinli DL 901 vm08
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja DuDe_s »

Oukkei eli ei siis kannata ruveta sieltäpäin vikaa etsimään.
DuDe_s
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Joulu 2011 18:26
Mönkijä:: Dinli DL 901 vm08
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja DuDe_s »

Onko kellään mitään hajua missä se kierroslukumittarin anturi vois olla?
AMSlim
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 11 Helmi 2010 19:20
Mönkijä:: Dinli DL-904 -10

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja AMSlim »

luultavammin kierretty tulpanjohdon ympärille
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Sähköt ei siis vaikuta polttoaineen seokseen mutta sytytykseen taitaa sitten jo hieman vaikuttaa, olisko mahdollista vallan että sytkän virheellisestä ajoituksesta johtuisi tuollainen röpellys. Saattaa kovilla kierroksilla ajoitus sytkässä toimia niin nopeasti ettei virhettä huomaa mutta rauhallisessa ajossa alkaa pätkimään, kipinä ei tule joka kerta oikeassa kohdassa vaan " lyö välillä tyhjää " tuossa taitaa olla kyseessä klassinen rytmihäiriö, sitä millä sen tuosta koneesta korjaat en osaa neuvoa kun ei ole tuttu tekniikka eikä taida ihan kärkivälien säädöt auttaa niinkuin ennenvanhaan mopoissa auttoi :oops:
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Avatar
Bisse
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 29 Huhti 2010 19:50
Mönkijä:: Linhai 400 X-Way
Paikkakunta: Espoo

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja Bisse »

pete-801 kirjoitti:Sähköt ei siis vaikuta polttoaineen seokseen mutta sytytykseen taitaa sitten jo hieman vaikuttaa, olisko mahdollista vallan että sytkän virheellisestä ajoituksesta johtuisi tuollainen röpellys. Saattaa kovilla kierroksilla ajoitus sytkässä toimia niin nopeasti ettei virhettä huomaa mutta rauhallisessa ajossa alkaa pätkimään, kipinä ei tule joka kerta oikeassa kohdassa vaan " lyö välillä tyhjää " tuossa taitaa olla kyseessä klassinen rytmihäiriö, sitä millä sen tuosta koneesta korjaat en osaa neuvoa kun ei ole tuttu tekniikka eikä taida ihan kärkivälien säädöt auttaa niinkuin ennenvanhaan mopoissa auttoi :oops:
Eikös näissä kaikissa (nykyaikasissa) laitteissa oo vaan kiintee asentotunnistin (pickup coil) jossain magneeton yhteydessä? Ja ennakot sitte säädetään sytkäboksilla. Eli jos se asentotunnistin on paikallaan ni vika ois sitte sytkäboksissa, ei siinä muita sytkän ajotukseen vaikuttavia osia taida olla. Jos ei magneeton kello oo päässy kääntymään (ja eikös seki oo booreilla?). Näin ainaki mun järjen mukaan.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
DuDe_s
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Joulu 2011 18:26
Mönkijä:: Dinli DL 901 vm08
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: DINLI 450 rupesi röpeltämään tietyllä kierrosalueella

Viesti Kirjoittaja DuDe_s »

No niin ja vika on poistunut/korjattu... otin kaikki katteet poijes ja avasin joka ikisen liittimen mitä tässä vehkeessä on, putsasin/kuivasin ne ja jos oli vähänkin löysässä niin kirrasin kunnolla ja nämä kun oli tehty ei muutakun koeajolle ja niinhän se vaan sitten rupes toimiin. nyt ei muutakun katteet takasi ja kovaa ajoo/ seuraavaa vikaa ootteleen!!!! Kiitoksia kaikkille hyvistä vinkeistä!
Vastaa Viestiin