Bashan 250 -08 etuakselit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Miku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Heinä 2009 14:36

Bashan 250 -08 etuakselit

Viesti Kirjoittaja Miku »

Alkas tuo kawasaki comanche risteytys kohtapuoliin olemaan kasausvaiheessa niin tämmönen kysymys tuli mieleen

Eli etuakselit/navat on vm 2008 250cc TL bashan/comanchesta. Onko nuo katkeilleet samalla tavalla porukoilla kuin mitä ainakin nuo 200cc -07 ja vanhemmat akselit vai onko näihin tullut jotain päivitystä kestävyyteen.

Jos samaa kuraa niin pitää teettää uudet ennenkuin kasaa läjään.

Kun eikös noihin taka-akseliin jotain päivitystä tullut uudemmissa keston suhteen.

Taakse tulee 450cc goesin akseli jonka luulis kestävän.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan 250 -08 etuakselit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ei se itse akseli ole ollut ongelma, vaan ne kiinanpojan laakerit.
Useimmiten alkuperäisistä laakereista on joko ulompi tai sisempi laakeri hirttänyt ja siitä johtuvia akselinkatkeamisia on ollut, ja useita.
Eli laakerin sisäkooli kun hirttää akseliin kiinni, niin lämpö ja mekaaninen kuluminen, katkoo akselin.

Mutta yhtään etuakselirikkoa, ei laadukkailla laakereilla, ole tietääkseni tapahtunut.
Miku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Heinä 2009 14:36

Re: Bashan 250 -08 etuakselit

Viesti Kirjoittaja Miku »

Kimi kirjoitti:Ei se itse akseli ole ollut ongelma, vaan ne kiinanpojan laakerit.
Useimmiten alkuperäisistä laakereista on joko ulompi tai sisempi laakeri hirttänyt ja siitä johtuvia akselinkatkeamisia on ollut, ja useita.
Eli laakerin sisäkooli kun hirttää akseliin kiinni, niin lämpö ja mekaaninen kuluminen, katkoo akselin.

Mutta yhtään etuakselirikkoa, ei laadukkailla laakereilla, ole tietääkseni tapahtunut.
Kiitoksia! Jotenki veikkasinkin että sinä vastaat ensimmäisenä :)

Nyt ilmottakaa jos jollakin on sattunut katkeaminen kunnon laakereilla niin osaa teettää akselit. Muuten saas nähä kokeilisko noilla. pesämäinen jos reippaassa satasessakin sattuis poikki räpsähtämään.

Laakerit ilman muuta vaihtuu kuten on vaihtunut puslat ja niveletkin.

Kysytääs tässä samassa noista raidetangoista/päistä. Mikä helpoin tie onneen? Eli siis helpoimmalla semmoset raidepäät mitkä ei heti väljisty?
hemuli81
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 06 Marras 2009 13:24
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Bashan 250 -08 etuakselit

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

Miku kirjoitti:
Kysytääs tässä samassa noista raidetangoista/päistä. Mikä helpoin tie onneen? Eli siis helpoimmalla semmoset raidepäät mitkä ei heti väljisty?
Ei ne alkuperäset ole huono vaihtoehto varsinkaan jos on kiristettävää mallia. Mä en ole toisen tangon niveliä kiristäny kertaakaan n.10000km:n matkalla. Alustan pitää olla muuten kunnossa niin kestää.
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan 250 -08 etuakselit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

hemuli81 kirjoitti:
Miku kirjoitti:
Kysytääs tässä samassa noista raidetangoista/päistä. Mikä helpoin tie onneen? Eli siis helpoimmalla semmoset raidepäät mitkä ei heti väljisty?
Ei ne alkuperäset ole huono vaihtoehto varsinkaan jos on kiristettävää mallia. Mä en ole toisen tangon niveliä kiristäny kertaakaan n.10000km:n matkalla. Alustan pitää olla muuten kunnossa niin kestää.
Täytyy kompata Hemulia, kyllä ne vaan on ihmeen kestävät ja toimivat, nuo alkuperäiset raidetangonpäät. Ja niissäkin kannattaa käyttää järkeä ja välttää kiristämästä niitä liikaa.
Vastaa Viestiin