TGB Blade -Viat-

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Mulla oli eka mönkijä 450 blade, aaltoilevaa käyntiä en muista ajossa huomanneeni mutta tietyllä kierrosalueella n.4000-5000 rpm putkessa paukku eli kyse kaupunki nopeuksista, ryyppyä piti käyttää aina kun laittoi käymään jos seissyt jonkun aikaa ja tarvitsi sitä jonkun aikaa, vertaa tähän nykyiseen target.iin niin onkuin eri maassa tehty kone.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Nege »

camshaft6 kirjoitti:Blade 425 -07 aj.500km .Itsellä laite ollut 50km verran. Poistin holkit putkesta ja havainnut ,että käynti aaltoilee ajettaessa tasakaasulla(onko vain kalvokaasarin ominaisuus?), ja toinen asia on että kone välillä paukauttaa miedosti,kun on kevyt veto päällä taajamanopeuksissa(onko muilla vastaavaa?).

Ja sitten sen käynnistäminen,kaasuun ei voi hipaistakkaan,muuten potkaisee heti vastaan, sama homma jos yrittää laittaa ryyppyä puoleen väliin asti.
Oma -07 blade tekee vastaavia.
Varsinkin maantienopeuksissa veto on aaltoilevaa. Kierrokset heivaa 200rpm edestakas.
Jysäyttää välillä putkessa moottorijarrulla. (kuulemma ominaisuus)

Kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta lämpimänä välillä potkii takas.
Ja nyt tehny muutaman kerran niin et on stumpannu kun on ehtiny olla minuutin verran käynnissä.
Tämä aina kylmänä ja kierrokset ollu kuitenkin sen 1500-2000 rpm.

En ole jaksanut vielä näihin niin tarkkaan kiinnittää huomiota.
Olettanut aina että johtuu kaasarin ym. säädöistä.
Tarkoitus on ottaa joku päivä ja näpertää hieman säätöjä ja tarkkailla mitä tapahtuu.

Jos joku keksii / tietää tarkemman syyt kyseisille "ominaisuuksille" niin minäkin olisin kiitollinen. =D>
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
camshaft6
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Huhti 2011 20:42
Mönkijä:: tgb 425 blade
Paikkakunta: karkkila

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja camshaft6 »

Nege kirjoitti:
camshaft6 kirjoitti:Blade 425 -07 aj.500km .Itsellä laite ollut 50km verran. Poistin holkit putkesta ja havainnut ,että käynti aaltoilee ajettaessa tasakaasulla(onko vain kalvokaasarin ominaisuus?), ja toinen asia on että kone välillä paukauttaa miedosti,kun on kevyt veto päällä taajamanopeuksissa(onko muilla vastaavaa?).

Ja sitten sen käynnistäminen,kaasuun ei voi hipaistakkaan,muuten potkaisee heti vastaan, sama homma jos yrittää laittaa ryyppyä puoleen väliin asti.
Oma -07 blade tekee vastaavia.
Varsinkin maantienopeuksissa veto on aaltoilevaa. Kierrokset heivaa 200rpm edestakas.
Jysäyttää välillä putkessa moottorijarrulla. (kuulemma ominaisuus)

Kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta lämpimänä välillä potkii takas.
Ja nyt tehny muutaman kerran niin et on stumpannu kun on ehtiny olla minuutin verran käynnissä.
Tämä aina kylmänä ja kierrokset ollu kuitenkin sen 1500-2000 rpm.

En ole jaksanut vielä näihin niin tarkkaan kiinnittää huomiota.
Olettanut aina että johtuu kaasarin ym. säädöistä.
Tarkoitus on ottaa joku päivä ja näpertää hieman säätöjä ja tarkkailla mitä tapahtuu.

Jos joku keksii / tietää tarkemman syyt kyseisille "ominaisuuksille" niin minäkin olisin kiitollinen. =D>
Niin tarkennus vielä,eli minullakin käynti aaltoilee nimenomaan maantienopeuksissa(yli 60km/h).
camshaft6
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Huhti 2011 20:42
Mönkijä:: tgb 425 blade
Paikkakunta: karkkila

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja camshaft6 »

Nyt on haettu uusi puola,tulpanjohto ja hattu paketti,sen pitäisi korjata pätkiminen.Ja mukaan tarttui uudemman mallin startti rattaat ja tiivisteet, että saa värkin lähtemään paremmin käyntiin(eli tehokkaampi startti ja siihen sopivat välitysosat).
Postailen sitten kun saan helyt paikalleen.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

camshaft6 kirjoitti:Nyt on haettu uusi puola,tulpanjohto ja hattu paketti,sen pitäisi korjata pätkiminen.Ja mukaan tarttui uudemman mallin startti rattaat ja tiivisteet, että saa värkin lähtemään paremmin käyntiin(eli tehokkaampi startti ja siihen sopivat välitysosat).
Postailen sitten kun saan helyt paikalleen.
Nakkaa samalla sinne iridium tulppa kun hääräilet tulpanjohdon ja puolan kimpussa, itsellä auttoi selkeästi kylmäkäynnistyksiin juurikin tuossa 425 mallissa.

NGK CR7EIX iridium käypi sihen
NGK CR8EIX käy myös (ohjekirjan mukaan)

Ite käyttäny tuota 8- tulppaa kun ohjekirja sitä suosittelee, modularista jos hakee tulpan niin myyvät 7- tulpan.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

ViiMax kirjoitti:
camshaft6 kirjoitti:Nyt on haettu uusi puola,tulpanjohto ja hattu paketti,sen pitäisi korjata pätkiminen.Ja mukaan tarttui uudemman mallin startti rattaat ja tiivisteet, että saa värkin lähtemään paremmin käyntiin(eli tehokkaampi startti ja siihen sopivat välitysosat).
Postailen sitten kun saan helyt paikalleen.
Nakkaa samalla sinne iridium tulppa kun hääräilet tulpanjohdon ja puolan kimpussa, itsellä auttoi selkeästi kylmäkäynnistyksiin juurikin tuossa 425 mallissa.

NGK CR7EIX iridium käypi sihen
NGK CR8EIX käy myös (ohjekirjan mukaan)

Ite käyttäny tuota 8- tulppaa kun ohjekirja sitä suosittelee, modularista jos hakee tulpan niin myyvät 7- tulpan.
NGK CR7EIX,maksaa motonetissa 15.90e
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
camshaft6
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Huhti 2011 20:42
Mönkijä:: tgb 425 blade
Paikkakunta: karkkila

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja camshaft6 »

No niin starttisetti asennettu ja kyllä pyörittää hyvin,ei potki enään vastaan.
Mutta sytkän osien vaihdosta huolimatta vehje edelleen pätkii vedätyksessä,kun aloittaa ihan pieniltä kierroksilta ja avaa hanat ,niin pätkii. Isommilla kierroksilla kun avaa hanat ongelma on lähes olematon, ja lisähavaintona voisin mainita,että pätkiminen vähenee koneen lämmittyä kunnolla.
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Nege »

Vaikuttais vähän bensan saanti ongelmalta.
Taitaa vetää hieman laihalle kiihdytyksessä.
Itsellä ei ole vastaavaa vielä tullut vastaan.

Mites oliko noissa kaasareissa kiihdytyspumppua?
Kun en ole ehtinyt vielä niin tiiviisti perehtyä tuohon tekeleeseen. :?
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
jjs
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Maalis 2010 14:33

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja jjs »

camshaft6 kirjoitti:Nyt on haettu uusi puola,tulpanjohto ja hattu paketti,sen pitäisi korjata pätkiminen.Ja mukaan tarttui uudemman mallin startti rattaat ja tiivisteet, että saa värkin lähtemään paremmin käyntiin(eli tehokkaampi startti ja siihen sopivat välitysosat).
Postailen sitten kun saan helyt paikalleen.
mistä ostit startin ja joutuko pulittaan hirveesti euroja pitäs meinaan ostaa ittelle uus startti kans.Mulla on meinaan käsikäynnistin ja startti rikki eikä toi vekotin lähe mäki startilla.
camshaft6
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Huhti 2011 20:42
Mönkijä:: tgb 425 blade
Paikkakunta: karkkila

