Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

cartman kirjoitti:Eikä ongelmat lopu vaikka miten yrittäisi panostaa. Mulla on nyt ollut taka-akselin kanssa ongelmia, lähinnä sen "paikallaan" pysyvyyden kanssa. Eli taka-akseli lähtee surffaamaan oikeasta paikastaan joko vasemmalle tai oikealle. Käsitin, että oikealle siirtymisen estää rattaan vasemmalla puolella oleva sokka? Mikäs vasemmalle siirtymisen estää? Kolmiomutterin alla on kaksi puoliympyrän muotoista metallilätkää, nekö? Missä vaiheessa ne pitäisi laittaa paikalleen perää kasatessa ja miten? Nyt laitoin ne ennen kolmiomutteria siihen loveen mihin kuuluvatkin, kolmiomutteri paikalleen ja kiristys. Pitäisikö ne jättää kolmiomutterin "oikealle" puolelle? Alkaa mennä hermo ja ihan *tusti tuohon vehkeeseen :evil:

Mulla kyllä pysyy aksila sielä missä sen pitääkin, oon erinäisistä syistä johtuen purkanu perän varmaan viis kertaa ja aina on kaikki kasaantunu ok.


Muutama sivu taaksepäin tätä topikkiahan on kuva tuolta persiistä:
Kuva

Toki tuo ei kovin helppo hahmotettava ole...
Eli jos katotaan laitetta perästä päin:
- takarattaan vasemmalla puolella on yksosanen ympyräpalikka: eli osa 13, joka menee koloonsa rataskiinnikkeen 3 ja akselissa olevaan hahloon. Estää akselia liikkumasta oikeelle.
- sitten on ite ratas kiinnikeineen, stefa, joku tukipelti, pari laakeria, holkki, toisessa päässä vastaavat pellit stefat lakut, nää tuupataan sen epäkeskon sisään, rojut akselin päälle mitä tolla samalla rivillä akselin kanssa on.
- toi jarrulevy ja sen kiinnikerauta on selvää pässinlihaa, osassa 10 on urospuolinen kierre, sitten nää kaksosaset ympyräprikat 9 tungetaan jarrulevynkiinnikeraudan koloon täsmäten akselissa olevaan koloon, estäen akselin liikkumisen vasemmalle.
- Siihen perään tuo ohkanen prikka 17, ruuvataan iso kolmiomutteri 8 ns sopivaan momenttiin (ylikiristäminen aiheuttaa sen että puristaa laakerit ja stefat paskeeks), lukitaan nuo kolme kuusiokoluruuvia 7 ja vedetään kortsu 6 päälle.


Kannattaa purkaessa kiinnittää huomioo missä järjestyksessä kamat tulee pois, jos muisti on huono niin ottaa vaikka kuva joka kohdasta.
Ei pahalla, mut ei se laitteen vika ole jos on omin jaloin purettu ja kasattu :)
Viimeksi muokannut jesi, 25 Syys 2011 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cartman »

Siis ilmaisin itseäni vähän huonosti, en ole kokonaan purkanut perää. Eli ainoastaan olen tuon kolmiomutterin irroittanut ja pistänyt takaisin, mutta taka-akseli ei enää pysy paikallaan. Nyt se on takaa-katsottuna vasemmalla jonkin verran. Jos ihan en väärin ole ymmärtänyt, niin se osa- johon kolmiomutteri tulee kiinni, liikkuu akselin suuntaisesti edestakaisin. Se pitäisi saada pysymään paikallaan, ja ne kaksi puoliympyrän muotoon taivutettua metallinpalaa pitävät kolmiomutterin ja sen osan, johon tuo mutteri tulee kiinni, paikallaan. Siis etteivät pääse liikkumaan liikaa akselinsuuntaisesti oikealle?

Ja olen tuota kuvaa yrittänyt katsoa, mutten siitä mitään selvää saa. :lol:
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Epäselvä toi mun sepityski, mutta noin se toimii ja kasaantuu.

Eli rattaan kiinnikkeen juuressa aksilassa näkyy pieni metallinen rinkula.
Ja sitten se kaksiosainen rinkula joka on sen kolmiomutterin vastakappaleen ja akselin välissä.

Ne nuo pari rinkulaa pitää akselin paikallaan sivusuunnassa.

Ton oman sepitykseni muutaman kerran nyt lukenu ja kyllä se ihan järkeen käypä pitäis olla.

Hokaax?
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cartman »

jesi kirjoitti:Epäselvä toi mun sepityski, mutta noin se toimii ja kasaantuu.

