TRX400FA -06 vaihdeongelma
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
1 gear indicator flash ecu writing and recording circuit.
2 es shift switch up and down
3 angle sensor system
4 gear position switch system
5 ecu motor driver circuit
6 ecu fail-safe relay circuit
7 ecu voltage convert circuit
8 angle sensor system
9 angle sesor system
10 ignition pulse generator system
11 vehicle speed sensor system
12 gear postion switch system
Rancher koodit
2 es shift switch up and down
3 angle sensor system
4 gear position switch system
5 ecu motor driver circuit
6 ecu fail-safe relay circuit
7 ecu voltage convert circuit
8 angle sensor system
9 angle sesor system
10 ignition pulse generator system
11 vehicle speed sensor system
12 gear postion switch system
Rancher koodit
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
-
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 30 Marras 2005 10:18
- Paikkakunta: kuhmoinen. ATV: Honda TRX 400 FA
Nyt on nollattu vaihteisto, ja ainakin kahden päivän kömpimisen aikana, n. 200km, ei kiukutellut laisinkaan, joten ehkäpä siitä tosiaan apu löytyi... Kiitoksia vaan tiedosta...
Niin, ja käyttöohjekirjassa tuota nollausta ei tosiaan neuvota.. Täytyypi tänään soittaa tuonne huoltokorjaamolle etten tuokaan kömpijää tutkittavaksi, ainakaan vielä...
Taas on oikein mukava ajella kun on jopa penkkikin kuiva ja vaihteet toimii taas moitteetta...
Niin, ja käyttöohjekirjassa tuota nollausta ei tosiaan neuvota.. Täytyypi tänään soittaa tuonne huoltokorjaamolle etten tuokaan kömpijää tutkittavaksi, ainakaan vielä...
Taas on oikein mukava ajella kun on jopa penkkikin kuiva ja vaihteet toimii taas moitteetta...
Re: TRX400FA -06 vaihdeongelma
[quote="Jokinen74"]Tervehdys.
Onkohan muilla täällä ollut ongelmia otsikon mukaisen laitteen hydrovaihteiston kanssa.
Ongelma on siis sellainen, että kun ajaa hiljakseen automaattiasennolla, niin jostain syystä menee suurin vaihde päällä ja mönkijä ei jaksa lähteä liikkeelle, vaan on pakko laskea kokonaan kaasu pois, ja kun tyhjäkäynti on saavutettu, kuuluu vaihteistosta vinkunaa, kun kelaa taas pienimmän pykälän päälle ja taas toimii...
Tätä on tehnyt uudesta alkaen ja nyt kun on 600km mittarissa, niin tuntuu tekevän aina vaan useammin. Välillä menee pitkiäkin pätkiä ilman ongelmia, mutta välillä tekee monta kertaa ihan peräkkäin. Yleensä ongelma toistuu kun kovemmasta vauhdista hiljentää kun esim. reitissä on "huonompi" kohta, ja kun pitäisi taas lisätä vauhtia, niin ei millään, pakko pysähtyä kokonaan ja sit monesti tarvitaankin jo vinssiä...
Manuaalialueella toimiikin sitten täysin moitteetta. V****taa vaan leikkiä moisen asian kanssa, kun vartavasten ostin uuden mönkijän, että pääsis huoletta ajeleen. Huoltoliikkeestäkin asiaa kyselin parikin kertaa, mutta heillä ei tunnu olevan mitään tietoa (eikä intoa tutkia), soittelivat kyllä maahantuojalle, mutta ei heilläkään tuntunut olevan tietoa.
Tosiaan öljyt on vaihdettu ajallaan ja suosituksen mukaiset, ongelma oli sama myös orggis öljyillä, eikä myöskään öljyn lämpötila tunnu vaikuttavan asiaa...
jos jollain on jotain apua/ neuvoja asiaan, olisin kovin mielissäni...
Käytin -06 400 FA:ta merkkihuollossa samojen vaivojen takia. Kertoivat, että tiettyihin laitteisiin, ilmeisesti ennen -06, on olemassa ohjelmistopäivitys, jolla vaivat poistuvat. Minun tapauksessani kytkinremppa, toki takuuseen, ja kömpijä on ainakin toistaiseksi pelannut ihan OK. Kertaakaan ei ole tiellä, reitillä tai maastossa esiintynyt kuvatun kaltaista virhetoimintaa automaatilla ajaessa. Rankakärryn kanssa ajan tosin aina napeilla!
Öljyt on Hondan uusia ATV-öljyjä, vois pelata muillakin ...
Onkohan muilla täällä ollut ongelmia otsikon mukaisen laitteen hydrovaihteiston kanssa.
Ongelma on siis sellainen, että kun ajaa hiljakseen automaattiasennolla, niin jostain syystä menee suurin vaihde päällä ja mönkijä ei jaksa lähteä liikkeelle, vaan on pakko laskea kokonaan kaasu pois, ja kun tyhjäkäynti on saavutettu, kuuluu vaihteistosta vinkunaa, kun kelaa taas pienimmän pykälän päälle ja taas toimii...
Tätä on tehnyt uudesta alkaen ja nyt kun on 600km mittarissa, niin tuntuu tekevän aina vaan useammin. Välillä menee pitkiäkin pätkiä ilman ongelmia, mutta välillä tekee monta kertaa ihan peräkkäin. Yleensä ongelma toistuu kun kovemmasta vauhdista hiljentää kun esim. reitissä on "huonompi" kohta, ja kun pitäisi taas lisätä vauhtia, niin ei millään, pakko pysähtyä kokonaan ja sit monesti tarvitaankin jo vinssiä...
Manuaalialueella toimiikin sitten täysin moitteetta. V****taa vaan leikkiä moisen asian kanssa, kun vartavasten ostin uuden mönkijän, että pääsis huoletta ajeleen. Huoltoliikkeestäkin asiaa kyselin parikin kertaa, mutta heillä ei tunnu olevan mitään tietoa (eikä intoa tutkia), soittelivat kyllä maahantuojalle, mutta ei heilläkään tuntunut olevan tietoa.
Tosiaan öljyt on vaihdettu ajallaan ja suosituksen mukaiset, ongelma oli sama myös orggis öljyillä, eikä myöskään öljyn lämpötila tunnu vaikuttavan asiaa...
jos jollain on jotain apua/ neuvoja asiaan, olisin kovin mielissäni...
Käytin -06 400 FA:ta merkkihuollossa samojen vaivojen takia. Kertoivat, että tiettyihin laitteisiin, ilmeisesti ennen -06, on olemassa ohjelmistopäivitys, jolla vaivat poistuvat. Minun tapauksessani kytkinremppa, toki takuuseen, ja kömpijä on ainakin toistaiseksi pelannut ihan OK. Kertaakaan ei ole tiellä, reitillä tai maastossa esiintynyt kuvatun kaltaista virhetoimintaa automaatilla ajaessa. Rankakärryn kanssa ajan tosin aina napeilla!
Öljyt on Hondan uusia ATV-öljyjä, vois pelata muillakin ...
Kyseisissä laitteissa oli boksin kanssa ongelmia!! Jos aikansa ajoi laitteella joka ei suostunut vaihtamaan alas automaatilla niin yleensä kärähti myös kytkin!! Takuuseen vaihdettiin uusi päivitetty boksi ja tarvittaessa myös kytkin. Ja ongelmat poistu. Se on hauska että toisista paikoista saa tietoa heti kun kysyy
. Voi tietysti olla että riippuu vähän että miten asiakkaana asian esittää..yleensä metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan 

