outlander 400...

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
LUTTINEN
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Joulu 2005 15:54
Paikkakunta: kajaani

outlander 400...

Viesti Kirjoittaja LUTTINEN »

ollaan kateltu semmosta et minkäkhän lainen se on maasto ajossa??ja työ käytössä??minkälainen jousitus siinä on iskeekö pahasti möykyissä??
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Työkäyttössä kaikki tämän kokoluokan laitteet on riskejä ja hoitavat erilaiset työtehtävät vaivatta.Maastoajo taas on Bomban heiniä, erinomainen alusta toimii maastossa herkästi ja tasoittaa montut mukavasti. Luokkansa tehokkain moottori, huolehtii ettei jalkoihin jää isompienkaan mukana. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
LUTTINEN
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Joulu 2005 15:54
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja LUTTINEN »

eli kuullostas ihan hyvältä koneelta...
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Se on hyvä kone. Jousitus on hyvä.
pokon
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Loka 2005 18:34
Paikkakunta: toivakka

outlander

Viesti Kirjoittaja pokon »

erillisjousitu joka pyörässä on todella hyvä.
tehotkaan ei lopu kesken.
miinus noista muovisista tavaratelineistä jotka ovat hieman huonot. metsässä varsinkin kaipaa ainakin kunnon etu puskuria koska ajetaan kaiken maailman risujen yli niin ne etu muovit ei kauaa kestä mutta asia korjaantuu tekemällä tai ostamalla kunnon puskurin.

rata ajossa kone on tehokas ja takaveto päällä talvisin sutii todella maukkaasti :D mutkiin tultaessa mönkiä tulee todella pehmeästi. mahtava vekotin kaikin puolin.
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Taitaa noissa -06 malleissa olla taas ihan putkesta nuo telineet, ainakin osittain. Jäipä sitten näkemättä ja koeajamatta tänään kun olivatkin laittaneet spontaanisti liikkeen kiinni :evil:
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Vanhemman mallin muovisissa tarakoissa pysyy paremmin tavarat kyydissä, mutta on jonkun verran työläämmät kiinnittää verrattuna putki tarakoihin. Itse olen ajanut nyt 4 satkulla 1700 km ja 60 h, enkä ole katunut päivääkään valintaani. Ainoa moite tulee tuolle pakoputken suojapellille, joka on siellä satulan alla. Ei tahdo pysyä kiinni, vaan aina löystyy ja rupeaa pitämään omaa konserttiaan. Käyntiin lähtee, niin ettei oikein kerkeä starttinappulaa painaa, kun on jo tulilla. Erittäin hyvä ajaa nelikkona tuolla talviliikenteessä. En ole kaipaillut nastarenkaita, enkä ketjujakaan. Lumisella tiellä saa laskea kaasuliipasin pohjassa ja nauttia vauhdin hurmasta. Erittäin helppo ja luotettava kone, mitä olen muiltakin kuullut. Nälkä kasvaa syödessä, jotenka on ruvennut himottamaan tuo 8 satku tai ensi syksynä markkinoille tuleva 650 .
pokon
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Loka 2005 18:34
Paikkakunta: toivakka

outlander

Viesti Kirjoittaja pokon »

jr kirjoitti:Taitaa noissa -06 malleissa olla taas ihan putkesta nuo telineet, ainakin osittain. Jäipä sitten näkemättä ja koeajamatta tänään kun olivatkin laittaneet spontaanisti liikkeen kiinni :evil:
ontämä munkin 06 malli mutta muoviset telineet. vai johtuuko noi telineet siitä koska samaan aikaan oli joku kamppanja menossa siinä sai tieliikenne varustuksen samaan hintaan ja muutenkin oli halvempi että jos ne on lyöny muovi telineet helvan hinnan takia.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Se on vielä -05 malliaan. Kamppajana myyvät noita niinsanottuja vanhoja malleja tarjouksessa. Noissa -06 jo erilaiset ajovalot ja putkesta tarakat.
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Kyl tossa uudessa mallissa on ulkonäkö parantunut huomattavasti, sai tossa taannoin harkitsemaan ihan uudestaan noita hankintoja. ;)
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

petri.n kirjoitti: Ainoa moite tulee tuolle pakoputken suojapellille, joka on siellä satulan alla. Ei tahdo pysyä kiinni, vaan aina löystyy ja rupeaa pitämään omaa konserttiaan.
Käytä kikka vitosta, elikkäpä lainaa vaimolta kynsilakkaa lukitteeksi pulteille. Vaimo kyllä todennäköisesti ihmettelee suuresti ja tullenee talliin tarkistuskäynnille, notta mihin se ukko kynsilakkaa taas. Pienestä häpeästä huolimatta toimii hyvin, siis lukitteena. :wink: Ps. värillä ei niin väliä.
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

poke kirjoitti:
petri.n kirjoitti: Ainoa moite tulee tuolle pakoputken suojapellille, joka on siellä satulan alla. Ei tahdo pysyä kiinni, vaan aina löystyy ja rupeaa pitämään omaa konserttiaan.
Käytä kikka vitosta, elikkäpä lainaa vaimolta kynsilakkaa lukitteeksi pulteille. Vaimo kyllä todennäköisesti ihmettelee suuresti ja tullenee talliin tarkistuskäynnille, notta mihin se ukko kynsilakkaa taas. Pienestä häpeästä huolimatta toimii hyvin, siis lukitteena. :wink: Ps. värillä ei niin väliä.
No eikö jousirikka auta? Jos muija sattuu oleen näitä naturelleja..
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Lukitteena on kokeiltu kaikkea, paitsi kempin lukkoa. Levensin jopa sitä kiinnityspistettä, jottei pultti ottaisi niin pieneltä alalta kiinni. Ongelma on se, kun pakoputki lämpee, niin kiinnityspultit venyvät ja pakoputken jäähtyessä pultit eivät enää supistu entiseen mittaansa. Tästä seuraa jotta suojapelti jää löysälle. Kalina alkaa.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

petri.n kirjoitti:Lukitteena on kokeiltu kaikkea, paitsi kempin lukkoa. Levensin jopa sitä kiinnityspistettä, jottei pultti ottaisi niin pieneltä alalta kiinni. Ongelma on se, kun pakoputki lämpee, niin kiinnityspultit venyvät ja pakoputken jäähtyessä pultit eivät enää supistu entiseen mittaansa. Tästä seuraa jotta suojapelti jää löysälle. Kalina alkaa.
Oletko koittanut vaihtaa pulteiksi kovametalli pultit? Samanlaisia mitä käytetään pakoputken pulttaamiseen kanteen. Ei pitäisi venyä eikä supistua.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Itse olen käyttänyt tällaisissa tapauksissa ihan oikeaa jousta joka vedetään sopivalle kireydelle, siten että ei rämise, mutta pysyy hyvin kiinni. Sopivia jousia saa vaikkapa vanhan pikkunelarin venttiilin jousista. Honda Monkey osastosta saa hyviä. Ne jouset kestää hyvin lämpövaihteluita.

Näin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin