Eli tähän voitais koota juttua Hondien pulttijaosta ym vanteisiin liittyvistä asioista...
Itseä kiinnostaisi että mikä on Honda TRX420 FE:n vanteiden pulttijako? Onko sama jako edessä ja takana? Onko jollain tietoa keskireiän koosta?
Oma Honda on korjaamolla enkä pääse mittaamaan niin siksi kyselen. Talveksi vaan täytyisi paremmat renkaat saada vakioiden tilalle ja olisi tiedossa erään muun merkkisestä mönkijästä olevat vanteet/renkaat... pääsis samalla eroon noista 11" takavanteistakin niin on sitten jatkossa enemmän rengas valikoimaa
Hondan 4x4 laitteissa jako 4x110 edessä että takana (ainakin trx350 ja eteenpäin mallit), jäykkäperästen takavanteiden offset 2+5.
Edessä vanteiden offset 5+2, risuperästen takavanne samalla offsetilla.
Itsellä ei semmosta vannetta ole vielä tullut vastaan joka ei hondaan keskireiän puolesta menisi.
jänkhä kirjoitti:Hondan 4x4 laitteissa jako 4x110 edessä että takana (ainakin trx350 ja eteenpäin mallit), jäykkäperästen takavanteiden offset 2+5.
Edessä vanteiden offset 5+2, risuperästen takavanne samalla offsetilla.
Itsellä ei semmosta vannetta ole vielä tullut vastaan joka ei hondaan keskireiän puolesta menisi.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Jako noissa tiedossa olevissa vanteissa olisi juurikin 4x110. Offsetistä ja keskireiästä ei vielä tietoa...
Ostinpa nyt sit tollaset. Kattoo että sopiiko ku saan Hondan joskus korjaamolta Ja muutenki odotan innolla et miten noi toimii lumella. Tuskinpa ainakaan huonommin ku kohta 4 vuotta ajetut vakio maxxis-paskat Kaverilla taitaa olla samanlaiset cfmotossa ja se vei ainakin Hondaa hangessa 100-0...
jänkhä kirjoitti:jäykkäperästen takavanteiden offset 2+5.
Edessä vanteiden offset 5+2, risuperästen takavanne samalla offsetilla.
Juu elikäs 800 Trapperin etuvanteet sopi suoraan Hondaan mutta takavanteet joutu laittamaan väärinpäin kun muuten olis menny liian sisälle. Keskityksen kans saa olla tarkkana kun laittaa toisinpäin. Mut hyvät tuli, maavaraa n.5cm lisää ja pitoa ihan sairaasti noissa Kendoissa verrattuna vakiorenkaisiin. Gepsiin pääsin 91km/h, mittari tais näyttää tuolloin 88km/h? Tyytyväinen olen, nyt vaan niitä hankia kiitos!
jänkhä kirjoitti:jäykkäperästen takavanteiden offset 2+5.
Edessä vanteiden offset 5+2, risuperästen takavanne samalla offsetilla.
Juu elikäs 800 Trapperin etuvanteet sopi suoraan Hondaan mutta takavanteet joutu laittamaan väärinpäin kun muuten olis menny liian sisälle. Keskityksen kans saa olla tarkkana kun laittaa toisinpäin. Mut hyvät tuli, maavaraa n.5cm lisää ja pitoa ihan sairaasti noissa Kendoissa verrattuna vakiorenkaisiin. Gepsiin pääsin 91km/h, mittari tais näyttää tuolloin 88km/h? Tyytyväinen olen, nyt vaan niitä hankia kiitos!
Jos laitoit kartiomuttereilla kiinni kannattee tarkastaa että ne kans pysyy kiinni.
Nyt kun vanne on väärinpäin ja pultinreijässä kartio samoin väärinpäin niin aiheuttaa löystymistä, v-mäinen reilu 80km/h vauhdissa kun takarengas karkaa.
jänkhä kirjoitti:Hondan 4x4 laitteissa jako 4x110 edessä että takana (ainakin trx350 ja eteenpäin mallit), jäykkäperästen takavanteiden offset 2+5.
Edessä vanteiden offset 5+2, risuperästen takavanne samalla offsetilla.
Itsellä ei semmosta vannetta ole vielä tullut vastaan joka ei hondaan keskireiän puolesta menisi.
Ja sama resepti on vielä kolmisatasessaki, 4x110 menee siihenki.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
jänkhä kirjoitti:jäykkäperästen takavanteiden offset 2+5.
Edessä vanteiden offset 5+2, risuperästen takavanne samalla offsetilla.
Juu elikäs 800 Trapperin etuvanteet sopi suoraan Hondaan mutta takavanteet joutu laittamaan väärinpäin kun muuten olis menny liian sisälle. Keskityksen kans saa olla tarkkana kun laittaa toisinpäin. Mut hyvät tuli, maavaraa n.5cm lisää ja pitoa ihan sairaasti noissa Kendoissa verrattuna vakiorenkaisiin. Gepsiin pääsin 91km/h, mittari tais näyttää tuolloin 88km/h? Tyytyväinen olen, nyt vaan niitä hankia kiitos!
Jos laitoit kartiomuttereilla kiinni kannattee tarkastaa että ne kans pysyy kiinni.
Nyt kun vanne on väärinpäin ja pultinreijässä kartio samoin väärinpäin niin aiheuttaa löystymistä, v-mäinen reilu 80km/h vauhdissa kun takarengas karkaa.
Joo olis tarkoitus noihin takavanteisiin pyyhkästä joskus seeviterällä kunnon kartiot sinne väärälle puolelle eli mikä on nyt ulospäin Siihen asti täytyy säännöllisesti tarkastella ettei oo lähteny löystymään... onneks irtoova takarengas ei oo yhtä paha kuin eturengas ja yleensä löysällä oleva vanne myös varoittaa itsestään ennen irtoamista. Ainakin autolla joskus ajanu missä vanne löystynyt kesken ajon niin kyllä se tärinä laitta ajamaan tiensivuun
E: "Risuperään" nuo takavanteet olis ilmeisesti sopineet oikeinpäin?