Rene probleema (ratkaistu)

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Rene probleema (ratkaistu)

Viesti Kirjoittaja humsteri »

Moro!

Mikähän tässä nyt mättää kun Rene pitää rutinaa ajaessa ja minun mielestä se tulee varin puolelta mutta toki voin olla väärässäkin. Eli ääni kuuluu alle kuuden kympin vauhdissa kun höllää kaasun ja yli kuudesta kympistä rutisee kokoajan. On meinaa sellanen ääni ettei uskalla ajella kyllä yhtään.

Kakkosvariaattori ampui kotelon läpi viime viikolla. Pultti oli löysänny ja tietäähän sen mitä sitten tapahtuu. No uus helix ja pultti (ruuvilukitteella) on asennettu ja taas liikkuu mutta tämä päävika ei näköjään ole vieläkään poistunu. Tähän on vaihdettu myös kardaanin niveliä ja kytkimeen uudet liukunastat + kaikenlaista pikkunippeliä. Voimansiirrosta tämä tuntuu kuuluvan mutta mistä? Jokin laakeri rikki?
Viimeksi muokannut humsteri, 07 Marras 2010 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja poke »

Eissunkan sieltä mennyt helixin takaa vaihelaatikosta lakru samalla, tahi jopa ennen tuota irtoamista?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja humsteri »

poke kirjoitti:Eissunkan sieltä mennyt helixin takaa vaihelaatikosta lakru samalla, tahi jopa ennen tuota irtoamista?
Lakru? Kerros lisää? Että kyseinen osa voi olla syy taikka seuraus tähän ongelmaan? Onko lakru laakeri? Ku ei ossaa tätä slangia :oops:
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja poke »

:oops: Helekatti slangiapa hyvinniin, justiinsa itekki oppinu. :oops:
Laakeria tarkotin, kattelikko variaattorin toiminnan koppa aukinaisena tuon kiinnityksen jälkeen, ettei ollut mitään ylimääräisiä voplaamisia ja välyksiä lähinnä kakkosessa?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja humsteri »

poke kirjoitti::oops: Helekatti slangiapa hyvinniin, justiinsa itekki oppinu. :oops:
Laakeria tarkotin, kattelikko variaattorin toiminnan koppa aukinaisena tuon kiinnityksen jälkeen, ettei ollut mitään ylimääräisiä voplaamisia ja välyksiä lähinnä kakkosessa?
On ollut jo pieni aavistus että laakerivika tuo vois olla koska ei ole kovin yleistä varmaan että pultti irtoaa kesken ajon. En ole ehtiny vielä katsoa koppa auki kakkosvarin toimintaa. Tuo laakeri voisi kyllä varmaan aiheuttaa niinkin kovan tärinän että pultti aukeaa sen ansiosta vai olenko ihan metsässä? Kuinkas kova homma tuo on sitten vaihtaa?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja poke »

Jo vain pultti saattaa aueta itekseenkin, en vain saanut oikein selvää jotta alkoiko tuo rutina kuulua vasta uudelleen kiinnityksen jälkeen. Tuo laakeri saattaisi rikkoutua variaattorin irtomisenkin yhteydessä. Sinällään simppeli laatikkohan näissä on, pitäisi onnistua iteltä, jos ei niin voihan sen epäonnistumisen jälkeen viedä atomeina pärnäselle ja tuumata jotta pitäkää tunkkinne. :wink:
Kannattaa paikantaa tuo äänen lähde tarkkaan, ennenkuin käärii hihat.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Joo sullapa taitaa olla mun entine reino. :shock: Mullaki suli yks helix,taitaa olla lakru vika.kattelin huollosa sitä sun heliksiä, mulla meni yhtä huonoo kuntoo.taitaa laatikko käyvä liia lämpimänä.
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja humsteri »

otto13 kirjoitti:Joo sullapa taitaa olla mun entine reino. :shock: Mullaki suli yks helix,taitaa olla lakru vika.kattelin huollosa sitä sun heliksiä, mulla meni yhtä huonoo kuntoo.taitaa laatikko käyvä liia lämpimänä.
Poke tuo ääni on kuulunut jo ihan alusta asti ku minulle tuli. Otto sinunpa entinen laite tämä on. On muuten ollu jo kolme kertaa huollossa ja aina jotain hässäkkää mutta jospa tästä vielä toimiva saadaan :lol: Rutisiko jo sullakin? Siis sellanen rolina että heikompaa hirvittää.. Siis tuo ääni kuuluu heti ku lähtee ajamaan eli ei vaikuta lämpö mitenkään. Vai tarkotitko että laakerit sulaa vaikka uuden vaihtas tilalle?
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja mikli »

