TGB Blade -Viat-

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Väittäisin et suurin ongelma on se etten viitsi alkaa pienestä valittamaan ja syystä että oon ollu yrittäjä 13 vuotta ja tiedän tunteen kun joka päivä joku soittaa ja reklamoi jostain olemattomasta viasta,no mä olisin tod näk sieltä helpommasta päästä,koska ymmärrän miltä se tuntuu kun just jonkun tälläisen vian/ominaisuuden vuoksi joku Urpo on suurin piirtein vetämässä rosikseen ja uhkaa ties millä paskalla.
Faktatiedosta tiedä sitten,lumi jota aurasin oli märkää suojalunta paksuutta n.15cm eli minun makuuni melko raskasta,tie jonka aurasin on meidän kotitie pituus 4km joutuu ajamaan 4 kertaa päästä päähän et saa riittävästi leveyttä ja tän päälle vielä oma piha kooltaan n.3000m2.
Mökötin oli silloin melko uusi oliko jopa viikon ollu meillä,kilometrejä mittarissa n.25 eli melko hiomaton vielä,kun olisin soittanut modulariin ja reklamoinut tästä mulle olis varmaan kerrottu että sisäänajossa olevalla koneella ei kyl sais ees aurata 16.sta kilsaa tietä mikä on raskaan lumen peitossa.
Tunnut Viimax kiivaalta tegu fanaatikolta koska niin puolustat konetta jopa niin paljon että vois luulla sun olevan töissä modularbox.ssa tms.Ei se midn kaikki käy,mutta jos aiempia viestejä kun luit niin huomasit että oon vaihtamassa bladea uuteen target.iin,niin en mä varmaan sit kuitenkaan ihan paskoina näitä pidä vaik ei varmaan ihan maailman parhaitakaan silti ole,mutta kun oon sen verran perse auki et sydämeen tuulee niin ei ole varaa ostaa 20te reneä tai muuta saman hintaista mökötintä talliin seisomaan.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

No joo, ei ehkä ihan suotavaa sisäänajo vaiheessa tehdä tuollaista raskasta työtä, on kummiskin moottorissa hiovat ns. tehdasöljyt yms... Mutta hyvä, ettei ole enää kyseinen asia vaivannut :)

Kyllä takuuaikana varsinkin kannattaa reklamoida viasta kuin viasta sillä sitähän varten se takuu on, mulle se on ihan sama vaikka pitäis mua ku$ipäänä jos pienestä asiasta valittaisin, päivääkään en suostu rikkinäisellä vehkeellä ajamaan ! Pääasia että vehkeet on kunnossa ja kulkee.

Noh, ei tästä asiasta enempiä, tiedä sitten onko tämä omistamani 550sl blade sitten parempi lämpöjen suhteen, onhan tässä vielä öljynlauhdutinkin, tosin ihan samalla tavalla toiminut kuin edellisetkin bladet, eli ei valittamista.

OT ja samalla vastaus Stequ78:lle
En ole modularboxilla töissä enkä kaveeraa niitten kanssa, mutta kehut annan kummiskin tässä samalla sille virolaiselle huoltomiehelle, hänen kanssaan asiointi on erittäin mallikasta, saisivat muutkin puljut ottaa mallia hänestä =D>
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

"öljynlauhdutin"?????????? :evil:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

gamo500 kirjoitti:"öljynlauhdutin"?????????? :evil:
Niinpä niin eli öljynlauhduttimen tehtävä on viilentää moottoriöljyä, tunnetaan myös nimellä oljynjäähdytin.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

lauhdutin ei ole jäähdytin!!!! :evil:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

gamo500 kirjoitti:lauhdutin ei ole jäähdytin!!!! :evil:
No mitäs se öljynlauhduttimen tarkoitus sit on jos ei jäähdyttää öljyä???


Joo ei mullakaan mitään ihmeempää ole tosiaan valittamista vika puolelta,kun ei ole mitään kummempaa ollut 2500km aikana,ja tosiaan tuli sit vaihdettua toi blade siihen target.iin pitäis tulla ens viikon alkupuolella.
Tosiaan odotan target.lta kyl niinku parempaa suorituskykyä ja sit tosiaan että tuo öljynlauhdutin toimisi kunnolla niin ei tuu sit enää mitään viitettä lämpeemiseen.

ViiMax: Joo oon kuullu pelkkää hyvää siittä Virolaisesta asentajasta modular.lla ja se on harmi et asuu tääl perähelvetis,niin ei voi käyttää modular.in huoltopalveluita kun ammattitaitoinen asentaja olis ihan hyvä.Porissa kyl on kakskin huoltoa toista en oo koittanu ollenkaan,mut eipä mulla nyt mitään ihmeempää oo sanottavaa siittä jota oon käyttäny,mut jokin siinä paikassa tökkii mut en tiedä mikä?
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Hehheh. :lol: :lol:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Puuhis66
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 03 Helmi 2010 11:24
Paikkakunta: Salo / Pertteli

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Puuhis66 »

Noniin Lämpömittari hommat jatkuu...
Rupes niin hatuttamaan tuommoiset mittarit kokeilin 3 erillaista ja yhtäkään en saannut vesitiiviiksi. Otin siis mittarin pois kun ärsytti se huuruun meneminen niin kovin, täytyy ajan kanssa koittaa ettiä joku joka olis edes hiukan tiiviimpi.
Viimenen kokeilemani mittari pamahti huuruun jo ennen kuin sain mönkkäriä edes tallista ulos. Mikäli ei löydy vesitiivistä viisarimittaria niin täytyy varmaan laittaa digimalli... :roll: :oops: :evil: :shock:
Mikä luvataan se pidetään.
Kuva
http://www.puuhis66.kuvat.fi/kuvat/

Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Puuhis66 kirjoitti:Noniin Lämpömittari hommat jatkuu...
Rupes niin hatuttamaan tuommoiset mittarit kokeilin 3 erillaista ja yhtäkään en saannut vesitiiviiksi. Otin siis mittarin pois kun ärsytti se huuruun meneminen niin kovin, täytyy ajan kanssa koittaa ettiä joku joka olis edes hiukan tiiviimpi.
Viimenen kokeilemani mittari pamahti huuruun jo ennen kuin sain mönkkäriä edes tallista ulos. Mikäli ei löydy vesitiivistä viisarimittaria niin täytyy varmaan laittaa digimalli... :roll: :oops: :evil: :shock:
Joskus on kokeiltu sellasta, että asentaa siihen mittariin jonkun pienen 3w -5w polttimon, toimii hyvin taustavalona ja lämmittää sen verran sitä että pysyy kuivana... tosin menee aika hifistelyksi mutta auttaa varmasti huuruumisongelmaan :)
Puuhis66
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 03 Helmi 2010 11:24
Paikkakunta: Salo / Pertteli

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Puuhis66 »

Juu kaiken näköistä tuli kokeiltua.
Mittarin kotelo tiivistettiin mittari purettiin ja kuivattiin infrapuna kuivaimella jonka jälkeen lasi tiivistettiin silikooniliimalla, lasin päälle laitettiin paksu kontaktimuovi ja vielä mittarin kehys tiivistettiin tiivistemassalla... Ei toivottua tulosta... Saattaa tietenkin olla että olen turhan kranttu ja että pienistä huuruista ei kannattais välittää..... Mut käy omaan silmään pahasti :oops: :oops:

Täytyy koittaa ettiä joku esim skootterin mittari tai vastaava. :cry: :roll:
Mikä luvataan se pidetään.
Kuva
http://www.puuhis66.kuvat.fi/kuvat/

Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Dodiih, nyt on blade 550 viety huoltoon omituisen äänen takia... Edestä kuului sellasta "metallista narinaa" moottorijarrutuksessa. Juttelin huoltomiehen kanssa ja hän oli sitä mieltä että nelivedon säätö ei ole kohillaan eli se holkki mikä menee siihen etuperään niin sen säätö olisi pielessä ! ?

Itse paikallistin äänen enemmänkin etuvasemmalle ja jos nyt jotain pitäs veikata niin ihan kuin olisi kuullostanut että joku nivel / iskari tms oisi ollut löysällä tai muuten vaan irti... who knows !

Noh, turha sitä on jossitella, sitten selviää ku ne sieltä soitteloo ja vika on korjattu :)

Onneks on takuu voimassa vielä pitkään niin ei tule yllättäviä kustannuksia.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Juu eipä ollut tegusta mitään rikki, oli etuperän kiinnityspultti jostain syystä päässyt löystymään, jonka modularboxin huoltomies paikallisti nopeasti ja kiristi takas momenttiin.

Hyvää palvelua jälleen kerran siltä modularboxin huoltomieheltä =D>
Avatar
tuoppi84
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Helmi 2008 12:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja tuoppi84 »

TGB Blade 425 -07 Miten saa nelivedon toimimaan pakittaessa?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

tuoppi84 kirjoitti:TGB Blade 425 -07 Miten saa nelivedon toimimaan pakittaessa?
Ei sille ole mitään omaa nappulaa/vipstaakia. Sulla on ilmeisesti siinä TGB:ssä se lapa-mallinen 2wd-4wd katkaisija ?

Toimii vaijerilla, kun 2wd asennossa niin vaijerin päässä oleva holkki on irti etuperästä, kun 4wd asennossa niin holkki on etuperän sisässä.

Mikäli holkki ei pääse tarpeeksi "syvälle" etuperään niin yleensä lonksuttaa kun neliveto on päällä, lähinnä vedättäessa ja moottorijarrutuksessa ja viimestään heittää sen nelivedon pois päältä pakittaessa eli muuttuu takavetoseksi.

Mikäli vaijeri on ehjä niin säätöä kaipaa, säätökohta on mittariston vasemmalla puolella, seuraa sitä nelivedon kytkimestä lähtevää vaijeria noin 15-20 cm alaspäin, pitäisi olla sellanen pidempi mutteri siinä välissä, tarttet 2 kpl 8mm lenkkiavaimia.

Ja tässä tapauksessa sun pitää antaa sille vaijerille löysää jotta se holkki pääsee syvemmälle sinne etuperään, mutta ole sen säädön kanssa tarkkana, jo 1 kierros säätöä muuttaa aika paljon sitä asetusta, eli suosittelisin kääntämään aluksi n. puoli kierrosta löysää ja sitten testaat että pysyykö se neliveto pakittaessa päällä, paras tapa testaamiseen on ajaa (varovaisesti) mönkijä ojaan keula edellä ja pakitat sieltä pois, huomaat kyllä jos se sieltä helposti nousee niin neliveto on pysynyt päällä, jos taasen takaset sutii niin sillon on neliveto pois päältä ja tarvii lisää säätöä se vaijeri.

Toivottavasti sait apua ongelmaasi.
Kimi84
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Syys 2011 14:00

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Kimi84 »

Noniin...toista päivää blade ajossa ja öljyvalo vilahtelee silloin tällöin jarruttaessa ja vilkkuu himmeästi tyhjäkäynnillä mutta ainoastaa lämpöisellä koneelle...ja öljyä on riittävästi!
tyhjäkäynti on siinä 1700 hujakoilla.oisko öljynpaine anturi tai väärät öljyt laitettu huollossa vai tukkone suodin?...vehkeellä ajettu 130km ja 23km kohdalla edellinen omistaja teettäny öljynvaihdon.
Vastaa Viestiin