Vinssi ei toimi

Keskustelua mönkijän sähkölaitteista:
Vinssit, valot, gps,,,
Mie vaan
Noppeli

Vinssi ei toimi

Viesti Kirjoittaja Mie vaan »

Heippa kaikille !
Olen siis uusi foorumilla ja kuukauden päivät omistanut "kiinalaisen" mönkijän, jossa on nyt ongelmia vinssin kanssa.
Kone on ollut ainoastaan lumityökäytössä, joten vinssi on joutunut kyllä aika koville. Alla olevasta linkistä löytää kuvan vinssistä. Valitan kuvan laatua.
http://pekkuli.kuvat.fi/kuvat/IMG_0289.JPG
En oikeastaan ymmärrä noista koneista/ niiden sähköistä mitään.
Vinssin merkkiä en nyt saanut selville, mutta eiköhän tuo liene jokin halpismerkki sekin. Vinssi toimi aivan normaalisti vielä viime sunnuntaina jolloin täällä oli suojakeli. Keskiviikkona koitin vinssiä, mutta ohjaimesta ei tapahdu mitään. Mitkään releet eivät napsu jne..Eli laite on täysin hengetön. Olen tarkistanut sulakkeet ja ne on ok.
Löysin myös ko. "ohjainboxin", linkki alla:
http://pekkuli.kuvat.fi/kuvat/IMG_0286.JPG
Mitäs tuon boxin sisältä mahtanee löytyä...releet ? Olisikos mahdollista, että tuonne on päässyt kosteutta ?
Koitin sulatella ja kuivatella noita kontaktipintoja, mutta ei ollut mitään hyötyä moisesta. Mittasin jännitteen tuosta boxista ja sinne tulee virtaa.
Voisikos vika olla itse ohjaimessa joka on kiinni tangossa ?
Olen siis aivan hukassa tän asian kanssa :oops:
Tarttisin pikaista apua asian suhteen, on meinaan taidettu luvata lunta lisää tänne Länsi-Suomeenkin :D
375 Automatic
4WD

Re: Vinssi ei toimi

Viesti Kirjoittaja 375 Automatic »

millä tavalla vinssi oireilee? Kuuluuko sieltä boksista napsausta tai mitään ääntä kun painaa katkaisijaa tangossa? Voit myös kokeilla että eihän oo jäässä se kytkin tangossa, eli lämmittele sitä jonkun aikaa vaikka kuumailmapuhaltimella ja koita että eihän vika ole siinä, ainakin itellä viime talvena jäätyili tuo katkaisin tuossa kiinanvinssissä.
edit: modet vois varmaan siirtää tuonne yleistä/sähkölaitteet osiolle ni löytyy helpommin :)
Mie vaan
Noppeli

Boxista ei kuulu minkäänlaista ääntä painaessa katkaisijaa. Täytyykin hetimiten käydä koittamassa, joskos sulattelu auttaisi. Tosiaan viimeisen käytön jälkeen oli suojakeli ja kone oli kauttaaltaan märkä, nyt on sitten pakkasta.
Kiitos vinkistä !
Tuo on totta, tämän voisi toki siirtää toiseen osioon. Anteeksi, etten moista huomannut :(
Mie vaan
Noppeli

Nyt rupesi rele ääntelemään kun painaa in kytkintä, mutta out kytkimestä ei kuulu mitään ääntä. Levy on nyt ylhäällä joten vinssin vaijeri on tiukalla.
375 Automatic
4WD

Viesti Kirjoittaja 375 Automatic »

Itse asiassa oli mulla omassa vinssissä sama homma, mutta kun vähän lämmitti katkaisijaa lisää ni rupesi toimimaan molemmat.. tosin voithan testata että vapautat sen vaijerin/narun sieltä kelalta ja kato että kelaako se sisään vai napsuuko vain
Mie vaan
Noppeli

Jippii,katkaisimen lämmitys auttoi. En siis turhaan sijoittanut 18 euroa kuumailmapuhaltimeen :D
Kiitokset 375 automatic:lle vinkistä !
everton
Noppeli

Viesti Kirjoittaja everton »

Mulla tänään Magnum 330:en vinssi teki tenän. Naksaus kuuluu yrittää kumpaan suuntaan vaan, mutta vaijeri ei liiku. Vinssi ollu vähällä käytöllä viime aikoina. Mönkijät on mulle muutenkin uusi juttu, niin onko ideoita mistä vikaa lähteä etsimään. Vinssi ilmeisesti Polariksen orkkis.
everton
Noppeli

Sain vinssi pelaamaan. Purin rakkineen, ja oli aivan ruosteessa/paskassa + yksi magneetti oli halki/irti. Uitin osat CRC:ssä, pyyhin rätillä, ja laitoin irronneen magneetin puolikkaan takaisin riviin. paketti kasaan ja toimi! Noh, uusiksi vinssi menee kun on se magneetti kökkönä..
Natsku
4WD

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Miten se magneetti oli irti?

Jos vaikka magneetti on puoliksi halki,niin eikun epoksilla tai jollain kaksikomponenttilla
palat yhteen ja sinne omaan paikkaansa kiinni.
Vinssi pelaa sen jälkeen siltä osin uutta vastaavasti.

Ennen liimausta pitää ne rasvat liimattavista pinnoista puhdistaa.

Ei tatte ostaa vinssiä sen takia.
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
everton
Noppeli

Se oli liimauksesta irti, täytyy ottaa toi vinssi jokupäivä uudestaan auki ja putsata huolella ja liimata se magneetti. Nyt vain hätäpäissäni pikaputsasin sen kun luulin että se on kaput koska magneetti oli irti, toi sähköpuoli ei oo mun vahvin ala :)
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

"Jarrucleanerilla"puhtaaksi ja Araldiitilla kiinni.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Vastaa Viestiin