SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Halvemmaksi?Jos sulla kerta on jo FCRrä??Näin ainakin olen ymmärtänyt että sä sellaisen jo omistat.
No luulishan tuota saavan osia kun se on niin monella merkillä käytössä ja vissiin kuitenkin kiistatta ihan ykkös kaasareita.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kille666
6WD
Mönkijä:: on

Viesti Kirjoittaja kille666 »

JJP kirjoitti:Halvemmaksi?Jos sulla kerta on jo FCRrä??Näin ainakin olen ymmärtänyt että sä sellaisen jo omistat.
No luulishan tuota saavan osia kun se on niin monella merkillä käytössä ja vissiin kuitenkin kiistatta ihan ykkös kaasareita.
joo onhan se ykköskaasari, mutta sitä osaa en saa minkä tarvis meikäläiselle. eli tarvis ostaa uusi fcr tai joku muu.. tai sitte jos saan toimimaan tuon omalla kaasarilla niin sit laitan sen.
kille666
6WD

JJP kirjoitti:Halvemmaksi?Jos sulla kerta on jo FCRrä??Näin ainakin olen ymmärtänyt että sä sellaisen jo omistat.
Oletko muuten saanut jo laitettua isomman pannun kiinni? käytin tänää kannen kansi työssä ja kaveri ehdotteli hankimmaan kestävempiä venttiileitä, kun laittaa isompaa pannua kiinni. on vissii aika heikot nuo venat vakiona.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Venoja kannattaa katsella prätkä puolelta, sovituksia joutuu tekemään mutta tämähän taas on normaalia virittämistä. Luulisi kyllä että Fujin koneeseen saisi parempia venoja joltain pajalta?
Kylätason mönkijäkuski
lazi
2WD
Mönkijä:: Dille

Viesti Kirjoittaja lazi »

Perhana, kaippa se on tällänen pakko saada, koeajo nosti kuumeen.

Tarvis vaan hukata pyörä pois alta, ei oikein kestä perse molempia yhtaikaa...

TS. Ois tarjolla -04 Z750 Kawa, ei ketään kiinnostais vaihtaa? :)
Dinli DMX 450 -08

ex. Hawai 200cc
ex. Bashan BS200S-7
kille666
6WD

Tilasin jäykemmät jouset venttiileille niin voiko ne laittaa noiden normaalien nokkien kanssa , koska jotenki pelottaa laittaa takas nuo virinokat ?
Onko se mitään järkeä ?
etupyörä
4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja etupyörä »

kille666 kirjoitti:Tilasin jäykemmät jouset venttiileille niin voiko ne laittaa noiden normaalien nokkien kanssa , koska jotenki pelottaa laittaa takas nuo virinokat ?
Onko se mitään järkeä ?
Eikös ne jäykemmät jouset ole tarkoitettu juuri jyrkemmille nokille eli kyllä minä ainakin laittaisen ne, ei ole järkeä laittaa vakio nokkaa jäykillä jousilla.
Koheltaja
Koheltaja (r)

Jäykempiä jousia voi käyttää vakionokalla, siihen ei ole estettä. Älä suotta hylkää virinokkia, ensin mittaat että männän/venojen väliin jää riittävästi tilaa, saman verran kuin vakionokilla. Jos ei jää riittävästi tilaa niin männät koneistamoon että saa koneistettua männän lakeen tilaa venttiileille. Nokat kiinni ja välykset oikeaksi, monesti jyrkillä nokilla välykset on hieman vakiota suuremmat, tämä selviää nokkavalmistajan prosyyreistä. Nokkien ajoitukset kannattaa myös tarkistaa ja mahdollisesti säätää tarpeen mukaan, ajoituksilla saa vaikutettua tehoalueeseen, vääntöä tai potkii korkealta.
Kylätason mönkijäkuski
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Parempia venoja on tullut vastaan ameriiiikan sivuilla että niitä kyllä pitäisi olla tarjolla.
En itse ajatellut tähän erään niitä vaihtaa.Jos leipasee niin sit kirpaisee mutta en usko että olis vielä venttiilit niin kovilla.
Ainahan se kyllä olis PAREMPI vaihtaa mutta...

