Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jampe, onnea sun remonttiin...
Jos sylinteri meni p*skaksi niin minulla voisi olla tuolla yksi vähän käytetty :wink: Pitäisi vaan saada jonkun koneistamon mielipide siitä, että pystyykö sitä poraamaan. Huoltomanuaalin mukaan hoonaaminen onnistuu, mutta en ole koneistaja joten en voi varmaksi sanoa miten homma menisi?
Rahan menoon kannattaa varautua :(

Meidän rämpijä oli puusavostassa. Haettiin muutama tuulenkaato pois metsästä. Tuo kiinan kärry oli aika tönkkö vetää näin pakkasella. Jos enemmän olisi ajettavaa niin talveksi kapeemmat pyörät tai reen jalakset... Lumessa kun ajoi niin hyvä että pyörivät. Vähän niinkuin olisi kivirekeä perässä vetänyt.

Kuva

Karstat ainakin lähti putkesta... =D>
jampe69
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Syys 2010 21:03
Mönkijä:: AC 650 TRV H1´08
Paikkakunta: MLI

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja jampe69 »

kiitos pappi.
oletuksena on etten itse maksa remonttia, mutta kaikkeen saa varautua..kyseessä on kuitenkin syksyllä liikkeestä ostetusta laitteesta..
olen ollut jo yhteydessä myyjään ja asiaa ollaan selvittämässä :) on tää kyllä kumma että aina sattuu kun tapahtuu ja mulle vielä eri usein..
Ac 650 Trv H1 ´08
jampe69
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Syys 2010 21:03
Mönkijä:: AC 650 TRV H1´08
Paikkakunta: MLI

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja jampe69 »

diagnoosi:
mäntä; särki
pakoventtiil; poikki
sylinteri; halki
siitä on hienoa lähtee rakentelemaan uutta mootoria.. :/ pikkase masentaa taas..
Ac 650 Trv H1 ´08
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Oliko arviota konerikon syystä?
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

P*ska homma...
Äkkiseltään muistellen tuo sylinteri ja mäntäsarja maksaa semmosen 700? Jossain arkistossa on lasku, jossa erittely. Sitten pitää laskea tiivistesarja ja töitä. Mikäli remontti menee sun maksettavaksi niin kannattaa kysyä korjaamolta miten he tulevat vastaan jos itse purat koneen esille? Helpompi voisi olla irroitaa kone ja viedä se korjaamolle. Liikaa tilaa kun ei tuossa värkissä ole.

Hengessä mukana. :(
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Oliskohan vena antautunu ekana,kyllä se siitä.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
jampe69
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Syys 2010 21:03
Mönkijä:: AC 650 TRV H1´08
Paikkakunta: MLI

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja jampe69 »

eppäili että olis öölipumpun ratas antautunu ja sitte kun paineet ei nouse tarpeeks ni riks raks poks..
huomenna puhelu kauppiaalle ja ruvetaan tekemään "puotia" sais vaan tammikuulle ajoon laitteen..harmittaa seisottaa sitä varikolla..
niinkuin ei harmia ois tarpeeks jo muutennii..
kiitos tuesta.
Ac 650 Trv H1 ´08
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämä topicci on kyllä hyvvää mainosta Catille :badgrin: 2 x 650:nen remontissa ja molemmista koneet palasina.
Omassa tuli aika selväksi, että moottorivaurio johtui öljyletkun irtoamisesta. Minua ainakin kiinnostaa tietää, mikä Jampen vehkeestä mahdollisesti hajoitti öljypumpun? Tietää kuunnella oman konetta "sillä korvalla", jos siitä nyt mitään hyötyä on :?
jampe69
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Syys 2010 21:03
Mönkijä:: AC 650 TRV H1´08
Paikkakunta: MLI

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja jampe69 »

ihan on pakko myöntää että merkinvaihto on vahvasti ollu mielessä.. :D
Ac 650 Trv H1 ´08
Avatar
rekisteri
Tracks
Viestit: 961
Liittynyt: 15 Joulu 2007 22:32
Paikkakunta: pohjoisessa

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

Moro. Itellä toissa kesänä hajosi istukka sylinterinkannesta männän ja kannen väliin. Molemmat venttiilit solmuun. Ja nyt muutama viikko takaperin hajosi koko saatanan mäntä koneen sisälle.. Kiertokanki kieroon. Toivotaan että talven aikana ajoon taas saadaan ku ite tehään remontti. Ei todellakaan eka kerta ku kone irti meidän Hondasta :)

Syy istukan hajoamiseen luultavasti se, että tosi kuuma kone vaan äkkiseltään sammutettu jolloinka lämpölaajenemiset teki istukalle tempun. Eli täällä ainaki aina ajon jäkeen käytetty se 30sek tyhjäkäynnillä. Vähän niinku turbo vehkeitäkin pidetään jälkikäynnillä
jampe69
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Syys 2010 21:03
Mönkijä:: AC 650 TRV H1´08
Paikkakunta: MLI

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja jampe69 »

ja pajalta haettu vähän akree kotiin ;)
arvaa mitä sattu on pelin nimi...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

en tiiä näkyykse monttu tosta nokasta kunnolla mutta on kyllä nakertanu aika miehekkäästi..muista kuvista ei nyt oo arvattavaa niin paljon..että tällänen teknisesti rajoittunutkin henkilö niinkuin minä tajuaa kyllä homman nimen..

gasolino finito, propello stoppo :)

Pesän hyvää joulua pikkujanille
Ac 650 Trv H1 ´08
hemiku
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Marras 2010 20:59
Mönkijä:: honda 500 fe

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja hemiku »

Tervehdys. Oli pakko kirjoittaa tänne, kun oon tässä lueskellut muidenkin koettelemuksia .... Ostin itse 2.1.2010 uuden ac 650 h1:n teloilla ammattikäyttöön. Ajattelin että uusi "laatukone" takuineen päivineen niin työt luonaa... ja V*tut. Noin 20h mittarissa meni nelivedon kytkentämoottori, viikko siitä meni koko etuperä p*skaks. Olisko ollut noin 100h mittarissa meni pytty ja mäntä kappaleiks..kone korjattiin takuuseen. 125 tuntia mittarissa meni koko kone kappaleiksi uudelleen.. ja tämä tapahtui asfaltilla pakittaessa renkaat alla. Koneessa oli selvästi kiertänyt lastua alakerrassa, eli silloin kun edellisen kerran hajosi, pistettiin vain yläkerta kuntoon muttei alakerralle tehty mitään. Olin valittanut jo ensimmäisen kerran koneen hajotessa että koneesta kuuluu "kahinaa". Vastaus kuului se on vaan vari :roll: . No kone oli sumekolla tän toisen konerikon jälkeen tutkittavana... emsimmäinen vastaus oli että koneella on ajettu ilman öljyä: vastasin ettei pidä paikkaansa ja kuvat jotka näin itse ja käytin vielä korjaamoillakin näyttämässä...kalvot näkyi vielä purettuinakin kaikilla pinnoilla. Toinen vastaus : Selvästi viallisella koneella ajettu pitkään. No kyl kyl... edellisestä konerempastahan olikin jo 25tuntia... Takuu ei korvaa kokonaisuudessaan, mutta sumeko/tehdas lupasi tulla vastaan remontissa... saan x:määrän työtä veloituksetta jos ostan itse uuden moottorin mikä maksaa ovh.6000€. ETTÄ SILLEEN. ARVATKAA OSTINKO KONEEN!!

Merkki vaihtui toiseen ja ac:n raato makaa tallissa miettien purkaako osiksi vai nostaisko 12 metrisen sähkötolpan päälle mainoskoneeksi :D :D .