Veikkaan, että kakkosvarin ulompi lautanen syypää. Tsekkaa siinä olevat puslat ja laakeri. Se akselitanko pitäisi olla ihan timmi siihen lautaseen, jos tipahtaa lattialle purkaessa, niin taitaa olla liian väljä. Siinä on laakerikin, joka voi olla entinen.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja otto13 »

humsteri kirjoitti:
otto13 kirjoitti:Joo sullapa taitaa olla mun entine reino. :shock: Mullaki suli yks helix,taitaa olla lakru vika.kattelin huollosa sitä sun heliksiä, mulla meni yhtä huonoo kuntoo.taitaa laatikko käyvä liia lämpimänä.
Poke tuo ääni on kuulunut jo ihan alusta asti ku minulle tuli. Otto sinunpa entinen laite tämä on. On muuten ollu jo kolme kertaa huollossa ja aina jotain hässäkkää mutta jospa tästä vielä toimiva saadaan :lol: Rutisiko jo sullakin? Siis sellanen rolina että heikompaa hirvittää.. Siis tuo ääni kuuluu heti ku lähtee ajamaan eli ei vaikuta lämpö mitenkään. Vai tarkotitko että laakerit sulaa vaikka uuden vaihtas tilalle?

Joo mulla oli varmaa 33 kertaa hullosa. Tarkotin jos laakeri mäsänä,laatikko lämpenee ja sulattaa helixsin. mun aikana ei ylimääräsä ääniä kuulunu.Vaihoin uutee ku takkuu loppu, ja halusin ohojaustehostajan.
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja humsteri »

No eikait se auta ku lähteä hallille etsimään syyllistä. Meneekö noita laakereita useastikkin? Edellisellä laitteella oli sentään 14000km mittarissa ja ei mitään onkelmaa...
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja mikli »

Sen verta vielä, että mulla meni 07 -outista 3 helixiä ja nimenomaan ylikuumenemisen takia "siivet/sakarat" antoivat periksi. Kakkosen ulompi lautanen vaihdettiin takuuseen kokonaan hiluineen, niin loppui ongelmat siihen.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja poke »

Totennäköisyydet taitaa kallistua miklin osoittamaan suuntaan, tarkistahan humsteri tuo kakkonen sillä silmin.

Nonythämmää hokasin, jotta sattusi humsteri sun kömpijä silmään taannoin tuolla Fennon avajaisissa. Kattelin vaan, että ykköskytkin oli oudosti kulunut. Hämiksen liukunastat oli jostain syystä kuluttaneet kytkimen vastaaviin liukupintoihin syvät urat, painot sitävastoin oli uuden veroiset. Jospa tuo sama tavara joka on tehnyt ykköseen nuo urat, on kuluttanut myös kakkosen osat miklin kuvailemaan kuntoon.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja humsteri »

poke kirjoitti:Totennäköisyydet taitaa kallistua miklin osoittamaan suuntaan, tarkistahan humsteri tuo kakkonen sillä silmin.

Nonythämmää hokasin, jotta sattusi humsteri sun kömpijä silmään taannoin tuolla Fennon avajaisissa. Kattelin vaan, että ykköskytkin oli oudosti kulunut. Hämiksen liukunastat oli jostain syystä kuluttaneet kytkimen vastaaviin liukupintoihin syvät urat, painot sitävastoin oli uuden veroiset. Jospa tuo sama tavara joka on tehnyt ykköseen nuo urat, on kuluttanut myös kakkosen osat miklin kuvailemaan kuntoon.
Juu tuota samaa itekkin ihmettelin ja liukunastat siihen pelkästään vaihdettiin mutta kilkatus loppu siihen paikkaan eli toimii näköjään urista huolimatta. Tiedä sitten kuluttaako nastat nopeammin urien takia.

Eilen purin varin ja helixihän sieltä oli sulanu. 10km riitti hajottamaan sen. Välystä tuntuu selvästi ku kakkosvarin keskellä olevasta akselista ottaa kiinni. Pientä välystä tuntuu myös varin uloimman lautasen laakerissa mutta ei kuitenkaan yhtä selvästi ku tuossa laatikolle menevässä akselissa.

Eli alkaa pikkuhiljaa homma selvenemään. Ite se nämäki pitää korjata näköjään että tulee kuntoon :D
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Rene probleema

Viesti Kirjoittaja humsteri »

mikli kirjoitti:Veikkaan, että kakkosvarin ulompi lautanen syypää. Tsekkaa siinä olevat puslat ja laakeri. Se akselitanko pitäisi olla ihan timmi siihen lautaseen, jos tipahtaa lattialle purkaessa, niin taitaa olla liian väljä. Siinä on laakerikin, joka voi olla entinen.
Mulla se tipahti samantien ku aukasin eli väljää on, laakerissa tuntuu ottavan kuulat kiinni välillä ku sitä pyörittelee.
Vastaa Viestiin