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja camshaft6 »

Mulla on vähän käytetty kaupan tuolla myydään osiossa,käy tarjoamassa jotain, mutta se isompi startti rattaineen ja tiivisteineen on n400€ luokkaa modularbox:ssa.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

jjs kirjoitti:
camshaft6 kirjoitti:Nyt on haettu uusi puola,tulpanjohto ja hattu paketti,sen pitäisi korjata pätkiminen.Ja mukaan tarttui uudemman mallin startti rattaat ja tiivisteet, että saa värkin lähtemään paremmin käyntiin(eli tehokkaampi startti ja siihen sopivat välitysosat).
Postailen sitten kun saan helyt paikalleen.
mistä ostit startin ja joutuko pulittaan hirveesti euroja pitäs meinaan ostaa ittelle uus startti kans.Mulla on meinaan käsikäynnistin ja startti rikki eikä toi vekotin lähe mäki startilla.
Mikäs startissa on rikki ?
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

camshaft6 kirjoitti:No niin starttisetti asennettu ja kyllä pyörittää hyvin,ei potki enään vastaan.
Mutta sytkän osien vaihdosta huolimatta vehje edelleen pätkii vedätyksessä,kun aloittaa ihan pieniltä kierroksilta ja avaa hanat ,niin pätkii. Isommilla kierroksilla kun avaa hanat ongelma on lähes olematon, ja lisähavaintona voisin mainita,että pätkiminen vähenee koneen lämmittyä kunnolla.
Onko tää sun kone ihan vakio kunnossa ? Nuo nykimiset kuulostaa kyl lähinnä bensa ongelmilta, koitas seuraavaks kun lähet ajelee sellasta et kun kiihdyttytelet yms. niin pidä ryyppy päällä, jos nykiminen loppuu siihen tai vähenee on kyseessä liian laiha seos ja pieni suutin.
Jos kiinnostaa suuttimen vaihto ja sellanen pienimuotoinen säätö niin pääsuutin kannattaa vaihtaa kokoon 140-145 vakio 122.5, kaasarin neulanprikka pudottaa 2 lovea alemmas voi laittaa vaik alimpaan mut kannattaa kokeilla mikä sopii parhaiten, näiden jälkeen sit vielä vvsuodatin ja putsarikotelon kanteen muutama reikä, näillä säädöillä olen saanu kaks tegua menemään sillai mukavasti eikä mene kuitenkaan vielä hc virityksen puolelle.
Niin ja tietty prikat pois putkea ahdistamasta jos ne siellä vielä on.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
camshaft6
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Huhti 2011 20:42
Mönkijä:: tgb 425 blade
Paikkakunta: karkkila

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja camshaft6 »

Vaaditaanko ne lisäreijät ja suodatin jos laittaa 140 pääsuuttimen ja nostaa neulaa?Vai toimiiko vakio putsarilla ja ilman pakoputken kuristimia?
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Toimii vakioputsarilla mut vaatii tosiaan lisäreiät kanteen mulla oli muistaakseni 4 kpl 10mm reikää.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
camshaft6
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Huhti 2011 20:42
Mönkijä:: tgb 425 blade
Paikkakunta: karkkila

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja camshaft6 »

Ja ettei olisi liian helppoa,niin uutta ongelmaa pukkaa.
Kun lähtee peruuttamaan tovin sammuksissa ja paikallaan olleella pelillä,niin kuuluu voimakas kolkotus etuperän/kardaanin alueelta.
Tämä tapahtuu kun takaveto on päällä,poistuu kun käyttää nelivetoa päällä tai ajaa pienen lenkin.
Ääni kuuluu samassa suhteessa nopeuden kanssa(moottorin kierroksilla ei vaikutusta).
Olen jo yrittänyt kiristää 4/2wd vaijeria-jos siinä olisi vika,mutta vika esiintyi uudestaan kun peli oli seissyt reilumman aikaa.
Onko kokemusta voisiko joku tappi liukua paikaltaa kun seisoo,vai onko perässä jokin jousi joka voisi olla vioittunut?
Vastaa Viestiin