Hondan Takuu ja huolto

Keskustelua Honda mönkijöistä.
hondakuski
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 03 Tammi 2010 16:54
Mönkijä:: Honda Rincon 680 FA
Paikkakunta: itä-uusimaa

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja hondakuski »

Minä kirjoitti:Joo ikävää tommoinen. Mullekin muuten sano myyjäliike, että ensihuollon voi tehdä itse ja niin sen teinkin. Sit oon ton 100 h huollon tehny liikkeessä ja öljyjä vaihdellu itse useesti. Oikeestaan mulla ei oo mitään ongelmaa Hondan kanssa ollu (paitsi warnin vinssin korjaus takuuseen, mut ei itse mönkijän vika). Aika ihmeellistä touhua kyllä Brandtilta. Toivottavasti ittelle ei tuu samanlaisia ongelmia kun sulle :? .
mullekkin sanoivat että ekan huollon voi tehdä itse mutta kuittasivat seuraavassa huollossa sen.
Avatar
Juha V
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Tammi 2010 18:57

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja Juha V »

kingi kirjoitti:sellanen piti juha veeltä vielä kysyä,notta mitenkäs se hondan loota oikein oireilee :?:
4 vaihde ei mene/pysy päällä. Kuuluu vaan jumalaton kolina kun yrittää nelosella ajaa. Varovasti kun yrittää lähtee nelosella liikkeelle niin liikkuu ehkä renkaan mitan ja sit alkaa lyömään yli. Kaikki muut vaihteet toimii niinkuin pitääkin...

Vehje kiikutettu 1,5 viikkoa sitten huoltoon. Vielä ei oo otettu työn alle joten tarkemmin ei oo tiedossa mikä siellä on.

Sauhu nousee päästä. Taas tuli lunta viime yönä n.20cm ja vielä märkää sellaista. Lumikolalla joutuu putsaan pihaa kun ei oo sitä mönkijää millä piti lumityöt hoitaa. Honda jätti mut pulaan kaikista pahimmalla hetkellä ja suussa on todellinen p*skanmaku koko vehkeestä... vaihtoon menee kun saan sen joskus takaisin. Toivottavasti menee nyt edes takuuseen koska muuten palaa hermot lopullisesti :evil:
Exät: Falmek Force 200cc -06, Hawai 200cc -07, Polaris Hawkeye 300cc 4x4 -07, Polaris Magnum 330cc 4x4 -04, Polaris Sportman 700cc Twin 4x4 -04, Honda TRX 420FE 4x4 -08

Nykyinen: Suzuki Eiger 400 autom 4x4 -07
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Harmillista, kun sinun kohdalla tällainen murhe.

Tosiasia, jonka todella monet täällä voi kuitata, että Honda on varmasti mönkijämaailman luotettavin kapinen yleisesti mitattuna. Tämä ei toki huojenna lumikolaa työntävä tilapäisesti mönkijätöntä miestä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Juha V
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Tammi 2010 18:57

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja Juha V »

No niin vihdoinkin Honda takaisin kotona, ei siinä mennytkään kun 2kk :evil:

Nyt on taas 5 vaihdetta eteenpäin, uudet öljyt koneessa ja vetareiden suojakumitkin vaihtui samalla kun joskus tuli korjauskutsu että ne saa vaihdattaa takuuseen. Meni sentään kaikki takuuseen vaikka itse niitä öljyjä olinkin vaihdellut että se tässä nyt oli sentään hyvää :)

Sellaiseksi tuo vaihteisto muuttui että ennen remonttia vaihteet menivät päälle kovemmillakin kierroksilla mutta nyt joutuu päästämään kaasusta, välillä pitkäksikin aikaa ennen kuin kytkeytyy isompi vaihde päälle. Mistäköhän tuo mahtaa johtua? :( Hemmetin ärsyttävä piirre kun välillä menee 2-3 sekunttia ennen kuin saa isompaa silmään...
Exät: Falmek Force 200cc -06, Hawai 200cc -07, Polaris Hawkeye 300cc 4x4 -07, Polaris Magnum 330cc 4x4 -04, Polaris Sportman 700cc Twin 4x4 -04, Honda TRX 420FE 4x4 -08

Nykyinen: Suzuki Eiger 400 autom 4x4 -07
Avatar
honda 420
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 14 Tammi 2010 14:39
Mönkijä:: Honda trx 420
Paikkakunta: etelä-häme

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja honda 420 »

Juha V kirjoitti:No niin vihdoinkin Honda takaisin kotona, ei siinä mennytkään kun 2kk :evil:

Nyt on taas 5 vaihdetta eteenpäin, uudet öljyt koneessa ja vetareiden suojakumitkin vaihtui samalla kun joskus tuli korjauskutsu että ne saa vaihdattaa takuuseen. Meni sentään kaikki takuuseen vaikka itse niitä öljyjä olinkin vaihdellut että se tässä nyt oli sentään hyvää :)

Sellaiseksi tuo vaihteisto muuttui että ennen remonttia vaihteet menivät päälle kovemmillakin kierroksilla mutta nyt joutuu päästämään kaasusta, välillä pitkäksikin aikaa ennen kuin kytkeytyy isompi vaihde päälle. Mistäköhän tuo mahtaa johtua? :( Hemmetin ärsyttävä piirre kun välillä menee 2-3 sekunttia ennen kuin saa isompaa silmään...
Ei kai niitä vaihteita kaasupohjassa/vetopäällä kuulu vaihtaa????????? :x
Kömpiä,maailman toiseksi paras tressin poisto työkalu!!!! ps.Mikähän mahtaa olla paras?????
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Honda 420 FA:ssa voi vaihtaa, mitenkään runnomatta vaihteet kaasu auki, mutta FE kaipaa kyllä kevennykset laatikon rakenteen takia. Toki kaikki menee päälle kun runnoo, mutta ei ole sellaiseksi tehty.

3 sekunnin viive vaihtamisessa on vika. Vaihteet menee kaasun kevennyksellä viiveettä päälle.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Juha V
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Tammi 2010 18:57

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja Juha V »

honda 420 kirjoitti:
Juha V kirjoitti:No niin vihdoinkin Honda takaisin kotona, ei siinä mennytkään kun 2kk :evil:

Nyt on taas 5 vaihdetta eteenpäin, uudet öljyt koneessa ja vetareiden suojakumitkin vaihtui samalla kun joskus tuli korjauskutsu että ne saa vaihdattaa takuuseen. Meni sentään kaikki takuuseen vaikka itse niitä öljyjä olinkin vaihdellut että se tässä nyt oli sentään hyvää :)

Sellaiseksi tuo vaihteisto muuttui että ennen remonttia vaihteet menivät päälle kovemmillakin kierroksilla mutta nyt joutuu päästämään kaasusta, välillä pitkäksikin aikaa ennen kuin kytkeytyy isompi vaihde päälle. Mistäköhän tuo mahtaa johtua? :( Hemmetin ärsyttävä piirre kun välillä menee 2-3 sekunttia ennen kuin saa isompaa silmään...
Ei kai niitä vaihteita kaasupohjassa/vetopäällä kuulu vaihtaa????????? :x
En sanonutkaan että kaasupohjassa täytyis vaihtaa mutta tuo on jo ihan naurettavaa että täytyy välillä sekuntti tolkulla pitää kaasua ylhäällä ennen kuin saa isompaa. Varsinkin tuolla hangessa pitäis välillä saada isompaa silmään ilman kikkailuja esim.2->3-vaihteelle kun ei ole varaa päästää vetoa/vauhtia kokonaan pois... ja ennen tuo tosiaan vaihtoi paljon paremmin/helpommin isompaa. Nyt joutuu vähän niinkuin varmuuden vuoksi ajamaan "liian isolla" vaihteella ettei tiukan paikan tullen välitykset lopu kesken.

Että jos jollain olis antaa vinkkejä miten tuon saisi paremmin toimivaksi niin olisin kiitollinen?
Exät: Falmek Force 200cc -06, Hawai 200cc -07, Polaris Hawkeye 300cc 4x4 -07, Polaris Magnum 330cc 4x4 -04, Polaris Sportman 700cc Twin 4x4 -04, Honda TRX 420FE 4x4 -08

Nykyinen: Suzuki Eiger 400 autom 4x4 -07
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Juha V kirjoitti: Sellaiseksi tuo vaihteisto muuttui että ennen remonttia vaihteet menivät päälle kovemmillakin kierroksilla mutta nyt joutuu päästämään kaasusta, välillä pitkäksikin aikaa ennen kuin kytkeytyy isompi vaihde päälle.
"Sulje kaasu kokonaan ennen vaihtamista. Vaihtovirhe voi vaurioittaa
moottoria, vaihteistoa ja voimansiirtoa."


siinäpä lainaus ohjekirjasta.eipä ole mikään ihme ettei laatikko kestä jos kierroksilla vaihteita näppäilet isommalle.mutta propsit hondan takuulle jos kattaa mahdolliset käyttäjäperäiset viatkin mukisematta. :wink:
Avatar
Juha V
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Tammi 2010 18:57

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja Juha V »

Täytyy sitten vaan varmaan siirtyä suosiolla takaisin Polaris-tiimiin kun ei kerran tuota Hondaa olekkaan tarkoitettu kestämään kovaa ajoa. Polleja mulla muutema ollut eikä ikinä yksikään ole pettänyt. Lisäksi ne meni paremmin pahoissa paikoissa kun on lukko etupäässä. Ajo-ominaisuudet oli paremmat erillisjousituksen takia. Jarrut oli paremmat ja piti tasaisemmin säällä kuin säällä. Polariksessa on aina tavaratilat vakiona, Hondalla saa aina ajella reppu selässä. Hondassa ainut hyvä asia on ollut tehokkaamman tuntuinen moottori mutta eipä siittäkään apua ole jos vaihteisto on täysi susi. Joo tää taitaa lähteä suosiolla myyntiin ennen kuin hajoaa taas...
Exät: Falmek Force 200cc -06, Hawai 200cc -07, Polaris Hawkeye 300cc 4x4 -07, Polaris Magnum 330cc 4x4 -04, Polaris Sportman 700cc Twin 4x4 -04, Honda TRX 420FE 4x4 -08

Nykyinen: Suzuki Eiger 400 autom 4x4 -07
Avatar
Juha V
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Tammi 2010 18:57

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja Juha V »

Niin ja Honda Monkeylla on ajettu jo siittä asti kun hyvä että polkupyörällä pystyssä pysyi. Eka mönkijä meidän perheessä oli 90-luvun alussa silloin kun moni ei edes ollut mönkijää koskaan nähnytkään. 110cc, kolmipyöräinen Honda. Aina niitä on revitty ja vaihteita vaihdettu kovillakin kierroksilla eikä ikinä ole kestävyyden kanssa ongelmaa ollut. Itse asiassa molemmat pelit ovat vieläkin toiminta kunnossa kotipaikassani :D

Ja nyt tämä -08 vuoden 420fe on osoittautunut aivan sudeksi :( Olisko nyt kuitenkin niin että laatu on huonontunut eikä välttämättä vika olisikaan käyttäjässä?

Mutta kaikesta huolimatta minä lähden nyt ottamaan tankin täyteen sekä ostan samalla paketin makkaraa ja lähden Hondalla kohti laavua jos vaan tuolla metrin hangessa pääsee :) Hyviä hetkiä Hondien kanssa kaikille tasapuolisesti! :D
Exät: Falmek Force 200cc -06, Hawai 200cc -07, Polaris Hawkeye 300cc 4x4 -07, Polaris Magnum 330cc 4x4 -04, Polaris Sportman 700cc Twin 4x4 -04, Honda TRX 420FE 4x4 -08

Nykyinen: Suzuki Eiger 400 autom 4x4 -07
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

liekö hondassa enempää kuin 26hp.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Juha V
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Tammi 2010 18:57

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja Juha V »

gamo500 kirjoitti:liekö hondassa enempää kuin 26hp.
Eiköhän vaihteisto tulisi kuitenkin aina mitoittaa tehon mukaan niin että se varmasti kestää?
Exät: Falmek Force 200cc -06, Hawai 200cc -07, Polaris Hawkeye 300cc 4x4 -07, Polaris Magnum 330cc 4x4 -04, Polaris Sportman 700cc Twin 4x4 -04, Honda TRX 420FE 4x4 -08

Nykyinen: Suzuki Eiger 400 autom 4x4 -07
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Äläkä höllää kaasua. :mrgreen: :mrgreen:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Juha V
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Tammi 2010 18:57

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja Juha V »

gamo500 kirjoitti:Äläkä höllää kaasua. :mrgreen: :mrgreen:
Höllääminen ja kaasun täysin ylös nostaminen sekä vauhdin tappaminen on mun mielestä 2 aivan eri asiaa?
Exät: Falmek Force 200cc -06, Hawai 200cc -07, Polaris Hawkeye 300cc 4x4 -07, Polaris Magnum 330cc 4x4 -04, Polaris Sportman 700cc Twin 4x4 -04, Honda TRX 420FE 4x4 -08

Nykyinen: Suzuki Eiger 400 autom 4x4 -07
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Juha V kirjoitti:Täytyy sitten vaan varmaan siirtyä suosiolla takaisin Polaris-tiimiin kun ei kerran tuota Hondaa olekkaan tarkoitettu kestämään kovaa ajoa. Polleja mulla muutema ollut eikä ikinä yksikään ole pettänyt. Lisäksi ne meni paremmin pahoissa paikoissa kun on lukko etupäässä. Ajo-ominaisuudet oli paremmat erillisjousituksen takia. Jarrut oli paremmat ja piti tasaisemmin säällä kuin säällä. Polariksessa on aina tavaratilat vakiona, Hondalla saa aina ajella reppu selässä. Hondassa ainut hyvä asia on ollut tehokkaamman tuntuinen moottori mutta eipä siittäkään apua ole jos vaihteisto on täysi susi. Joo tää taitaa lähteä suosiolla myyntiin ennen kuin hajoaa taas...

aivan ehdottomasti kannattaa moisesta laitteesta hankkiutua eroon mahdollisimman pian.jokaisesta ajotunnista/kilometristä pitää pystyä nauttimaan ja kuten totesit,polaris on huomattavasti paljon parempi ja laadukkaampi tuote joten missään tapauksessa ei kannata jatkaa kärsimystä hondalla ajaen.toivotaan että tuleva laitteesi kestää paremmin käyttöä ja pääset nauttimaan ajamisen riemusta ilman turhia korjauksia.onhan polariksessakin kaiken varalle 4 vuoden takuu turvaa antamassa.
Vastaa Viestiin