puskulevyn teko

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
j_kuusisto
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Huhti 2010 21:43
Mönkijä:: Can-am Outlander 500XT-11
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja j_kuusisto »

kimmop kirjoitti:Se canan oma työväline runko maksaa n.50€ joten tuskin säästää vaikka itse tekee. Siinä tulee mukaan kaikki holkit, sokat ja erikois prikat. Tuossa kuvassa näkyy levy ylhäältä päin: Kuva
Kiitokset linkistä kuva selkeytti aika paljon, mutta katselin nuota työväline runkoja niin ihmettelen jos jostain noin halvalla saisi, en ole ainakaan mistään löytänyt.
kimmop
6WD
Viestit: 339
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Kyllä se tuohon hintaan pitäis saada ihan can-am kauppiaan luota. Oliko ovh. 67e ja siitä pinnat pois.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

paljos teillä puskulevyt painaa tehdas tai omatekoiset?itellä tuli painoa 25kg ja ku levyn nostaa ylös siirtymä ajoa varten niin aika heikossa pito takana piti laitta 20kg painoa taakse....
joniv
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja joniv »

ihtelläni painaa joku 20 kiloa, runko tulee aika pitkälle eteen, jotta näkee paremmin kurkottelematta missä aura menee, joten se keventää perää vielä kauhiammin kun on niin pitkä "varsi". ilman nelivetoa turha yrittää pakitella. tein "kärkiauran" huvikseni eilisiltana, raudasta runko ja filmivanerista "seinät". levyn pysty seinät on suorat,joten ei ainakaa heitä yhtään ja en tiä toimiiko millälailla, ja onko edes tarpeellinen.. leveyttä tuli ehkä 150 ja kulma on 45 astetta. painoa liika vähän, kun tehty melko hennosta värkistä, voipa tuota sit jalostaa jos tuntuu että on tarpeellinen...
HO500
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Marras 2008 17:00
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja HO500 »

Tälläisen http://kuvablogi.com/blog/30848/4/ väsäsin viime vuoden lumille. Leveyttä 152cm ja korkeus 45cm. Laitoin Brp:n alkuperäisen kiinnityslevyn mönkän pohjaan, maksoi tosiaan n.50€. On toiminut moitteetta..
ex Polaris Sportsman 500EFI -07 + Prospector pro
ex Can-am Outlander 800XT L7e -08 + Apache
Avatar
apo
6WD
Viestit: 404
Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
Viesti:

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja apo »

Tällaisen virityksen rakensin pikkunalleen. Kesällä tasoitettiin 7m3 hiekkakuorma ja ainakin sen kesti.
http://kuvablogi.com/blog/26996/2/
"Hyvin suunniteltu on aloitusta vajaa valmis"

Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

joniv kirjoitti:ihtelläni painaa joku 20 kiloa, runko tulee aika pitkälle eteen, jotta näkee paremmin kurkottelematta missä aura menee, joten se keventää perää vielä kauhiammin kun on niin pitkä "varsi". ilman nelivetoa turha yrittää pakitella. tein "kärkiauran" huvikseni eilisiltana, raudasta runko ja filmivanerista "seinät". levyn pysty seinät on suorat,joten ei ainakaa heitä yhtään ja en tiä toimiiko millälailla, ja onko edes tarpeellinen.. leveyttä tuli ehkä 150 ja kulma on 45 astetta. painoa liika vähän, kun tehty melko hennosta värkistä, voipa tuota sit jalostaa jos tuntuu että on tarpeellinen...
itsellä kans painoa tuli 25kg ja kiinnitin 2kpl ruohonleikkurin vannepainoa takaboksin sisälle piiloon, yhteensä painavat 17kg eli nyt saa paremmin pitoa siirtymä ajossa mut 8kg tavallaan on painoa hukassa takaa ku levy ylhäällä mut saa nyt pitoa hyvin kyl, tietenki jos tuol takapotkulla meinaa puskea niin taakse ketjut...ainakin ku levy alhaalla ajaa niin perässähän on lisäpainoa sit tuo 18kg eli sopivasti sai pitoa lisää ja ei kavonnut ohjattavuus viel vois yhtä painoa kokeilla miten käy.

vielä tarttis käyttää levy pois kääntöpöydästä ja viistää kulmat ku levy sivuttais asennossa niin ei pääse tiltti toimii ku vastaa putken kulmaan, ne on nämä prototyypit aina tämmöisiä et saa viel hienosäätää valmistumisen jälkee :)
Muxumies
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Loka 2010 22:40
Mönkijä:: MXU500
Paikkakunta: Joensuu

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja Muxumies »

apo kirjoitti:Tällaisen virityksen rakensin pikkunalleen. Kesällä tasoitettiin 7m3 hiekkakuorma ja ainakin sen kesti.
http://kuvablogi.com/blog/26996/2/
Siistiä työtä =D> ja hyvät selkeät kuvat!
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja vaughan »

On kyllä apolla hienon näköinen apurunko, pitäisi omaakin saada värkkäiltyä paremmaksi. Toi olisi oiva malli.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
apo
6WD
Viestit: 404
Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
Viesti:

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja apo »

^/^^ Kiitos, kiitos. Itsekin perusidean täältä "lainasin" ja vähän muokkasin, katsotaan miten kestää talven koitokset. Rungossa olevien etukiinnityskorvien kestävyys vähän mietityttää. Kiinnitys ja irrotus on huomattavasti nopeampaa ja helpompaa, kuin alkuperäinen. Nyt, kun tuli alle vähän korkeammat kumit, niin joutuu etupäänkin nostamaan paikalleen, ennen tätä meni etukorvakkeisiin suoraan ajamalla, laittamalla sopivan laudan pätkän kiinityslevyn alle auttaa asiaa.
"Hyvin suunniteltu on aloitusta vajaa valmis"

Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Jotakin tuli kökösteltyä. CC:n levy kun ei juurikaan heitä, niin ajattelin josko siitä sais muokattua vähemmän huonon ja samalla vauhdilla meni työkalurunkokin uusiksi. Joitain kuvatuksia :arrow: http://vaughan.kuvat.fi/kuvat/CCn+60+lu ... kalurunko/
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
Timos
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 09 Huhti 2010 21:03
Mönkijä:: Kawasaki Klf 300 4x4
Paikkakunta: Loppi/Orivesi
Viesti:

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja Timos »

Laitetaanpa ensimmäinen oma romurautaproto näytille tännekin. Käytetty levy, uusi vetokita ja loput romua mm. inttisänky. Hintaa tuli n.120€. Nyt yhden kerran päässy lunta työntää ja ryskiessä pääsi sen verran elämään että vähän pitää vielä parantaa tuota rullaluistinrataa...

http://timos.galleria.fi/kuvat/M%F6nkij%E4n+puskulevy/
j_kuusisto
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Huhti 2010 21:43
Mönkijä:: Can-am Outlander 500XT-11
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja j_kuusisto »

Pari kuvaa tuli näpsittyä kun asennettiin tuo työvälinerungon levy, tai mikä nyt sitten onkin niin tuonne can-ammin pohjaan. Hintaa tuollla oli kuutisen kymppiä ja oli helppo asentaa. laitettiin se pohjapanssarin alle
Mönkijä: http://i55.photobucket.com/albums/g157/ ... 010244.jpg.
kiinnitys edestä: http://i55.photobucket.com/albums/g157/ ... 010245.jpg.
Ja sivulta: http://i55.photobucket.com/albums/g157/ ... 010246.jpg.
Levy panssarin alla: http://i55.photobucket.com/albums/g157/ ... 010247.jpg. Tuli vaan yhdestä kohtaa panssari n. 2 cm alemmas kuin ilman tuota levyä pohjassa.

(Tuli myös viikonloppuna ruuvailtua 15 mm nastoja noihin mönkijän renkaisiin. Taakse 54/pyörä ja eteen 40kpl/pyörä. Kyllä jäällä ainakin pysähtyy vähän paremmin mitä nyt vähän kokeilin.)
Viimeksi muokannut j_kuusisto, 27 Marras 2010 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
larmatin
6WD
Viestit: 551
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
Paikkakunta: Perttula

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja larmatin »

j_kuusisto kirjoitti:Pari kuvaa tuli näpsittyä kun asennettiin tuo työvälinerungon levy, tai mikä nyt sitten onkin niin tuonne can-ammin pohjaan. Hintaa tuollla oli kuutisen kymppiä ja oli helppo asentaa. laitettiin se pohjapanssarin alle
Mönkijä: http://i55.photobucket.com/albums/g157/ ... 010244.jpg.
kiinnitys edestä: http://i55.photobucket.com/albums/g157/ ... 010245.jpg.
Ja sivulta: http://i55.photobucket.com/albums/g157/ ... 010246.jpg.
Levy panssarin alla: http://i55.photobucket.com/albums/g157/ ... 010247.jpg. Tuli vaan yhdestä kohtaa panssari n. 2 cm alemmas kuin ilman tuota levyä pohjassa.

(Tuli myös viikonloppuna ruuvailtua 15 cm nastoja noihin mönkijän renkaisiin. Taakse 54/pyörä ja eteen 40kpl/pyörä. Kyllä jäällä ainakin pysähtyy vähän paremmin mitä nyt vähän kokeilin.)

Mistä noin järeitä nastoja löytyy???
joniv
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja joniv »

vai oisko tarkottanu 15mm ???
Vastaa Viestiin