Vakio 650 outin vanteilla maxxis mud bugit ja ja ei oo ollu propleemia vaikka pienillä paineilla ajaa. entisessä mönkkärissä oli itp mudlitet kumena ja itp aluvanteet olikohan 0.45 millä pysty ajamaan alimmillaan siltikki joskus lähti vanteelta.peksi kirjoitti:En todellakaan vaihda noin hyviä renkaita mihinkään-laitoin juuri tuon möhkön sen takia kun siinä on nuo renkaat vakiona...missä renkaissa sulla on ollu 0,35 paineet? Onko semmoset mitkä ne lukkovanteet nyt onkaan nimeltään? Xmr:ssähän ei sellaisia ole...ja olen kyllä ajatellut testailla pienemmilläkin paineilla. Toisaalta omat mieluisimmat maastot on pehmeitä missä asialla ei ole suurta merkitystä.
Paljoa ei vielä vertailupohjaa ole mutta 28 mudlitet alla (polle) suti nelivedolla paljon enemmän kuin noilla renkailla takavedolla
Can am 800xmr kokemuksia?
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Joo käytii kokkeilee jjk kans, ne puhheet etteikö nuilla renkailla pääse suossa, voi sitte lopettaa KYLLÄ PÄÄSEE kiinni en saanut vaikka yritin, ainua huoli takkaa tulevilla. rikkoo suon pintaa mutta etenee vaivatta. Alusta on iha ok, renkaat on tosi kovat, kytkin huutaa kittiä. Ajan mieluummin omalla. 

http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
1.Onko tossa xmr:ssä kallistuksen vakaajat, ja jos on niin, onko kukaan koittanut millainen on ajaa ilman vakaajia maastossa. Eli loppuuko toi yhden pyörän "lennossa" oleminen.? (mitä olen youtube videosta huomannut)
2.kuinkas toi nopean soratien ajo onnistuu kovemmilla nopeuksilla.
3.Minkälainen on ajaa haasteellisessa kivikossa/kalliolla.
4.Mikä on xmr:llä huippunopeus. (omassa ajossa olematon tieto, mutta kiinnostaisi tietää.)
5. Kuinka onnistuu syvän ojan ylitys hyppäämällä, vai ojan pohjaa myöden ryömimällä ylös. (eli onko keulan ylitystä vai ei)
2.kuinkas toi nopean soratien ajo onnistuu kovemmilla nopeuksilla.
3.Minkälainen on ajaa haasteellisessa kivikossa/kalliolla.
4.Mikä on xmr:llä huippunopeus. (omassa ajossa olematon tieto, mutta kiinnostaisi tietää.)
5. Kuinka onnistuu syvän ojan ylitys hyppäämällä, vai ojan pohjaa myöden ryömimällä ylös. (eli onko keulan ylitystä vai ei)
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Kartza kirjoitti:1.Onko tossa xmr:ssä kallistuksen vakaajat, ja jos on niin, onko kukaan koittanut millainen on ajaa ilman vakaajia maastossa. Eli loppuuko toi yhden pyörän "lennossa" oleminen.? (mitä olen youtube videosta huomannut)
2.kuinkas toi nopean soratien ajo onnistuu kovemmilla nopeuksilla.
3.Minkälainen on ajaa haasteellisessa kivikossa/kalliolla.
4.Mikä on xmr:llä huippunopeus. (omassa ajossa olematon tieto, mutta kiinnostaisi tietää.)
5. Kuinka onnistuu syvän ojan ylitys hyppäämällä, vai ojan pohjaa myöden ryömimällä ylös. (eli onko keulan ylitystä vai ei)
1: Onhan siinä se normaali vakaaja takana, tn. 28mm. Ei ole vielä tullu avattua mutta tarkastan ja sorvautan jossain vaiheessa. Mahollisesti olis tulossa minimivahvunen vakaaja taakse ja sen kaveriksi tarvittaessa vakaaja eteen. Jos vakaajan poistaa niin veikkaan että maastossa olisi todella hyvä mutta tiet/polut pitäisi ajaa todella hiljaa että kuski pysyy yläpuolella ja laite alla. Vakaajan ohennus pehmentäisi myös alustaa hieman mikä olisi näin kukkakepille tervetullut muutos.
Yhden pyörän lennossa oleminen ei ole hirveästi haitannut kulkuja pahoissakaan olosuhteissa, renkaissa on mahtava pito...toki tavoite on kehittää laitetta hitaaseen ja haastavaan ajoon paremmaksi, jolloin kaikkien renkaiden pitää pysyä mahdolisimman pitkään maassa.
2: Yllättävän hyvin. Isoilla renkailla painopiste nousee melko korkealle joten ei tuo mikään paras ole nopeille teille/poluille mutta pystyy semmostakin harrastamaan. Itse jopa tykkäsin ajaa vauhtipätkää laitteella.
3: Ei ole vielä jurikaan kokemusta aiheesta.
4: Huippuja en ole kokeillut mutta mittarin mukaan olen ajanut 115km/h eikä kaasu ollut vielä pohjassa. Ei ole laitteen ominta aluetta tuommoset vauhdit, renkaista johtuen

5: Keulan ylitystä ei käytännössä ole. Jyrkkiä ojia on tullut ylitettyä kohtisuoraan ryömimällä, koskaan ei ole keula ottanut vastapenkkaan. Hyppäämällä en ole kokeillut...
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Viitos kohtaan sanoisin että pitkällä Maxilla ojien yli hyppääminen voi olla haasteellista, värkki on suhteellisen keulapainoinen verrattuna pätkään joten keulaa ei yhtä köykäsesti kevennetä vaikka woimaa on. Yksi Maximus oli alla ja kyllä ojien yli hyppääminen oli melkoista lottoamista, välillä onnistui ja useimmiten ei, tuli sitten parin ylilennon jälkeen jätettyä ojien yli keulimiset. Tai sitten mä en vaan osaa 

Kylätason mönkijäkuski
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Koheltaja kirjoitti:Viitos kohtaan sanoisin että pitkällä Maxilla ojien yli hyppääminen voi olla haasteellista, värkki on suhteellisen keulapainoinen verrattuna pätkään joten keulaa ei yhtä köykäsesti kevennetä vaikka woimaa on. Yksi Maximus oli alla ja kyllä ojien yli hyppääminen oli melkoista lottoamista, välillä onnistui ja useimmiten ei, tuli sitten parin ylilennon jälkeen jätettyä ojien yli keulimiset. Tai sitten mä en vaan osaa
Sama tuntuma tuosta pitkästä rungosta, ei kevennä keulaa kovin helposti...mikä on hyvä ominaisuus rinteissä mutta huono kikkailuun...

-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Joo ei nämä uuvemmat pätkä outitkaa oo keulan keventäjiä, kyllä kytkimiä pittää vähä rukata. ja sitte voi keulia pelekällä kaasulla, ei tarvi tangosta repiä. 

http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Kiitti näistä tiedoista. Kerrohan lisää kokemuksia kun saat vakaaja tangon sorvattua ohuemmaksi. Tai voithan sitä kokeilla ilman koko vakaaja tankoakin, millaseksi muuttuu ajettavuus. Omasta suitsastakin aikoinaan poistin kokonaan vakaaja tangon, siitäkin huolimatta vaikka monet peljätteli, että tulee ihan kauheeksi ajaa sorateillä. No eipä sitä vakaajatangon puuttumista ole tullut vieläkään ikävä. Samoin tiedän yhden rene kuskin jolla on myös toi tanko poistettu kokonaan, ja ajellu sen perässäkin, eikä mielestäni kallistellut kurveissa mitenkään mahdottomasti.peksi kirjoitti: 1: Onhan siinä se normaali vakaaja takana, tn. 28mm. Ei ole vielä tullu avattua mutta tarkastan ja sorvautan jossain vaiheessa. Mahollisesti olis tulossa minimivahvunen vakaaja taakse ja sen kaveriksi tarvittaessa vakaaja eteen. Jos vakaajan poistaa niin veikkaan että maastossa olisi todella hyvä mutta tiet/polut pitäisi ajaa todella hiljaa että kuski pysyy yläpuolella ja laite alla. Vakaajan ohennus pehmentäisi myös alustaa hieman mikä olisi näin kukkakepille tervetullut muutos.
Yhden pyörän lennossa oleminen ei ole hirveästi haitannut kulkuja pahoissakaan olosuhteissa, renkaissa on mahtava pito...toki tavoite on kehittää laitetta hitaaseen ja haastavaan ajoon paremmaksi, jolloin kaikkien renkaiden pitää pysyä mahdolisimman pitkään maassa.
2: Yllättävän hyvin. Isoilla renkailla painopiste nousee melko korkealle joten ei tuo mikään paras ole nopeille teille/poluille mutta pystyy semmostakin harrastamaan. Itse jopa tykkäsin ajaa vauhtipätkää laitteella.
3: Ei ole vielä jurikaan kokemusta aiheesta.
4: Huippuja en ole kokeillut mutta mittarin mukaan olen ajanut 115km/h eikä kaasu ollut vielä pohjassa. Ei ole laitteen ominta aluetta tuommoset vauhdit, renkaista johtuen![]()
5: Keulan ylitystä ei käytännössä ole. Jyrkkiä ojia on tullut ylitettyä kohtisuoraan ryömimällä, koskaan ei ole keula ottanut vastapenkkaan. Hyppäämällä en ole kokeillut...
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Kartza kirjoitti:Kiitti näistä tiedoista. Kerrohan lisää kokemuksia kun saat vakaaja tangon sorvattua ohuemmaksi. Tai voithan sitä kokeilla ilman koko vakaaja tankoakin, millaseksi muuttuu ajettavuus. Omasta suitsastakin aikoinaan poistin kokonaan vakaaja tangon, siitäkin huolimatta vaikka monet peljätteli, että tulee ihan kauheeksi ajaa sorateillä. No eipä sitä vakaajatangon puuttumista ole tullut vieläkään ikävä. Samoin tiedän yhden rene kuskin jolla on myös toi tanko poistettu kokonaan, ja ajellu sen perässäkin, eikä mielestäni kallistellut kurveissa mitenkään mahdottomasti.peksi kirjoitti: 1: Onhan siinä se normaali vakaaja takana, tn. 28mm. Ei ole vielä tullu avattua mutta tarkastan ja sorvautan jossain vaiheessa. Mahollisesti olis tulossa minimivahvunen vakaaja taakse ja sen kaveriksi tarvittaessa vakaaja eteen. Jos vakaajan poistaa niin veikkaan että maastossa olisi todella hyvä mutta tiet/polut pitäisi ajaa todella hiljaa että kuski pysyy yläpuolella ja laite alla. Vakaajan ohennus pehmentäisi myös alustaa hieman mikä olisi näin kukkakepille tervetullut muutos.
Yhden pyörän lennossa oleminen ei ole hirveästi haitannut kulkuja pahoissakaan olosuhteissa, renkaissa on mahtava pito...toki tavoite on kehittää laitetta hitaaseen ja haastavaan ajoon paremmaksi, jolloin kaikkien renkaiden pitää pysyä mahdolisimman pitkään maassa.
2: Yllättävän hyvin. Isoilla renkailla painopiste nousee melko korkealle joten ei tuo mikään paras ole nopeille teille/poluille mutta pystyy semmostakin harrastamaan. Itse jopa tykkäsin ajaa vauhtipätkää laitteella.
3: Ei ole vielä jurikaan kokemusta aiheesta.
4: Huippuja en ole kokeillut mutta mittarin mukaan olen ajanut 115km/h eikä kaasu ollut vielä pohjassa. Ei ole laitteen ominta aluetta tuommoset vauhdit, renkaista johtuen![]()
5: Keulan ylitystä ei käytännössä ole. Jyrkkiä ojia on tullut ylitettyä kohtisuoraan ryömimällä, koskaan ei ole keula ottanut vastapenkkaan. Hyppäämällä en ole kokeillut...
Tuli tutkittua ja rakenneltua laitetta vähän eteenpäin...
Vakaajan kaivoin esille ja näytti olevan 32mm vahvuinen

