Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
All-Terrain Vehicle
Tracks

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Niin no sekin tietty vois just olla, nyt kun alkaa miettimään. Kun just nyki silleen puolelta toiselle koko ajan, ja varsinkin just joistain jääpateista. Mutta jännä kun ei enemmälti tee tuota, luulis että se vetelee tuolla tapaa useamminkin. Mutta varmaan se riippuu niin vauhdistakin. Pitää ensi kerralla kokeilla kääntää takavedolle, niin selviää.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Limppu
4WD
Mönkijä:: Polaris Spman 500 & 800

Viesti Kirjoittaja Limppu »

Lisäänpä tänne omia kokemuksia nyt kun takuu on loppunut ja yli 11 000km ja yli 550 tuntia mittarissa. Polle on hyvin pelittänyt muutamaa kunnon huoltoa lukuun jotka ovat liittyneet kaikki varin toimivuuteen. Pollen vakio variaattori ei kestänyt mun pommitusta ja (ilmeisesti) hajosi sen takia vähän väliä. Variaattori alkoi pelittää kun ,kun variin vaihdettiin toinen puoli huomattavasti vakiota kestäväämpään ja nykyään polle pelittää hyvin. :)
madbobby
Noppeli

Viesti Kirjoittaja madbobby »

madbobby kirjoitti:mulla on tuo 2008 efi traktori, ja nyt takuu loppumassa joten käytin huollossa. Ja samalla ilmoitin vian joka on sellanen että kun ajelee jonkun aikaa / aurailee alle tunnin niin moottori sammuu völillä kun nostaa kaasun ylös . Ja sen jälkeen käynnistyy huonosti ja vähän hitaasti ottaa kierroksia. Mutta toimii kyllä ajossa, paikaltaa kun lähtee niin vähän alhaalta nikottelee mutta nostaa kyllä kierrokset.
Huollossa ei löydetty vikaa, ku ei nähtävästi ajettu tarpeeksi ja pidetty kierroksia ylhäällä. Tekee saman oli rajotin käytössä tai ei.
Siis joka kerta ainakin silloin kun auraa ja joutuu pitämään enempi kierroksia, ja sit nopeesti laskee kierrokset niin sammuu.. Oks muilla samoja kokemuksia, tekis mieli otta kuluttaja suojaan yhteyttä kun pollen traktori mönkijä ei toimi kunnolla ja kuiteskin uutena ostin ja alusta asti tehnyt samaa, eikä brantti oikeen ota mitään kantaa vastaus vaan siellä että toivotaan että rupeis tekemään useemmin vikaa niin voitais sit ehkä korjata vika.
Vika löytyi.. Vika on maahantuojan valtuuttamassa huolto liikkeessä.. Uudesta asti ollut käyntihäiriöitä. Ja nyt kun uhkasin kuluttaja asiamiehellä. Niin heti löytyi vika. Venttiilit jumissa, mutta ei viitsitty ottaa auki kun ajettu alle 100 tuntia oltais korjattu sit mun laskuun 150 tunnin huollossa. Suoraan sanottuna kusetusta. Jos joillakin käyntihäiriöitä niin vaatikaa venttiilien tarkastusta kuulemma on joissakin säädetty päin hanuria, tai jotain..
Viljami
Tracks
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Tervehdys pitkästä aikaa vanhoille ja uusille tutuille.

