Suretrac etuperä

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Suretrac etuperä

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Onko 420:ssä tuollainen, ja onko Hondan eri mallien etuperissä mitään teknisiä eroavaisuuksia?. Onko tuo suretrac tavallinen kitkalukko, vai onko noissa mitään lukkoa, kun kuulee niin monenlaista tietoa?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Supertrac etuperä

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

420:ssäei varsinaisesti ole kitkalukkoa vaan ns. palalukko. ohessa periaatekuva. Eli tasauspyörästön "virkaa" toimittaa salmiakin muotoiset pikkupalat, jotka pyörii tasauspyörästön sisällä oliskos sitten vaikka vetolautasten välissä. Sanasto ei todellakaan mulla tässä mallissa hallussa, mutta kuva kertonee jotain:

Kuva
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Suretrac etuperä

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Suretrac etuperä

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Minulla on 420fe:ssä 26" mudlitet aluvanteilla(10-12 muistaakseni edessä), ja 4-veto päällä on niin pirun raskas kääntää. Kaverilla foreman 450 28":lla, ja omaani verrattuna kuin tehostin olisi, samoin monessa 26":lla olevissa Foreman 500:ssa paljon keveämpi ohjaus. Roosa puhui aiemmin "tiukemmasta" lukosta, mutta mikähänlie renkaan ja vanteen offsetin osuus?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Suretrac etuperä

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Seuraan paljon laitteiden käyttäytymistä, kun kimpassa ajetaan.

Hondan muut mallit, pyörittää ilmassa olevaa eturengasta paljon herkemmin kuin 420:ssä malleissa ja tuo ohjaus on tosiaa huomattavsti raskaampi kuin esimerkiksi Rinconissa. Tähän tosin voi vaikuttaa myös koko etupään geometria. Itsellä ei ole tähän geometriasiaan mitään lisättävää, sillä vähän outo alue minulle.

Vaikkakin honda topic, niin saman olen Yamahassa huomannut tapahtuvan, mutta siinäpä on manuaalilukko ja siten ei haittaa kunhan ennakoi oikein.

Jos 420:n nostaa takapyörilleen, niin etupäässä tuntee selkeästi kankeutta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Suretrac etuperä

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

-ja kun toista pyörittää,niintoinenkin pyörii samaan suuntaan.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Re: Suretrac etuperä

Viesti Kirjoittaja TRX »

Eräs Honda Guru kertoi seuraavan kikka kolmosen; siinä mittarikopan takaa mistä ohjausakseli lähtee, on sellainen pantamainen kiristin sille akselille, sen pulttien väliin prikat/prikkoja niin että se ei paina sitä akselia --> saat hieman keveämmän ohjauksen. Ainakin 500:ssa auttoi hieman.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Suretrac etuperä

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Hondan jäykkyyteen vaikuttaa myös vetarit. Jos ulommat etuvetarit on saaneet siipeensä, niin meno vetopäällä jäykistyy.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin