Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:Kävi mönkijä 100h huollossa, ja sen jälkeen ollut yks pikkunen ongelma... Eli pari kertaa on mönkijä sammunut kesken kaiken. Ensimmäisellä kerralla hiekkamontulla risteyksessä käänsin, -> pysähdyin -> pakki päälle -> pakitus -> pysähdyin -> pitkäpuoli päälle -> liikkeelle lähtö, niin siihen sammu. Toisella kerralla pitkäpuoli päällä ajelin metsäautotiellä, ja sitten vaan jarrutin ja pysähdyin nostamaan kaatunutta oksaa pois tieltä. Minuutin verran nostin niitä oksia pois, hyppäsin kyytiin, kaasua, niin siihen sammu. Sitten pari kertaa, viimeksi tänään, on sammunut kun on käynnistynyt. Eli avain paikallee -> virrat päälle -> rauhassa antaa pumpun ladata -> hetken hehkutus -> mönkijä käynnissä -> 3 sekunttia, sammuu?

Eilen käytin sitten uudestaan liikkeessä, ja kattovat kaasuvaijerin, että ei oo liian löysällä/kireellä. Ja tarkistivat joitain muita juttuja mitä olivat siellä huollossa viime viikolla säätäneet. Tulpan varuilta vaihtovat myös. Ei tuo nyt niin iso ongelma, mutta pitäs kyllä mun mielestä ruiskulaitteen lähteä ensimmäisellä käyntiin.
Huono vihje mutta sanotaan nyt kuitenki eli Eihän sulla ole avaimessa pitkää avaimen perää, varsinkaan sellasta joka on valmistettu kankaasta. Itellä oli samankaltaisia oireita ja havaitsin että avaimenperä jää johonkin kiinni esim. pensatankin korkkiin ja näin kun kääntää ohjaustankoa niin avain kääntyy viratalukkossa ja sammuttaa koneen. Onkelma korjautui poistamalla avaimenperä.
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -P- »

Minulla oli kans tuo avaimenperä-ongelma, mutta korjaantui ilman merkkihuoltoa :)

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Ihan hyvä ehdotus, mutta ei ole minkäänlaista avaimenperää. Edellisessä mönkijässä oli, mutta eihän se kestänyt, ja hankas vielä kauheet jäljet kun heilu koko ajan siinä mittarikopassa :)

Nyt ei ole tuota tehnyt tällä viikolla että sammus kesken ajon. Mutta käynnistäessä on pari kertaa sammunut, kun on ollut käynnissä jonku 3-5 sekuntia. Ja niinkun tänäänkin kun käynnistin, niin "keskityin" asiaan ihan kunnolla. Just että hoksaisin missä kohassa se sammuu. Ja just niinkun selitin niin rauhassa annoin virtojen tulla päälle, ja sen jälkeen käänsin ihan normaalisti käyntiin. Ja ihan normaalisti lähti, mutta 3-5 sekunnin kuluttia sammu kone :? Virrat pois, ja uudestaan käyntiin, niin ei mitään ongelmaa.

Pitää seurailla, ja raportoida tännekin kun asia tästä etenee. Ei ole vielä tähän asti mitään ongelmaa ollut, mutta nyt tämän 100 tunnin huollon jälkeen. Voi olla tietty ihan sattumaakin, mutta just kun kehuin miten hyvin toiminut, eikä ole ollut samanlaisia ongelmia niinkuin kelkkojen kanssa :) Ja vielä ajattelin että saapahan rauhassa ajella koko kesän, kun käyttää nyt siellä kohtuu arvokkaassa huollossa :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ARant »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:Nyt ei ole tuota tehnyt tällä viikolla että sammus kesken ajon. Mutta käynnistäessä on pari kertaa sammunut, kun on ollut käynnissä jonku 3-5 sekuntia. Ja niinkun tänäänkin kun käynnistin, niin "keskityin" asiaan ihan kunnolla. Just että hoksaisin missä kohassa se sammuu. Ja just niinkun selitin niin rauhassa annoin virtojen tulla päälle, ja sen jälkeen käänsin ihan normaalisti käyntiin. Ja ihan normaalisti lähti, mutta 3-5 sekunnin kuluttia sammu kone :? Virrat pois, ja uudestaan käyntiin, niin ei mitään ongelmaa.
Tuommoinen 'melkein-determinismi' panee epäilemään (osittain omien kokemusten pohjalta) Tuonen tuville kaipaavan elektroniikkaboxin kuolinkorinoita ..
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Moron!

Tulipa tutkailtua öljyjä Pollesta ja tuli kysymys eli meni sormi suuhun...

Sportsman 450 4 x 4 VM-07

Etuperän öljyt ok. Takapäästä aikani etsiskelin proppua, mutta eipä löytynyt. Nöyränä laahustin kaapille etsimään ratkaisua ohjekirjasta, ei tulosta. Puhetta oli ainoastaan 700/800 propusta.

Tuosssa mallissahan on kone, vaihteisto ja perä yhtä pakettia. Moottorissa on oma öljytilansa. Onko vaihteisto ja peräöljy samaa öljytilaa? Näin päättelin pienessä mielessäni. Vaihdelaatikon täyttöpropun löysin laatikon vasemmasta kyljestä ja sieltä tuli avatessa öljyä ulos. Äkkiä proppu takaisin kiinni, ettei karkaa kallis öljy maailmalle :lol:
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
4x4-100%
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2011 18:00
Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI L7e
Paikkakunta: Iiden

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja 4x4-100% »

kekkonem kirjoitti:
Onko vaihteisto ja peräöljy samaa öljytilaa?
Lyhyesti ON
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

4x4-100% kirjoitti:
kekkonem kirjoitti:
Onko vaihteisto ja peräöljy samaa öljytilaa?
Lyhyesti ON
...tos!
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
k81
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Touko 2011 15:07

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja k81 »

itellä sp 800 09..
Viime sunnuntaina alkoi kesken ajon keittää ja kas,flekti ei enää pyörinyt..tuntui olevan jumissa.
No putsattu kaikki risut ja männynkävyt sieltä mutta tuntuu silti tosi jäykältä kun kädellä pyörittää.

Meneekö noita flektin moottoreita kuinka rikki? Entä laakeri?

Tai mahdollisesti rele? Korjaus hankalaa kun laite mökillä ja itellä kotona netti mistä kyselee apua.Mutta flektin moottorin otin tänään mukaan,onkohan se minkä hintainen jos ostais uuden?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mittaa Y-mittarilla Flektin syöttöjohdosta, onko sähköä.

Jos on, niin mittaa Vastus-alueella, onko moottorissa mitään vastusta. Jos ei näytä mitään, on tod.näk hiilet jumissa.

Voit toki yrittää tyrkätä siihen flektiin suoraan 12v, mutta laita se johonkin tukevasti kiinni, ennen kokeilua, ettei lähde lapasesta ;-)
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
k81
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Touko 2011 15:07

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja k81 »

Roosa999 kirjoitti:Mittaa Y-mittarilla Flektin syöttöjohdosta, onko sähköä.

Jos on, niin mittaa Vastus-alueella, onko moottorissa mitään vastusta. Jos ei näytä mitään, on tod.näk hiilet jumissa.

Voit toki yrittää tyrkätä siihen flektiin suoraan 12v, mutta laita se johonkin tukevasti kiinni, ennen kokeilua, ettei lähde lapasesta ;-)

kokeilin akusta tyrkätä 12v en sitä tiedä yhdistikö kun ei puhunut mitään.
Ja laakeria epäilin kun oli flektin siivet osunu yhdestä kohta koteloon,oli pari siipeä lyhentynyt 2cm
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

tiiän ettei tää välttämättä tänne kuulu mutta mistä saa sportsmanin takatelineeseen laitoja/kaiteita?? näin yhes pollessa semmoset ja tulin siihen tulokseen että tuommoset pitää saaha..eikös ne ole jostain metalliputkesta tehty niin ne luulis kestävänki...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

jami85 kirjoitti:tiiän ettei tää välttämättä tänne kuulu mutta mistä saa sportsmanin takatelineeseen laitoja/kaiteita?? näin yhes pollessa semmoset ja tulin siihen tulokseen että tuommoset pitää saaha..eikös ne ole jostain metalliputkesta tehty niin ne luulis kestävänki...
Oman paikkakunnan Polaris jälleenmyyjältä
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

atv mies kirjoitti:
jami85 kirjoitti:tiiän ettei tää välttämättä tänne kuulu mutta mistä saa sportsmanin takatelineeseen laitoja/kaiteita?? näin yhes pollessa semmoset ja tulin siihen tulokseen että tuommoset pitää saaha..eikös ne ole jostain metalliputkesta tehty niin ne luulis kestävänki...
Oman paikkakunnan Polaris jälleenmyyjältä
Polariksen sivuilla muutamista varusteista hiukan tietoja -> http://www.polaris.fi/varusteet-ja-tarvikkeet/monkijat
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

minkäslaisia ilmanpaineita pietättä renkaissa?? mulla on vielä orkkikset alla ja tänään lähti etutassu vanteelta pois..lähti ihan tavallisessa jumitustilanteessa niin tuli mieleen että onkohan liian pienet paineet tassuissa..
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

jami85 kirjoitti:minkäslaisia ilmanpaineita pietättä renkaissa?? mulla on vielä orkkikset alla ja tänään lähti etutassu vanteelta pois..lähti ihan tavallisessa jumitustilanteessa niin tuli mieleen että onkohan liian pienet paineet tassuissa..
0,4-0,6 baaria on aika sopiva omaan käyttöön, jos olen oikein ymmärtänyt niin 0,5 baaria on sopiva tielle ja 0,3 baaria maasto ajoon
Vastaa Viestiin