cartman kirjoitti:Eikä ongelmat lopu vaikka miten yrittäisi panostaa. Mulla on nyt ollut taka-akselin kanssa ongelmia, lähinnä sen "paikallaan" pysyvyyden kanssa. Eli taka-akseli lähtee surffaamaan oikeasta paikastaan joko vasemmalle tai oikealle. Käsitin, että oikealle siirtymisen estää rattaan vasemmalla puolella oleva sokka? Mikäs vasemmalle siirtymisen estää? Kolmiomutterin alla on kaksi puoliympyrän muotoista metallilätkää, nekö? Missä vaiheessa ne pitäisi laittaa paikalleen perää kasatessa ja miten? Nyt laitoin ne ennen kolmiomutteria siihen loveen mihin kuuluvatkin, kolmiomutteri paikalleen ja kiristys. Pitäisikö ne jättää kolmiomutterin "oikealle" puolelle? Alkaa mennä hermo ja ihan *tusti tuohon vehkeeseen
Mulla kyllä pysyy aksila sielä missä sen pitääkin, oon erinäisistä syistä johtuen purkanu perän varmaan viis kertaa ja aina on kaikki kasaantunu ok.
Muutama sivu taaksepäin tätä topikkiahan on kuva tuolta persiistä:

Toki tuo ei kovin helppo hahmotettava ole...
Eli jos katotaan laitetta perästä päin:
- takarattaan vasemmalla puolella on yksosanen ympyräpalikka: eli osa 13, joka menee koloonsa rataskiinnikkeen 3 ja akselissa olevaan hahloon. Estää akselia liikkumasta oikeelle.
- sitten on ite ratas kiinnikeineen, stefa, joku tukipelti, pari laakeria, holkki, toisessa päässä vastaavat pellit stefat lakut, nää tuupataan sen epäkeskon sisään, rojut akselin päälle mitä tolla samalla rivillä akselin kanssa on.
- toi jarrulevy ja sen kiinnikerauta on selvää pässinlihaa, osassa 10 on urospuolinen kierre, sitten nää kaksosaset ympyräprikat 9 tungetaan jarrulevynkiinnikeraudan koloon täsmäten akselissa olevaan koloon, estäen akselin liikkumisen vasemmalle.
- Siihen perään tuo ohkanen prikka 17, ruuvataan iso kolmiomutteri 8 ns sopivaan momenttiin (ylikiristäminen aiheuttaa sen että puristaa laakerit ja stefat paskeeks), lukitaan nuo kolme kuusiokoluruuvia 7 ja vedetään kortsu 6 päälle.
Kannattaa purkaessa kiinnittää huomioo missä järjestyksessä kamat tulee pois, jos muisti on huono niin ottaa vaikka kuva joka kohdasta.
Ei pahalla, mut ei se laitteen vika ole jos on omin jaloin purettu ja kasattu