Tänään tuli Mönkijä-lehden tilauksen varmistusviesti, ilmeisesti kesäkuun lopun numeron saan jo kotiin kannettuna!? Hyvä lehti, mutta ei haittais vaikka ilmestyisi pari kertaa useammin.. Niin ja ehdotus lehden tekijöille, uusi Brute Force eps heti testiin!
Brute Force ajetaan niin äkkiä testiin kuin vain mahdollista, mutta tällä haavaa se tarkoittaa elokuun alkua. Olin tänään asiasta Sumekon edustajan kanssa jutuissa. Hotsittaisi itseänikin päästä pelillä temmeltämään.
joni kirjoitti:Brute Force ajetaan niin äkkiä testiin kuin vain mahdollista, mutta tällä haavaa se tarkoittaa elokuun alkua. Olin tänään asiasta Sumekon edustajan kanssa jutuissa. Hotsittaisi itseänikin päästä pelillä temmeltämään.
Hieno homma! Ei Kawasaki oo muutenkaan liiemmin paistatellu lehden sivuilla..? Mutta hyvä jos asiaan on tulossa muutosta! Nyt ku malttais vaan odottaa...
On sitä joskus mietitty, mutta ongelma on siinä, että noita kaksipaikkaisia myydään sen verran vähän, että tuskin esittelykappaleitakaan löytyy kuin Can-Amilta ja ehkä Polarikselta.
Olisiko ihan mahdotonta että käsittelisitte jokaisessa numerossa myös enemmän crossimönkijöitä ja niihin liittyviä asioita?!
Onhan siellä ollutkin aika ajoin joitain hyviä juttuja mutta onhan se nyt aika 4x4 voittoinen lehti.
Aika nopeesti toi on nykyään lehtihyllyllä läpi selattu...
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne.. Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
JJP kirjoitti:Saa takavedonkin ajettua korvia myöten suohon.Sese on kuulema sitä mönkimistä.
Ja tunti kaivetaan sitä sieltä ylös, jonka jälkeen takaisin samaan kokeilemaan saisiko vielä syvemmälle
Tieliikennekäytöstä olisi mukava lukea. Jokin aika sitten oli ihan mukava juttu pidemmästä matkasta parilla Can-Amilla. Se oli tosi hyvä juttu ja samoja teitä on tainnut tulla matkattu itsekin mönkijällä. Mutta sellainen juttu olisi kiva että ajettaisiin asvaltilla, ihan kokeilumielessä. Vaikka yksi pyörähdys vaan mönkijällä kaupungissa tms. tai joltain "testiryhmän" jäseneltä auto viikoksi pois käytöstä ja tieliikennemönkijä tilalle.
Tekniikan maailmassa on ollut aivan käyttötestissä tieliikkenne mönkijä ainakin kerran, mutta vallan mainiosta riittäisi lyhyempikin testi. Kävisi vaikka sen kerran joku ilta pyörähtämässä tieliikennepelillä tai traktorilla kaupungissa lenkin ja siitä havaintoja asiaan liittyen. Varmasti löytyisi paljon asiaa liittyen mönkijän sopivuudesta tieliikenne käyttöön, renkaista, sopivasta mönkijänmallista, muun liikenteen suhtautumisesta ja näin
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Retkeilyä on luvassa jatkossakin, mutta asfalttijuttuja ei ole liiemmin mietitty. Yksi syy lienee siinä, että testiryhmän ydinjoukko on sen verran paatunutta moottoripyöräilijää, että mönkijällä assulla ajaminen on jäänyt kaikilla vähemmälle. Toinen syy on se, että ennen ohjaustehostettuja isoja kaksipaikkaisia ei tarjolla ole ollut ainoatakaan mönkijää, jolla olisi mieluusti asfaltilla ajanut yhtään pidemmälle kuin lähimmälle luvalliselle off road-paikalle.
Ehkä UTV-laitteilla tulee asfaltillakin ajettua jonkin verran. Meillä on alusta asti ollut linjaveto, että mönkijä on maastoajoneuvo, ja siksikin nuo ajelut ovat suuntautuneet maastoon sekä pienemmille teille. Toki ihan opiskelun nimissä voisi antaa Firebladen seistä tallissa pari päivää ja hoitaa kulkemiset mönkijällä. Hmmm, ehkä tuossa sittenkin on ideaa. Kun saisi tuon vaimonkin ajamaan mönkijällä sen verran, että kokeilisi sitä kauppakassina. Meidän perheen tyttöjaoston johtaja ei jostakin syystä ole innostunut koko keksinnöstä, eikä se muistaakseni ole ajanut kuin kerran mönkijällä, ja sekin tapahtui viitisen vuotta sitten. Olen kyllä yllyttänyt, mutta en ole onnistunut. Toivottavasti jatkossa natsaa, sillä siinähän saisi arvokasta tietoa siitä, miten helppo tai vaikea laite on todellisen aloittelijan mielestä.
Crossareiden kanssa on ollut vähän sitä ongelmaa, että uutuudet ovat puuttuneet muutaman vuoden. Syy tähän on se, että Euroopassa crossimönkijöiden myynti romahti vuonna 2008. Espanjassa myytiin vielä 2007 30000 mönkijää, mutta kun tuli pikkuinen lama, putosi mönkijämyynti 1300 mönkijään. Ja ei, tuosta ei puutu nollaa perästä. Yksi selitys rajulle pudotukselle oli nimenomaan se, että markkinat nojautuivat takatuuppareiden myyntiin. Ranskassa tapahtui sama ilmiö, mutta pienemmässä mittakaavassa. Esimerkiksi Polariksen myynnistä ennen vuotta 2008 iso osa oli Outlawien ja Scramblereiden myyntiä. Rysäyksen jälkeen kaupan puoli on sielläkin innostunut Sportsman 500:sta ja 550 XP:stä.
Crossareista sen verran, että viime syksynä oli jonkun kanssa puhetta Kawan 450:n kokeilusta. En kuolemakseni muista, että kuka tämä henkilö oli. Kawan ajaisimme mieluusti, sillä sitähän ei ole vielä kokeiltu. Jos kilpureihin päästäisiin käsiksi, niin niistä toki mieluusti raapustelisimme. Edellisen kerran olen itsekin tainnut crossipelillä ajaa kohta kaksi vuotta sitten, kun kokeilin Seistolan Mikon Suzukia, joka oli mahtava laite. Mieluusti niistä kirjoitellaan, sillä onhan crossareilla kiva ajella. Pitäisi vain saada vähän jutunjuurta. Niin ja yksi ongelma on se, että näistäkään ei taida maahantuojilla olla koeajokappaleita liiemmälti tällä hetkellä.