Saako sakkoja? (ajaminen tiellä)
Saako sakkoja? (ajaminen tiellä)
Saan viikonlopuksi ensimmäisen mönkkärini, uuden Arctic Cat 400 mallin puskulevyllä.
Katti ei ole rekisterissä, nytpä kysyisin, että kuinka "normaalia" on ajella pätkiä maantiellä tai pyörätiellä, tietenkin asiallista vauhtia ja muutenkin nätisti.
Entä lähes käyttämättömällä mökkitiellä/metsäautotiellä?
Luulen tietäväni, että se ei ihan laillista ajelua ole, mutta en kovin paha kriminaali mielestäni ole, jos näin teen.
Miten polliisi suhtautuu, jos sattuu paikalle?
Onko joku saanut tällaisesta ajelusta sakkoja, jos niin millaisia?
Katti ei ole rekisterissä, nytpä kysyisin, että kuinka "normaalia" on ajella pätkiä maantiellä tai pyörätiellä, tietenkin asiallista vauhtia ja muutenkin nätisti.
Entä lähes käyttämättömällä mökkitiellä/metsäautotiellä?
Luulen tietäväni, että se ei ihan laillista ajelua ole, mutta en kovin paha kriminaali mielestäni ole, jos näin teen.
Miten polliisi suhtautuu, jos sattuu paikalle?
Onko joku saanut tällaisesta ajelusta sakkoja, jos niin millaisia?
Minä en ole ainakaan saanut sakkoja tiellä ajamisesta vaikka olen mönkijällä liikenteessä liikkunut useamman kymmenen kilometriä. En tosin ole koskaan jäänyt kiinni. Kilvet oli kanssa, tosin laittomat sellaiset. Ja ei kannata hurjastella jos liikenteessä liikkuu ja maalaisjäjen käyttö sallittu. Kannattaa myös muistaa auton vastaan tulleessa että pienempi väistää isompaa. Ajele omalla vastuulla jos ajelet. 

Eikös se niin ole että pieniä siirtymiä saa tehdä rekisteröimättömällä vehkeellä, jos on joku maantieteellinen este ette pysty mettä puolella ajamaan esim. silta tai tiheä mettä etc. Eli aika tulkinnan varasta toi homma on esim. miten sitten määritellään pieni siirtymä 
Eiköhän ne siniset sedät oo enemmänkin kiinnostuneita mönkijöistä jos ne sut pysäyttää

Eiköhän ne siniset sedät oo enemmänkin kiinnostuneita mönkijöistä jos ne sut pysäyttää

Yleinen keskustelu
Mitenkäs se on Anton??? Väärennetyt kilvet/rekisteröinti, ei liikennevakuutusta, ei ajokorttia, ei riittävää ikää eikä näinollen luonnollisestikkaan liikennekokemusta, pl mopo. Mitenkäs sitten suu pannaan jos tulee vahinko? Oma syy, toisen syy tai molempien? Taidat olla varakas. Ota huomioon, että näitä sivustoja lukee vielä sinuakin nuoremmat.
Re: Yleinen keskustelu
Höh, kilvet eivät olleet väärennetyt kuten olet ehkä asian ymmärtänyt. Olivat ihan oikeat kilvet, mutta laittomat vaan(poistetut rekisteristä http://www.monkijat.com/anton/kuvat/12.JPG ). Jos vahinko olisi sattunut niin omaan piikkinhän se tietenkin menisi. Siksi en ajellutkaan paljon, jotain siirtymiä ja huoltoasemalla käyntejä. Ja nuorimpien lukioiden osalta olenkin tuossa maininnut että omalla vastuulla ajelin ja jos joku lähtee kokeilemaan niin omalla vastuulla. En suosittele kokeilemista jottei tule ongelmia.moilanen kirjoitti:Mitenkäs se on Anton??? Väärennetyt kilvet/rekisteröinti, ei liikennevakuutusta, ei ajokorttia, ei riittävää ikää eikä näinollen luonnollisestikkaan liikennekokemusta, pl mopo. Mitenkäs sitten suu pannaan jos tulee vahinko? Oma syy, toisen syy tai molempien? Taidat olla varakas. Ota huomioon, että näitä sivustoja lukee vielä sinuakin nuoremmat.
-
- 4WD
sitten eikun ruumiita piilottelemaanmoilanen kirjoitti:Mitenkäs se on Anton??? Väärennetyt kilvet/rekisteröinti, ei liikennevakuutusta, ei ajokorttia, ei riittävää ikää eikä näinollen luonnollisestikkaan liikennekokemusta, pl mopo. Mitenkäs sitten suu pannaan jos tulee vahinko? Oma syy, toisen syy tai molempien? Taidat olla varakas. Ota huomioon, että näitä sivustoja lukee vielä sinuakin nuoremmat.

itse ajelen hiekkateillä aika paljon, mutta mitäs niitä poliiseja siellä korvessa mökillä