Vanha Canaseni alkaa olla vaihtoikäinen Nyt houkuttelee eniten traktori ja vaihtoehtoina ovat Can Am Outlander 400 T3 Efi ja Polaris Sportsman 500 EFI Forest. Itse olen vahvasti Cana-uskossa, mutta koettakaa käännyttää! Miksi kuitenkin kannattaisi valita edellämainituista Polle Canan sijaan? Mikä on Pollessa parempaa? Entä mikä voisi olla huonompaa?
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
KVF 360
6WD
Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi

Viesti Kirjoittaja KVF 360 »

No esim:
-Pollessa isompi kone
-vakiona paremmat renkaat
-cuulit vanteet
-paremman näköiset valaistukset
-penkki
-koko laitos isompi (onko se nyt hyvä vai huono juttu)
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
FinnMack
Tracks
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

KVF 360 kirjoitti:No esim:
-Pollessa isompi kone
-cuulit vanteet
-penkki
Nelivedon kytkentätapa...
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
atv mies
Tracks

Viesti Kirjoittaja atv mies »

FinnMack kirjoitti:
-Pollessa isompi kone
-cuulit vanteet
-penkki
-Vinssi vakiona
-Eteen näyttävä työvalo
-Suurempi maavara
PoTra-poju
2WD
Mönkijä:: Polaris 500 traktori- 2010

Viesti Kirjoittaja PoTra-poju »

atv mies kirjoitti:
FinnMack kirjoitti:
-Pollessa isompi kone
-cuulit vanteet
-penkki
-Vinssi vakiona
-Eteen näyttävä työvalo
-Suurempi maavara
- Polariksen lisävarusteet jotka Polle suunnittelee itse, " taattu sopivuus " = ei tarvitse tehdä patentteja tarvike-lisävarusteiden kanssa.
- Polariksen lock and ride tavaraboxit.
- Polariksen pikakiinnitteinen aura.
Ei oo riemulla rajaa kun EU-Traktorilla ajaa.
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Isommat viat. :badgrin: :badgrin: No, jos mun pitäis valita,niin Polle.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
plutos
3WD
Mönkijä:: Renegade (tl)

Viesti Kirjoittaja plutos »

mönkijämies1 kirjoitti:Kokeile miltä itsestäsi tuntuu :D
Ota valkoinen liitin irti vasemman etu lokasuojan alta takaapäin katsottuna. Tai koita seurata johtoa se on kyllä itselläni ainoa liitin mikä siellä lokasuojan alta näkyy.
Miinus puoli check engine valo syttyy olikohan se 70 tai 75 km/h kohdalla.
Minulla sportsman 500 ho 2010 kaasaripeli, tieliikennemalli. mitä enemmän olen tätä polaris osiota lueskellut sitä vakuuttuneempi olen että minulle on myyty traktoripeli tieliikennemalliksi. Vai onkokaan niissä sitten oikeasti mitään eroa? pitäisikö eroa olla siinä että tl on teho rajoitettu 15 kw kun taas traktorissa nopeus rajoitettu 40 km/h. Nämähän ovat käsittääkseni hieman eri asioita?
No minun pelissäni on rajoitin astuu selkeästi kuvaan lähestyttäessä 40 nopeutta jolloin kaasusta ei tapahdu enää mitään, nopeuteen vaikuttaa vain ja ainostaaan ylä/alamäen jyrkkyys. Mielestäni minun rajoittimen toiminta on samanlainen kuin täällä kuvaillun "alipaine toimisen rajoittimen", joka siis ymmärrykseni mukaan rajoittaa nopeutta, ei tehoja (pienissä nopeuksissa)?

Kuten täällä oli kerrottu valkoinen liitin löytyi lokasuojan alta. Kun liittimen irrottaa koneeseen saa hieman lisää puhtia. kone reagoi, tosin hyvin laiskasti, kaasuun vielä 45 nopeudessa. Matkanopeudeksi voi näin saada jopa 55. Aiemmin kuvaillun kaltainen "ongelma/kosmeettinen virhe" check engine valon syttymisestä on kuitenkin kokematta sillä polleni ei kyllä mitenkää saavuta tuota 75 nopeutta. Jyrkähkössä alamäessa pääsin hieman yli 70 (mittarin mukaan).
Osaisiko joku ystävällinen auttaa, olenkohan tehnyt jotain väärin (jättänyt jotain huomioimatta liittimen irroituksen lisäksi) kun tuntuu että en saa koneesta irti sitä mitä siitä voisi saada. Oman käsitykseni mukaan ja mitä täältä olen antanut itseni ymmärtää koneen pitäisi kuitenkin täysitehoisen olla pirteämpi. se jotenkin kuullostaakin koko ajan "nuhaiselta" (etenkin liittimen ollessa kiinnitetty- niin kai siis tarkoitettukin)
ja sovitaanhan että jätetään jeesustelut asian laillisuuden ympärillä sikseen :D
Uudenmaan Mönkijät ry
- - - - - - - - - - - - - - - - -