Tulossa on siis patentti, jolla vakaajan saa nopeasti pois/paikalleen.
Käänsin eturenkaat väärin päin ja eteneminen nousi aivan eri sfääreihin. Ennen olisin ollut kiinni 3m matkan jälkeen (suo, jossa ei voi kävellä pehmeyden takia...) ja nyt en onnistunut jumimaan kertaakaan. Ei siis vaihdu renkaat yhtään leveämpiin vaan noilla mennään

Osansa parantuneesta etenemisestä menee uusiksi rakennetuille kytkimille, nyt pelaa eikä luista remmi kovin helposti. Ja kiihtyy selkeästi paremmin mitä vakiona, jopa keula kevenee
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Kerrohan peksi meillekkin, millä konstin sait kytkimen pelittämään paremmin. Tämmöttiset tiedot kiinnostaa aina.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Hienoa että toimii ilman vakaajaakin xmr, Ite jouduin tyytymään 650 xt kun suitsasta meni vetari ja raajärven reissuun oli vajaa viikko aikaa hankkia toimiva mönkijä reissuun. Xmr ei saanut tohon aikaan toimitettua, euroopan keskusvarastokin huuti tyhjyyttä.(suitsa meni vaihdossa) No onnistui se reissu 650 canalla kohtuu hyvin. Huhua jo kuulin että ois xmr:tä tulossa tonninen ensivuodelle, mutta ootellaan tietoa jääkö vain huhupuheeksi.
Kiinnostaisi myös tieto mitä teit kytkimelle, tuntuu että tos 650:kin kytkin jotenkin luistaa.
Kiinnostaisi myös tieto mitä teit kytkimelle, tuntuu että tos 650:kin kytkin jotenkin luistaa.
Re: Can am 800xmr kokemuksia?
Kartza kirjoitti:Hienoa että toimii ilman vakaajaakin xmr, Ite jouduin tyytymään 650 xt kun suitsasta meni vetari ja raajärven reissuun oli vajaa viikko aikaa hankkia toimiva mönkijä reissuun. Xmr ei saanut tohon aikaan toimitettua, euroopan keskusvarastokin huuti tyhjyyttä.(suitsa meni vaihdossa) No onnistui se reissu 650 canalla kohtuu hyvin. Huhua jo kuulin että ois xmr:tä tulossa tonninen ensivuodelle, mutta ootellaan tietoa jääkö vain huhupuheeksi.
Kiinnostaisi myös tieto mitä teit kytkimelle, tuntuu että tos 650:kin kytkin jotenkin luistaa.

Kytkimeen lisäsin punttia raakasti, kakkoseen jäykempää jousta ja eri heliksi. ja kytkimeen eri jousi. koko paketti on vaihdetu ja nyt hyökkää todella hienosti...ei tarvi soramontun rinteeseen kelata vauhtia, puolen metrin vauhdilla kelaa jyrkät mäet ylös...pitoa on ja lyhyellä puolella renkaat jauhaa saman tien 55...