Kulkeeko linkku suoraan?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
QAku
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 24 Tammi 2006 11:09
Mönkijä:: RZR 800 EFI EPS LE Turbo

Kulkeeko linkku suoraan?

Viesti Kirjoittaja QAku »

Ajoin tuossa just uudella 300 4x4 linkulla ja huomasin että se vedättää vasemmalle. Eli kun tangosta päästää irti, alkaa kartamaan vasemmalle. Vähän pitää siis kääntää oikealle, jotta menee suoraan, joten ohjaustangon vinoudesta tuskin on kysymys. Onko tämä ominaisuus vai voiko sille tehdä jotain?
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Kulkee se suoraan, varmastikin ohjauskulmat vähän keturallaan tuossa tapauksessa. Ei ole iso säätö.
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

tarkistappa takapyörien ilmanpaina ja tasaa paineet ni jo rupee kulkee suoraan, :? :? :?
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

komppaan junnuu. eli säätöä kaipaa sun "kulmas". varsinki jos "hyökkää" jompaan kumpaan suuntaan käännettäessä ni varma tapaus. ei vaikeeta jopa mä osasin :lol:
välittää.....
Avatar
QAku
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 24 Tammi 2006 11:09
Mönkijä:: RZR 800 EFI EPS LE Turbo

Viesti Kirjoittaja QAku »

waari kirjoitti:komppaan junnuu. eli säätöä kaipaa sun "kulmas". varsinki jos "hyökkää" jompaan kumpaan suuntaan käännettäessä ni varma tapaus. ei vaikeeta jopa mä osasin :lol:
Olisko antaa jotain vinkkiä kuinka tehdä se?
Avatar
hajotapy
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 10 Tammi 2006 08:13
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
Paikkakunta: Lappeenranta/Taipalsaari

kiemurtelee

Viesti Kirjoittaja hajotapy »

tuli lumipöppörössä testattua maantieajoa neliveto päällä ja aikamoista kiemurtelua se on. Tien urat ovat huikean vaarallisia, kun niihin tohottaa menemään, niin välillä tuntuu nenä näyttävän ojan pohjiin päin ja välillä naapurin kaistalle. Saa olla varovainen ja tarkkaavainen kaiken aikaa. Takavedolla on tilanne paremmin hallinnassa ja hallitut sladit onnistuu hienosti. Nelivedolla ilmeisesti, kun jokin pyöristä ottaa pitoa, niin silloin mennään siihen suuntaan, missä pitoa löytyy. Olkaa siis varovaisia, ettei mönkkärikuskien tilastot tule yhtä synkiksi kuin moottorikelkkakoheltajien!
Ollaan ammattilaisia ja käyttäydytään sen mukaan!
Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 19:13
Paikkakunta: Tammela

linhai

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Tulee kuitenkin muistaa, että varsinkin näin talvisin tuo keskikaista pikkuteillä on korkeammalla kuin oikea kaista. Se aiheuttaa ilmiselvästi ns puoltamisilmiön.
Aurauskulmien toimivuus pitäisi testata ehdottomasti tasaisella alustalla, näin talvella vähän vaikeata, esim parkkipaikoilla luulisi onnistuvan.
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Re: kiemurtelee

Viesti Kirjoittaja waari »

hajotapy kirjoitti:Olkaa siis varovaisia, ettei mönkkärikuskien tilastot tule yhtä synkiksi kuin moottorikelkkakoheltajien!
Ollaan ammattilaisia ja käyttäydytään sen mukaan!
tälläkin palstalla vierailee joskus vesseli joka tietää aiheesta aikas paljon :mrgreen: :yawinkle:
välittää.....
Avatar
QAku
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 24 Tammi 2006 11:09
Mönkijä:: RZR 800 EFI EPS LE Turbo

Viesti Kirjoittaja QAku »

mönkkä kirjoitti:tarkistappa takapyörien ilmanpaina ja tasaa paineet ni jo rupee kulkee suoraan, :? :? :?
Ihme ja kumma :D Tuli noita kulmia tarkasteltua ja löytyihän niistä vähän heittoa. Laitoin kulmia vähän paremmaksi, mutta sama meno jatkui. Sitten muistin, että katsompa ne paineet. Takana ei näyttämää ja 0.3. Edessä 1.2 ja 0.6. Että silleen katsottu liikeessä ennen luovutusta :cry: Nyt on 0.7 kaikissa renkaissa ja kulkee varmaan niin suoraa, kun tuolla rengastuksella/ talvikelillä voi.

Vein siis linkun peräkärrillä lämpimään talliin tuota rassausta varten ja samalla tarkistin jäähdytysnesteen pakkaskeston : Jääsohjoa! Noh, lämmitin linkun ja kuumalla vedellä huutelin ja uudet 50/50 seokset sisään, ilmaus ja lisäys.

Tarvii vissiin tohon hintaan tehdä kaikki itse. Osaatteko muut käyttäjät kertoa, onko muuta tarkistetavaa? Moottoriöljy? Peräöljy? Vaihteistoöljy?
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Vaihda kaikki öljyt kohtalaisen ajoissa, ja vähän tiheämmällä välillä kannattaa niitä jatkossakin vaihdella kuin huolto-ohje neuvoo. Hirveetä mössöö melkosen nopeesti.
Avatar
QAku
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 24 Tammi 2006 11:09
Mönkijä:: RZR 800 EFI EPS LE Turbo

Viesti Kirjoittaja QAku »

jr kirjoitti:Vaihda kaikki öljyt kohtalaisen ajoissa, ja vähän tiheämmällä välillä kannattaa niitä jatkossakin vaihdella kuin huolto-ohje neuvoo. Hirveetä mössöö melkosen nopeesti.
No nyt tuli moottoriöljyt vaihdettua, huohotinputken irtoamisen kautta konehuoneeseen, lahkeille ja jäälle. Voi v***u mikä sotku. 2h ulkona -22 asteessa paikkoja putsaten :evil: Eipähän ruostu hetkeen. 30 km ajettu. Muistelisin, että joku muukin puhui tuosta huohotinputken irtoamisesta. Lähti kiinalainen pika-klemmari maatakiertävälle radalle.

Tähän mennessä 4h korjausta/säätöä ja 1,5h ajoa. Mitähän seuraavaksi?

Ps. muuten ei mitään valittamista.
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

QAku kirjoitti:Tähän mennessä 4h korjausta/säätöä ja 1,5h ajoa. Mitähän seuraavaksi?

Ps. muuten ei mitään valittamista.
tykkäät kuitenki :mrgreen: :mrgreen:
välittää.....
jansku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Kesä 2005 21:51

huohotinputki

Viesti Kirjoittaja jansku »

morjes. se jäätyy ihan sen takia kovalla pakkasella,koska se ilmanputsarinkotelon reikä on niin pieni vain noin 3mm. reikä menee jäähän ja sit pullahtaa letkun irti jommastakummasta päästä. on meinaan kokemusta. itsellä huohotin putki menee suoraa alas maahan päin ja toimii hienosti eikä räji mitään.eikä myöskään jäädy. :D :wink:
Avatar
hajotapy
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 10 Tammi 2006 08:13
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
Paikkakunta: Lappeenranta/Taipalsaari

järki jätti...

Viesti Kirjoittaja hajotapy »

Kerros vähän tarkennosta!
Siis oletko tehnyt jotain muutoksia?
Tarkenna vielä - mikä letku on kysessä? Ilmanputsariin menevä letku, mutta toinen pää on kiinni missä? Sulla se nyt on kohti maata? Vai kuin?
Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Avatar
QAku
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 24 Tammi 2006 11:09
Mönkijä:: RZR 800 EFI EPS LE Turbo

Re: huohotinputki

Viesti Kirjoittaja QAku »

jansku kirjoitti:morjes. se jäätyy ihan sen takia kovalla pakkasella,koska se ilmanputsarinkotelon reikä on niin pieni vain noin 3mm. reikä menee jäähän ja sit pullahtaa letkun irti jommastakummasta päästä. on meinaan kokemusta. itsellä huohotin putki menee suoraa alas maahan päin ja toimii hienosti eikä räji mitään.eikä myöskään jäädy. :D :wink:
Koneesta tuli melkein litra öljyä ulos, kun tuo huohotinletku, joka menee ilmanputsarin koteloon, irtos. Oli roiskinu tankin pohjaan kaiken ja sieltä valu alas.

Koneessa huohottimen lähtö on vasemmalla puolella ylöspäin, eli ei sitä letkua saa "suoraan" alaspäin. Enkä itse sitä alaspäin laittaisi, eikös se öljy tule silloin yhtä helposti ulos? Korkeintaan kierrättämällä letku ensin ylös ja sitten vasta alas.

Ajattelin suurentaa tuota ilmanputsarin liitäntää tai jos se ei onnistu, vaihtaa sen kokonaan noin "saman" suuruiseksi kuin letkun ID.
Vastaa Viestiin