Hommasin itselleni sellaisen mönkijän jota ensimmäiseksi ajoin noin 10 vuotiaana. Tosin se oli 86 vuoden TRX 350 jota yritin kovin ostaa. Mutta luonto ei antanut periksi ostaa näillä suomen sikapyynneillä moista "romua". 3000 euroa on kuitenkin hitosti rahaa mönkijästä jossa kaikki paikat on rempallaan. Etenkin kun 2900eurolla sai jo 2004 vuoden Yamahan jolla oli ajettu 1700 kilsaa.
No kuitenkin. Tämä laite ilmestyi eilen nettimotoon jokseenkin normaaleissa hinnoissa. Heti ilmoituksen nähtyäni soitin ja lähdin sitä katsomaan rahat taskussani ja perävaunu perässä noin 200 kilsan päähän.
No sehän oli kuvista eroten siisti kaivaten vain pientä laittoa. Katsoin kuvista penkin olleen replainen joten luultavasti koko mönkijäkin on, mutta katteissa ei ole lainkaan syviä naarmuja tai ne eivät ole taittuneet. Myöskin pohja oli ainoastaan mönkijässä naarmuilla. Telineet olivat lähes täysin suorat. Koeajolenkin jälkeen totesin ottavani mönkijän mukaan.
Ainoa iso järkytys paikan päälle tullessa oli mönkijän täysin raiskattu keula. Ihmettelin että miksi se ei pistänyt kuvista silmään. No siksi koska myyjä ei ollut ottanut edestä päin kuvaa! Hah! Edessä jomotti h*lvetin kauheat hellan lisävalot ja etuvalon maski oli teurastettu niitä sovitettaessa. Onneksi vain maski. Sellaisen saan ebaysta hyvin. Se siis on vain pieni muovi etukatteen kärjessä.
Tästä saankin lisä intoa siihen että teen laitteesta 86 mallin näköisen. OStan keltaisen marker maskin eteen ja penkki kun päällystykseen menee, siitä tulee musta ja loput kolme muoviosaa tulevat keskeltä mustaksi. Tadaa! Vehje on kuten 86 malli. Tosin jalkatappin takana on pienet astinlaudat. Onneksi

Hieno peli. jo 24 vuoden takaisessa vehkeessä oli rosteri pakoputkisto ja 4 venttiilikansi.
*Laitos saa myös pientä ehostusta rengas puolelta. Joku nero oli vaihtanut taakse etupäätä pienemmät nurmikkorenkaat. Onneksi sain alkuperäiset(huom alkuperäiset) takatenkaat kuitenkin mukaan. Edessähän ne on vielä paikallaan.
On tuo jäykkäakselinen kova laite! Mutkissa menee kuin mikroauto. Tämähän ei jousta siis kuin ylös ja alas! Loistavaa! Tätä ajaessa todella tietää että alla on mönkijä isolla M:llä! Ei variaattoreita, ei ruiskuja, ei lukkoja ei mitään puslatukivarsih*lvettiä vaan ihan sitä itseään! Olisipa Big Bearkin tuon kokoinen kuitenkin sen nykyisillä ominaisuuksilla ja maavaralla... Mönkijät tuppaavat olemaan ihan liian isoja tänä päivänä , ulkoisesti.
Voi tätä nostalgisuuden tunnetta...
Tässäpä muutama kuva Hondasta ja karhusta:







Sanokaa minun sanoneeni mutta tämä malli tulee saavuttamaan kulttisuosion jota se amerikassakin on jo osakseen saanut. Tämä on se josta kaikki lähti liikkeelle! Minä aion ajaa tällä vain nätti ajoa ja Big Bearilla ne vähemmän nätit.