Eli rattaan kiinnikkeen juuressa aksilassa näkyy pieni metallinen rinkula.
Ja sitten se kaksiosainen rinkula joka on sen kolmiomutterin vastakappaleen ja akselin välissä.

Ne nuo pari rinkulaa pitää akselin paikallaan sivusuunnassa.

Ton oman sepitykseni muutaman kerran nyt lukenu ja kyllä se ihan järkeen käypä pitäis olla.

Hokaax?
Joo nyt vihdoin meni perille. Täytynee nostaa ensi viikonloppuna perä ilmaan ja katsoa, että missä mättää. Kiitokset jälleen kerran.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Korjasin yhden typonkin tuosta, mutta eniveis.

Mutta lähde noilla ideoilla tsiikaan, ihmisen tekemä tuo perä on ja hyvin simppelinkin ihmisen.
Ainut mikä on hankalaa, kaivaa ne puoliskot sielä uroskierrepalikan ja akselin välistä ulos.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
cartman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Kesä 2011 23:24

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cartman »

jesi kirjoitti:Korjasin yhden typonkin tuosta, mutta eniveis.

Mutta lähde noilla ideoilla tsiikaan, ihmisen tekemä tuo perä on ja hyvin simppelinkin ihmisen.
Ainut mikä on hankalaa, kaivaa ne puoliskot sielä uroskierrepalikan ja akselin välistä ulos.
Selvä. Ensi viikonloppuna satelee sitten lisää typeriä kysymyksiä ;--)
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Tosiaanni tämmöne värkki:
Kuva

1600km kohdassa:
- Säädelty kulmia hieman, kun veteli ihan tuhottomasti jopa asfaltilla, meinannu pysyä aurauskeppien välissä + käännökset kauheen kantikkaita.
Hieman haritusta ja nyt selvästi rauhallisempi. En ihan niin paljoa laittanut harittamaan mitä musta, seo hyvä vetää Kovaa mut jos ton pitäs neutraalimpana.
- Lukot, ketjut rasvattu.
- Kaasua rajoitettu, huippunopeus noin 80km/h, ehkä enemmän pitkään alamäkeen :D
- vingutettu hieman käsisuojia vaijereiden etc tieltä.

Todo listalle jää:
- venojen tarkistus.
- takarenkaiden vaihto.
- rengaspaineet.
- kaikkien vaijereiden rasvaus.
- muutamien rasvanippojen vaihto + rasvaus.
- näpeille lämmintä.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja nikob »

jesi kirjoitti:- Kaasua rajoitettu, huippunopeus noin 80km/h, ehkä enemmän pitkään alamäkeen :D
Täh miksi? :shock:
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

No kovaa saa mennä, mut ei täysii :D
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
kotz
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Elo 2009 00:47

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja kotz »

Miten näissä Dilleissä tuon koneen puoli, että selviääkö pelkällä nokkaketjun vaihdolla + öljyillä miten kauan?
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Mulla ei ainakaan kokemusta muista toimenpiteistä vielä ole, onkohan kone vuoden vanha ja reilu 13tkm.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
kotz
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Elo 2009 00:47

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja kotz »

Hyvä homma kun itellä tarkotus ostaa tommonen 7tkm ajettu Dille ja siihen on nokkaketjua ja suodattamia laiteltu ja niillä ajettu alle 100km.Toivottavasti pääsee vielä huolettomasti jonku aikaa. Kellään tietoa, että mistäs sais juurikin tuon numero 13. sokan tuohon vehkeeseen ? Ja kuuluisko tuon sokan eli juurikin tuon osan 13. mennä tonne hahloon ja pysyä siellä helposti kun tuo rataskiinnike tyrkätään siihen päälle ? Ja etuhammasrattaan ei varmaankaan ole tarkotus heilua sivuttais suunnassa kun ketjut on löysällä ?
kotz
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Elo 2009 00:47

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja kotz »

Semmonen vielä että saisko tuota osaa korvattua jollain jos esim. laittaisi klemmarin rattaan vasemmalle puolelle että se ei pääsisi tippumaan booreilta/liikkumaan ollenkaan.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Motorpower tai ulkomaat.

Ja kyllä, oikein asennettuna eturatas heiluu.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
kotz
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Elo 2009 00:47

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja kotz »

Motorpowerista kyselin muttei ollut. Ei jaksaisi ulkomailta alkamaan tilailla niin varmaan metsästän tuommoisen vastaavan osan jostain muualta. Nyt on takaratas väliaikaisesti omalla patentilla kiinni. Vanha osa on vielä tallessa mutta pitää katsoa saisiko sitä vielä laitettua takaisin.
Vastaa Viestiin