SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Veikkaukseni on edelleen:löysät vena jouset
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

gamo500 kirjoitti:Veikkaukseni on edelleen:löysät vena jouset
Tässä tapauksessa veikkaan kanssa itse samaa.TAI sitä että vakio jouset ei kestä noita virinokkia.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Kimi »

JJP kirjoitti: Järjestäen kaikilla?Miksi mä en ole koskaan kuullut että kaikilla pakovenat paukkuu?
Ja olikos siinä asenneltu nokkia tai tehty kansi?
Koskeeko tämä pakovenojen katkeilu nyt dillejä,polleja vai yleisesti Fujin koneita?
En jotenkin sisäistä nyt tätä tietoa että pelkkä sylinterin kasvattaminen katkoisi pakopuolen venttiilit.
Valaiskaa nyt tyhmää minua.
1. Et sitten ole paljoakaan Fujin koneiden sielunelämään perehtynyt.
2.Välttämättä ei kumpaakaan, jo ihan vakiona paukkunut noita puolipuristus tsydeemejä, ja niitä on maailmalla paukkunut paljon..
3.Fujin koneita ylipäätänsä.
4.Ja miksi et ole kuullut näistä bigboren asennuksen jälkeen tapahtuvista vaurioista, johtuu hyvin pitkälti siitä, että tavallisesti ensimmäisen kerran kun kone avataan, niin tuo puolipuristustsydeemi nakataan kuubaan.

Ja mitä tuohon killen koneen kilahdukseen tulee, niin miten ne venttiilinjouset aiheuttaisi normiajolla konerikkoa? Ylikierroksilla ehkä,
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja jesi »

Kimi kirjoitti: 1. Et sitten ole paljoakaan Fujin koneiden sielunelämään perehtynyt.
2.Välttämättä ei kumpaakaan, jo ihan vakiona paukkunut noita puolipuristus tsydeemejä, ja niitä on maailmalla paukkunut paljon..
3.Fujin koneita ylipäätänsä.
4.Ja miksi et ole kuullut näistä bigboren asennuksen jälkeen tapahtuvista vaurioista, johtuu hyvin pitkälti siitä, että tavallisesti ensimmäisen kerran kun kone avataan, niin tuo puolipuristustsydeemi nakataan kuubaan.

Ja mitä tuohon killen koneen kilahdukseen tulee, niin miten ne venttiilinjouset aiheuttaisi normiajolla konerikkoa? Ylikierroksilla ehkä,
En tiedä onko mun Vehkeissä vikaa, mutta mäe oo kyl minkäänlaisesta epidemiasta kuullu fujin koneista ja puolipuristimista.

Goessissa tämä puolipuristin sidonnainen laukeeminen on ominaisuus, mutta mun silmiini ei ole osunut yhtäkään tarinaa fujiin liittyen.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Viri nokassa voi olla nostoa enempi,nokan muoto on erilainen,jousi ei kerkeä painaa venttiiliä tarpeeksi nopeaa kiinni,tulee pieni isku mäntään jne...????voin olla väärässäkin.Ainakin autoja viritettäessä,laitetaan jäykemmät jouset,venat ei yksinkertaisesti pysy mukana.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Samoilla linjoilla gamon kanssa, jos nokassa on nostoa enemmän ja männän/venttiilin väli käy pieneksi niin jossain kohtaa sattuu Juhaa otsaan. Myös nokan ajoitukset on aika merkittävässä osassa, jos optimaalia haetaan niin virinokkien ajoitukset pitäisi hakea penkissä säätämällä ja kokeilemalla. Joskus käynyt niinkin että virinokalla ajoitukset persiillään ja venttiilivaurio lähellä pelkästään siitä syystä.

