Hondan öljyistä
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Hondan öljyistä
Eipä ole tiamantissa JASO luokitusta,uutta litkua koneesen.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Hondan öljyistä
Oiskohan tämä kelpoa moottoriöljyksi?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/596043/0
JASO luokitus ainakin MA ja tekisi mieli laittaa täyssynteettistä ennemmin...
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/596043/0
JASO luokitus ainakin MA ja tekisi mieli laittaa täyssynteettistä ennemmin...
- honda 420
- 3WD
- Viestit: 117
- Liittynyt: 14 Tammi 2010 14:39
- Mönkijä:: Honda trx 420
- Paikkakunta: etelä-häme
Re: Hondan öljyistä
Kelpaahan se tuoki .Hondan oma 5W/30W aika paljon halvempaa ja pelittää varmasti 

Kömpiä,maailman toiseksi paras tressin poisto työkalu!!!! ps.Mikähän mahtaa olla paras?????
Re: Hondan öljyistä
Pistin Shellit sisään. No juu, ei se talous sentään näihin mönkijän öljynvaihtoihin romahda... Jotenkin aina vääntää vatsassa nämä "merkkiöljyt" joita ilman laite ei toimi!!! Ja ihmettelen miksei Hondan öljy ole edes täyssynteettistä.
Re: Hondan öljyistä
ehkä juuri sen takia ei täyssynteettistä koska esim. ilmajäähdytteinen vaikka öljyn lauhdutin onkin niin käy todella kuumana.
täyssynteettisen esim 5w40 viskositeetti muuttuu todella litruseksi kuumassa joten kytkin on vaarassa alkaa luistaa kovilla kuormituksilla
täyssynteettisen esim 5w40 viskositeetti muuttuu todella litruseksi kuumassa joten kytkin on vaarassa alkaa luistaa kovilla kuormituksilla
Re: Hondan öljyistä
Kuten tuossa joku jo totesi täyssynteettisellä ei sinänsä ole mitään tekemistä kytkimen luiston kanssa vaan sillä että yleensä autoissa käytettäviin täyssynteettisiin on lisätty kitkan poisto/vähennys aineita. Mutta jos JASO luokituksena on MA niin silloin näitä aineita ei ole käytetty (niinkuin useissa moottoripyöräöljyissä). Tosiasiahan on kuitenkin että täyssynteettinen voitelee paremmin, kestää paremmin, kestää lämpötiloja (kuumaa, kylmää) paremmin jne. Jenkkien foorumeita hiukan läränneenä tuntui ettei siellä mitään muuta käytettykään kuin täyssynteettisiä. Ja ei, en tarkoita etteiö Hondan oma öljy toimisi mutta jos parempaakin on tarjolla niin miksi en kokeilisi?
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Hondan öljyistä
Mitäs siinä ilmajäähdytteisessä lauhdutetaan?tuomasyli kirjoitti:ehkä juuri sen takia ei täyssynteettistä koska esim. ilmajäähdytteinen vaikka öljyn lauhdutin onkin niin käy todella kuumana.
täyssynteettisen esim 5w40 viskositeetti muuttuu todella litruseksi kuumassa joten kytkin on vaarassa alkaa luistaa kovilla kuormituksilla

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Hondan öljyistä
ainaki itellä 350 fe :ssä on pieni öljynlauhdutin edessä ja siinä flekti eli öljyä siinä jäähdytetään ja kyllähän se konekkin siinä samalla vähän jäähtyy 

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondan öljyistä
täällä viisastellaan
Se on aina öljynjäähdytin, vaikka Suomenkielessä öljynlauhdutin on vakiintunut sannmuoto kapineelle, joka jäähdyttää öljyä.
Lauhduttamisessa höyry muutetaan nesteeksi ja jäähdyttämisessä muutetaan nestemäisen aineen lämpötilaa alemmaksi.

