CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

vwaltsu kirjoitti:Siistin näköistä jälkeä sanoisin. Hyvinhän se vaimenninkin näyttää sopivan. Ohessa linkissä pari kuvaa omasta vehjeestä. https://picasaweb.google.com/vwaltsu/CPIXS250Sport#
perskeles sulla on tuo takarauta mitä itse yrittänyt metsästää kans ku mulla on cpi:ssä tuo isompi tarakka malli..outo oli katsoa tuota sun kömpijää ku itsellä putki pelkästää nyt oikealla ja tottunut pikku hiljaa siihen :D
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Pienen välikysymyksen tähän heittäisin että milläs muilla nimikkeillä tätä laitetta on myyty euroopassa? Lähinnä varaosa saatavuutta kartotan kun olis mahdollisesti hankintalistalla tällainen mönsy. Lamoksen sivuilla oli jotain juttua koneenosista että SMC:een osat kävisivät vaikka kone ei olekkaan SMC:een valmiste.
Onko tässä sama kone kuin derbi dxärrässä? Eli jotain Hondan tekniikkaako?
Rattaat, laakerit ja nivelet yms? Käyvätkö muista laitteista ristiin tähän?

Ja itse ostamiseen. Mitä kannaattaa syynätä kun käytettyä ostaa?
Jotain juttua luin et pakin kanssa on joillain ollut enempi ongelmaa. Samoin vilkuissa kans jotain feelua. (<--- ei iso ongelma mut kuiteskin)
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Piruku mäe ny muista, googlettelemalla cpiitä niitä sisarbrandeja kyllä tuli vastaan.
Että ei muutaku hakuja vaan kehiin :)
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

jesi kirjoitti:Piruku mäe ny muista, googlettelemalla cpiitä niitä sisarbrandeja kyllä tuli vastaan.
Että ei muutaku hakuja vaan kehiin :)
Juu guugle on viuhunu hämmennykseen asti kun tuloo vastaan monenmoista variaatiota yms...
Edit: Saksan e-kaupasta näyttäis suppeesti saavan jotain kilpukkaa. Jarrupaloja ja syttökynttilöitä lähinnä :?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Puuhis83 kirjoitti:Pienen välikysymyksen tähän heittäisin että milläs muilla nimikkeillä tätä laitetta on myyty euroopassa? Lähinnä varaosa saatavuutta kartotan kun olis mahdollisesti hankintalistalla tällainen mönsy. Lamoksen sivuilla oli jotain juttua koneenosista että SMC:een osat kävisivät vaikka kone ei olekkaan SMC:een valmiste.
Onko tässä sama kone kuin derbi dxärrässä? Eli jotain Hondan tekniikkaako?
Rattaat, laakerit ja nivelet yms? Käyvätkö muista laitteista ristiin tähän?

Ja itse ostamiseen. Mitä kannaattaa syynätä kun käytettyä ostaa?
Jotain juttua luin et pakin kanssa on joillain ollut enempi ongelmaa. Samoin vilkuissa kans jotain feelua. (<--- ei iso ongelma mut kuiteskin)
sama kone derbissä, sachs, smc 250, ja semmoinenki ku barossa.sama kone löytyy myös jincheng 250 knight starista.lamokselta löytyy osia ja jotain osia mopo-sportista ja jos ei löydy tilaavat kans, mut lamoksella osaavaa ja auttavaa henkilökuntaa.kone on honda cb250 rebel muistaakseni.

pakin kanssa ei ongelmaa ku osaa vaan vaijerit säätää on muuten aika pikku tarkka mulla ainakin se suunnanvaihtaja.orkkis vilkut ottaa ihteensä jos on ihan vakio peli ja huudattelee menemään kierrokset tapissa :biggrin:

jos itte ostaisin nyt cpi:n niin heti suosiolla vaihtaisin takarattaan pienempään ja tuplat paikoilleen rauhoittaa pelkästään nuo ajamista eikä osat tipu.itsellä meni n.2v et sain vaihdettua.

Tietämystä paremmista osista ja palikoista ja niiden yhteensopivuudesta löytyy mut en jaksa kaikkia ruveta tänne kirjoittaan.voi kysyä jos tarvis ja osaan vastata :lol:
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Puuhis83 kirjoitti:
jesi kirjoitti:Piruku mäe ny muista, googlettelemalla cpiitä niitä sisarbrandeja kyllä tuli vastaan.
Että ei muutaku hakuja vaan kehiin :)
Juu guugle on viuhunu hämmennykseen asti kun tuloo vastaan monenmoista variaatiota yms...
Edit: Saksan e-kaupasta näyttäis suppeesti saavan jotain kilpukkaa. Jarrupaloja ja syttökynttilöitä lähinnä :?
http://www.kini-tec.de/sk/product_info. ... -250-.html

http://www.kini-tec.de/sk/product_info. ... 4-40-.html

http://www.kini-tec.de/sk/product_info. ... -250-.html

siinä jotain linkkejä
Reisrdok
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2011 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Reisrdok »

Perjantaina tuli ostettua tämmöinen -hyvin- projektikuntoinen vekotin, lähes kaiken on saanut korjata mutta nyt alkaa olla suht ajelukunnossa.

Semmoista kuitenkin tekee että vetelee kummasti ajossa. Aurauksen säädin nollaan niin auttoi hiukan. Takahaarukasta olivat puslat kadonneet edellisen omistajan toimesta (kertoo paljon mönkijän kunnosta) mutta tein uudet ja nyt välystä ei ole. Rauhoittuu jonkin verran apukuskin kanssa mutta ei täysin häviä. Castor ehkä ketuillaan? Tässä vekottimessa aivan kaikki on mahdollista, sen verran kädetön ihminen on tämän purkanut ja koonnut viimeksi. Ohjaus on pirun jäykkä, olisikohan jotain koottu väärin?

Toiseksi, mitkä tuplakaasarit tähän käy? Löytyykö suoraan sopivilla imukauloilla vai täytyykö väkertää itse?
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Reisrdok kirjoitti:Perjantaina tuli ostettua tämmöinen -hyvin- projektikuntoinen vekotin, lähes kaiken on saanut korjata mutta nyt alkaa olla suht ajelukunnossa.

Semmoista kuitenkin tekee että vetelee kummasti ajossa. Aurauksen säädin nollaan niin auttoi hiukan. Takahaarukasta olivat puslat kadonneet edellisen omistajan toimesta (kertoo paljon mönkijän kunnosta) mutta tein uudet ja nyt välystä ei ole. Rauhoittuu jonkin verran apukuskin kanssa mutta ei täysin häviä. Castor ehkä ketuillaan? Tässä vekottimessa aivan kaikki on mahdollista, sen verran kädetön ihminen on tämän purkanut ja koonnut viimeksi. Ohjaus on pirun jäykkä, olisikohan jotain koottu väärin?

Toiseksi, mitkä tuplakaasarit tähän käy? Löytyykö suoraan sopivilla imukauloilla vai täytyykö väkertää itse?
nuo käy http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 3200-J4801

mut halvempi vaihtoehto

http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... 02x22mm%22


hmm veteleekö asfaltilla vai soralla?

ja nuo imukaulat (itse laitoin nuo vko takaperin)

oikea imukaula http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 3120-J4700

vasen imukaula http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 3110-J4700
Reisrdok
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2011 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Reisrdok »

Soralla vetelee aika tavalla, asfaltilla ei niin pahasti. Yksin ajaessa on pahempi molemmissa. Tuossa mietein että ohjaus on niin jäykkä ettei ainakaan omin päin varmaan keskitä, täytyy tutkia. Missään ei pitäisi olla nyt ylimääräistä välystäkään, tukivarsien puslien sivuilla on millin luokkaa välystä pituussuunnassa mutta itse puslat ovat tiukat.

Mites noitten tuplien säätö? Noihin halvempiin varmaan saa suutinsarjaa yms.? Oisko Keihinin kopio? EDIT: Hakutoiminto auttoi, taitanee olla sama kaasari kun tämä Lamoksella myyty? http://www.sammysatv.com/keskustelu/vie ... =9&t=18752

Mittariston näyttö on päreinä ja uusi on aika suolaisen hintainen. Hain honkkarista jonkun halvan pyöränmittarin magneettianturilla ja juotin sen johtosarjaan kiinni, yllättäen toimii aika hyvinkin. Täytyy katsella jos jostain saisi käytetyn halvemmalla tai jotain.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

veltsu_ kirjoitti:
Puuhis83 kirjoitti:
jesi kirjoitti:Piruku mäe ny muista, googlettelemalla cpiitä niitä sisarbrandeja kyllä tuli vastaan.
Että ei muutaku hakuja vaan kehiin :)
Juu guugle on viuhunu hämmennykseen asti kun tuloo vastaan monenmoista variaatiota yms...
Edit: Saksan e-kaupasta näyttäis suppeesti saavan jotain kilpukkaa. Jarrupaloja ja syttökynttilöitä lähinnä :?
http://www.kini-tec.de/sk/product_info. ... -250-.html

http://www.kini-tec.de/sk/product_info. ... 4-40-.html

http://www.kini-tec.de/sk/product_info. ... -250-.html

siinä jotain linkkejä
Nonnii. Alko löytyy aikalailla paremmin kikkaretta. Rahamiehen hommaa näyttäis olevan halpismönkijänkin rakentelu :D
Täytyypä tutkiskella tarkemmin...
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
vwaltsu
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 14 Touko 2011 14:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Noniin, nyt on Kiniteciltä hankittu 32-hampainen takaratas kiinni ja testattu. :D Samalla tuli vaihdettua uudet ketjut, merkkiä Biltema. Huomasin että eturatas olikin 15-hampainen kun eikös alkuperäinen ole 14h? Hyvinhän tuo tuntui pelittävän, ei tarvii enään vetää reipasta matka vauhtia kierroksilla päristellen. Bilteman ketjutkin vaikutti ihan kelpo tavaralta, vanhat ketjut olikin aika venähtäneet.. loppu kaikki ylimääräset niiden aiheuttamat äänet :lol: . Ainut että vielä pitäisi keksiä miten tuon rattaan kanssa saisi nopeusmittarin toimimaan kun ei siihen oikein niitä nappi neodyymi magneetteja saa kiinni.. Veltsuuu!?? Sullahan oli 32:nen takana, kuinka olet ratkaissut ongelman? :badgrin: :shock:
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

vwaltsu kirjoitti:Noniin, nyt on Kiniteciltä hankittu 32-hampainen takaratas kiinni ja testattu. :D Samalla tuli vaihdettua uudet ketjut, merkkiä Biltema. Huomasin että eturatas olikin 15-hampainen kun eikös alkuperäinen ole 14h? Hyvinhän tuo tuntui pelittävän, ei tarvii enään vetää reipasta matka vauhtia kierroksilla päristellen. Bilteman ketjutkin vaikutti ihan kelpo tavaralta, vanhat ketjut olikin aika venähtäneet.. loppu kaikki ylimääräset niiden aiheuttamat äänet :lol: . Ainut että vielä pitäisi keksiä miten tuon rattaan kanssa saisi nopeusmittarin toimimaan kun ei siihen oikein niitä nappi neodyymi magneetteja saa kiinni.. Veltsuuu!?? Sullahan oli 32:nen takana, kuinka olet ratkaissut ongelman? :badgrin: :shock:
ite teetätin 32 ja siihen tehtii upotukset.niin eikö niissä ole mitään pintaa mihin laittaa kii??!olisko entinen omistaja vaihtanut 15h eteen.?mulla tuppas 14/32 välillä vitosella hyytymään tuulella ja mäessä siihen autto vähän ku kantta avarrettiin.syksyllä oliskin sit kannenlasku ja uus nokka hommata mitä vähän hiotuttaa.

itelle tulee 34h ratas joko hyvällä tuurilla perjantaiksi tai sit huonolla tuurilla vast maanantaiksi :D

tuon muuten kopsasin jostai mopo keskustelusta.eli olisko ratkaisu ku hommaisit aktiivisen anturin??:

Passiivinen vaatii ohikulkevan magneetin joka indusoi siihen virran. Aktiiviseen anturiin taas mikä tahansa ohi kulkeva ferriittinen aine indusoi virran. Aktiivisia antureita on yleensä esim. autojen abs- ja hall-anturit, passiivisia polkupyörien nopeusmittarit.

