Siihen "keskiperään" eli moottorin vasemmasta etukulmasta täytettävään kohteeseen normi moottoriöljy eli ohjekirjan mukaan jos laittaa ni 10w-30 eikä tarvi olla lisäaineistettua. Muuten nuo laadut oli ihan ok.
Talvella jos joudutaan kylmästä lähtemään ni laittaisin koneeseen esim. motul quad 10w-40 ölppää joka on nimenomaan mönkkäreihin tarkotettu öljy.
Takaperään laitan ainakin itse vähän ekstraa eli tunkilla akselista perä noin 20cm ylös maasta ja sitten täyttöaukon tasalle öljy. Tällä varmistetaan kardaanin laakerin riittävä voitelu myös pakkasella.. Tämä on poromiesten keino jatkaa laakereiden elinikää enkä käy sitä kyseenalaistamaan.
Sitten tankki täyteen ja menoksi, huoletonta menoa tiedossa vielä vuosiksi kun on noin "tuore" kone vielä kyseessä!
Ja jos intoa on niin kytkimen säätö kannattaa tarkistaa samalla, on nopea ja helppo tehdä. Koneen oikeassa kyljessä öljynsuodattimen vieressä on mutteri ja jonka keskeltä näkyvän akselin päässä on hahlo, mutteri auki ja ruuvitaltta hahloon kiristetään kunnes tuntuu vastus ja löysätään siitä varttikierros. Tämän jälkeen mutteri kiinni niin kytkinkin on taas säädössään.