S*atana oli viimine catti

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
cat
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Tammi 2011 18:00

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja cat »

catti on huollettu aina liikkeessä ensihuolto tehtiin ihte mut muut huollot tehty ylivieskan kärkkäisellä oisien toimitus kestää yli 2 viikkoa. yks hyvä puoli on catissa takuu. tarttikin meni 1700km. kiertokanki 1300e kivat hinnat noilla osilla. eikä vieläkään tullut huollosta jospa se kuukauden sisään tulis. saiskohan tuosta korvauksi kun mennyt noin kauan ja puuttu männänrengas?
Mr.Paddington
6WD
Viestit: 569
Liittynyt: 22 Syys 2009 20:31
Paikkakunta: Lappeen-ruoholampi-Ranta

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja Mr.Paddington »

Itse olin catista samaa mieltä, mutta mutta.. kun oikein miettii miten se hajos ja miksi, niin peilistä se syy löytyi. Vähän enempi taas ajellut ni hiljalleen mieli kääntynyt että kyllä se vain on niin hieno peli ettei siitä hevin luovuta. Vähänkö \o/ no Kyllä!
Ainut mikä merkissä kusee on meidän alueen jälleenmyyjä ja huolto!!! :doubt:
Saimaa ATV OffRoad Ry - SAO Racing Team 51

HCR 21097m 1h 53min - ensi kerralla kovempaa
Suzuman
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 15 Touko 2011 13:17

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja Suzuman »

cat kirjoitti:catti on huollettu aina liikkeessä ensihuolto tehtiin ihte mut muut huollot tehty ylivieskan kärkkäisellä oisien toimitus kestää yli 2 viikkoa. yks hyvä puoli on catissa takuu. tarttikin meni 1700km. kiertokanki 1300e kivat hinnat noilla osilla. eikä vieläkään tullut huollosta jospa se kuukauden sisään tulis. saiskohan tuosta korvauksi kun mennyt noin kauan ja puuttu männänrengas?
Juuri tuo osien kuukausikaupalla odottaminen sai minut aikanaan luopumaan Catin moottorikelkoista. Sama meininki näkyy olevan mönkijöissäkin.
Venttiili
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Marras 2011 23:00

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja Venttiili »

Samansuuntaisia kokemuksia myös 650 H2 traktorimallin osalta. Myös moottori mennyt, kiertokankea ym.. sälää, onneksi takuuseen. Variaattorista tukilaakeria ja nyt viikonloppuna huippujen huippu, etuperä paskaksi. Koko koppa halkesi kun kookospähkinä, maidot ulos ja etupää täysin lukkoon. Ei tietenkään enää ole takuu voimassa, joten omasta pussista menee. Eilen purettiin etupää ja otettiin etuperä syliin, lohduton näky. Lähtee vaihtoon tämän remontin jälkeen ja varmasti. Ja seuraava ei tule olemaan Catti !!! Perk*Le..........
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Kannattaa olla jälleenmyyjään yhteydessä tuon etuperän tiimoilta saattaa mennä jopa "firman" piikkiin jos sopiva vuosimalli..
jampe69
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Syys 2010 21:03
Mönkijä:: AC 650 TRV H1´08
Paikkakunta: MLI

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja jampe69 »

hojo venttiili..kerrotko vähän sun moottorin laukeemisen tarinaa?? vuosmallit yms..
Mun catin myyjä sano ettei oo koskaan kuullukkaan et moottori menis.. nyt sit ootellaan käräjille menoa..
Ac 650 Trv H1 ´08
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Koneita paukkuu näköjään muillakin... Huolloissa pyöritellään vaan käsiä ja taivastellaan "ei näitä ole aikaisemmin mennyt". Maahantuojan kanssa saa vaan metrisen sarven ohtaansa. Pääasia näyttää olevan, että kunhan uutta menee kaupaksi niin se riittää. Takuu kun loppuu niin omillas olet.

Koneen kun sai pelaamaan niin nyt ihmetellään sähköjä tai paremminkin niiden olemattomuutta. Ei varmaan isosta ole meilläkään nyt kyse, mutta tuommonen totaalihalvaantuminen pistää miettimään merkin vaihtoa... Varsinkin semmoseen jossa on vakiona myös käsikäynnistys.