Moottorin sisäinen virittäminen on paljon muutakin kuin "bolt on" ja paanalle. Kun aletaan laittaa palikkaa kiinni niin pitää tietää tarkkaan mitä ollaan tekemässä. Oma kokemus on osoittanut että lähes poikkeuksetta virinokkien yhteydessä vaihdetaan venat ja jouset, jälkimmäiset vaihto on erittäin tärkeää että venat pysyy jyrkkäkulmaisen ja suurinostoisen nokan mukana. Aina ei nän käy vakiojousien kanssa ja silloin riskinä on osuma mäntään tai venan lukon aukeaminen, molemmissa tapauksissa joudutaan kaivamaan kuvetta, yleensä syvältä.
Kylätason mönkijäkuski
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

luuta kävi että suhina kuulu.käyttäkää sitä yyveetä henkilökohtaisten skismojenne ratkomiseen #-o
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Kimi kirjoitti:2.Välttämättä ei kumpaakaan, jo ihan vakiona paukkunut noita puolipuristus tsydeemejä, ja niitä on maailmalla paukkunut paljon..
3.Fujin koneita ylipäätänsä.
Dinlillä tuli aika paljon ajettua ja myös pitkin poikin nettiä lueskeltua kaikkea aiheeseen liittyvää tietoutta. Kertaakaan ei tullut vastaan mitään puolipuristinepidemiaa, muutenhan olisin omastakin repinyt mokoman kuuseen. Mistä näistä paukkumisista pääsisi lukemaan? Vaikka dinliä ei enää ole ajossa niin aihe kiinnostaa silti. Tältäkään foorumilta ei ole jäänyt aivolohkoon kuin goesin koneiden puolipuristinongelmat.
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

msjn kirjoitti:
MakeClick kirjoitti:Voisko millään olla mahdollista, että nuo jyrkemmät nokat huutaa myös tuon männän uusimista? Jos esim nuo venttiilille tehdyt aukot on muutaman millin alempana ja näin ollen venttiilit ei ottaisi kiinni mäntään?

Voisin samalla tässä kommentoida tuota <------ aikasempaa pääsuutinkeskustelua josta olen kirjotellut.. Itsestä tuntuu, että Dynojetin 1.75 pääsuuttimella ei saa muuta lisää vakioon nähden kuin bensan kulutusta.. Onko ketään vaihdellut paljon eri pääsuuttimia (Dynojetin). Mikä omasta mielestänne paras koko. Tuo 1.75 tuntuu vain päästävän liikaa kermaa läpi.
Tulee mieleen mopoajat kun jotkut tietyt äijät laitto hiton ison kaasarin ja pääsyyttimen 50cc koneeseen ja meikkäläisen vakio kaasarilla ja suuttimella oleva vekotin meni ohi. + bensaa meni 3x vähemmän kun näillä tyypeillä.

Mun laitteessa nyt tähänastisten kokeilujen mukaan 170dj pääsuutin toimii parhaiten. Bensan kulutusta en oo seurannu mutta voimaa on paremmin ja tasaisemmin kuin vaikio suuttimella.
Kiitos paljon! Pitää itsekkin kokeilla 170dj:tä. 175dj tuntuu jotenkin tukkoisalta ja todella vaikea saada loppupää toimimaan pätkimättä tai paukkumatta. Voitko vielä vinkkasta, että millä korkeudella olet neulaa käyttänyt? Toisessa vaossa ylhäältä päin?
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Mika_M kirjoitti:
Kimi kirjoitti:2.Välttämättä ei kumpaakaan, jo ihan vakiona paukkunut noita puolipuristus tsydeemejä, ja niitä on maailmalla paukkunut paljon..
3.Fujin koneita ylipäätänsä.
Dinlillä tuli aika paljon ajettua ja myös pitkin poikin nettiä lueskeltua kaikkea aiheeseen liittyvää tietoutta. Kertaakaan ei tullut vastaan mitään puolipuristinepidemiaa, muutenhan olisin omastakin repinyt mokoman kuuseen. Mistä näistä paukkumisista pääsisi lukemaan? Vaikka dinliä ei enää ole ajossa niin aihe kiinnostaa silti. Tältäkään foorumilta ei ole jäänyt aivolohkoon kuin goesin koneiden puolipuristinongelmat.
Muutama linkki selventämään tilannetta.

Tuolla keskustelua Pollen ongelmista. http://polarisoutlaw.net/forum/index.php?topic=118.0

Tuolla yleisesti aiheesta. http://www.exriders.com/archive/topic/439919-1.html
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja jesi »

Kimi kirjoitti: Muutama linkki selventämään tilannetta.

Tuolla keskustelua Pollen ongelmista. http://polarisoutlaw.net/forum/index.php?topic=118.0

Tuolla yleisesti aiheesta. http://www.exriders.com/archive/topic/439919-1.html


No eipä noilla vielä epidemiaa (lue: tyyppivikaa) tehdä, goessista voi täältäkin lukemalla ymmärtää tyyppiviaksi.


Mutta onneks tuli tääkin nyt sit selvitettyä, ns tiukkojen faktojen kera.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
msjn
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
Mönkijä:: Trapper 700efi
Paikkakunta: Nousiainen

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja msjn »

MakeClick kirjoitti:
msjn kirjoitti:
MakeClick kirjoitti:Voisko millään olla mahdollista, että nuo jyrkemmät nokat huutaa myös tuon männän uusimista? Jos esim nuo venttiilille tehdyt aukot on muutaman millin alempana ja näin ollen venttiilit ei ottaisi kiinni mäntään?

Voisin samalla tässä kommentoida tuota <------ aikasempaa pääsuutinkeskustelua josta olen kirjotellut.. Itsestä tuntuu, että Dynojetin 1.75 pääsuuttimella ei saa muuta lisää vakioon nähden kuin bensan kulutusta.. Onko ketään vaihdellut paljon eri pääsuuttimia (Dynojetin). Mikä omasta mielestänne paras koko. Tuo 1.75 tuntuu vain päästävän liikaa kermaa läpi.
Tulee mieleen mopoajat kun jotkut tietyt äijät laitto hiton ison kaasarin ja pääsyyttimen 50cc koneeseen ja meikkäläisen vakio kaasarilla ja suuttimella oleva vekotin meni ohi. + bensaa meni 3x vähemmän kun näillä tyypeillä.

Mun laitteessa nyt tähänastisten kokeilujen mukaan 170dj pääsuutin toimii parhaiten. Bensan kulutusta en oo seurannu mutta voimaa on paremmin ja tasaisemmin kuin vaikio suuttimella.
Kiitos paljon! Pitää itsekkin kokeilla 170dj:tä. 175dj tuntuu jotenkin tukkoisalta ja todella vaikea saada loppupää toimimaan pätkimättä tai paukkumatta. Voitko vielä vinkkasta, että millä korkeudella olet neulaa käyttänyt? Toisessa vaossa ylhäältä päin?
Muistaakseni olen nostanut neulaa yhden kolosen verran ohjeessa mainitusta kohdasta. Omani myös tuntui tukkoiselta kunnes porasin pari 45mm lisäreikää ilmanputsari kotelon kylkiin.
Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Mutta tuolla kun puhuttiin 525 koneesta, eikös se ole jo eri kone kuin tämä fujin 500cc?Vuosikin näytti olevan 08.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja jesi »

Elä nyt tommosiin pikkuseikkoihin takerru hyvä mies..
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Kimi kirjoitti:Tuolla keskustelua Pollen ongelmista. http://polarisoutlaw.net/forum/index.php?topic=118.0
Niin, tuo uudemman pollen 525cc on made by KTM eikä mielestäni liity mitenkään Fujin moottoriin.

Mitä tuohon yleisesti tulee niin selvähän se on että moottori toimii ilman puolipuristinta ja sen poistamisella saadaan yksi MAHDOLLISESTI rikkoutuva osa vähemmän. Silti en ole vielä ihan vakuuttunut että niitä Fujin moottoreistakin poksahtelee aivan yleisesti, vakio-osilla. :-k
Vastaa Viestiin