Itse pyrin elämään pykälien mukaan, siksi olenkin huolissani, kun rehellisestä kansalaisesta tehdään rikollinen tämmöisessä asiassa.
Hankin mönkkäriin liikennevakuutuksen, ja ajan pyörätien reunassa liikennetilanteen mukaisesti, tarvittaessa pysähtyen, joten kellään ei pitäisi olla asiasta ainakaan aiheellista valittamista...
Tuttavallani on moottorikelkka, ja olemme huomanneet, että poliisilla ei ole ikään niin kiirettä, että ei ehtisi käydä keskustelemassa, kun joku "käräyttää" puolen kilometrin matkasta pihalta kelkkareitille!
Hankin mönkkäriin liikennevakuutuksen, ja ajan pyörätien reunassa liikennetilanteen mukaisesti, tarvittaessa pysähtyen, joten kellään ei pitäisi olla asiasta ainakaan aiheellista valittamista...
Tuttavallani on moottorikelkka, ja olemme huomanneet, että poliisilla ei ole ikään niin kiirettä, että ei ehtisi käydä keskustelemassa, kun joku "käräyttää" puolen kilometrin matkasta pihalta kelkkareitille!
anton kirjoitti:Höh, kilvet eivät olleet väärennetyt kuten olet ehkä asian ymmärtänyt. Olivat ihan oikeat kilvet, mutta laittomat vaan(poistetut rekisteristä http://www.monkijat.com/anton/kuvat/12.JPG ). Jos vahinko olisi sattunut niin omaan piikkinhän se tietenkin menisi. Siksi en ajellutkaan paljon, jotain siirtymiä ja huoltoasemalla käyntejä. Ja nuorimpien lukioiden osalta olenkin tuossa maininnut että omalla vastuulla ajelin ja jos joku lähtee kokeilemaan niin omalla vastuulla. En suosittele kokeilemista jottei tule ongelmia.moilanen kirjoitti:Mitenkäs se on Anton??? Väärennetyt kilvet/rekisteröinti, ei liikennevakuutusta, ei ajokorttia, ei riittävää ikää eikä näinollen luonnollisestikkaan liikennekokemusta, pl mopo. Mitenkäs sitten suu pannaan jos tulee vahinko? Oma syy, toisen syy tai molempien? Taidat olla varakas. Ota huomioon, että näitä sivustoja lukee vielä sinuakin nuoremmat.
lähtis poliisit perään jo kun näkis että on kilvet väärässä asennossa/taitettu.. ajattelis varmaan että oot niitä "pommittajia"

Kaikki pitäs ite tehä!
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Tulee ajeltua välillä julkisia teitä pitkin kun menen tankkaa tai siirryn kauempana oleviin pikkuteihin.Kerran polizei tuli vastaan kun tulin n.80km/h ja kääntymässä tälle pikkutielle,kovasti kattelivat..kai yritti katsoo onko takana kilpeä vai ei,pimeätä kun oli.En tiedä jäisinkö odottelemaan aivan selkeetä sakonpaikkaa vai suuntaisinko maaston puolelle... 

Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
mun mielestä jälkimmäinen houkuttelee enemmän...blue Honda Trx kirjoitti:Tulee ajeltua välillä julkisia teitä pitkin kun menen tankkaa tai siirryn kauempana oleviin pikkuteihin.Kerran polizei tuli vastaan kun tulin n.80km/h ja kääntymässä tälle pikkutielle,kovasti kattelivat..kai yritti katsoo onko takana kilpeä vai ei,pimeätä kun oli. En tiedä jäisinkö odottelemaan aivan selkeetä sakonpaikkaa vai suuntaisinko maaston puolelle...

Lopulta poliisit nappaa juosten kiinni jostain kuusikosta6x4x2 kirjoitti:mun mielestä jälkimmäinen houkuttelee enemmän...blue Honda Trx kirjoitti:Tulee ajeltua välillä julkisia teitä pitkin kun menen tankkaa tai siirryn kauempana oleviin pikkuteihin.Kerran polizei tuli vastaan kun tulin n.80km/h ja kääntymässä tälle pikkutielle,kovasti kattelivat..kai yritti katsoo onko takana kilpeä vai ei,pimeätä kun oli. En tiedä jäisinkö odottelemaan aivan selkeetä sakonpaikkaa vai suuntaisinko maaston puolelle...

-
- 2WD
Mulle on ainakin kerrottu että jos on liikennevakuutus niin sillon saa ajaa tiellä (sora) niin paljon kun haluaa (tietysti sääntöjen mukaan) asfaltilla ja taajamassa saa ajaa vai huoltaa ja pois sekä tankille ja pois.
Tämmöisen ohjeen olen kuullut poliisien sanoman mutta ota näistä nyt selvää, mitä laissa sanotaan pyörillä kulkevasta maastoajoneuvosta....
Tämmöisen ohjeen olen kuullut poliisien sanoman mutta ota näistä nyt selvää, mitä laissa sanotaan pyörillä kulkevasta maastoajoneuvosta....
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800