TRX 500Fe

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Perzy
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Tammi 2011 11:38

TRX 500Fe

Viesti Kirjoittaja Perzy »

Eilen sen sitten sain ja tää päivä tuli opeteltua, onneks oli yöllä tullu lunta ettei tarvinnu tyhjää aurata :D Mukavan tuntuinen peli, mitä nyt pakin käyttö vaatii harjoittelua. Tietysti kun eka mönkijä on niin piti koittaa miten menee umpi hangessa......... 300 metriä meni hyvin ja sitten tuli hiki =D> No eikös niin sanota että lapset on terveitä kun ne leikkii ja sai siinä kuntoliikuntaa :lol:
Avatar
hisustaja
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 02 Marras 2006 11:56
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: TRX 500Fe

Viesti Kirjoittaja hisustaja »

juu näillä lumilla aika hikistä tuo mönkiällä liikkuminen. mönkiminen muuttuu äkkiä mönkiän kantamiseksi :D
Honda TRX foreman 500
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: TRX 500Fe

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Sen R-nappi pakkikikkailun saa lopetettua, kun kiristää vaijerin jota se punaisen R-napin lipare liikuttaa. Pakki ei mene vahingossa päälle napilla, koska liikkeentunnistin estää vaihteen päällelaittamisen, jos kone liikkuu.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Perzy
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Tammi 2011 11:38

Re: TRX 500Fe

Viesti Kirjoittaja Perzy »

Olen täältä jostain lukenut tuon "pakki" napin eliminoinnista:) Oiskohan kuitenkin hyvä odotella tää varsinainen takuu aika eli 2v? Oisko jolla kulla tietoa miten suhtautuvat jos nappi eliminoitu ja jotain sattuu......? Säädetäänkö se vaijeri yläpäästä läheltä nappia vai jostain muualta, en oo vielä tutkinu koko säätö hommelia.
junnua
4WD
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2007 23:39
Mönkijä:: rinco
Paikkakunta: pohjosesta

Re: TRX 500Fe

Viesti Kirjoittaja junnua »

ei siinä pakki napin ohituksessa taida mikään takuu raueta, montaki tiedän jotka sen on ohittanu, paras oli laittanu pika ohituksena kiven sen pakki vivun väliin niin ei tarvinnu vaijeria alkaa säätämään, on siinä jarru kahvan alla,
arhipp
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Kesä 2006 22:36

Re: TRX 500Fe

Viesti Kirjoittaja arhipp »

Voisko joku kertoa tyhmälle, miksi pitää nähdä vaivaa sen punaisen pakkinapin suhteen? Eikö sitä vaan voi yksinkertaisesti painaa??? Itse painelin sitä menestyksellä TRX350FM:llä lähes 6 vuotta, enkä kokenut millään tavalla hankalaksi. No, ehkä se viikon vei alussa harjoitella jotta sai sujuvaksi, mutta sen jälkeen homma toimi. Ei ollut minkäänlainen hidaste missään vaiheessa.

Mä tosin tein sen sillä tavalla, että käytin vasemman käden etusormea (mikä on varmaan keskimääräisen aikuisen miehen etusormea hieman lyhyempi, mutta ei pitäisi vaikuttaa tekemisen suorittamiseen) sen painamiseen. Siirsin sormen peruspuristusasennosta hieman etuoikealle, tuon napin päälle. Sitten painoin napista, ehkä 0,01 - 0,10 sekuntia ennen kuin vedin muilla kolmella sormella jarrukahvasta. Peukalo pysyi koko ajan kahvan alapuolella. Heti kun jarrusta vedin, painoin jalalla vaihdetta alas, jolloin pakki poikkeuksetta välittömästi meni päälle. Ja eikun pakittelemaan...
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: TRX 500Fe

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kun persaus on penkissä ja ajetaan nätisti, siitä puaisesta napista ei ole mitään vaivaa, mutta kun roikutaan koneen päällä ja kikkaillaan ei aina ole edes mahdollista saada kättä sinne napille.

Turha tästä on numeroa tehdä, jokainen painakoon tai olkoon painamatta. Toimii kumminkin päin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
JoxaGo
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 01 Marras 2008 12:37
Mönkijä:: Honda Foreman -08

Re: TRX 500Fe

Viesti Kirjoittaja JoxaGo »

Roosa on ihan oikeassa. Jokainen painaa millä haluaa tai on painamatta millään mutta esim. lumitöitä tehdessä itse, nyt kun olen reilut puolenkymmentä vuotta asiaa harrastanut, koen että kaikki turha sählääminen joutaa karsia pois jos se vain suinkin on mahdollista ja turvallista.
Sopivan levyinen nippuside vaijerin kuoren ja kahvan rungon väliin ja avot, kyllä pelittää. Ja jos jotenkin jossain välissä asia alkaa vaivaamaan niin ompi nätti sivareilla napsautta pois.
ex. joxago

Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
juri
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Joulu 2008 17:09
Mönkijä:: Honda 500fe
Paikkakunta: Tammela

Re: TRX 500Fe

Viesti Kirjoittaja juri »

Kyllä siittä napista on enemmän vaivaa jos sitä joutuu painaan jokakerran, tai että yhdenkerran kiristää vaijerin.
2v vuotta oon ajanut vaijeri kiristettynä,ja aluksi ajattelin että huoltoon löysään sen, mutta en ole sitä muistanut tehdä.
Huollot ja takuut on toiminut, eikä siitä kukaan ole huomauttanut!
Tänä talvena jarruvaijeri on ollut niin jäässä että jarrukahvan painaminen ei edes onnistu, mutta onneksi ei tarvi painaa sitä nappia.
Jarruna se on muutenkin niin heikko, että ihan sama toimiiko vai ei.
Sen sijaan että etusormi olis siinä napilla, niin mulla se on vinssin ohjaus napilla ja puskulevy onkin jo melkein ylhäällä kun pakin saa päälle.
Lumitöissä se onkin parempi kuin hupiajossa, siellä pakituksia tulee sen verran harvoin että saataisi hermotkin kestää!
Ja kai silläkin on vähän eroa vaihtaako jalalla vai napeista samalla kädellä kun R-nappia/jarrukahvaa/vinssiä käytetään.
Itsellä kokemusta vain nappivaihteista.
Perzy
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Tammi 2011 11:38

Re: TRX 500Fe

Viesti Kirjoittaja Perzy »

Lumi hommissa mullakin tuntu aikas hankalalta kun samalla kädellä pitäis viel vinssiä ohjata...... Ei muuta kun vaijeri säätöön. Kiitos mielipiteistä.
Vastaa Viestiin