Ostin 300 4x4 mustan paholaisen tieliikenneversiona.
Tuntuu niin pahuksen hyvältä vaihtoehdolta, että ei oikein jaksa uskoa todeksi tuohon hintaan.
Ensinnäkin vinssin asennuksesta muutama sana. Laittelin itse vinssin ja eihän tuo ole mikään ihme juttu, jos jakari pysyy kourassa. Kannattaa vain käydä ostamassa ennakkoon 30 ämpärin sulakerasia - hommasin roiskevesisuojatun version ja sijoitin sen etutilaan. Toimii tosi mukavasti kahvaan asennettavasta namiskuukkelista. Hieno ja välttämätön värkki, jos sattuu vaikka jäämään mahastaan kiinni hankeen. Tosin ei näytä olevan siitä ihan ensimmäiseksi pelkoa. Vinkkinä - nakersin vanhasta kenkäpussista vinssille suojapussin - nyt saa oikein nyöreillä sen siihen kivasti kiinni ja säilyy vinssi puhtaana.
Ajokekemuksia on kertynyt vielä turkasen vähän, sillä kilvet tulevat toivottavasti huomenissa - sitten vasta alkaa varsinainen sisäänajo!
Pöllyttelin lähimetsässä muutaman kilometrin umpihangessa - kahden aikuisen miehen kuormallakin meni umpihankeen n. 25-30 cm aivan kuin tyhjää vain. Ajotuntuma on kaikin puolin hyvä ja paljon parempi kuin koeajamani Pollen 330 ATP - moinen värkki on niin pahasti ilmeisesti kuristettu (14kw), että siitä on tullut melkoinen nuhanenä. Ei se ainakaan minusta kulkenut mihinkään ja kauhea räminä ja kolina - lavarakenteet tuntuivat pitävän melkosta meteliä - käsiryyppy lisäksi tuntui melkoiselta viritykseltä, kylmänä kone tukehtui useaan otteeseen. Mutta Linkku on toista maata - lähtee kylmänä eka startista - automaatti hoitelee ryypiskelut ja kone rallattelee tosi iloisesti. Värkki kulkee todella hyvällä asenteella - ei ainakaan näillä metreillä ole tullut vielä virityshalut mieleen.
Konehan Linkussa on kuulemma Yahaman ja sellainen moottori pitäisi löytyä Yamahan skoottereista - siis varaosta ja huolto hoitunee alan liikeissä. Tosi ei kai tuo mitenkään voi hajota, jos nätisti ajelee
Jousitus takana on ollut löysimmässä asennossaan ja ei sitä ole tarvinnut säätää, vaikka oli kuormaakin päällä. Vetokyvyn huomaa todella, kun ottaa 4x4 pois päältä - 2x4 on hauska ajaa, eteenkin liukkaalla pinnalla - saa aikaan oikein kunnon sladit. Mutta 4x4 meno on erinomaisen pitävää ja en minä ainakaan uskaltanut niin pahaan paikkaan sitä tarjota, että oltaisiin kiinni jääty.
Suosittelen takapaksin ostoa - siinä voi hyvin kuskata esim. veto- ja kiinnitysliinoja, säilyttää kypärää ja pilkkihaalareita jne. takuulla on hintansa väärti ja tilava boxi. Aurausvehkeitä en vielä hommannut, sillä ei oikein viitsi naapureita naurattaa näin pienellä pihamaalla - ei tarvitsisi kuin kerran ajaa läpi niin polku n. 30m olis aurattuna - tosin joutuuhan sitä aina lumisateen jäljiltä kaivamaan kolan esiin - olisi siinä naapurilla hupia, kun ensin peruuttaisi Linkulla kadulle ja pökkäsi auralla polun auki! Jotenkin luonto laittaa vähän vastaan....
Joten eikun kaupoille Linkun ostoon - jos et ole sitä vielä tehnyt!
Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski