
Vetarin suojakumi
Vetarin suojakumi
Moro! Onko millanen homma vaihtaa etuvetarin ulommainen suojakumi? Meinaan pitääks vetari irrottaa, onks siinä mitään ns.jippoja...? 

Re: Vetarin suojakumi
Kyllä taitaa olla helpointa ottaa koko vetari irti. Ulompien osien purkamisen jälkeen se lähtee etuperästä ulos nätisti kopauttamalla, pidät vain akselin suorassa. Akseli ruuvipenkkiin kiinni, tai pidät sen kädessä ja ulommaiseen niveleen reipas isku rekyylittömällä mosalla jotta nivel irtoaa. Työnä se on helppo ja suht nopea, ei tarvinne oikovia niksejä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Vetarin suojakumi
Bilteman tyokalulla on aika näppärä tehdä paikallaan, tuotenumero 191386.
Ei kallis ja jää hakkailut sekä turhat irrottelut pois, suosittelen.
Ei kallis ja jää hakkailut sekä turhat irrottelut pois, suosittelen.
Re: Vetarin suojakumi
No joo, vaihdettu on! Vetarin ulompi pätkä irti ja pystyy vaihtamaan, ei tartte irrottaa etuperästä... Muutenhan homma bueno, mutt oli väärän kumin tilannu myyjä, että se siitä viikonloppu ajeluista!!
Pikkusen harmitti... No jos osais oikeen huomenna tilata?? Mikä toi Bilteman kalu on..?

Re: Vetarin suojakumi
Tänään vaihoin sisemmän kumin eteen(800 outti)Aika helppo homma oli kiitos täältä saatujen vinkkien!Kumi yleismallinen autovaraosa 10 ecuu.Ainoo vähän kinkkisempi irrotettava oli jarrusatula.Täytyy ostaa torxi hylsyjä vastasuuden varalle.
Haminan seudun mönkijät ry
Re: Vetarin suojakumi
Ulommaista etunivelen suojakumia oon nyt yrittänyt vaihtaa. Ensin tilasin motonetistä ylivedettävän mallin, joka jää liian väljäksi akselin kohtaa. Piti siis hankkia kuitenkin se alkuperäinen. Nyt otin irti koko akselin etuperästä saakka, kun ei suostunut etummainen nivel irtoamaan. Noh ei se nivel lähtenyt liikkeelle vaikka kumivasaralla hakkasin (vasarakin hajosi
). Siitä sen kait pitäis kuitenkin irrota. Harmi kun ei oo ruuvipenkkiä pitää semmonenkin viä ostaa. Niin ja etuperän öljytkin täytyy vielä ostaa. Kyllä tulee kalliiksi operaatio kuminvaihdos 


Re: Vetarin suojakumi
Viime talvena vaihoin tohon nelisatkuun ulomman suojakumin ja ei se ulompi nivel kyllä lyömällä irti lähteny, putsaappas vassut pois sieltä vetoakselin puolelta boorien ympäriltä, nivelen sisäkoolista voipi löytyä kolonen mistä saa sen lukkorenkaan levitettyä vaikka meisselin kärjellä tai seekerirengaspihdeillä, sen jäkeen nivel tippuu kuin ittestää akselista irti.
Näin siis tuossa omassa koneessa, ei se nivel kyllä voikkaan lähtee lyömällä, vetoakselissa kuitenkin tuo ura täysin teräväreunainen ja lukkorengas poikkileikkaukseltaan neliön muotonen, sittehä se vois lyömällä lähtee jos lukkorengas olis pyöree tai tai tuo ura olis pyöreäreunanen.
Ja kumiks tuli ihan yleismallin auton kumi fixuksen tiskiltä ostettuna.
Näin siis tuossa omassa koneessa, ei se nivel kyllä voikkaan lähtee lyömällä, vetoakselissa kuitenkin tuo ura täysin teräväreunainen ja lukkorengas poikkileikkaukseltaan neliön muotonen, sittehä se vois lyömällä lähtee jos lukkorengas olis pyöree tai tai tuo ura olis pyöreäreunanen.
Ja kumiks tuli ihan yleismallin auton kumi fixuksen tiskiltä ostettuna.
Re: Vetarin suojakumi
Taitaapi olla kahta mallia noita lukkorenkaita, jollei tuota levityskoloa löydy, on akselilla siinä tapauksessa juurikin tuo pyöreä lukkorengas. Rekyylittömällä massalla kun nasauttaa terävästi,(lyijymosa tai vastaava) pitäisi nivel tipahtaa syliin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Vetarin suojakumi
Ei löydy lukorengasta, täytyy siis vaan naputella... Kunhan kerkiää kauppaan ostaan kunnollisia välineitä.
Re: Vetarin suojakumi
Bilipali teemasta kokoon liimattava yleismallin suojakumi. Omasta questista hajoskumi ja vaidoin ulkona 20 asteen pakkasesaa ton. Vanha puukolla veke, ohjeen mukaaan liimaa ensin kapeemmasta päästä parin sentin matkalta kinni. Tässä vaiheessa oli liiman kuiumista avustettava kuumailma puhaltimella. Kun alkupää kuivunut liimaa loppu kumi läjään , taas kuumailma puhallinta
. Uudet rasvat niveleen ja kumi paikalleen.

Re: Vetarin suojakumi
Do diin! Vihdoinkin oli aikaa roplata vähän konesta. Eli etunivel lähti kivasti kun ruuvas aksilan penkkiin kiinni ja lasautti lekalla. Väliin vähän kuparia pehmukkeeksi
Sitten kiinnostaa mikä on se öljylaatu mitä pitäs etuperään laittaa
Löytyskö jo huomenaamulla jostain huoltamolta, ku ajohalut on kovat. Tuskin alkuperäistä ölkkää tarvii olla luulis että vastaavaa olis myynnis myös
Niin ja mistä ne sinne tulee laittaa, paljonko?

Sitten kiinnostaa mikä on se öljylaatu mitä pitäs etuperään laittaa


Niin ja mistä ne sinne tulee laittaa, paljonko?
Re: Vetarin suojakumi
Itte laitoin alkuperäistä, ei ollut hinnassa juurikaan eroa ja tulee sitä mitä pitääkin. Sitä kumminkin pitää ostaa se litran purkki niin ei maata kaada jos toinen maksaa kympin ja toinen kaks
vuoden jos ajaa ja vaihtaa tahtiin 


Can-Am Renegade 800
Re: Vetarin suojakumi
Kävin liikkeessä ostamassa etuperään öljyä. Alkuperäistä heillä ei ollut tarjota, mutta mobilin ls ölkkää oli kyllä. Ihan käypää litkua, kun merkkihuoltokin käyttää vallan sitä
Niin ja eihän sitä öljyä mennyt sinne varmaan desiäkään, kun oli täyttöreikä niin samalla tasolla akselin reikää, josta öljyä pääsi valahtamaan pois huollonyhteydessä.

- PepsiMoto
- Tracks
- Viestit: 1072
- Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
- Mönkijä:: Rapu 787
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Vetarin suojakumi
Nyt meni edestä sisempi suojakumi omastakin vehkeestä, soitin r.m.heinolle ja totesin jälleen kerran että kapitalismi on v*tun syvältä, 50€ on hinta! Kyllä on yhdellä kumilla hintaa
Joku tuossa mainitsi että motonetistä saisi jotain vastaavaa, onko sattumoisin osanumeroa heittää?

Re: Vetarin suojakumi
Motonetista hain joskus ihan yleismallisen suojakumin ja hyvin se sopi ja kesti ex laitteessa.
Haminan seudun mönkijät ry