Anteeksi nyt taas tyhmät kysymykset, mutta MIKÄ ON TODELLINEN SYY SÄÄNTÖJEN MUUTTAMISINNOLLE??
Alkaa menemään meikäläiseltä homma pikkusen yli (tai siis kapasiteetti on loppunut aikoja sitten...), kun selitellään sitä sun tätä että sääntöjä pitäisi muuttaa, mutta mitkä ovat olleet ne todelliset ongelmat nykysäännöissä?
Toivoisin asiantuntijoilta vastauksia muutamaan kysymykseen, joihin luultavasti vielä satelee lisää kysymyksiä..
- Miksi sääntöjä pitää muuttaa nykyisistä??
- Kuinka paljon ongelmia orkkiksessa on ollut sääntöjen noudattamisessa?
- Onko rakentelusääntöjä kierretty orkkiksessa tarkoituksella ja onko siitä ollut selkeästi todennettavaa hyötyä huijareille, koska asiasta on ilmeisesti keskusteltu?
- Miksi pitäisi olla kaksi eri luokkaa, joiden ainoa ero on esim. 50cm numerolapun vaijerissa? Eikö silloin olisi järkevintä tehdä vain yksi luokka ja "pakottaa" kaikki siihen?
- Miksi luullaan että kynnys lajin aloittamiseen pienenee, jos orkkis ja pro on käytännössä yksi ja sama luokka? Olisiko kulujen ja "byrokratian" pienentäminen kuitenkin se oikea tapa edetä?
- Jos orkkis ja pro on tarkoitus yhdenmukaistaa, jossa koneita saisi vapaasti rakentaa, niin miksi harrasteluokka on ideoitu kun vastaavia luokkia on jo kaksi?
- On esitetty, että osallistujamäärät kasvaisivat rakentelusääntöjen vapauttamisella, mutta eikö harrasteluokka ole ideoitu juuri sitä varten vapailla säännöillä, että aloituskynnys madaltuisi?
Tuossa pari ja lisää varmasti tulee kun ehtii miettimään ja lukemaan jutut läpi.