Aktiivisella anturilla voit nopeustiedon ottaa esim. rattaasta, jarrulevystä tms. missä on reikiä tai hampaita.
vwaltsu
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 14 Touko 2011 14:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

veltsu_ kirjoitti:
vwaltsu kirjoitti:Noniin, nyt on Kiniteciltä hankittu 32-hampainen takaratas kiinni ja testattu. :D Samalla tuli vaihdettua uudet ketjut, merkkiä Biltema. Huomasin että eturatas olikin 15-hampainen kun eikös alkuperäinen ole 14h? Hyvinhän tuo tuntui pelittävän, ei tarvii enään vetää reipasta matka vauhtia kierroksilla päristellen. Bilteman ketjutkin vaikutti ihan kelpo tavaralta, vanhat ketjut olikin aika venähtäneet.. loppu kaikki ylimääräset niiden aiheuttamat äänet :lol: . Ainut että vielä pitäisi keksiä miten tuon rattaan kanssa saisi nopeusmittarin toimimaan kun ei siihen oikein niitä nappi neodyymi magneetteja saa kiinni.. Veltsuuu!?? Sullahan oli 32:nen takana, kuinka olet ratkaissut ongelman? :badgrin: :shock:
ite teetätin 32 ja siihen tehtii upotukset.niin eikö niissä ole mitään pintaa mihin laittaa kii??!olisko entinen omistaja vaihtanut 15h eteen.?mulla tuppas 14/32 välillä vitosella hyytymään tuulella ja mäessä siihen autto vähän ku kantta avarrettiin.syksyllä oliskin sit kannenlasku ja uus nokka hommata mitä vähän hiotuttaa.

itelle tulee 34h ratas joko hyvällä tuurilla perjantaiksi tai sit huonolla tuurilla vast maanantaiksi :D

tuon muuten kopsasin jostai mopo keskustelusta.eli olisko ratkaisu ku hommaisit aktiivisen anturin??:

Passiivinen vaatii ohikulkevan magneetin joka indusoi siihen virran. Aktiiviseen anturiin taas mikä tahansa ohi kulkeva ferriittinen aine indusoi virran. Aktiivisia antureita on yleensä esim. autojen abs- ja hall-anturit, passiivisia polkupyörien nopeusmittarit.

Aktiivisella anturilla voit nopeustiedon ottaa esim. rattaasta, jarrulevystä tms. missä on reikiä tai hampaita.
Tuossa ei ole upotuksia, olikohan kolme jotain reikää jengoilla, niihin jos saisi jotkut pultit joissa magneettipää ja anturin siirto niin sitten voisi pelata, kyllä mä jotain keksin. Juu joku entinen omistaja laittanut 15h eteen, oletin että siellä olisi ollut alkuperäinen mutta näillä mennään toistaiseksi.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

no jos siinä vaan on pintaa mihin magneetit laittaa nii 2komponenti liimalla kii ni pysyy varmasti.
Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

Tuli laitettua 34h takaratas kiinni ja taas jaksaa vetää 5. vaihteellakin.
Nopeuksista ei vielä tietoa kun magneetit tulee vasta tiistaina
Toivottavasti saat veltsu_ huomenna kans rattaan, on yllättävän suuri vaikutus 2. hampaalla.

Huomenna pitäis sit käydä teettämässä uusi lauhduttajan letku ja samalla vaihdella öljyt.
Onko hyviä ehdotuksia öljyn suhteen?
Vastaa Viestiin