:(
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja maxim »

650 :seen saa "marmoritiskiltä" käsikäynnistys härpäkkeet
Venttiili
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Marras 2011 23:00

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja Venttiili »

Kyseessä kahden istuttava punainen 650 AC, kolmatta vuotta käytössä.

Moottori meni ensimmäisenä kesänä. Moottori meni käynnistä aivan "jumiin". Moottoriin tuli vaihdettua ainakin:
-kampiakseli + laakerit
-kiertokanki
-mäntä
-kansi täydellisenä
plus muuta mitä me ei edes tiedetä

Syy oli ilmeisesti jonkin rattaan halkeaminen (valuvika??). Ei tuosta remontista saanut oikein tietoa, kuin heruttamalla. Remonttiaikaa meni yli 3 kuukautta. Moottorista tuli tuon jälkeen toimiva peli, ei ole ollut ongelmia sen jälkeen. Takuuajan jälkeen variaattorista kuului jännää vinkumista, mitä sieltä ei ollut aikaisemmin kuulunut. Vika ei mennyt enää takuuseen. Syy oli variaattorin kopanpuoleisessa laakerissa, joka piti ääntä. Laakeri vaikutti vielä hyvältä, mutta kun se sai kierroksia, ääntä rupesi kuulumaan. Kuulin juuri, että toinenkin etuperä olisi mennyt rikki aivan hiljan.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja Pappi »

maxim kirjoitti:650 :seen saa "marmoritiskiltä" käsikäynnistys härpäkkeet
Niin ne saa, mutta ei muuta tilannetta oikeastaan mihinkään suuntaan. Toki tuo käsikäynnistys-sarja on halvempi tapa päivittää mönkijää kuin esim väliraha uuteen...

:|
tuoppo
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 18 Syys 2008 14:11
Mönkijä:: 800x mr
Paikkakunta: mehico-city

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja tuoppo »

näyttäs että nuo moottoriviat ois kaikki nuisa 650h1. itellä 650v2. siinon kawan kone ja ei ogkelmia sen moottorissa. mutta sitte muuten meleko onneton. plussaa hyvä maavara ja lumihommisa painoa. hajonnu on oikiastaa kaikki mikä voi hajota, murroksia yli kymmenen kpl en jaksa ees laskia, kartaanin ristikoita 9kpl. runko katkennu noin 15 kohtaa. molemmat perät lähteny läskenee irti rungosta,kone irronnut rungosta,takajarrusatula halkes ja irtos, tulppasin letkun kiinni. etujarruputki katkennut, kaasarit irronnu monta kertaan, kusee jostain pensaa kengille en tiedä mistä eikä kiinnosta, ryypyn vaijeri poikki, polttimot särkyy jos potkaasee kylykee, nelivedon kytkentä oikkuilee. lukot ei pysy päällä, kaikki alustan puslat tehty uusiksi, pyörän laakerit vaihdettu tunteja 415h, alapallonivelet kökkönä, raidetangonpää väljä. muuta huonoa, valot huonot, remmit ei kestä, kytkin luistaa, vie pensaa 2,5 kertaa enämpi kuin 400can-am.rymyajossa liian painava, ruman värinen muutenki ruma.

mut mut. on se siltiki oma ja maksettu. :badgrin:

rahallisesti nuiden vikojen korjaamiseen ei ole mennyt kuin 300-400 ekee. 2 vuoden aikana. et ei silleen paha soon jenkivehe ja väljästi tehty nii on helppo ite korjata, ja iso rumilus nii monet osat passaa autoista. joten en siltikää ole siitä vielä luopumasa
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Mulla 5satkussa,ei ole mainitsemistasi vioista esiintynyt mikään,tai kerran lukko hyppäs pois,ei sen jälkeen(kopkop)Eipä ole tuntejakaan ku n.130/600-700km. =D> =D>
ps. mikä siinä lukossa prakaa sit ku se prakaa.Kaippa noissa samat vetolaitteet?
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
jampe69
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Syys 2010 21:03
Mönkijä:: AC 650 TRV H1´08
Paikkakunta: MLI

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja jampe69 »

kuulostaa ihan samalta vialta kuin mun kissassa.. siitä hävis hampaat öljypumpun rattaasta ja kaikki nuo luettelemasi osat meni..plus muuta tosiaan...tuli n. puolet halvemmaks tilata kone jenkeistä kuin ostaa osat tai kone suomesta..
oottelen tässä asianajajan toimia että saatas juttu ratkeemaan..on nääs tavarantarkastajan lausunto joka puoltaa meitä.. on vaan niin kusipää myyjäliike että ei ota mitään kantaa, kun ei ole kuullutkaan että näistä koneet menee..Pesän sumeko, Pesän arctic cat....
syksyllä lähtee vaihtoon kone ja luulen kyl ettei ameriikan kissaa tuu...
Venttiili kirjoitti:Kyseessä kahden istuttava punainen 650 AC, kolmatta vuotta käytössä.

Moottori meni ensimmäisenä kesänä. Moottori meni käynnistä aivan "jumiin". Moottoriin tuli vaihdettua ainakin:
-kampiakseli + laakerit
-kiertokanki
-mäntä
-kansi täydellisenä
plus muuta mitä me ei edes tiedetä

Syy oli ilmeisesti jonkin rattaan halkeaminen (valuvika??). Ei tuosta remontista saanut oikein tietoa, kuin heruttamalla. Remonttiaikaa meni yli 3 kuukautta. Moottorista tuli tuon jälkeen toimiva peli, ei ole ollut ongelmia sen jälkeen. Takuuajan jälkeen variaattorista kuului jännää vinkumista, mitä sieltä ei ollut aikaisemmin kuulunut. Vika ei mennyt enää takuuseen. Syy oli variaattorin kopanpuoleisessa laakerissa, joka piti ääntä. Laakeri vaikutti vielä hyvältä, mutta kun se sai kierroksia, ääntä rupesi kuulumaan. Kuulin juuri, että toinenkin etuperä olisi mennyt rikki aivan hiljan.
Ac 650 Trv H1 ´08
Avatar
JoxaGo
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 01 Marras 2008 12:37
Mönkijä:: Honda Foreman -08

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja JoxaGo »

Keskustelua aiheesta sivullisena seuratessa tulee mieleen ainakin siltä osin kun takuu on just loppunut että onhan olemassa sellainen kun tuotevastuulaki http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1990/19900694. En ole lukenut sitä läpi mutta ollut samaisen lain kanssa tekemisissä kuluttajasuoja asiamiehen kautta samankaltaisessa tapauksessa. Henki tuossa laissa on se että tuotteen elinkaaren oletetaan olevan huomattavasti pitempi ja tuotteen toimivan moitteettomasti pitempään kuin mitä takuuaika kestää. Kannattaisko selvittää?
ex. joxago

Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: S*atana oli viimine catti

Viesti Kirjoittaja jaket »

näyttäs että nuo moottoriviat ois kaikki nuisa 650h1. itellä 650v2. siinon kawan kone ja ei ogkelmia sen moottorissa. mutta sitte muuten meleko onneton. plussaa hyvä maavara ja lumihommisa painoa. hajonnu on oikiastaa kaikki mikä voi hajota, murroksia yli kymmenen kpl en jaksa ees laskia, kartaanin ristikoita 9kpl. runko katkennu noin 15 kohtaa. molemmat perät lähteny läskenee irti rungosta,kone irronnut rungosta,takajarrusatula halkes ja irtos, tulppasin letkun kiinni. etujarruputki katkennut, kaasarit irronnu monta kertaan, kusee jostain pensaa kengille en tiedä mistä eikä kiinnosta, ryypyn vaijeri poikki, polttimot särkyy jos potkaasee kylykee, nelivedon kytkentä oikkuilee. lukot ei pysy päällä, kaikki alustan puslat tehty uusiksi, pyörän laakerit vaihdettu tunteja 415h, alapallonivelet kökkönä, raidetangonpää väljä. muuta huonoa, valot huonot, remmit ei kestä, kytkin luistaa, vie pensaa 2,5 kertaa enämpi kuin 400can-am.rymyajossa liian painava, ruman värinen muutenki ruma.
siis tapahtuiko nämä kaikki 2v sisään?
“Unnatural work produces too much stress.”
Vastaa Viestiin