SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
kastemato
6WD
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

JJP kirjoitti:
Kannattaa kokeilla.Mutta teetä kansi kans nii saa täyden hyödyn irti.
Niinhän se pitäis tehdä, ja kun tossa sellanen kansivelhokin olis se on vaan niin tanan outo ettei sen kanssa osaa asioida. Ja luultavasti mä haluan sen sitte niin kiireellä nippuun ettei malta. =D>

Katotaan nyt. Mitäs muuten makso se putkitus? Je Pistonsilta sais kyllä 560 kitin ihan pyttyineen...hinta ero on tosin 500nykyrahaa...
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

Mulla oli juurikin JE pistonsin pyttysetti.Helpompi ja VARMEMPI.Jos jonkin sanoo hoplaa nii on aina yks ehjä pytty varalla.
http://www.kansiset.net/ Motomiehet ylistää kyseistä firmaa ja olen itsekkin viemässä kyseiseen pajaan raptorin kannen.(Kaveri pyörii kanssa tällä foorumilla btw)
Ei se putkituskaan ilmaista ole ja on nekin kuulema lähtenyt joskus elämään.

Siis mitä Wisecoa pitää lämmittää 7min ennen kuin voi lähteä ajamaan? Puhutko nyt takomännästä?
On se kumma juttu että Motomiehet ne jaksaa virittää kans koneitansa ja YKSImukisiahan nekin on. :D
Mun mielestä ero kyllä huomattava pytyn/putkiston/kaasarin jälkeen!
I dont fucking get it....
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kastemato
6WD

JJP kirjoitti:Mulla oli juurikin JE pistonsin pyttysetti.Helpompi ja VARMEMPI.Jos jonkin sanoo hoplaa nii on aina yks ehjä pytty varalla.
http://www.kansiset.net/ Motomiehet ylistää kyseistä firmaa ja olen itsekkin viemässä kyseiseen pajaan raptorin kannen.(Kaveri pyörii kanssa tällä foorumilla btw)
Ei se putkituskaan ilmaista ole ja on nekin kuulema lähtenyt joskus elämään.

Siis mitä Wisecoa pitää lämmittää 7min ennen kuin voi lähteä ajamaan? Puhutko nyt takomännästä?
On se kumma juttu että Motomiehet ne jaksaa virittää kans koneitansa ja YKSImukisiahan nekin on. :D
Mun mielestä ero kyllä huomattava pytyn/putkiston/kaasarin jälkeen!
I dont fucking get it....
No täytyy nyt katella..vai vaihtuuko toi johki "merkki" peliin kun alkaa kyrsiin kun kaikki pitää aina tehdä ite tai muokata jostain toisesta.

Ja miks just 7min? :D miksei vaikka 6 tai 8? Oikeestaan ne on monissa jopa ihan samoja koneita kun saman merkin motossa. Eikös toi raptorinki pata ole sama kun XT jammussa, kutonen vaihdettu vaan pakiksi?
kille666
6WD
Mönkijä:: on

Viesti Kirjoittaja kille666 »

kastemato kirjoitti:
kille666 kirjoitti: onnea ja menestystä sulle. Luuletko, etten ole näitä viritys juttuja kysyny alan miehiltä ja toisekseen penkissä tuo säädettiin team laineella ja luulen että se penkki ajaa asiansa. eikä tuolla isommalla pytyllä hevosia saa jos sitä luulet vaan sillä sä tiputat hevosia ja nostat vääntö siinä sun laitoksessa. jos wisecon sinne pyttyy laitat niin muistappa nyt lämmittää 7min konettas ennenkun lähdet ajelee ja vaihda se mäntä 1300km jälkeen niin pysyy ehjänä.
siinähän ei mitää jos on rahaa laittaa ku sattuu hajoamaan, mut kannattaako alkaa virittää tollasta yks mukista patin konetta.

kaikki tavallaan, mutta yritän vaan varoittaa, ettei muille käy samaa operaatioita, koska se maksaa ja saa odotella osia ties mistä.

