Huono vihje mutta sanotaan nyt kuitenki eli Eihän sulla ole avaimessa pitkää avaimen perää, varsinkaan sellasta joka on valmistettu kankaasta. Itellä oli samankaltaisia oireita ja havaitsin että avaimenperä jää johonkin kiinni esim. pensatankin korkkiin ja näin kun kääntää ohjaustankoa niin avain kääntyy viratalukkossa ja sammuttaa koneen. Onkelma korjautui poistamalla avaimenperä.All-Terrain Vehicle kirjoitti:Kävi mönkijä 100h huollossa, ja sen jälkeen ollut yks pikkunen ongelma... Eli pari kertaa on mönkijä sammunut kesken kaiken. Ensimmäisellä kerralla hiekkamontulla risteyksessä käänsin, -> pysähdyin -> pakki päälle -> pakitus -> pysähdyin -> pitkäpuoli päälle -> liikkeelle lähtö, niin siihen sammu. Toisella kerralla pitkäpuoli päällä ajelin metsäautotiellä, ja sitten vaan jarrutin ja pysähdyin nostamaan kaatunutta oksaa pois tieltä. Minuutin verran nostin niitä oksia pois, hyppäsin kyytiin, kaasua, niin siihen sammu. Sitten pari kertaa, viimeksi tänään, on sammunut kun on käynnistynyt. Eli avain paikallee -> virrat päälle -> rauhassa antaa pumpun ladata -> hetken hehkutus -> mönkijä käynnissä -> 3 sekunttia, sammuu?
Eilen käytin sitten uudestaan liikkeessä, ja kattovat kaasuvaijerin, että ei oo liian löysällä/kireellä. Ja tarkistivat joitain muita juttuja mitä olivat siellä huollossa viime viikolla säätäneet. Tulpan varuilta vaihtovat myös. Ei tuo nyt niin iso ongelma, mutta pitäs kyllä mun mielestä ruiskulaitteen lähteä ensimmäisellä käyntiin.
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
- Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
- Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Minulla oli kans tuo avaimenperä-ongelma, mutta korjaantui ilman merkkihuoltoa 
-P-

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ihan hyvä ehdotus, mutta ei ole minkäänlaista avaimenperää. Edellisessä mönkijässä oli, mutta eihän se kestänyt, ja hankas vielä kauheet jäljet kun heilu koko ajan siinä mittarikopassa 
Nyt ei ole tuota tehnyt tällä viikolla että sammus kesken ajon. Mutta käynnistäessä on pari kertaa sammunut, kun on ollut käynnissä jonku 3-5 sekuntia. Ja niinkun tänäänkin kun käynnistin, niin "keskityin" asiaan ihan kunnolla. Just että hoksaisin missä kohassa se sammuu. Ja just niinkun selitin niin rauhassa annoin virtojen tulla päälle, ja sen jälkeen käänsin ihan normaalisti käyntiin. Ja ihan normaalisti lähti, mutta 3-5 sekunnin kuluttia sammu kone
Virrat pois, ja uudestaan käyntiin, niin ei mitään ongelmaa.
Pitää seurailla, ja raportoida tännekin kun asia tästä etenee. Ei ole vielä tähän asti mitään ongelmaa ollut, mutta nyt tämän 100 tunnin huollon jälkeen. Voi olla tietty ihan sattumaakin, mutta just kun kehuin miten hyvin toiminut, eikä ole ollut samanlaisia ongelmia niinkuin kelkkojen kanssa
Ja vielä ajattelin että saapahan rauhassa ajella koko kesän, kun käyttää nyt siellä kohtuu arvokkaassa huollossa 

Nyt ei ole tuota tehnyt tällä viikolla että sammus kesken ajon. Mutta käynnistäessä on pari kertaa sammunut, kun on ollut käynnissä jonku 3-5 sekuntia. Ja niinkun tänäänkin kun käynnistin, niin "keskityin" asiaan ihan kunnolla. Just että hoksaisin missä kohassa se sammuu. Ja just niinkun selitin niin rauhassa annoin virtojen tulla päälle, ja sen jälkeen käänsin ihan normaalisti käyntiin. Ja ihan normaalisti lähti, mutta 3-5 sekunnin kuluttia sammu kone

Pitää seurailla, ja raportoida tännekin kun asia tästä etenee. Ei ole vielä tähän asti mitään ongelmaa ollut, mutta nyt tämän 100 tunnin huollon jälkeen. Voi olla tietty ihan sattumaakin, mutta just kun kehuin miten hyvin toiminut, eikä ole ollut samanlaisia ongelmia niinkuin kelkkojen kanssa


Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuommoinen 'melkein-determinismi' panee epäilemään (osittain omien kokemusten pohjalta) Tuonen tuville kaipaavan elektroniikkaboxin kuolinkorinoita ..All-Terrain Vehicle kirjoitti:Nyt ei ole tuota tehnyt tällä viikolla että sammus kesken ajon. Mutta käynnistäessä on pari kertaa sammunut, kun on ollut käynnissä jonku 3-5 sekuntia. Ja niinkun tänäänkin kun käynnistin, niin "keskityin" asiaan ihan kunnolla. Just että hoksaisin missä kohassa se sammuu. Ja just niinkun selitin niin rauhassa annoin virtojen tulla päälle, ja sen jälkeen käänsin ihan normaalisti käyntiin. Ja ihan normaalisti lähti, mutta 3-5 sekunnin kuluttia sammu koneVirrat pois, ja uudestaan käyntiin, niin ei mitään ongelmaa.
- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moron!
Tulipa tutkailtua öljyjä Pollesta ja tuli kysymys eli meni sormi suuhun...
Sportsman 450 4 x 4 VM-07
Etuperän öljyt ok. Takapäästä aikani etsiskelin proppua, mutta eipä löytynyt. Nöyränä laahustin kaapille etsimään ratkaisua ohjekirjasta, ei tulosta. Puhetta oli ainoastaan 700/800 propusta.
Tuosssa mallissahan on kone, vaihteisto ja perä yhtä pakettia. Moottorissa on oma öljytilansa. Onko vaihteisto ja peräöljy samaa öljytilaa? Näin päättelin pienessä mielessäni. Vaihdelaatikon täyttöpropun löysin laatikon vasemmasta kyljestä ja sieltä tuli avatessa öljyä ulos. Äkkiä proppu takaisin kiinni, ettei karkaa kallis öljy maailmalle
Tulipa tutkailtua öljyjä Pollesta ja tuli kysymys eli meni sormi suuhun...
Sportsman 450 4 x 4 VM-07
Etuperän öljyt ok. Takapäästä aikani etsiskelin proppua, mutta eipä löytynyt. Nöyränä laahustin kaapille etsimään ratkaisua ohjekirjasta, ei tulosta. Puhetta oli ainoastaan 700/800 propusta.
Tuosssa mallissahan on kone, vaihteisto ja perä yhtä pakettia. Moottorissa on oma öljytilansa. Onko vaihteisto ja peräöljy samaa öljytilaa? Näin päättelin pienessä mielessäni. Vaihdelaatikon täyttöpropun löysin laatikon vasemmasta kyljestä ja sieltä tuli avatessa öljyä ulos. Äkkiä proppu takaisin kiinni, ettei karkaa kallis öljy maailmalle

Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
-
- 3WD
- Viestit: 105
- Liittynyt: 09 Tammi 2011 18:00
- Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI L7e
- Paikkakunta: Iiden
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Lyhyesti ONkekkonem kirjoitti:
Onko vaihteisto ja peräöljy samaa öljytilaa?
- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
...tos!4x4-100% kirjoitti:Lyhyesti ONkekkonem kirjoitti:
Onko vaihteisto ja peräöljy samaa öljytilaa?
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
itellä sp 800 09..
Viime sunnuntaina alkoi kesken ajon keittää ja kas,flekti ei enää pyörinyt..tuntui olevan jumissa.
No putsattu kaikki risut ja männynkävyt sieltä mutta tuntuu silti tosi jäykältä kun kädellä pyörittää.
Meneekö noita flektin moottoreita kuinka rikki? Entä laakeri?
Tai mahdollisesti rele? Korjaus hankalaa kun laite mökillä ja itellä kotona netti mistä kyselee apua.Mutta flektin moottorin otin tänään mukaan,onkohan se minkä hintainen jos ostais uuden?
Viime sunnuntaina alkoi kesken ajon keittää ja kas,flekti ei enää pyörinyt..tuntui olevan jumissa.
No putsattu kaikki risut ja männynkävyt sieltä mutta tuntuu silti tosi jäykältä kun kädellä pyörittää.
Meneekö noita flektin moottoreita kuinka rikki? Entä laakeri?
Tai mahdollisesti rele? Korjaus hankalaa kun laite mökillä ja itellä kotona netti mistä kyselee apua.Mutta flektin moottorin otin tänään mukaan,onkohan se minkä hintainen jos ostais uuden?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mittaa Y-mittarilla Flektin syöttöjohdosta, onko sähköä.
Jos on, niin mittaa Vastus-alueella, onko moottorissa mitään vastusta. Jos ei näytä mitään, on tod.näk hiilet jumissa.
Voit toki yrittää tyrkätä siihen flektiin suoraan 12v, mutta laita se johonkin tukevasti kiinni, ennen kokeilua, ettei lähde lapasesta
Jos on, niin mittaa Vastus-alueella, onko moottorissa mitään vastusta. Jos ei näytä mitään, on tod.näk hiilet jumissa.
Voit toki yrittää tyrkätä siihen flektiin suoraan 12v, mutta laita se johonkin tukevasti kiinni, ennen kokeilua, ettei lähde lapasesta

Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Roosa999 kirjoitti:Mittaa Y-mittarilla Flektin syöttöjohdosta, onko sähköä.
Jos on, niin mittaa Vastus-alueella, onko moottorissa mitään vastusta. Jos ei näytä mitään, on tod.näk hiilet jumissa.
Voit toki yrittää tyrkätä siihen flektiin suoraan 12v, mutta laita se johonkin tukevasti kiinni, ennen kokeilua, ettei lähde lapasesta
kokeilin akusta tyrkätä 12v en sitä tiedä yhdistikö kun ei puhunut mitään.
Ja laakeria epäilin kun oli flektin siivet osunu yhdestä kohta koteloon,oli pari siipeä lyhentynyt 2cm
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
tiiän ettei tää välttämättä tänne kuulu mutta mistä saa sportsmanin takatelineeseen laitoja/kaiteita?? näin yhes pollessa semmoset ja tulin siihen tulokseen että tuommoset pitää saaha..eikös ne ole jostain metalliputkesta tehty niin ne luulis kestävänki...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oman paikkakunnan Polaris jälleenmyyjältäjami85 kirjoitti:tiiän ettei tää välttämättä tänne kuulu mutta mistä saa sportsmanin takatelineeseen laitoja/kaiteita?? näin yhes pollessa semmoset ja tulin siihen tulokseen että tuommoset pitää saaha..eikös ne ole jostain metalliputkesta tehty niin ne luulis kestävänki...
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polariksen sivuilla muutamista varusteista hiukan tietoja -> http://www.polaris.fi/varusteet-ja-tarvikkeet/monkijatatv mies kirjoitti:Oman paikkakunnan Polaris jälleenmyyjältäjami85 kirjoitti:tiiän ettei tää välttämättä tänne kuulu mutta mistä saa sportsmanin takatelineeseen laitoja/kaiteita?? näin yhes pollessa semmoset ja tulin siihen tulokseen että tuommoset pitää saaha..eikös ne ole jostain metalliputkesta tehty niin ne luulis kestävänki...
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
minkäslaisia ilmanpaineita pietättä renkaissa?? mulla on vielä orkkikset alla ja tänään lähti etutassu vanteelta pois..lähti ihan tavallisessa jumitustilanteessa niin tuli mieleen että onkohan liian pienet paineet tassuissa..
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
0,4-0,6 baaria on aika sopiva omaan käyttöön, jos olen oikein ymmärtänyt niin 0,5 baaria on sopiva tielle ja 0,3 baaria maasto ajoonjami85 kirjoitti:minkäslaisia ilmanpaineita pietättä renkaissa?? mulla on vielä orkkikset alla ja tänään lähti etutassu vanteelta pois..lähti ihan tavallisessa jumitustilanteessa niin tuli mieleen että onkohan liian pienet paineet tassuissa..