Mikä mönkijä työkäyttöön? Ja tyhmiä kysymyksiä..

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Berza kirjoitti:Näyttäisi Kuopiossa olevan samanlainen laite? Nettimotossa .
Mainostavat 320 km ajetuksi, tiedä häntä ,siistin näköinen laite kumminkin.
Ei minusta tuo oma ehdokkaasi kyllä aivan hullulta kaupalta vaikuta, lieneekö vinssiä ym hilpetööriä mukaan, niillekkin pitää oma arvonsa antaa.
No tämä on just näitä 320km = 320tuntia vehkeitä. Nettimoton puolella ilm. tunnit kilometreinä ja atvpalstalla tunnit ja kilometrit oikein. http://www.atvpalsta.com/vaihtomonkijat ... 0&id=14871
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Berza
4WD
Viestit: 129
Liittynyt: 23 Huhti 2010 09:36

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja Berza »

Katsoppas vain, ovat korjanneet asiat kohdalleen.
Liekkö tällä kirjoittelulla ollut osansa?
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Berza kirjoitti:Katsoppas vain, ovat korjanneet asiat kohdalleen.
Liekkö tällä kirjoittelulla ollut osansa?
Tuolla atvpalstan puolella on varmaan tiedot ollut aina noin. Nettimotossa ei mikään ole muuttunut. http://www.nettimoto.com/yamaha/yfm/1135527
Ilmoitusta jättäessä saa valita onko ajomäärä kilometrejä vai tunteja. Tämä tuskin jää huomaamatta keneltäkään ilmoittajalta, firmoista puhumattakaan. Antaa mielestäni huonon kuvat myyjästä ja tuotteesta kun pitää tuolla lailla kikkailla.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Pilot61
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Joulu 2008 23:22
Mönkijä:: Yamaha
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja Pilot61 »

Yamahassa tuntimittari raksuttaa myös kun sattuu unohtaa virrat päälle. Haamutunteja ainakin itsellä. Tiedän.
Avatar
takatuuppari
6WD
Viestit: 707
Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
Paikkakunta: Sastamala

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

Noita samoja "haamutunteja" tulee myös Hondassa aika helpolla :D Mielestäni tuo jäykkäperä on aivan ehdoton kärryn vedossa, että saa riittävästi aisapainoa/vetopitoa. Eikä se jäykkis sitä maavaraa niin hullumaisesti syö :biggrin:
-Tyytyväinen Honda kuski
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Kertokaas nyt tyhmälle,mihin se aisapaino retkuperissä katoaa.Jääkö se roikkuun johonkin aisan ja maan väliin.Kyllä mun järjen mukaan se välittyy maahan paremmin retkussa kun kankiperässä. :evil:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
takatuuppari
6WD
Viestit: 707
Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
Paikkakunta: Sastamala

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

No ainakin kaverin Pollea ajaneena voin todeta että eihän siitä mitään tule kun koukku raapii maata ja renkaat hakkaavat tyhjää. Mielestäni aisapaino "katoaa" jousiin/iskareihin :-X . Tämä on oma mielepiteeni, mutta mielipiteitä on yhtä monta kuin käyttäjiä :!: :roll: Ei aloiteta tästäkään sitten mitään jäykkä vs. retkuperä matsia :!:
Edit: oikeinkirjoitus
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Jäi mainitsemasta "vetopito",no joo mulla oli honda420,nyt tuo Ac,veikkaan että ei raavi koukku tiehen,ei niin paljoa aisapainoa siihen saa että raapis.Hyvähän hondakin oli,mutta,ei jää AC toiseksi ns. vetopidossa.Niin ja sama pollenkin kanssa.Ja en ole merkkifriikki.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
pallorengas
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Huhti 2009 12:15
Mönkijä:: 500fa,500ho

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja pallorengas »

honda kestää isotkin aisapainot paremmin.risuperä laittaa maaten metässä.kokeillu molemmat.Hondistakin 500 ehottomasti.on jykevämpi perä.
mehtäänmänijä
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Marras 2010 11:04
Mönkijä:: Sportsman 800 -11

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja mehtäänmänijä »

Jos ongelmaks tulee aisapaino, on syytä opetella tekemään kuormat oikein. Tuolla näkee liikenteessäkin huimia aisapainoja, jolloin auton perä on aivan maahan painunut. Mutta kun opettelee tekemään kuormat, ei aisapaino tule ongelmaks. Ite vetelen Polariksella suuria puukuormia, koska 800 polle jaksaa vetää kyllä. Kertaakaan ei ole tullut ongelmaksi aisapaino.
RSH
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 22 Marras 2009 18:25
Mönkijä:: Honda 500FA

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja RSH »

Aisapaino on ongelma joka vältetään oikealla kuormauksella tai etu johon kannattaa pyrkiä, riippuen juuri kumman tyyppinen perä sattuu olemaan oman koneen alla. Työkäytössä kumpikin toimii ja kummassakin on etunsa.
Hondalla mennään kun ei parempaakaan ole tarjolla
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Juuri näin.Kylmääki hondalla kaikki mettästä toin mitä kärriin lastasin,joskus kannon nokassa perä murikasta kiinni.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Berza
4WD
Viestit: 129
Liittynyt: 23 Huhti 2010 09:36

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja Berza »

Näin varmaan on, molemmissa on etunsa.
Suht koht tasavilla maastoilla jäykkäperä on huolettomampi ajettava kuormankin kanssa.
Mutta kun mennään tosi epätasaisiin maastoihin raskailla kuormilla, joissa alkaa olla joku rengas ilmassa lähes aina risuperä tulee oikeuksiinsa.
No harvalla mahtaa olla niin hankalat maastot, kuin minulla on metsissäni, mutta muutama sata kiintoa sieltä vuosittain olen ajellut Vahva-Jussin kanssa.
Jäykkäperäisillä en siellä pärjännyt, olisi pitänyt kuormia pienentää huomattavasti.
No minä olenkin maastoineni poikkeustapaus näissä karkeloissa.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Pikkusen vinossa kun ojaa ylittää,hups honda olikin 2-vetonen,toinen takanen ilmassa,ja toinen etunen ei muutenvaan vedä.No onnko pakko mennä ojaan ja vielä vinossa???
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
tommi
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 13 Huhti 2008 00:36
Paikkakunta: laihia

Re: Mönkkärin osto työkäyttöön

Viesti Kirjoittaja tommi »

Kirjoittaja Berza päivämäärä Ke Kesä 08, 2011 1:47 pm
Näin varmaan on, molemmissa on etunsa.
Suht koht tasavilla maastoilla jäykkäperä on huolettomampi ajettava kuormankin kanssa.
Mutta kun mennään tosi epätasaisiin maastoihin raskailla kuormilla, joissa alkaa olla joku rengas ilmassa lähes aina risuperä tulee oikeuksiinsa.
täytyy kyl olla samaa mieltä,kummallakin oon puita ajanu honda foreman500 fe ja can am 650xt:llä!
T MAX:illaksi kotiin
Vastaa Viestiin