Konefoorumi messuilla kun kerroin kyseisistä murheista oli edustaja ihmeissään ja sanoi että 650 on ollut heidän kestävimpiään malleja.. En voinut kuin ääneen ihmetellä, että millaisia on ne huonommat mallit :D :D .
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Johan on vastustanut. Sumeko on kyllä näyttänyt kyntensä noissa takuuasioissa. Ei ne meillekään ottaneet mitään kantaa kun asioita kysyttiin tuon remontin yhteydessä. Herää kysymys siitä, että missä tehtiin ensimmäinen remontti. Luulisi nyt korjaamolla olevan sen verran ammattitaitoa, että koneremontin yhteydessä tarkastetaan myös öljyt yms.

Meille annettiin selvä ohje ja se vielä merkattiin huoltokirjaan, että sisäänajo 10h, jonka jälkeen öljynvaihto. Se kyllä kannatti koska sisääajon jälkeen moottorista tuli erittäin mustat öljyt.

Oliko tuolla telasarjalla mitään osuutta mahdolliseen etuperän hajoamiseen? Ei kyllä saisi olla, mutta kysyn kuitenkin.

Mikäli koneen olisit ostanut niin sen asennus ei nyt kummonen homma ole. Itsekään en ole mikään asentaja, mutta niin vain kone saatiin irroitettua ja asennettua takaisin. 6000e on vaan aika kasa rahaa moottorista. Ylivuotisia mönkijöitä kun näyttää saavan vieläkin hintaan 6490,-

Jos olet pistämässä lihoiksi tuota 650;stä niin oleppa yhteydessä :-)
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja dealer »

oli edustaja ihmeissään ja sanoi että 650 on ollut heidän kestävimpiään malleja..
Edustajien ja merkkiliikkeen mekaanikkojen / korjaamopäällikköjen puheista ei kannata välittää näiltä osin yhtään mitään.
"Sen lauluja laulat kenen leipää syöt" pätee tässäkin.

Karmeita tarinoita kun sadan - muutaman sadan tunnin ajolla joudutaan tekemään tuhansien eurojen remonttia.
Ei uskalla enää cattia ostaa, ainakaan 650 H1:stä. Itse en muuten ole millään lailla merkkiuskollinen suuntaan tai toiseen.
hemiku
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Marras 2010 20:59
Mönkijä:: honda 500 fe

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Viesti Kirjoittaja hemiku »

Jep jep. Kyllä kone huuhdeltiin öljyllä ekan konerempan yhteydessä, mutta kun siellä oli männästä ja pytystä irronnut mutua niin en usko että alakerta tulee täysin puhtaaksi pelkällä huuhtelulla.

Telat oli varmaan osasyynä etuperän rikkoutumiseen, mutta ostin koneen nimenomaan ammattikäyttöön ja telasarja oli valmiina alla. Kerroin myös ostaessani työn laadun, eli koneella ajetaan 7-8 tuntia putkeen keskiraskasta vetotyötä.

Korjaamo joka teki koneen ekan kerran suhtautui asiallisesti ja yritti takuuseen, mutta sumeko/tehdas kietäytyi... Samalta korjaamolta ostin myös toisen mönkkärin ja kaikki on toistaiseksi toiminut ok.

Sumeko sai musta kyllä ihan ilmaisen mainosmiehen... ja lupaan tehdä sen työn huolellisesti :twisted: :twisted:

Moottorin saisi jenkeistä kotiin noin 2500-3000 eurolla tulleineen alveineen rahteineen, mutta henk.kohtaisesti ei kiinnosta.

Mielessä kävi myös kubotan diesel koneen istuttaminen runkoon ja hydrauliveto, mutta saas nähdä riittääkö inspiraatio.
Jos päätän purkaa koneen niin ilmoittelen.... musta tuntuu että varaosille vois olla kysyntää... :D :D
Vastaa Viestiin