420 hondan murros ongelmat?

Keskustelua Honda mönkijöistä.
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 420 hondan murros ongelmat?

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

joppe77 kirjoitti:oiskohan noihin sitten mahdollista saada vahvempia murroksia?
http://www.jatkuvaneliveto.fi/nayta_tuo ... tuote=7979
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: 420 hondan murros ongelmat?

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 420 hondan murros ongelmat?

Viesti Kirjoittaja salesone »

Täytyy kyllä hämmästellä itekki, kaiken jären mukaan tuo ei kyllä oo normaalia missään tapauksessa. Niiiiin monta 420 hondaa kuiten tiiän mutta äkkiseltään ei tuu yhtään murroksen rikkoutumista mieleen, etuperiä ja tukivarsia kyllä on tiedossa että on menny mutta sillonki on vetarit kestäny.

Tuntus että joku mitta on jossain komponentissa pielessä, ja nyt ku murroksia on paukkunu enempiki niin tukivarsien tms. mitat tulis ekana mieleen että heittää. Mutta pitää kyllä olla silmin nähtävä vika jos moista aiheuttaa.

Mulla on pikkuhondassa molemmat etutukivarret mutkalla enämpi ja vähempi ja on ollu jo mulle tullessa, silti ei kyllä oo ollu ongelmia murroksien kans vaikka oon satavarma että tukivarren mitat on kaukana orkkiksesta. Ja jos vetari menee vinojen tukivarsien takia tolkuttomaan asentoon esim. kääntäessä ni siinä kyllä riittää niiden särkemiseen 21 heppaa siinä missä kakskytviiski..

Ajatteko paljon jossain radalla tms. että hyppyyttäsit mönkkää enemmän ku "tavallinen" hondakuski, siinä vois olla yks aiheuttaja. Täysin hakuammuntaa mutta tuntus että miten muuten niitä voi kiusata niin että vähän väliä antautuu. Itellä ei oo kyllä honukalla ajellessa ikinä käyny mielen vieressäkää ettei kestäs kaasuttaa pyörät linkussa ku lukkookaa ei kerran oo ja voimaaki rajallisesti.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: 420 hondan murros ongelmat?

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Minua kiinnostaa se että minkälaisissa tilanteissa on murrokset paukkunu?
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
dexta
6WD
Viestit: 531
Liittynyt: 11 Helmi 2006 18:40
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 420 hondan murros ongelmat?

Viesti Kirjoittaja dexta »

vaughan kirjoitti:Minua kiinnostaa se että minkälaisissa tilanteissa on murrokset paukkunu?
Ja tähän vielä jatkoks et minkälaisia tuntimääriä ajatte, tai km? Eihä nuo pitäs ihan hetkessä kuitenkaa kulua paskaks?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: 420 hondan murros ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

420 FE:n alatukivarret on kulunu mun koneesta puhki ja siksi piti vaihtaa, mutta moka oli täysin oma, kun en vaihtanu uusia suojia paikalleen. Mutta ei menny siltikään murrokset.
Edelleen olisin mittamurheen kannalla näin näkemättä.

Ja muistutukseksi, että mun FA:ssa on se lockeri, joka rassaa niveliä ihan eri malliin ja orkkiksilla mennään -1, joka hajosi suomujun vaikutuksesta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
joppe77
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Loka 2011 16:52
Mönkijä:: 420 fa-09
Paikkakunta: juva

Re: 420 hondan murros ongelmat?

Viesti Kirjoittaja joppe77 »

Ajatteko paljon jossain radalla tms. että hyppyyttäsit mönkkää enemmän ku "tavallinen" hondakuski, siinä vois olla yks aiheuttaja.

moro. radalla ei ole ajettu varman ikinä.. en aineskaa muista. käydään vuosittain lapissa ajelemassa, ja muutaman kerran ollaan käyty kangasniemellä pariuraa tsembaloissa. "TEAM VILLIHANHET ". suht normaalia maastoajelua, meillä on täällä ihan hyvät reitistöt, että saadaan vaihtelevia maastoja käyttää, mut kyllä sitä välillä ollaan ja syvässä. keskinopeus on noin 9km/h. eli ei mitään huimaa nopeutta. hyppjä ei tule ku vahingossa. brantti vähän vihjaili että ajotyylissä olis vikaa... kai se on niitä sit uskottava. pitää nyt vielä mittailla ja suunnitella. kiitos. http://kuvablogi.com/blog/11672/5/
elikkäs ulompi murros menee yleensä saatanan jäykäks. jumii.. sen oikein tuntee ohjauksessa kun on veto päällä, että lähtee aina kampeamaan siihen suuntaan, kummalta puolen on murros kökkönä. ja ohjaus menee jäykäks.
jarim
6WD
Viestit: 268
Liittynyt: 17 Tammi 2008 21:06
Mönkijä:: HONDA 420FA 30"
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 420 hondan murros ongelmat?

Viesti Kirjoittaja jarim »

joppe77 kirjoitti:Ajatteko paljon jossain radalla tms. että hyppyyttäsit mönkkää enemmän ku "tavallinen" hondakuski, siinä vois olla yks aiheuttaja.

moro. radalla ei ole ajettu varman ikinä.. en aineskaa muista. käydään vuosittain lapissa ajelemassa, ja muutaman kerran ollaan käyty kangasniemellä pariuraa tsembaloissa. "TEAM VILLIHANHET ". suht normaalia maastoajelua, meillä on täällä ihan hyvät reitistöt, että saadaan vaihtelevia maastoja käyttää, mut kyllä sitä välillä ollaan ja syvässä. keskinopeus on noin 9km/h. eli ei mitään huimaa nopeutta. hyppjä ei tule ku vahingossa. brantti vähän vihjaili että ajotyylissä olis vikaa... kai se on niitä sit uskottava. pitää nyt vielä mittailla ja suunnitella. kiitos. http://kuvablogi.com/blog/11672/5/

Samoin kommentoivat mulle tai no tarkemmin sanoivat että on ajettu liian pahoissa paikoissa ja takuu ei korvaa hajonnutta etuperää.
Etuperä oli revennyt rungosta irti. kiinnikkeet olivat pettäneet.
No eipä siinä vahvistin runkoa ja hitsautin etuperän rikkoutuneen rungon.

Vetari mulla on rikkoutunut kerran ja sen sain kyllä takuuseen.
Ne tuppaa jumittamaan ja se edesauttaa rikkoutumista ja saa ohjauksesta pirun kankean.
Vetarit purkuun ja hionta niin että liikkuu jouheasti.
Itse oon hionut viisteet näihin kohtiin mitä kuulat tuppaavat uutena painavan kasaan ja jumittavan vetareita.
Mitään ongelmia vetareissa ei oo tuon hionnan jälkeen enää ollut.
Vastaa Viestiin