Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
Avatar
Darth
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 04 Elo 2007 13:59
Paikkakunta: FireRiver

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Darth »

2007 Cattilan sähkökaavioita löytyy täältä http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 5&p=258071
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kiitos Darth. Nuo lähti heti eteenpäin kaverille, joka lupasi tulla kaveriksi mittailemaan sähköjä.
Kunhan tuo saadaan niin pitkälle menemään, että ollaan kamppeen kimpussa niin pitänee kuvia ottaa ja päivittää tarinaa tänne.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuon nimittäin saa käyntiin kun painaa jarrua niin, että jarruvalo kytkeytyy päälle. Ilo on lyhyt kun samalla palaa sytytyksen sulake. Sammumaan tuon saa myös nykyään jarrulla, ei tartte kuin hipaista polkimeen niin moottori sammuu ja pääsee sulakkeen vaihtoon. Pitää vielä kokeilla jotenkin, että vika on kytkimessä, eikä johtosarjassa.
Tietysti sama juttu sekä jalka- että käsijarrulla ?
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Dealer: Näin olettaisin, koska kahvan juuressa olevaa mikrokytkintä korjatessa testasin hyppyjoholla. Hyvin paloi sulake silloinkin. Mikrokytkintä en ole vielä vaihtanut, mutta se on tilattu ja toimituksessa. Ostin "tarvikkeen", joka passaa suoraan johtoihin. Vaatii vähän kolvaamista, mutta on kokonaisuutena varmaan halvempi kuin Catin varaosakytkin, joka jenkkilässä maksaa noin 30 taalaa. :doubt:
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kävin tuossa vähän koluamassa yhtä metsäpalstaa. Seurailin yhtä metsäkoneen uraa ja huomasin, että ajouran molemmin puolin on oikein mielenkiintoisia suohautoja... Muutaman niistä jätin suosiolla kokeilematta mutta sitten näytti sen verran kovalta, että päätin yrittää...

Siitä mistä menee koira, ei mene välttämättä mönkijä. En tiedä olisko vauhtia pitänyt olla pikkasen enemmän, mutta kun keula sukelsi eikä edes yrittänyt nousta tiesin pelin pelatuksi.

Siinä etutarikalla istuskelin ja purin vinssin vaijerin esille. Sitten vain vinssi suoraksi ja pitkä hyppy kovalle maalle. Takaisin päin mennessä piti sitten kahlata ja tietenkin jalassa matalat kengät. Siinä melkeen m*nia myöten suossa seisoen mietin kauko-ohjauksella olevaa vinssiä...

Kamppeen sain kuiville, mutta variaattorin kuivauksen sain opetella käytännössä. Vedot oli vähän hukassa kun varikoppa oli veden vallassa.

Se pakollinen kuva...
Kuva

Vaimo rakas kiitteli kun näki isännän, mönkijän ja koiran =D>

Manuaalivaihteisella olisi matka jatkunut ilman mitään kuivauksia... :wink: No, ne on nämä remmivetoset tämmösiä. =D>
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 21:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Täh....
Valotkin vielä pinnalla ja varikotelossa vettä, eli mistä se sinne meni?
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hyvä kysymys... Kopan tiiviste oli ainakin uusi. Liekkö jostain klemmarin välistä pukannut? Tuo varikopan tuuletusputkihan on muistaakseni useammasta osasta kasattu. Pitänee kurkkia onko joku näistä klemmareista löystynyt.

Tovin se tuolla sukelluksissa oli ennen kuin sain kuiville. :oops:

EDIT; Kävin tuolla pihalla kahtomassa mielenkiinnosta nuo varikopan tuuletusputkien klemmarit. Yhdessä välissä on sellainen kiristys, joka ei pure kunnolla kiinni. Eipä se muuta tarvitse. Pitänee kokeilla laittaa erilainen klemmari tai jokin tiivisteaine liitokseen klemmarin kaveriksi. Sikaliimaa ei viihti käyttää kun purkaminen on sitten vähän työläämpää. Vesihän ei kummosta reikää tartte mennäkseen läpi.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hirvittää availla foorumia, aina jännittää mitä tämän topikin otsikossa lukee.
Toivottavasti pysyy muodossa
Vaihteeksi kotona ja ajossa.
ja kenties ajan myötä "Vaihteeksi" sana poistuu =D>
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Dealer: Näin minäkin haluaisin uskoa... Pitänee keittää termariin kahvit ja ajaa 200h täyteen. Sitten voisi pysähtyä nauttimaan kuksallisen kahvia kaikessa rauhassa. Mittarissa on nyt 199h. Pitää nyt kokeilla vapailla tuon värkin menohaluja kun näyttäisi siltä, että Paljakan reissu saattaa toteutua hyvinkin pian :)
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Vaihteeksi kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

SvaR kirjoitti:Täh....
Valotkin vielä pinnalla ja varikotelossa vettä, eli mistä se sinne meni?
Viime yönä kahtelin tuon variaattorin ympäryksen räjäytyskuvan läpi. Aamulla sitten könysin mönkijän alle ja löytyhän tuohon muukin syy kuin "pitämätön klemmari". Variaattorin ilmanvaihtoputkessa on semmonen vedenpoistokumi. Kyseinen kumi oli verstaan pöydällä laatikossa, jossa "muutakin roinaa". Jossain vaiheessa purkamisen yhteydessä lienee irronnut ja nostettu vain laatikkoon... Hyvä että löyty paikka tuollekin.

Eilen illalla kävin tuota suohautaa kävellen kahtomassa ja nyt siinä olisi oikein mukava paikka "rypeä".... Pitäneekö tuo illalla ennen saunaa käydä vähän kokeilemassa paremmalla onnella ja reilummalla kaasulla :twisted: :doubt:
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja ATC »

Reilumpi kaasu = mönkijä syvemmällä jumissa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 21:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja SvaR »

ATC kirjoitti:Reilumpi kaasu = mönkijä syvemmällä jumissa.
Ei kait se ihan nuin yksioikoista ole. Pitkä letto niin hiipimällä paras lopputulos, mutta lyhyt ja todella pehmeä menee taas reilummalla kaasulla todennäköisemmin yli. Tuossa suohaudassa pituutta n.6m kuvasta päätellen niin vauhdilla eli reilummalla kaasulla mahdollista hivauttaa yli. Kuvasta vielä näyttäs että mönkijä on kiinni haudan pehmeimmässä kohdassa (kasvillisuus ja väri). Todella mukavan näkönen paikka :biggrin:
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jäi suohauta tänään ajamatta kun oli muuta ohjelmaa...

Sain uuden mikrokytkimen tuonne jarrukahvan juureen. Hyvin näytti asettuvan paikoilleen ja toimivan. Kuitenkin perusongelma, josta aikaisemmin kirjoitin on olemassa ja vaatii syventymistä mittarin kanssa. Eli mikrokytkimen vaihdolla ei ollut merkitystä sytytyspuolen 10ah sulakkeen palamiseen.

Kirjoitetaan lisää kunhan saadaan aikaiseksi tuon johtosarjan mittaus. :evil: :doubt:
rmake
4WD
Viestit: 206
Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
Mönkijä:: Polaris 1000xp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja rmake »

Varin ilmanpoistoaukko on aika matalalla catissa.
Se on koneen takana vaihdelaatikon päällä sellainen S- muotoinen putki.
Jos kone on kokoajan liikkeellä niin vesi ei pääse sisään, mutta pitkään jos seisoo tuollaisessa lutakossa niin pääsee.
Varia voi myös yrittää kuivata antamalla koneelle reilusti kierroksia, vaihde N asennossa luonnollisesti...
Tosin ei tuossa kuvassa olla ehkä ihan niin syvällä vielä että poistoaukon kautta kastuisi, mutta puuttuva "hengitystutti" selittikin tässä tapauksessa kastumisen. :D
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Uiton seurauksena nyt kuuluu semmonen kuivahko kahina tuolta variaattorin kopasta kun ryömii menemään. Kovempaa ajettaessa ääntä ei kuulu. Taisi lähteä vaseliinit kävelemään tuolta variaattorin tukilaakerista, mikä on siinä kopassa.

Kunhan jaksaa ja ehtii niin pitänee käyttää tuo varikoppa pois ja puhdistaa sisuskalut kunnolla sekä rasvata se kuppi, johon variaattori tukeutuu. Kaikenlaisia pikku juttuja yhestä epäonnistuneesta suohaudan ylityksestä. :badgrin:

200h tuli nyt täyteen. :D
Vastaa Viestiin