500h.o.vaiko EFI??
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Eiköhän se ruisku ole tätäpäivää. Ei tartte arpoa ryypyn kans ku päräyttää käyntiin. En kyllä hevin enää kaasaripeliä ottaisi. En tiedä onko sillä käynnistysnarun poisjättämisellä enää kovin suurta merkitystä koska olen ymmärtänyt että EFI:ä ei saisi enää narustakaan käyntiin siinä vaiheessa kun akku on kaput. Onhan tuota joskus pitänyt ihan hyvin vuoksi kokeilla lähteekö narusta miten käyntiin, tosin akku on ollut aina kunnossa. Cteckin 'älylaturia' olen viimetalven käyttänyt koska talviaikaan pitempää ajoa ei ole ollut ja akku joutuu aika koville pihan auraus hommissa kun on kaikki valot ja lämmittimet päällä.
Eipä ole kovemmilla pakkasilla raaskinut ilman lämmitystä käynnistää. Kuumailmapuhaltimella olen öljyjä hieman notkistellut ennen starttia.
Eipä ole kovemmilla pakkasilla raaskinut ilman lämmitystä käynnistää. Kuumailmapuhaltimella olen öljyjä hieman notkistellut ennen starttia.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Tällaiset on omassa koneessa:
C-tek:n päähän laittanut Aditan tuotenumero: 1802-9486

Ja koneen päässä aditan tuotenumero: 1802-9485

Koneen päässä tämä rasia on suoraan akussa kiinni, joten sieltä saa sähköä tarvittaessa vaikkapa lämmitettävälle visiirille jne.
C-tek:n päähän laittanut Aditan tuotenumero: 1802-9486

Ja koneen päässä aditan tuotenumero: 1802-9485

Koneen päässä tämä rasia on suoraan akussa kiinni, joten sieltä saa sähköä tarvittaessa vaikkapa lämmitettävälle visiirille jne.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Moi, aloitetaanpa omat turinat tästä. Kokemusta on Hondan ja Polariksen kaasutinmalleista. Kummatkin ovat toimineet hyvin kaikissa lämpötiloissa. Kulutus on ollut kohtuullinen.
Eli kaasutinmallikin on myös tätä päivää. Käynnistettäessä ryyppyvipu ulos, muutaman kymmenen sekunnin jälkeen puoliväliin. Sitten vipu sisään ja kone lämpimäksi tyhjäkäynnillä. Ja eikun ajoon. Ei mönkijän tarvitse olla supermoderni. Monille riittää, että se toimii.
eda
Eli kaasutinmallikin on myös tätä päivää. Käynnistettäessä ryyppyvipu ulos, muutaman kymmenen sekunnin jälkeen puoliväliin. Sitten vipu sisään ja kone lämpimäksi tyhjäkäynnillä. Ja eikun ajoon. Ei mönkijän tarvitse olla supermoderni. Monille riittää, että se toimii.
eda
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Jaa-a, saattaa vaan olla, että kiristyvien saastemääräysten myötä kaasarimalliset vaan häviävät. Ei vielä ensivuonna, mutta lähitulevaisuudessa jokatapauksessa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Perinteiset kaasutinlaitteet varmaankin katoavat lähivuosina. Hyviä ne silti mielestäni ovat ja edullisia ostaa verrattuna hienompiin kamppeisiin.
Kun ajaa alle sata tuntia vuodessa, ei tule kovin paha omatunto päästöistäkään. Ja kulutus on tosiaan 500-kuutioisessa Polariksessa ollut kuvittelemaani pienempi.
Kun ajaa alle sata tuntia vuodessa, ei tule kovin paha omatunto päästöistäkään. Ja kulutus on tosiaan 500-kuutioisessa Polariksessa ollut kuvittelemaani pienempi.
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Minkäs ikäsessä efi:ssä tuo käynnistysnaru on jäänyt pois?? itellä on -08 efi ja siitä löytyy kyllä naru,nimimerkillä: repinyt käyntiin suossa monta kertaa kun akku loppunu vinssatessa 

- jagmig
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 06 Marras 2008 21:39
- Mönkijä:: Polaris 500 EFI Traktori
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Antaisin myös ääneni EFI:lle. On todella mukavaa kun parinkymmenen asteen pakkasista kiertää värkin startilla käyntiin ja hetken sahattuaan se vaan starttaa, vaikka olisi miten älyttömän kylmä. Luultavasti kaasarikoneenkin saa ryypyn kanssa käymään, mutta EFI:ssä ei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä, kääntää vain avaimesta ja odottaa että alkaa jytkyttää.

Myös kulutuksesta on ollut mielipiteitä ja puhetta... erityisesti talvikelissä. Polaris on hirmuinen bensasyöppö, mutta EFI on vähän maltillisempi kulutukseltaan. Jos enemmän tulee käyttötunteja, tuo EFI maksaa itsensä takaisin. Kun pyöritään 10...11l/100km kulutuksissa, EFI selviää noin litraa tai puoltatoista pienemmällä polttonestemäärällä siististi ajellen.

Myös kulutuksesta on ollut mielipiteitä ja puhetta... erityisesti talvikelissä. Polaris on hirmuinen bensasyöppö, mutta EFI on vähän maltillisempi kulutukseltaan. Jos enemmän tulee käyttötunteja, tuo EFI maksaa itsensä takaisin. Kun pyöritään 10...11l/100km kulutuksissa, EFI selviää noin litraa tai puoltatoista pienemmällä polttonestemäärällä siististi ajellen.
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Kulutuksesta sataa kilometriä kohden en osaa tarkkaan sanoa, kun harvemmin tulee sitä mitattua. Tavallisessa puuhastelussa kaasutinmallin tankillisella pärjää yllättävän hyvin. Tosin ennakkokuvitelmatkin oli aika rajuja, kun luki täältä kommentteja. Yllättävän isoja vaihteluja tuntuu olevan. Viime talven aurailut sujui ihan kohtuullisesti. Talvi ei siis lisännyt kulutusta ainakaan syöpöttelyasteelle.
Olen käynnistänyt kaasarikoneen 25 asteen pakkasessa (sekä Hondan että Polariksen). Akku oli ladattu täyteen. Kone pärjäsi, kuski ei enää kuin pakollisen minimiajan. EFI:ä vastaan ei ole minullakaan mitään. Yritän vain sanoa, että tämmöinen tavallinen tallaaja pärjää mainiosti HO:llakin.
Olen käynnistänyt kaasarikoneen 25 asteen pakkasessa (sekä Hondan että Polariksen). Akku oli ladattu täyteen. Kone pärjäsi, kuski ei enää kuin pakollisen minimiajan. EFI:ä vastaan ei ole minullakaan mitään. Yritän vain sanoa, että tämmöinen tavallinen tallaaja pärjää mainiosti HO:llakin.
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Ja sitten ku aletaan pilkusta reunoja pyöristelemään niin ei se H.O merkintä siihen kaasariin viittaa.
Ja aiheeseen.. Edellinen polaris oli kaasarimallin 500:nen, nyt alla 800 efi, ja kulutus on aikalailla samoissa. Samat reitit kun jurnailee, ja sitte tankille niin teboilin mittari on aikas samoja lukemia näytelly. Eli näin kaljupään logiikalla 500 kaasari on varmaan hieman janoisempi mitä ruiskumalli. Mutta omistamistani Polariksista molemmat pelannu talvisin moitteetta, mutta tuskin kaasariin enään takasin vaihtaisin.

Ja aiheeseen.. Edellinen polaris oli kaasarimallin 500:nen, nyt alla 800 efi, ja kulutus on aikalailla samoissa. Samat reitit kun jurnailee, ja sitte tankille niin teboilin mittari on aikas samoja lukemia näytelly. Eli näin kaljupään logiikalla 500 kaasari on varmaan hieman janoisempi mitä ruiskumalli. Mutta omistamistani Polariksista molemmat pelannu talvisin moitteetta, mutta tuskin kaasariin enään takasin vaihtaisin.
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Hyvä, että pilkku on sorvattu kuntoon. Jos itsellä olisi varaa ja tarvetta ruiskukoneeseen, sitten vaihtuisi taas merkkikin.