S*atana oli viimine catti
Re: S*atana oli viimine catti
catti on huollettu aina liikkeessä ensihuolto tehtiin ihte mut muut huollot tehty ylivieskan kärkkäisellä oisien toimitus kestää yli 2 viikkoa. yks hyvä puoli on catissa takuu. tarttikin meni 1700km. kiertokanki 1300e kivat hinnat noilla osilla. eikä vieläkään tullut huollosta jospa se kuukauden sisään tulis. saiskohan tuosta korvauksi kun mennyt noin kauan ja puuttu männänrengas?
-
- 6WD
- Viestit: 569
- Liittynyt: 22 Syys 2009 20:31
- Paikkakunta: Lappeen-ruoholampi-Ranta
Re: S*atana oli viimine catti
Itse olin catista samaa mieltä, mutta mutta.. kun oikein miettii miten se hajos ja miksi, niin peilistä se syy löytyi. Vähän enempi taas ajellut ni hiljalleen mieli kääntynyt että kyllä se vain on niin hieno peli ettei siitä hevin luovuta. Vähänkö \o/ no Kyllä!
Ainut mikä merkissä kusee on meidän alueen jälleenmyyjä ja huolto!!!
Ainut mikä merkissä kusee on meidän alueen jälleenmyyjä ja huolto!!!

Saimaa ATV OffRoad Ry - SAO Racing Team 51
HCR 21097m 1h 53min - ensi kerralla kovempaa
HCR 21097m 1h 53min - ensi kerralla kovempaa
Re: S*atana oli viimine catti
Juuri tuo osien kuukausikaupalla odottaminen sai minut aikanaan luopumaan Catin moottorikelkoista. Sama meininki näkyy olevan mönkijöissäkin.cat kirjoitti:catti on huollettu aina liikkeessä ensihuolto tehtiin ihte mut muut huollot tehty ylivieskan kärkkäisellä oisien toimitus kestää yli 2 viikkoa. yks hyvä puoli on catissa takuu. tarttikin meni 1700km. kiertokanki 1300e kivat hinnat noilla osilla. eikä vieläkään tullut huollosta jospa se kuukauden sisään tulis. saiskohan tuosta korvauksi kun mennyt noin kauan ja puuttu männänrengas?
Re: S*atana oli viimine catti
Samansuuntaisia kokemuksia myös 650 H2 traktorimallin osalta. Myös moottori mennyt, kiertokankea ym.. sälää, onneksi takuuseen. Variaattorista tukilaakeria ja nyt viikonloppuna huippujen huippu, etuperä paskaksi. Koko koppa halkesi kun kookospähkinä, maidot ulos ja etupää täysin lukkoon. Ei tietenkään enää ole takuu voimassa, joten omasta pussista menee. Eilen purettiin etupää ja otettiin etuperä syliin, lohduton näky. Lähtee vaihtoon tämän remontin jälkeen ja varmasti. Ja seuraava ei tule olemaan Catti !!! Perk*Le..........
Re: S*atana oli viimine catti
Kannattaa olla jälleenmyyjään yhteydessä tuon etuperän tiimoilta saattaa mennä jopa "firman" piikkiin jos sopiva vuosimalli..
Re: S*atana oli viimine catti
hojo venttiili..kerrotko vähän sun moottorin laukeemisen tarinaa?? vuosmallit yms..
Mun catin myyjä sano ettei oo koskaan kuullukkaan et moottori menis.. nyt sit ootellaan käräjille menoa..
Mun catin myyjä sano ettei oo koskaan kuullukkaan et moottori menis.. nyt sit ootellaan käräjille menoa..
Ac 650 Trv H1 ´08
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: S*atana oli viimine catti
Koneita paukkuu näköjään muillakin... Huolloissa pyöritellään vaan käsiä ja taivastellaan "ei näitä ole aikaisemmin mennyt". Maahantuojan kanssa saa vaan metrisen sarven ohtaansa. Pääasia näyttää olevan, että kunhan uutta menee kaupaksi niin se riittää. Takuu kun loppuu niin omillas olet.
Koneen kun sai pelaamaan niin nyt ihmetellään sähköjä tai paremminkin niiden olemattomuutta. Ei varmaan isosta ole meilläkään nyt kyse, mutta tuommonen totaalihalvaantuminen pistää miettimään merkin vaihtoa... Varsinkin semmoseen jossa on vakiona myös käsikäynnistys.

Koneen kun sai pelaamaan niin nyt ihmetellään sähköjä tai paremminkin niiden olemattomuutta. Ei varmaan isosta ole meilläkään nyt kyse, mutta tuommonen totaalihalvaantuminen pistää miettimään merkin vaihtoa... Varsinkin semmoseen jossa on vakiona myös käsikäynnistys.

Re: S*atana oli viimine catti
Kyseessä kahden istuttava punainen 650 AC, kolmatta vuotta käytössä.
Moottori meni ensimmäisenä kesänä. Moottori meni käynnistä aivan "jumiin". Moottoriin tuli vaihdettua ainakin:
-kampiakseli + laakerit
-kiertokanki
-mäntä
-kansi täydellisenä
plus muuta mitä me ei edes tiedetä
Syy oli ilmeisesti jonkin rattaan halkeaminen (valuvika??). Ei tuosta remontista saanut oikein tietoa, kuin heruttamalla. Remonttiaikaa meni yli 3 kuukautta. Moottorista tuli tuon jälkeen toimiva peli, ei ole ollut ongelmia sen jälkeen. Takuuajan jälkeen variaattorista kuului jännää vinkumista, mitä sieltä ei ollut aikaisemmin kuulunut. Vika ei mennyt enää takuuseen. Syy oli variaattorin kopanpuoleisessa laakerissa, joka piti ääntä. Laakeri vaikutti vielä hyvältä, mutta kun se sai kierroksia, ääntä rupesi kuulumaan. Kuulin juuri, että toinenkin etuperä olisi mennyt rikki aivan hiljan.
Moottori meni ensimmäisenä kesänä. Moottori meni käynnistä aivan "jumiin". Moottoriin tuli vaihdettua ainakin:
-kampiakseli + laakerit
-kiertokanki
-mäntä
-kansi täydellisenä
plus muuta mitä me ei edes tiedetä
Syy oli ilmeisesti jonkin rattaan halkeaminen (valuvika??). Ei tuosta remontista saanut oikein tietoa, kuin heruttamalla. Remonttiaikaa meni yli 3 kuukautta. Moottorista tuli tuon jälkeen toimiva peli, ei ole ollut ongelmia sen jälkeen. Takuuajan jälkeen variaattorista kuului jännää vinkumista, mitä sieltä ei ollut aikaisemmin kuulunut. Vika ei mennyt enää takuuseen. Syy oli variaattorin kopanpuoleisessa laakerissa, joka piti ääntä. Laakeri vaikutti vielä hyvältä, mutta kun se sai kierroksia, ääntä rupesi kuulumaan. Kuulin juuri, että toinenkin etuperä olisi mennyt rikki aivan hiljan.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: S*atana oli viimine catti
Niin ne saa, mutta ei muuta tilannetta oikeastaan mihinkään suuntaan. Toki tuo käsikäynnistys-sarja on halvempi tapa päivittää mönkijää kuin esim väliraha uuteen...maxim kirjoitti:650 :seen saa "marmoritiskiltä" käsikäynnistys härpäkkeet

Re: S*atana oli viimine catti
näyttäs että nuo moottoriviat ois kaikki nuisa 650h1. itellä 650v2. siinon kawan kone ja ei ogkelmia sen moottorissa. mutta sitte muuten meleko onneton. plussaa hyvä maavara ja lumihommisa painoa. hajonnu on oikiastaa kaikki mikä voi hajota, murroksia yli kymmenen kpl en jaksa ees laskia, kartaanin ristikoita 9kpl. runko katkennu noin 15 kohtaa. molemmat perät lähteny läskenee irti rungosta,kone irronnut rungosta,takajarrusatula halkes ja irtos, tulppasin letkun kiinni. etujarruputki katkennut, kaasarit irronnu monta kertaan, kusee jostain pensaa kengille en tiedä mistä eikä kiinnosta, ryypyn vaijeri poikki, polttimot särkyy jos potkaasee kylykee, nelivedon kytkentä oikkuilee. lukot ei pysy päällä, kaikki alustan puslat tehty uusiksi, pyörän laakerit vaihdettu tunteja 415h, alapallonivelet kökkönä, raidetangonpää väljä. muuta huonoa, valot huonot, remmit ei kestä, kytkin luistaa, vie pensaa 2,5 kertaa enämpi kuin 400can-am.rymyajossa liian painava, ruman värinen muutenki ruma.
mut mut. on se siltiki oma ja maksettu.
rahallisesti nuiden vikojen korjaamiseen ei ole mennyt kuin 300-400 ekee. 2 vuoden aikana. et ei silleen paha soon jenkivehe ja väljästi tehty nii on helppo ite korjata, ja iso rumilus nii monet osat passaa autoista. joten en siltikää ole siitä vielä luopumasa
mut mut. on se siltiki oma ja maksettu.

rahallisesti nuiden vikojen korjaamiseen ei ole mennyt kuin 300-400 ekee. 2 vuoden aikana. et ei silleen paha soon jenkivehe ja väljästi tehty nii on helppo ite korjata, ja iso rumilus nii monet osat passaa autoista. joten en siltikää ole siitä vielä luopumasa
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: S*atana oli viimine catti
Mulla 5satkussa,ei ole mainitsemistasi vioista esiintynyt mikään,tai kerran lukko hyppäs pois,ei sen jälkeen(kopkop)Eipä ole tuntejakaan ku n.130/600-700km.

ps. mikä siinä lukossa prakaa sit ku se prakaa.Kaippa noissa samat vetolaitteet?


ps. mikä siinä lukossa prakaa sit ku se prakaa.Kaippa noissa samat vetolaitteet?
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: S*atana oli viimine catti
kuulostaa ihan samalta vialta kuin mun kissassa.. siitä hävis hampaat öljypumpun rattaasta ja kaikki nuo luettelemasi osat meni..plus muuta tosiaan...tuli n. puolet halvemmaks tilata kone jenkeistä kuin ostaa osat tai kone suomesta..
oottelen tässä asianajajan toimia että saatas juttu ratkeemaan..on nääs tavarantarkastajan lausunto joka puoltaa meitä.. on vaan niin kusipää myyjäliike että ei ota mitään kantaa, kun ei ole kuullutkaan että näistä koneet menee..Pesän sumeko, Pesän arctic cat....
syksyllä lähtee vaihtoon kone ja luulen kyl ettei ameriikan kissaa tuu...
oottelen tässä asianajajan toimia että saatas juttu ratkeemaan..on nääs tavarantarkastajan lausunto joka puoltaa meitä.. on vaan niin kusipää myyjäliike että ei ota mitään kantaa, kun ei ole kuullutkaan että näistä koneet menee..Pesän sumeko, Pesän arctic cat....
syksyllä lähtee vaihtoon kone ja luulen kyl ettei ameriikan kissaa tuu...
Venttiili kirjoitti:Kyseessä kahden istuttava punainen 650 AC, kolmatta vuotta käytössä.
Moottori meni ensimmäisenä kesänä. Moottori meni käynnistä aivan "jumiin". Moottoriin tuli vaihdettua ainakin:
-kampiakseli + laakerit
-kiertokanki
-mäntä
-kansi täydellisenä
plus muuta mitä me ei edes tiedetä
Syy oli ilmeisesti jonkin rattaan halkeaminen (valuvika??). Ei tuosta remontista saanut oikein tietoa, kuin heruttamalla. Remonttiaikaa meni yli 3 kuukautta. Moottorista tuli tuon jälkeen toimiva peli, ei ole ollut ongelmia sen jälkeen. Takuuajan jälkeen variaattorista kuului jännää vinkumista, mitä sieltä ei ollut aikaisemmin kuulunut. Vika ei mennyt enää takuuseen. Syy oli variaattorin kopanpuoleisessa laakerissa, joka piti ääntä. Laakeri vaikutti vielä hyvältä, mutta kun se sai kierroksia, ääntä rupesi kuulumaan. Kuulin juuri, että toinenkin etuperä olisi mennyt rikki aivan hiljan.
Ac 650 Trv H1 ´08
Re: S*atana oli viimine catti
Keskustelua aiheesta sivullisena seuratessa tulee mieleen ainakin siltä osin kun takuu on just loppunut että onhan olemassa sellainen kun tuotevastuulaki http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1990/19900694. En ole lukenut sitä läpi mutta ollut samaisen lain kanssa tekemisissä kuluttajasuoja asiamiehen kautta samankaltaisessa tapauksessa. Henki tuossa laissa on se että tuotteen elinkaaren oletetaan olevan huomattavasti pitempi ja tuotteen toimivan moitteettomasti pitempään kuin mitä takuuaika kestää. Kannattaisko selvittää?
ex. joxago
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Re: S*atana oli viimine catti
siis tapahtuiko nämä kaikki 2v sisään?näyttäs että nuo moottoriviat ois kaikki nuisa 650h1. itellä 650v2. siinon kawan kone ja ei ogkelmia sen moottorissa. mutta sitte muuten meleko onneton. plussaa hyvä maavara ja lumihommisa painoa. hajonnu on oikiastaa kaikki mikä voi hajota, murroksia yli kymmenen kpl en jaksa ees laskia, kartaanin ristikoita 9kpl. runko katkennu noin 15 kohtaa. molemmat perät lähteny läskenee irti rungosta,kone irronnut rungosta,takajarrusatula halkes ja irtos, tulppasin letkun kiinni. etujarruputki katkennut, kaasarit irronnu monta kertaan, kusee jostain pensaa kengille en tiedä mistä eikä kiinnosta, ryypyn vaijeri poikki, polttimot särkyy jos potkaasee kylykee, nelivedon kytkentä oikkuilee. lukot ei pysy päällä, kaikki alustan puslat tehty uusiksi, pyörän laakerit vaihdettu tunteja 415h, alapallonivelet kökkönä, raidetangonpää väljä. muuta huonoa, valot huonot, remmit ei kestä, kytkin luistaa, vie pensaa 2,5 kertaa enämpi kuin 400can-am.rymyajossa liian painava, ruman värinen muutenki ruma.
“Unnatural work produces too much stress.”