ja koneen ostasin jenkeistä itse jos ois mun asia mutta ei tee mitn.. :/
parepmaa uutta mönkijävuotta..

Klik.nihkeestihän siellä suhtaudutaan.. takuu on loppu ja juuri siitä syystä olenkin tekemisissä myyjäliikkeen kanssa ja nihkeä on hänkin.. asia on nyt vetämässä.. ja hetki pitää pidättää hengitystä taas kunnes ryhdytään uusiin toimiin.. kuluttajansuoja on puolellani.. niin vanhasta laitteesta ei suinkaan ole kyse
Saa kuluttaja toki olla yhteydessä mihin portaaseen vaan mutta käytännössä jos mennään lakipykälien mukaan niin olet sopimuksen tehnyt sen liikkeen kanssa jolta mönkijän ostit. Siksi ne kuluttajaneuvonnasta suosittelee myyjäliikkeen kanssa asioimista.kuluttaja saa olla mihin portaaseen tahansa yhteydessä..mutta kait suositellaan että ollaan ns. myyjäportaaseen eli kenen kanssa ollaan asioitukkin.. en vaan tajuu sitä myyjä kaiffaa kun kaikki muutkin tuntee tän kuluttajansuojan niin tämän heebo vaan selittää että ei ole takuu voimassa yms yms.. pitää kait ratakiskosta käydä vääntämässä jotta tajuaa.
Juuri luin viestiketjua palasiksi mennestä Grizzlyn koneesta ja sitten vielä tämäVPx kirjoitti:...sama "tukilaakeri" sieltä taas porskahti.
Yleisesti ottaen suurin osa rikkoutumisesta johtuu väärästä käytöstä. Eli ensimmäinen ja tärkein ennakkotoimenpide tapahtuu kuljettajan pään sisällä. Vältetään sitä viimeiseen asti runttaamista. Vaikka koneissa on voimaa pelkkiä lukemia ajatellen vain kohtuullisesti niin suhteelisen lyhyiden välitysten myötä vääntöä pyörää kohti on paljon. Riittävästi rikkomaan jotain joko voimalinjasta tai koneesta. Toinen on tietenkin ennakoiva kunnossapito. Huollot ajallaan ja tarkistukset säännöllisesti. Näillä vältetään itse aiheutetut ongelmat.Pappi kirjoitti:Itse olen miettinyt kaikkia mahdollisia ennakkotoimenpiteitä, joilla tämän kaltaisia moottoriremontteja voitaisiin välttää mutta en ole sitä keksinyt.
"pusikkoon" kirjoittaa asiaa. Kiitos.pusikkoon kirjoitti:Jos käyttö ja kunnossapito on asianmukaista niin ei auta kuin ristiä kätensä ja toivoa että mahdolliset virheet tulee takuuaikana esille, kuten ne suurimmassa osassa tapauksia tekee.
Raskaan kuorman kanssa peruuttaessa toisiovoimansiirron kulmavaihde on kovilla. Tämä johtuu siitä, että se on toteutettu suurimmassa osassa koneita vinohampaisilla hammaspyörillä. Peruutettaessa tapahtuu niin, että johtuen vinohammastuksen suunnasta, hammaspyörät työntävät toisiaan loitommalle. Pahimmassa tapauksessa loitontava voima on niin kova, että laakerit tai jopa lohko antaa periksi. Hammaspyörät pääsevät liian etäälle toisistaan ja lastu lentää. Hondissa tätä ongelmaa ei ole, koska kone on sijoitettu runkoon pitkittäin ja kulmavaihdetta ei tarvita lainkaan. Catteihin saa suorahampaiset hammaspyörät vinohampaisten tilalle ja niissä vastaavaa ongelmaa ei ole. Uudemmissa on taidettu jo siirtyä kokonaan suorahampaisten käyttöön. Mm. Kawasakilla niitä on käytetty jo pidempään.Pappi kirjoitti:Ei herätä oikeen hilpeyttä jos kärryn kanssa touhutessa menee kone rikki?