Se on aina öljynjäähdytin, vaikka Suomenkielessä öljynlauhdutin on vakiintunut sannmuoto kapineelle, joka jäähdyttää öljyä.
Lauhduttamisessa höyry muutetaan nesteeksi ja jäähdyttämisessä muutetaan nestemäisen aineen lämpötilaa alemmaksi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Hondan öljyistä
no nii värkätään nyt vielä tätä öljy juttua...tuli haittua teboilin HYPOID 80w90 ls (slip) api gl5 öljyä mikä nimen omaan on tarkoitettu kitkalla toimiviin tasauspyörästöihin/lukkoihin
purkin takana lukee että sisältää tasauspyörästön kitkalukon vaatiman erikoislisäaineistuksen jolloin se täyttää LS (limited slip) eli rajoitetun luiston vaatimukset
purkin takana lukee että sisältää tasauspyörästön kitkalukon vaatiman erikoislisäaineistuksen jolloin se täyttää LS (limited slip) eli rajoitetun luiston vaatimukset
Re: Hondan öljyistä
Onko kukaan laittanut API SL luokiteltua 10w-30 hondan 4-tahti moottoripyörä öljyä hondan mönkijään (TRX 420FE)? Lähinnä tuo API luokitus mietityttää koska ohjekirjahan sanoo "SE, SF tai SG". Onkohan tämä nyt vaan tällainen varmistus ettei vaan vahingossa mene koneeseen energy conserving öljyt.
Tuo aiemmin ketjussa mainostettu hondan oma atv öljykin ylittää muuten nuo ohjekirja suositukset.
Tuo aiemmin ketjussa mainostettu hondan oma atv öljykin ylittää muuten nuo ohjekirja suositukset.
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 15 Huhti 2008 19:09
- Mönkijä:: Canam 1000XT
- Paikkakunta: Karvia
Re: Hondan öljyistä
Siis eikö noi SE, SF ja SG ole API-luokitukseen kuuluvia kirjainyhdistelmiä siinä missä SL:kin. Varsin vanhoja luokituksia nuo mitä ohjekirja vaatii. Eli aika edullisetkin öljyt täyttää nuo vaatimukset mitä ohjekirja suosittelee. Alla lainaus Teboilin sivuilta.
Bensiinimoottoriöljyt
SC, SD ja SE Ovat vanhoja luokituksia, jotka voivat esiintyä vanhemmissa ajoneuvoissa.
SF Tyypillinen vaatimus vuosimallia 1981-1988 olevien ajoneuvojen bensiinimoottoreille.
SG Aiempaa parempia puhtaanapito-, lietteenesto-, käyttöikä- ja kulumisenesto-ominaisuuksia vaativa luokka. Useimpien moottorinvalmistajien laatuvaatimuksena vuodesta 1989 alkaen.
SH 1993 käyttöönotettu luokitus. Testeiltään ja rajoiltaan sama kuin SG, mutta testien suoritustapa on vaativampi.
SJ 1996 käyttöönotettu luokitus, joka on kehitetty moottoreiden entistä tiukempien päästö- ja suorituskykyvaatimuksien mukaiseksi.
SL 2001 käyttöönotettu luokitus, jossa otetaan huomioon parempi polttoainetalous, parempi suoja katalysaattorille ja muille päästöjä vähentäville laitteille ja mahdollisuus pidennetyille öljynvaihtoväleille. Uudet testit ja testirajat ovat merkittävästi vaativammat kuin SJ -luokituksessa.
SM 2005 käyttöönotettu luokitus, jossa parannettu moottorin suojaa kulumista vastaan, kylmäominaisuuksien säilyvyyttä käytönaikana ja hapettumisenkestoa verrattuna SL -luokkaan.
Bensiinimoottoriöljyt
SC, SD ja SE Ovat vanhoja luokituksia, jotka voivat esiintyä vanhemmissa ajoneuvoissa.
SF Tyypillinen vaatimus vuosimallia 1981-1988 olevien ajoneuvojen bensiinimoottoreille.
SG Aiempaa parempia puhtaanapito-, lietteenesto-, käyttöikä- ja kulumisenesto-ominaisuuksia vaativa luokka. Useimpien moottorinvalmistajien laatuvaatimuksena vuodesta 1989 alkaen.
SH 1993 käyttöönotettu luokitus. Testeiltään ja rajoiltaan sama kuin SG, mutta testien suoritustapa on vaativampi.
SJ 1996 käyttöönotettu luokitus, joka on kehitetty moottoreiden entistä tiukempien päästö- ja suorituskykyvaatimuksien mukaiseksi.
SL 2001 käyttöönotettu luokitus, jossa otetaan huomioon parempi polttoainetalous, parempi suoja katalysaattorille ja muille päästöjä vähentäville laitteille ja mahdollisuus pidennetyille öljynvaihtoväleille. Uudet testit ja testirajat ovat merkittävästi vaativammat kuin SJ -luokituksessa.
SM 2005 käyttöönotettu luokitus, jossa parannettu moottorin suojaa kulumista vastaan, kylmäominaisuuksien säilyvyyttä käytönaikana ja hapettumisenkestoa verrattuna SL -luokkaan.
Honda 500FA -07 *Myyty
Can-am Outlander 800R -09 *Myyty
Honda 500FA -11 *Myyty
Can-am Outlander 1000XT -13
Can-am Outlander 800R -09 *Myyty
Honda 500FA -11 *Myyty
Can-am Outlander 1000XT -13
Re: Hondan öljyistä
Olen käyttänyt Hondan alkuperäisöljyjä. Löytyisikö kytkimen toiminnan kannalta parempaa muista vaihtoehdoista ? Kuorma perässä kytkin luistaa. Tietenkin olisi jotain kytkin kittejä saatavilla kanssa, mutta helpompi olisi jos asiaan voisi vaikuttaa öljyillä.
Sama etuperän kanssa. Hondan omaa laitettu. Olisiko muita vaihtoehtoja ? Kitkalukon toimintaan voidaan kai vaikuttaa lisäaineistuksella ?
Sama etuperän kanssa. Hondan omaa laitettu. Olisiko muita vaihtoehtoja ? Kitkalukon toimintaan voidaan kai vaikuttaa lisäaineistuksella ?
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Hondan öljyistä
koneessa olen käyttänyt hondan omaa öljyä ja erään huhun mukaan periin sujahtaa hondan valtuuttamissakin huolloissa teboilin tuotetta 

Re: Hondan öljyistä
Noniin tuli tämän topicin innoittaman vaihdettua ittekin öljyt rinconiin kun tuntu että rupee laatikko luistamaan koko ajan enemmän kuumalla koneella,ei kestänyt repiä hangessakaan juur lainkaan kun rupes vauhti hiljenemään ja kierrokset nousemaan.No koska ei tuntunut kerran kunnolla toimivan hondan omalla merkki öljyllä niin lorautin mobil 1 5W50 koneeseen...Jumalauta muuttu aivan eri koneeks,vetoja löytyy ja laatikkoa ei saa luistamaan kakspäällä umpihangessakaan.Viimiset merkki öljyt mitä tossa käytin 

Jo loppui viimein katkeran suloinen taisteluni polariksen romun kanssa näin valoa päässä tunnelin ja niin muutuin HONDA mieheksi.