Eli siis et tee sillä sun FCRällä mitään?No pistähän mulle tulemaan nii laitan sulle rahaa tilille! ;)

Tänään sain pulkan siihen kuntoon että enäät tarvii kiikuttaa kaverin firmalle jossa hitsataan yoshimuran putki muotoonsa ja säädetään seokset.

http://jannevaan.kuvat.fi/kuvat/Villiki ... %E4ivitys/

Siellä vähän prokkiskuvia päivityksestä jos kiinnostaa.
Kuvasteita
kille666
6WD

JJP kirjoitti:Parempia venoja on tullut vastaan ameriiiikan sivuilla että niitä kyllä pitäisi olla tarjolla.
En itse ajatellut tähän erään niitä vaihtaa.Jos leipasee niin sit kirpaisee mutta en usko että olis vielä venttiilit niin kovilla.
Ainahan se kyllä olis PAREMPI vaihtaa mutta...

Eli siis et tee sillä sun FCRällä mitään?No pistähän mulle tulemaan nii laitan sulle rahaa tilille! ;)

Tänään sain pulkan siihen kuntoon että enäät tarvii kiikuttaa kaverin firmalle jossa hitsataan yoshimuran putki muotoonsa ja säädetään seokset.

http://jannevaan.kuvat.fi/kuvat/Villiki ... %E4ivitys/

Siellä vähän prokkiskuvia päivityksestä jos kiinnostaa.
Sulla on erillainen tuo fcr kaasari vissiin uutta mallia, kun meikäläisen.. saat sen kaasarin 180e kaikkineen tavaroineen.. suuttimia on. säädettävä kiihytyspumpun pohja, jäykempi jousi..
Mistä löytyis tuollainen samanlainen kaasari, kun jostai pitäis uusi hankkia ja tuo fcr on best!
Riisimies
2WD
Mönkijä:: Ei oo

Viesti Kirjoittaja Riisimies »

Koheltaja kirjoitti:ensin mittaat että männän/venojen väliin jää riittävästi tilaa, saman verran kuin vakionokilla. .
Eikös tuon nyt näe aika hyvin jo nokkien nostoa vertaamalla? Tuskin se välys samana pysyy, jos nostossa on eroa?
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Mulla on ns. Vanha malli.Eli siinä tuo vivusto ei ole kotelon sisällä http://www.keihin.gr/KARPIRATER/23.JPG
Kuvasteita
kille666
6WD

JJP kirjoitti:Mulla on ns. Vanha malli.Eli siinä tuo vivusto ei ole kotelon sisällä http://www.keihin.gr/KARPIRATER/23.JPG
Niimpä se siite taitaa olla, että mulla on uudempaa mallia mulla on se kotelo suojana.

Jos kiinnostaa ostaa pois niin myyn sen tuohon 180e vaikka tappiolle jään reippaasti.

kaasari toimii hyvin, mutta se se ruippaus ei ole niin terävä kuin pitää toisaalta ei sitä kyllä ajossa huomaa ollenkaan ja vastaa kaasuun 5 krt nopeammin ku tuo vakio!
Koheltaja
Koheltaja (r)

Riisimies kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:ensin mittaat että männän/venojen väliin jää riittävästi tilaa, saman verran kuin vakionokilla. .
Eikös tuon nyt näe aika hyvin jo nokkien nostoa vertaamalla? Tuskin se välys samana pysyy, jos nostossa on eroa?
Ehkä kirjoitin epäselvästi, välys pitää pysyä virinokilla vähintään samana kuin vakionokilla.
Kylätason mönkijäkuski
kille666
6WD

Koheltaja kirjoitti:
Riisimies kirjoitti:
Ehkä kirjoitin epäselvästi, välys pitää pysyä virinokilla vähintään samana kuin vakionokilla.
mun virinokissa on tuollainen säätö:intake lift:10,7mm,Lobe center 106,duration@1mm:241, valve lash:15mm
exhaust:lift 10.7, lobe center:100,duration@1mm:235,valve lash:25mm
Vastaa Viestiin