Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Joo sitä parempihan se vissii on metässä mitä vähempi, ja tiellä taas mitä enempi painetta. Itse olen kanssa pitänyt metsässä 0,3-0,35 baaria ja tiellä missä suurinosa omasta ajosta tapahtuukin niin sen 0,5 baaria. Ei sitä paljoa alle tuon 0,3 taia kannattaa pudottaa, ellei lukkovanteita.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
k81
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Touko 2011 15:07

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja k81 »

k81 kirjoitti:
Roosa999 kirjoitti:Mittaa Y-mittarilla Flektin syöttöjohdosta, onko sähköä.

Jos on, niin mittaa Vastus-alueella, onko moottorissa mitään vastusta. Jos ei näytä mitään, on tod.näk hiilet jumissa.

Voit toki yrittää tyrkätä siihen flektiin suoraan 12v, mutta laita se johonkin tukevasti kiinni, ennen kokeilua, ettei lähde lapasesta ;-)

kokeilin akusta tyrkätä 12v en sitä tiedä yhdistikö kun ei puhunut mitään.
Ja laakeria epäilin kun oli flektin siivet osunu yhdestä kohta koteloon,oli pari siipeä lyhentynyt 2cm

Moottorihan se on palanut,ei lähde vaikka sähköä syöttää ja haisee koko moottori ihan palaneelle.
Huono juttu tässä on sen uuden flektin moottorin hinta Bike Worldissa...233€ :)
Eikä tunnu mistään varaosa kaupasta löytyvän kyseistä osaa.
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

No ny se sitten kävi! Pollesta tuli takavetoinen #-o Eli olin tuolla paikallisessa mettässä ajelemassa kun Polle jäi ihmeen helppoon paikkaan jumiin, siinä sitten huomasin ettei tuo enään työnnä kuin takaa päin. Mittaristossa kyllä palaa nelikon valo. Äsken nostin ilmaan ja huomasin että nelikko kytkeytyy viiveellä ja vain kovemmilla kierroksilla. Videota siitä. Onkos veikkauksia mikä perästä menny, kenties häkki? Mitä täältä häkin menosta tietoa löysin niin taisi suuremmalla osalla olla nelikko koko ajan toiminnassa :? Peräremontti taitaa kuitenkin olla edessä? Toimiiko tuo nelikon kytkeytyminen ilman vastusta oikein, eli ilmassa?
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Rolle1
6WD
Viestit: 290
Liittynyt: 23 Marras 2010 12:47
Mönkijä:: Sp 800 Efi vm. 2011
Paikkakunta: Jämsä

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rolle1 »

Nyt ei taida viisaita vastauksia löytyä. Suosittelen soitoa merkkikorjaamoon ja sitä rataa.
...yöksi kotiin vaikka aamu jo valkenee...
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Otra kirjoitti:No ny se sitten kävi! Pollesta tuli takavetoinen #-o Eli olin tuolla paikallisessa mettässä ajelemassa kun Polle jäi ihmeen helppoon paikkaan jumiin, siinä sitten huomasin ettei tuo enään työnnä kuin takaa päin. Mittaristossa kyllä palaa nelikon valo. Äsken nostin ilmaan ja huomasin että nelikko kytkeytyy viiveellä ja vain kovemmilla kierroksilla. Videota siitä. Onkos veikkauksia mikä perästä menny, kenties häkki? Mitä täältä häkin menosta tietoa löysin niin taisi suuremmalla osalla olla nelikko koko ajan toiminnassa :? Peräremontti taitaa kuitenkin olla edessä? Toimiiko tuo nelikon kytkeytyminen ilman vastusta oikein, eli ilmassa?
Palstalla taitaa olla etuperän ongelmista niin paljon juttua, että menee kohta FAQ-osason keruuseen. Kuka Polle-mies ottaa kopin?

Eniwei, jos kytkeytyy viiveellä ja jopa epätasaisesti, on häkki kappaleina. 99% varmuudella. 2 tuntia ja n. 110 € häkki + öljy 8.90€
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Sportsman 500 EFI traktorista vm:2010 hävis jarruvalot, olisko joku jarruvalokatkaisija mennyt kun olen jostain näin lukenut. Kaikki muut valot pelaavat normaalisti.
Ja se tärkein kysymys menisköhän tää takuuseen?
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Roosa999 kirjoitti:
Otra kirjoitti:No ny se sitten kävi! Pollesta tuli takavetoinen #-o Eli olin tuolla paikallisessa mettässä ajelemassa kun Polle jäi ihmeen helppoon paikkaan jumiin, siinä sitten huomasin ettei tuo enään työnnä kuin takaa päin. Mittaristossa kyllä palaa nelikon valo. Äsken nostin ilmaan ja huomasin että nelikko kytkeytyy viiveellä ja vain kovemmilla kierroksilla. Videota siitä. Onkos veikkauksia mikä perästä menny, kenties häkki? Mitä täältä häkin menosta tietoa löysin niin taisi suuremmalla osalla olla nelikko koko ajan toiminnassa :? PeräremFAQontti taitaa kuitenkin olla edessä? Toimiiko tuo nelikon kytkeytyminen ilman vastusta oikein, eli ilmassa?
Palstalla taitaa olla etuperän ongelmista niin paljon juttua, että menee kohta FAQ-osason keruuseen. Kuka Polle-mies ottaa kopin?

Eniwei, jos kytkeytyy viiveellä ja jopa epätasaisesti, on häkki kappaleina. 99% varmuudella. 2 tuntia ja n. 110 € häkki + öljy 8.90€
Tuo FAQ olisi kyllä hyvä kun ei oikein tahdo oikeaa vastausta löytää kaikkien topicien joukosta. Eihän se häkki onneksi niin mahdottomasti maksa, huomenna alettava perää purkamaan.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
Pollex
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 01 Loka 2009 17:23

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pollex »

Omalla kokemuksella en muovihäkkiä laittaisi vaan alumiinisen häkin.
Syytä tarkistaa myöskin Armature plate nimellä oleva levy ,että ei ole liikaa kulunut taikka kierossa.
Tuo alumiininen ei paljon kalliimpi ole(rapakon takana n.160€ toimitettuna) joten se ehdottomasti.
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Alumiininen on tosiaan hankinnassa ison veden takaa. Oli hinnat vissiin jotain 120-140 dollarin pintaan + postitus 30 dollaria.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
m.sa
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Elo 2006 03:16
Paikkakunta: Keuruu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja m.sa »

k81 kirjoitti:
k81 kirjoitti:
Roosa999 kirjoitti:Mittaa Y-mittarilla Flektin syöttöjohdosta, onko sähköä.

Jos on, niin mittaa Vastus-alueella, onko moottorissa mitään vastusta. Jos ei näytä mitään, on tod.näk hiilet jumissa.

Voit toki yrittää tyrkätä siihen flektiin suoraan 12v, mutta laita se johonkin tukevasti kiinni, ennen kokeilua, ettei lähde lapasesta ;-)

kokeilin akusta tyrkätä 12v en sitä tiedä yhdistikö kun ei puhunut mitään.
Ja laakeria epäilin kun oli flektin siivet osunu yhdestä kohta koteloon,oli pari siipeä lyhentynyt 2cm

Moottorihan se on palanut,ei lähde vaikka sähköä syöttää ja haisee koko moottori ihan palaneelle.
Huono juttu tässä on sen uuden flektin moottorin hinta Bike Worldissa...233€ :)
Eikä tunnu mistään varaosa kaupasta löytyvän kyseistä osaa.

Sulla on -09- vuotinen kampe? Sehän on sen verran tuore, että eikös niissä ole takuu voimassa? Mulla on ainakin 3 vuoden takuulla. Taisi olla tehtaan takuuta 2 vuotta ja sitten yksi lisä vuosi jos huollot oli tehty "merkkiliikkeessä". Kannattaa ainakin kysyä.
Outlander Max Pro 650 T3 -17
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Eipä lähtenyt neliveto toimimaan häkin vaihdolla. Etuperän liitin oli rikki, sen korjattua tuli jännite oikein etuperälle. Voiko olla enään missään muualla vikaa kuin magneetissa? Paljonhan sekin kustantaa?
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Paawo
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 28 Elo 2008 19:00

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Paawo »

Otra kirjoitti:Eipä lähtenyt neliveto toimimaan häkin vaihdolla. Etuperän liitin oli rikki, sen korjattua tuli jännite oikein etuperälle. Voiko olla enään missään muualla vikaa kuin magneetissa? Paljonhan sekin kustantaa?
Terve!
Oletko katsonut huoltovalikosta että yhteys pelaa etuperään? Valikosta pitäisi löytyä et neliveto on päällä/pois päältä ja ohmi määrä. Jostakin netin syövereistä löytyy missä rajoissa sen ohmi määrän tulee olla. Ja vielä et onko oikeat öljyt,kun se pollen etuperän öljy toimii johteena.Näin olen käsittänyt.( voin olla väärässäkin... :shock: ) Yleensähän öljy toimii on eristeenä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mikäli magneetti on väärällä korkeudella, ei kytkentälevyyn synny riittävän voimakasta magneettivuota ja 4wd ei toimi.

Myöskin kytkntälevy voi olla kulunut uralle, jolloin se ei taaskaan toimi.

Loppuun tyhmä kysymys. Onhan perässä varmasti oikea öljy?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

On tietääkseni oikea öljy, ei tosin ensimmäisellä yrittämällä osanneet antaa. Nettiä hiukan luettuani kävin vaihtamassa OIL-DEMAND DRIVE PLUS LT FLUID öljyyn. Se magneetti oli noin pari milliä syvällä. Täytyykin katsoa tuo magneetin ohmimäärät.

EDIT: Pollen mittari näytti vain että sähkö kulkee perän läpi, ei ohmeja (en ainakaan löytynyt). Yleismittari näytti perän liittimestä mitaten 23,5 ohmia. Vielä kun jostain löytäisi tiedon että paljon se kuuluisi olla :D
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

oikea luku on 22,8 - 25,2 Ohmia, joten kela ainakin sulla ehjä. Oletko huuhdellut perän useaan kertaan väärän öljyn jälkeen?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin