Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo sitä parempihan se vissii on metässä mitä vähempi, ja tiellä taas mitä enempi painetta. Itse olen kanssa pitänyt metsässä 0,3-0,35 baaria ja tiellä missä suurinosa omasta ajosta tapahtuukin niin sen 0,5 baaria. Ei sitä paljoa alle tuon 0,3 taia kannattaa pudottaa, ellei lukkovanteita.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
k81 kirjoitti:Roosa999 kirjoitti:Mittaa Y-mittarilla Flektin syöttöjohdosta, onko sähköä.
Jos on, niin mittaa Vastus-alueella, onko moottorissa mitään vastusta. Jos ei näytä mitään, on tod.näk hiilet jumissa.
Voit toki yrittää tyrkätä siihen flektiin suoraan 12v, mutta laita se johonkin tukevasti kiinni, ennen kokeilua, ettei lähde lapasesta
kokeilin akusta tyrkätä 12v en sitä tiedä yhdistikö kun ei puhunut mitään.
Ja laakeria epäilin kun oli flektin siivet osunu yhdestä kohta koteloon,oli pari siipeä lyhentynyt 2cm
Moottorihan se on palanut,ei lähde vaikka sähköä syöttää ja haisee koko moottori ihan palaneelle.
Huono juttu tässä on sen uuden flektin moottorin hinta Bike Worldissa...233€

Eikä tunnu mistään varaosa kaupasta löytyvän kyseistä osaa.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No ny se sitten kävi! Pollesta tuli takavetoinen
Eli olin tuolla paikallisessa mettässä ajelemassa kun Polle jäi ihmeen helppoon paikkaan jumiin, siinä sitten huomasin ettei tuo enään työnnä kuin takaa päin. Mittaristossa kyllä palaa nelikon valo. Äsken nostin ilmaan ja huomasin että nelikko kytkeytyy viiveellä ja vain kovemmilla kierroksilla. Videota siitä. Onkos veikkauksia mikä perästä menny, kenties häkki? Mitä täältä häkin menosta tietoa löysin niin taisi suuremmalla osalla olla nelikko koko ajan toiminnassa
Peräremontti taitaa kuitenkin olla edessä? Toimiiko tuo nelikon kytkeytyminen ilman vastusta oikein, eli ilmassa?


Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
-
- 6WD
- Viestit: 290
- Liittynyt: 23 Marras 2010 12:47
- Mönkijä:: Sp 800 Efi vm. 2011
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt ei taida viisaita vastauksia löytyä. Suosittelen soitoa merkkikorjaamoon ja sitä rataa.
...yöksi kotiin vaikka aamu jo valkenee...
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Palstalla taitaa olla etuperän ongelmista niin paljon juttua, että menee kohta FAQ-osason keruuseen. Kuka Polle-mies ottaa kopin?Otra kirjoitti:No ny se sitten kävi! Pollesta tuli takavetoinenEli olin tuolla paikallisessa mettässä ajelemassa kun Polle jäi ihmeen helppoon paikkaan jumiin, siinä sitten huomasin ettei tuo enään työnnä kuin takaa päin. Mittaristossa kyllä palaa nelikon valo. Äsken nostin ilmaan ja huomasin että nelikko kytkeytyy viiveellä ja vain kovemmilla kierroksilla. Videota siitä. Onkos veikkauksia mikä perästä menny, kenties häkki? Mitä täältä häkin menosta tietoa löysin niin taisi suuremmalla osalla olla nelikko koko ajan toiminnassa
Peräremontti taitaa kuitenkin olla edessä? Toimiiko tuo nelikon kytkeytyminen ilman vastusta oikein, eli ilmassa?
Eniwei, jos kytkeytyy viiveellä ja jopa epätasaisesti, on häkki kappaleina. 99% varmuudella. 2 tuntia ja n. 110 € häkki + öljy 8.90€
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sportsman 500 EFI traktorista vm:2010 hävis jarruvalot, olisko joku jarruvalokatkaisija mennyt kun olen jostain näin lukenut. Kaikki muut valot pelaavat normaalisti.
Ja se tärkein kysymys menisköhän tää takuuseen?
Ja se tärkein kysymys menisköhän tää takuuseen?
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuo FAQ olisi kyllä hyvä kun ei oikein tahdo oikeaa vastausta löytää kaikkien topicien joukosta. Eihän se häkki onneksi niin mahdottomasti maksa, huomenna alettava perää purkamaan.Roosa999 kirjoitti:Palstalla taitaa olla etuperän ongelmista niin paljon juttua, että menee kohta FAQ-osason keruuseen. Kuka Polle-mies ottaa kopin?Otra kirjoitti:No ny se sitten kävi! Pollesta tuli takavetoinenEli olin tuolla paikallisessa mettässä ajelemassa kun Polle jäi ihmeen helppoon paikkaan jumiin, siinä sitten huomasin ettei tuo enään työnnä kuin takaa päin. Mittaristossa kyllä palaa nelikon valo. Äsken nostin ilmaan ja huomasin että nelikko kytkeytyy viiveellä ja vain kovemmilla kierroksilla. Videota siitä. Onkos veikkauksia mikä perästä menny, kenties häkki? Mitä täältä häkin menosta tietoa löysin niin taisi suuremmalla osalla olla nelikko koko ajan toiminnassa
PeräremFAQontti taitaa kuitenkin olla edessä? Toimiiko tuo nelikon kytkeytyminen ilman vastusta oikein, eli ilmassa?
Eniwei, jos kytkeytyy viiveellä ja jopa epätasaisesti, on häkki kappaleina. 99% varmuudella. 2 tuntia ja n. 110 € häkki + öljy 8.90€
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Omalla kokemuksella en muovihäkkiä laittaisi vaan alumiinisen häkin.
Syytä tarkistaa myöskin Armature plate nimellä oleva levy ,että ei ole liikaa kulunut taikka kierossa.
Tuo alumiininen ei paljon kalliimpi ole(rapakon takana n.160€ toimitettuna) joten se ehdottomasti.
Syytä tarkistaa myöskin Armature plate nimellä oleva levy ,että ei ole liikaa kulunut taikka kierossa.
Tuo alumiininen ei paljon kalliimpi ole(rapakon takana n.160€ toimitettuna) joten se ehdottomasti.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Alumiininen on tosiaan hankinnassa ison veden takaa. Oli hinnat vissiin jotain 120-140 dollarin pintaan + postitus 30 dollaria.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
k81 kirjoitti:k81 kirjoitti:Roosa999 kirjoitti:Mittaa Y-mittarilla Flektin syöttöjohdosta, onko sähköä.
Jos on, niin mittaa Vastus-alueella, onko moottorissa mitään vastusta. Jos ei näytä mitään, on tod.näk hiilet jumissa.
Voit toki yrittää tyrkätä siihen flektiin suoraan 12v, mutta laita se johonkin tukevasti kiinni, ennen kokeilua, ettei lähde lapasesta
kokeilin akusta tyrkätä 12v en sitä tiedä yhdistikö kun ei puhunut mitään.
Ja laakeria epäilin kun oli flektin siivet osunu yhdestä kohta koteloon,oli pari siipeä lyhentynyt 2cm
Moottorihan se on palanut,ei lähde vaikka sähköä syöttää ja haisee koko moottori ihan palaneelle.
Huono juttu tässä on sen uuden flektin moottorin hinta Bike Worldissa...233€
Eikä tunnu mistään varaosa kaupasta löytyvän kyseistä osaa.
Sulla on -09- vuotinen kampe? Sehän on sen verran tuore, että eikös niissä ole takuu voimassa? Mulla on ainakin 3 vuoden takuulla. Taisi olla tehtaan takuuta 2 vuotta ja sitten yksi lisä vuosi jos huollot oli tehty "merkkiliikkeessä". Kannattaa ainakin kysyä.
Outlander Max Pro 650 T3 -17
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eipä lähtenyt neliveto toimimaan häkin vaihdolla. Etuperän liitin oli rikki, sen korjattua tuli jännite oikein etuperälle. Voiko olla enään missään muualla vikaa kuin magneetissa? Paljonhan sekin kustantaa?
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Terve!Otra kirjoitti:Eipä lähtenyt neliveto toimimaan häkin vaihdolla. Etuperän liitin oli rikki, sen korjattua tuli jännite oikein etuperälle. Voiko olla enään missään muualla vikaa kuin magneetissa? Paljonhan sekin kustantaa?
Oletko katsonut huoltovalikosta että yhteys pelaa etuperään? Valikosta pitäisi löytyä et neliveto on päällä/pois päältä ja ohmi määrä. Jostakin netin syövereistä löytyy missä rajoissa sen ohmi määrän tulee olla. Ja vielä et onko oikeat öljyt,kun se pollen etuperän öljy toimii johteena.Näin olen käsittänyt.( voin olla väärässäkin...

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikäli magneetti on väärällä korkeudella, ei kytkentälevyyn synny riittävän voimakasta magneettivuota ja 4wd ei toimi.
Myöskin kytkntälevy voi olla kulunut uralle, jolloin se ei taaskaan toimi.
Loppuun tyhmä kysymys. Onhan perässä varmasti oikea öljy?
Myöskin kytkntälevy voi olla kulunut uralle, jolloin se ei taaskaan toimi.
Loppuun tyhmä kysymys. Onhan perässä varmasti oikea öljy?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
On tietääkseni oikea öljy, ei tosin ensimmäisellä yrittämällä osanneet antaa. Nettiä hiukan luettuani kävin vaihtamassa OIL-DEMAND DRIVE PLUS LT FLUID öljyyn. Se magneetti oli noin pari milliä syvällä. Täytyykin katsoa tuo magneetin ohmimäärät.
EDIT: Pollen mittari näytti vain että sähkö kulkee perän läpi, ei ohmeja (en ainakaan löytynyt). Yleismittari näytti perän liittimestä mitaten 23,5 ohmia. Vielä kun jostain löytäisi tiedon että paljon se kuuluisi olla
EDIT: Pollen mittari näytti vain että sähkö kulkee perän läpi, ei ohmeja (en ainakaan löytynyt). Yleismittari näytti perän liittimestä mitaten 23,5 ohmia. Vielä kun jostain löytäisi tiedon että paljon se kuuluisi olla

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
oikea luku on 22,8 - 25,2 Ohmia, joten kela ainakin sulla ehjä. Oletko huuhdellut perän useaan kertaan väärän öljyn jälkeen?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress