Alkas tuo kawasaki comanche risteytys kohtapuoliin olemaan kasausvaiheessa niin tämmönen kysymys tuli mieleen
Eli etuakselit/navat on vm 2008 250cc TL bashan/comanchesta. Onko nuo katkeilleet samalla tavalla porukoilla kuin mitä ainakin nuo 200cc -07 ja vanhemmat akselit vai onko näihin tullut jotain päivitystä kestävyyteen.
Jos samaa kuraa niin pitää teettää uudet ennenkuin kasaa läjään.
Kun eikös noihin taka-akseliin jotain päivitystä tullut uudemmissa keston suhteen.
Taakse tulee 450cc goesin akseli jonka luulis kestävän.
Bashan 250 -08 etuakselit
Re: Bashan 250 -08 etuakselit
Ei se itse akseli ole ollut ongelma, vaan ne kiinanpojan laakerit.
Useimmiten alkuperäisistä laakereista on joko ulompi tai sisempi laakeri hirttänyt ja siitä johtuvia akselinkatkeamisia on ollut, ja useita.
Eli laakerin sisäkooli kun hirttää akseliin kiinni, niin lämpö ja mekaaninen kuluminen, katkoo akselin.
Mutta yhtään etuakselirikkoa, ei laadukkailla laakereilla, ole tietääkseni tapahtunut.
Useimmiten alkuperäisistä laakereista on joko ulompi tai sisempi laakeri hirttänyt ja siitä johtuvia akselinkatkeamisia on ollut, ja useita.
Eli laakerin sisäkooli kun hirttää akseliin kiinni, niin lämpö ja mekaaninen kuluminen, katkoo akselin.
Mutta yhtään etuakselirikkoa, ei laadukkailla laakereilla, ole tietääkseni tapahtunut.
Re: Bashan 250 -08 etuakselit
Kiitoksia! Jotenki veikkasinkin että sinä vastaat ensimmäisenäKimi kirjoitti:Ei se itse akseli ole ollut ongelma, vaan ne kiinanpojan laakerit.
Useimmiten alkuperäisistä laakereista on joko ulompi tai sisempi laakeri hirttänyt ja siitä johtuvia akselinkatkeamisia on ollut, ja useita.
Eli laakerin sisäkooli kun hirttää akseliin kiinni, niin lämpö ja mekaaninen kuluminen, katkoo akselin.
Mutta yhtään etuakselirikkoa, ei laadukkailla laakereilla, ole tietääkseni tapahtunut.

Nyt ilmottakaa jos jollakin on sattunut katkeaminen kunnon laakereilla niin osaa teettää akselit. Muuten saas nähä kokeilisko noilla. pesämäinen jos reippaassa satasessakin sattuis poikki räpsähtämään.
Laakerit ilman muuta vaihtuu kuten on vaihtunut puslat ja niveletkin.
Kysytääs tässä samassa noista raidetangoista/päistä. Mikä helpoin tie onneen? Eli siis helpoimmalla semmoset raidepäät mitkä ei heti väljisty?
Re: Bashan 250 -08 etuakselit
Ei ne alkuperäset ole huono vaihtoehto varsinkaan jos on kiristettävää mallia. Mä en ole toisen tangon niveliä kiristäny kertaakaan n.10000km:n matkalla. Alustan pitää olla muuten kunnossa niin kestää.Miku kirjoitti:
Kysytääs tässä samassa noista raidetangoista/päistä. Mikä helpoin tie onneen? Eli siis helpoimmalla semmoset raidepäät mitkä ei heti väljisty?
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: Bashan 250 -08 etuakselit
Täytyy kompata Hemulia, kyllä ne vaan on ihmeen kestävät ja toimivat, nuo alkuperäiset raidetangonpäät. Ja niissäkin kannattaa käyttää järkeä ja välttää kiristämästä niitä liikaa.hemuli81 kirjoitti:Ei ne alkuperäset ole huono vaihtoehto varsinkaan jos on kiristettävää mallia. Mä en ole toisen tangon niveliä kiristäny kertaakaan n.10000km:n matkalla. Alustan pitää olla muuten kunnossa niin kestää.Miku kirjoitti:
Kysytääs tässä samassa noista raidetangoista/päistä. Mikä helpoin tie onneen? Eli siis helpoimmalla semmoset raidepäät mitkä ei heti väljisty?