Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jotenkin se tuntuu minustakin oudolta, että momentti ei pidä. Näin asia minulle kerrottiin kun kysyin, että miksi kannentiiviste on mahdollisesti pettänyt. :?

Pitänee vielä spekuloida kunhan käyn mönkijää kahtomassa. Nähtävästi keskiviikkona on kaupungissa käynti, mutta kärryä en ota mukaan kun on muitakin asioita hoidettavana. :doubt:
Manta 1968
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Touko 2010 20:26
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT -10 TL
Paikkakunta: Nuojua

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja Manta 1968 »

Joo sais ruveta kestämään, mutta ei huolta työ kaveri lohdutti että sattuu sitä muilekkin. Tuttu oli ostanut sellaisen matkustajalaivan kokoisen jenkki auton, juis ollakkaan välijäähdyttimen letku irti ja automaatti lootasta öljy pihalle loota jumiin. Maahan tuoja vetäyty vastuustaan koska tehdas ei anna takuuta jälkiasenettuun välijäähtyttimeen ja sen vaikutuspiirissä oleviin osiin, vaikka työ tehty maahantuoja hyväksymässä pajassa ja niiden toimesta. No hän hankki uuden lootan joka paljastui uineeksi meressä eli pelastettu laivasta joka upposi englannin kanaaliin taanoin. Sitten tilaukseen tehdas uusi loota joka säilyi kuivana suomeen. Öljyt sisään ja eikun menoksi hintaa vain 26 tuhatta euroa. No auto oli maksanut 90 tuhatta joten se siitä. Olkoon näin kevenyksenä. =D>
Joskus työkin voi olla hauskaa.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Jos pultti venyy,niin kyllä momentti pettää.Jospa käytetty moneen kertaan kirrattuja pultteja.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mönkijän mukana tulleen huoltokirjan mukaan tuota ei ole aikaisemmin auottu. Eli nyt kun laskee niin nuo pultit vedetään kolmannen kerran momenttiin.

Kyllä tässä remontin tiimellyksessä on paljon oppinut näistä vehkeistä.

Torstaina tulee sopivasti 3 viikkoa täyteen kun tuo vietiin korjattavaksi.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko kannelle pultit vai pinnapultit ?
Ainut mahdollisuus olisi että pultit on venyvät eikä niitä ole vaihdettu, toinen vaihtoehto väärät momentit...
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

http://picasaweb.google.fi/vesakuukasja ... 6282476322
Tuossa kuva moottorista. Lisää galleriassa. Näyttäis semmoselta, että ei ole pinnapultit?
Saa oikasta kun en ole asiasta varma. :?
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään kävin kuikistelemassa mönkijän perään...
Kansi oli käynyt koneistamolla suoristettavana. Korjaamokäsikirjan mukainen ohje suoristaa kansi lasin päällä. hiekkapaperia hyväksi käyttäen ei jostain syystä tässä nyt onnistunut. Oli kuulemma ollut heittoa. No, kansi oli paikallaan ja näytti olevan pitkillä pinnapulteilla, jos oikein katsoin.

Kuvaa ei ollut mahdollista ottaa kun Nokialainen lähti huoltoon aamulla, eikä hoksannut kameraa ottaa mukaan.

Huomenna toivottavasti saa ajaa tuon rämpijän kärrylle ja tuoda kotiin.

Saa nyt nähdä tarjotaanko laskua kouraan... :roll:
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eipä kuulunut soittoa korjaamolta tämän päivän nimissä... Huomenna alkaa taas työt. Haku siirtynee ensiviikkoon, vaikka valmistuisi huomenna.

Alkaa olla aikalailla sama tuolle vehkeelle missä se on. Poissa silmistä, poissa mielestä. :lol:
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Päittäin id.995913,ei kärryä.Ja tää toimii!!!
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Sikäli mielenkiintoinen tarjous, että Honda saattaa olla vahvoilla seuraavaksi mönkijäksi mikäli tässä vielä pitää kauppoja tehä.
Kiitän mielenkiinnosta tätä meidän mönkijää kohtaan, mutta se ei ole nyt myynnissä. Emmekä aio myydä ennenkuin tämä korjaamoralli saadaan selväksi. :)

Toisaalta minulla ei ole omakohtaista kokemusta jäykkäperäisestä. Molemmat Catit kun ovat olleet retkuperäisiä.
Hyvitys, mitä meille alustavasti tarjottiin uuteen Cattiin on sitä luokkaa, että jos pohjalla ei olisi 4000e maksanut koneremontti niin kaupat saattaisivat olla erittäin lähellä. Nyt kun laskee tuon remontin hintaa niin se menee muuten yli 4000e. 3x on saanut kuljettaa kärryllä pihasta pois poikkee. Korjaamolle tulee semmoset 50km per reissu, joten jos lasketaan kilometrikuluja & omaa käytettyä aikaa niin ... No, mitäpä tuota laskemaan.

Tiedä vaikka tuolla pystyisi sitten ajamaan kunhan saadaan pois korjaamolta.

Iisalmessa oli myynnissä yksi Kawasaki, jolla oli ajettu 18tkm. Siihen on pyrkiminen näillä nykypäivän vehkeillä. Ottaen huomioon se, että kyseinen vehje on ns "metsämalli". :doubt:
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään sain kaivatun soiton. Kampe on nipussa ja näillä näkymin noudettavissa maanantaina. :)
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mönkijä haettu tänään kotiin. Vaihdettiin just omat renkaat paikalleen ja samalla laitoin sivumuovit takaisin.
Kipiää saanut vinssin vaijeri korjattiin, otettiin pikkunen pätkä pois. Narua se kaipaa, ei voi mitään.

Tuolla aikaisemmin pohdin tuota käyntiin lähtemättömyyttä vaihde päällä. Mikrokytkin jarruvivun vieressä on jumissa, eikä ainakaan kevyt crc käsittely tuonut tilanteeseen parannusta. Pitänee kysellä parilta kaverilta löytyskö korvaava kytkin jostain? Normi mikrokytkimeltä tuo kyllä näytti.

Nyt saisi luvan kestää koneensa puolesta. Mittarissa nyt 197 tuntia. :?
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Toivottavasti pelittää.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jarrukahvan juuressa oleva mikrokytkin on tuollainen:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... ts_id=7368
Tilattu ja odotetaan toimitusta.

Sulakkeiden polttoon alkaa ehkä löytymään syy... Kytkin tuon mikrokytkimen johdot hypyllä yhteen ja NAPS. Poltti samantien sytytyksen 10ah sulakkeen. Pitänee syventyä aiheeseen enemmän kunhan ehtii. Liittyykö tuo nyt sitten jarruvalon kytkimeen tms niin sitä selvitellään.

Käyttöohjekirjan mukaan tuota ei pitäisi saada käyntiin missään tilanteessa vaihde päällä. Kuitenkin muistelisin, että tuokin on lähtenyt käyntiin kun painaa käsijarrua.

Kävin sentään vähän ajamassa. Ainakin tuossa rajanaapurin metässä toimi, eikä tarvinnut hinaamalla tuoda pihaan... :lol:

Onneksi olen näistä sähköasioista ihan pihalla :lol: :doubt:
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään selvittelin tuota sulakkeen palamiseen liittyvää mysteeriä.
Alkaa näyttämään siltä, että jossain jarruvalokatkaisijan läheltä aletaan etsimään vikaa syvällisemmin. Tuon nimittäin saa käyntiin kun painaa jarrua niin, että jarruvalo kytkeytyy päälle. Ilo on lyhyt kun samalla palaa sytytyksen sulake. Sammumaan tuon saa myös nykyään jarrulla, ei tartte kuin hipaista polkimeen niin moottori sammuu ja pääsee sulakkeen vaihtoon. Pitää vielä kokeilla jotenkin, että vika on kytkimessä, eikä johtosarjassa.

Jos jostain saisi kytkentäkaaviot niin voisi sähkömies tutun kanssa vähän syventyä. Jossain S.I.G (start in gear) alueella taitaa olla nyt vikaa. Itsellä kun ei vielä ole tietoa, miten ja mihin kaikkeen jarruvalon kytkin vaikuttaa niin menee vähän arvailuksi.

Johtosarjaan kohdistuva vikahan on helppo mitata, kun kaivelee jarruvalon johdot näkösälle. Tuon käynnistyksen eston toiminnan selvittely menee vielä opiskeluksi.

Tällä hetkellä tuolla voi ajaa kun poistin jarruvalon kytkimen toiminnasta. Omassa pihassa tuolla ei nyt ole muuta merkitystä kuin se, että kampe ei lähe vaihde päällä käyntiin. Ajotapahtumissa olisi tuon jarruvalonkin syytä toimia.

Melkeen tänään tartuin jo oljenkorteen kun kauppias tuossa kiskaisi hihasta ja kyseli, että joko me vaihetaan uus kampe pihaan... Koeajoin tänään 700 EFI S:n teloilla ja päivän päätteeksi vielä Kawasakin KVF 750i:n. Täytyy kyllä sanoa, että tuo Kawasaki oli aika ärree =D>

Toisaalta, jos tämän sulake ongelman saa selvitettyä suosiolla niin voinen pistää hattuuni jälleen yhden sulan lisää... :wink:
Vastaa Viestiin