jampe69 kirjoitti:jaa..mulle vaan arccarin asentaja sano jotta on suitsan tekniikalla..
"The engines range in size from 90 cc to 950 cc, with
650 cc H1, 700 cc H1, and 951 cc H2 engines being produced in Arctic's own facility. The 951 cc engine makes it the biggest ATV yet. Arctic Cat has also introduced a new 686 cc two-cylinder, the SOHC 4-stroke diesel engine.
All other current gasoline engines are supplied by Suzuki and diesel engines by Lombardini."
Pappi kirjoitti:Kun tässäkin topicissa on tuotu esille se, että Suzukin koneella olevat pelaa niin pitänee miettiä seuraavaksi vaikka semmosta.... Harmi vaan kun maahantuoja taitaa olla sama p*ska pulju...
.
Suzuki käyttää/on käyttänyt noita koneita myös omissa mönkijöissään, joten laatuun ja luotettavuuteen on panostettu kunnolla. Suzuki on yleensäkin tunnettu vahvasta moottoritekniikan osaamisesta. Perinteet on pitkät ja samaa hyväksi havaittua tekniikkaa voidaan soveltaa eri moottorityypeissä. Sekin hyvä puoli asiassa on, että näihin koneisiin varaosat ovat edullisempia Suzukin puolella. Osien saatavuuskin lienee ihan toista luokkaa kuin Catilla, joka on kuitenkin moottorivalmistajana aivan marginaalinen toimija.
Todella ikäviä nämä rikkoutumiset joka tapauksessa on syystä riippumatta ja koneen pitäisi kestää normaalia käyttöä valmistajasta riippumatta. Maahantuojan toiminta on asiakastyytyväisyyttä ajatellen avainasemassa. Ongelmatilanteissa punnitaan vasta toiminnan ja palvelun laatu. Vastuun väistäminen ongelmatilanteissa on todella lyhytnäköistä toimintaa. Kynnys merkin vaihtoon on kuitenkin suhteellisen pieni.