Foorumin Dinlit
Re: Foorumin Dinlit
Joo. Sittenhän sen tosiaan näkee miten se pakkasella hyrähtää käyntiin. Vaan itse asiaan. Eli ongelmat jatkuu. Oon tuossa ihmetellyt kun akussa ei tahdo kestää puhti kuin vain pari päivää ajattaessa. Ilman ajoa sitten ei hirveästi kulukkaan. Startatessa huomasin, että startin rele savuttaa kivasti joten siinä varmaan on probleeman syy ? Eli varmaankin oikosulku siellä suunnalla.
- jesi
- Tracks
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Jos joku savuaa tai on oikkarissa, niin ei mahda akkukaan kestää.
Ja jos ei lataa, niin luultavasti sama liitin hapan mikä mulla oli.
Ja jos ei lataa, niin luultavasti sama liitin hapan mikä mulla oli.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Joo, ongelma oli helpompi korjata kun luulinkaan. Irrotin releen ja putsailin kaikki paskat/hapettumat pois. Pistin takaisin niin kömpijähän lähti käyntiin kuin palmun alta.
- jesi
- Tracks

Onkohan sun dillee säilötty pressun alla?
/ Jere Siirilä
Mulla ei ole 2 viime talven aikana ollu mitään ongelmaa kylmästarttailun suhteen, saas nähä kuinka kolmas menee. Ja ulkosäilytyksessä on ollut, pressun alle en kertaakaan oo laittanu kuumalla koneella.
Jesi mikäs johto/liitin sulla oli kärähtäny?
Jesi mikäs johto/liitin sulla oli kärähtäny?
- jesi
- Tracks
Täs ketjussa tarinoin enemmänkin:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =a#p203055
Kävin motorpowerissa korjattuani Velin juttusilla, niin sano tuon liitin vian ennenkun pääsin tarinassani loppuun asti.
Eli tyypillinen ongelmapiste.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =a#p203055
Kävin motorpowerissa korjattuani Velin juttusilla, niin sano tuon liitin vian ennenkun pääsin tarinassani loppuun asti.
Eli tyypillinen ongelmapiste.
/ Jere Siirilä
Joo. Mullakin oli tuo liitin ongelmana tuossa. Kellään muuten hyvää kikkaa, että miten sais ruuvin irti josta on kanta kulunut ihan kokonaan pois ?
- jesi
- Tracks
Papukaija/lukkopihdeillä kiinni tai vaikka mutteri tipalla sähköliimaa siihen päähän kiinni ja availee siittä.
Taikka vastakierretapilla.
Riippuu toki että mikä ruuvi ja missäpäin?
Taikka vastakierretapilla.
Riippuu toki että mikä ruuvi ja missäpäin?
/ Jere Siirilä
Tuota releen toista ruuvia rupesin aukomaan mutta se on niin pirun hapettunu, että ihan sököksihän se meni. Oli kyllä niin tiukassa että saakohan sitä edes irti sieltä.
EDIT: Kellään tietoo, että saako tähän vehkeeseen muita starttireleita kun tuon orkkiksen ?
EDIT: Kellään tietoo, että saako tähän vehkeeseen muita starttireleita kun tuon orkkiksen ?
Lyöt vaikka tamppia hyväksi käyttäen siihen ruuvin kantaan napakasti vasaralla muutaman kerran, sen jälkeen mahollisuuksien mukaan esim. lukkopiheillä siitä yrittämään auki. Tai jos on tilaa ni lyöt ensin siihen ruuvin kantaan vaikka tasapäämeisselillä kolon ja siitä kolosta sitte vinottain koitat lähtä lyömään aukipäin.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Joo, ei se lähtenyt muuten kun poraamalla. Oli aivan umpiruostunut koko sonta. Kävin samalla paikallisesta uuden starttireleen ostamassa, 25e. Tuohan tuo näytti pelittävän ihan hyvin.
Ootteko muuten näin talven tullen vaihtaneet isompaa suutinta taikka tarvinnu vaihtaa isompaan ?
- jesi
- Tracks
En mä talvee vasten mitään toimia oo tehny ku kattony nesteiden pakkasenkeston ja paffin keulaan.
Mulla on se KN suodatin, samalla reissulla laitettii vähä isompi suutin. (löytyy tästä ketjusta)
Joko oon syöny vääriä lääkkeitä, mutta dille jotenkin vaan tuntuu toimivammalta kauppaajossakin kun on nyt jo pahvia keulassa ja lämmöt tontillaan.
Mulla on se KN suodatin, samalla reissulla laitettii vähä isompi suutin. (löytyy tästä ketjusta)
Joko oon syöny vääriä lääkkeitä, mutta dille jotenkin vaan tuntuu toimivammalta kauppaajossakin kun on nyt jo pahvia keulassa ja lämmöt tontillaan.
/ Jere Siirilä
Joo. Vähän tuossa vaan temppuillu tuo kaasari kun eilen vuoti ylivuotoletkusta hieman löpöä ja tänään ei tahtonu kulkee oikein ilman ryyppyä. Tänään kuitenkaan ei tuota bensaa vuotanut ajon jälkeen ollenkaan. Liekkö kaasarissa olleen sitten jotain schaissee ja lähteneen tänään liikkeelle. Ja varmaanki saa lyödä vähän isomman suuttimen tuonne. Tosiaan kun ryypyllä kulkee normaalisti ja ilman ryyppyä kun luo tallan pohjaan niin ensiksi booaa ja sitten vasta lähteepi.
Tosta voi selvitä ihan seosruuviakin pyörittämällä, kannattanee kokeilla.