"Nostalgia alkaa kun haave tulevaisuudesta loppuu"
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

plutos kirjoitti: ja sovitaanhan että jätetään jeesustelut asian laillisuuden ympärillä sikseen :D

Eipäs sovita!

Moderaattorit ovat aktiivisia ja meidän toimesta ei palstalla voi jakaa laittomien virityksien tekotapaa. Se asia on jo päätetty aikoinaan.

Katsos kun viranomaisetkin seuraavat meidän foorumia. Se on hyi hyi, jos lukee jotain viri-ohjeita julkisesti :lol:

Mutta kukaan ei voi estää tiedon kulkua, vaikkapa yv:n kautta.

Mode Mika
All-Terrain Vehicle
Tracks

Aika lähelle vakiopenkkiä päässeet jo, jos tuossa on oikeasti vakiopenkki kiinni -> http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1125197
Mönkijätaistelulähetti
atv mies
Tracks

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Laskeskelin oman traktori pollen kulutusta ja sain tämmösiä lukemia:

Lähtötiedot:
ajettu tankille mennessä 77,1 km
tankkasin 8,82 litraa 98 bensiiniä

Joten: 8,82/77,1= 0,1144 L/km
0,1144kertaa100=11,44L/100km

Eli kulutus oli 11,44 litraa sadalla kilometrillä jollei sitä joku laskuistani ymmärtänyt. Tämä on mitattu kaupunki ja maantie ajossa max. 50km/h nopeuksilla, rajoitin paikoillaan. Vaihteena on toiminut aina isopuoli. Kysykää vain jos jollekin jäi jokin epäselväksi.
spede71
Noppeli

Viesti Kirjoittaja spede71 »

Minulle on lähiaikoina tulossa uusi Sportsman 500 HO Forest maastomalli.

Huomasin että tuota samaa mallia näyttäisi olevan myynnissä myös traktorimallina
http://www.bikeworld.fi/monkijat/polari ... t-traktori

Onko tuota uutta maastomallia mahdollista jälkikäteen katsastaa eu-traktoriksi?
Pienemmät vakuutusmaksut tietysti kiinnostavat ja ajelu yleisillä teillä vaikkei siihen suurta tarvetta olekaan.
All-Terrain Vehicle
Tracks

atv mies kirjoitti:Laskeskelin oman traktori pollen kulutusta ja sain tämmösiä lukemia:

Lähtötiedot:
ajettu tankille mennessä 77,1 km
tankkasin 8,82 litraa 98 bensiiniä

Joten: 8,82/77,1= 0,1144 L/km
0,1144kertaa100=11,44L/100km

Eli kulutus oli 11,44 litraa sadalla kilometrillä jollei sitä joku laskuistani ymmärtänyt. Tämä on mitattu kaupunki ja maantie ajossa max. 50km/h nopeuksilla, rajoitin paikoillaan. Vaihteena on toiminut aina isopuoli. Kysykää vain jos jollekin jäi jokin epäselväksi.
Joo ei kyllä paha kulutus :D Pitää itekin mittailla, kunhan kerkeää pitemmän lenkin heittää. Laittakaahan muutkin vaan just tämmösi ätietoja tänne, näitä ei ole koskaan liikaa :)
Mönkijätaistelulähetti
Vastaa Viestiin