Voin sulle myydä jyrkemmät nokat jos haluat ostaa mut tilaa jäykemmät jouset ja käytä kansi virtaus penkissä.

varalla on muuten kaikille tiedoksi 4 ventiilin ohjuria jos joskus käy vahinko jollain, koska itse metsästin aikoinaa niitä 1,5kk eikä viittiny maksaa 700e uudesta kannesta.

vakiona pitäis olla 47nm wildcatissa vääntöä, mut esim sulla ei ole ku 40nm sun käyrän mukaan mistä tuo johtuu? mulla sentää lähti pyörältä 48nm.
Ensiksi, mene näön tarkastukseen. Vai onko ongelma luetun ymmärtämisessä? Mun mielestä näyttää että se käyrä on 48nm kohdalla.
Ja nimenomaan pyöriltä. Ja pelkästään keihin fcr mx41 ja jollain kartio sudilla. Ei nokkia, ei korkeampia puristuksia, ei lisä kuutioita, säädettävää cdi boksia. Sulle suomennettuna siis noin 46hv/48nm niiltä kuuluisilta pyöriltä.

Ja se että sä joltain vähän kysyit, ei tainnu auttaa jos itellä ei ole yhtään käryä koko hommasta. Ja mulle se on ihan sama jos et osaa omia nauhojas solmia. Mua vaan alkaa ärsyttään kun joka kohdassa kun joku kysyy jotain "viri" juttuja ni sä paukkaat jauhaan siitä ettei kyseistä pataa kannata edes yrittää virittää, tai ehkä mitään muutakaan yks pyttystä.

Jos se nyt säädettiin sitten lopuks penkissä ei paljoa auta jos vahinko on jo tapahtunu. Ne kuuluu säätää heti. On olemassa ohjelmia millä voi laskea ne suuttimien koot ennen kun laittaa sen käyntiin että olis edes sinne päin.

Ainahan kone pitää lämmittää ennen kun sille annetaan hyvää? vai oonko ihan hakoteillä? Ja millä perusteella se mäntä tarttis vaihtaa 1300km jälkee? Paitsi sun tapauksessa kun se kone oli luultavasti alusta asti tehty väärin. Mitenkä puristuksia kasvattamalla ja tilavuutta lisäämällä tehot laskee? Eiku joo, jos ei oo mitään hajua mitä tekee niin näin siinä varmaankin käy. Hyväksyisit nyt vaan sen faktan että sä teit sen koneen vaan väärin.

I REST MY CASE.

PS, En todellakaan halua ostaa sulta nokkia mitkä tuskin on edes enään suorat.

ottaako pattii papatin. =)

se säädettii penkissä saman tien ja oikeassa mönkijä penkissä eikä missää auton penkissä.

Hei mä hyväksyn sen et olen tehnyt sen koneen väärin.

älä ainakaa putkita sitä 500cc pyttyä vaan osta se 560cc pytty uutena ebaysta niin sitte jää taltee tuo vakio, kun saat hajalle sen isomman. :)
kastemato
6WD

Kyllä ottaa. Tää on kun keskustelis sukalle. Meinasitko että auto tai mönkijä penkki vaikuttaa bensa/ilma seokseen? =D>
Ja kerrotko että miksi se iso pytty menis rikki? Kestääkö jos laitan sinne JE pistonsin männän ja käytän 8minsaa? Ja jos kyselen alan miehiltä oikein paljon?
kastemato
6WD

Jani_rr kirjoitti:Kertoisko joku minkäkokoinen pääsuutin tuossa wildcatin kaasarissa on vakiona? Ja minkäkokoista porukka on laitellut tilalle? Kerro samalla mitä "viriä" olet laitellut. Vaparia, yms?
Kannattaa muuten noita keihineitä katella myös ruotsista blocket.se, ite laitoin kyselyä sillon yhelle ruåttalaiselle purkaamolle ja kun niiltä ei kyseistä kaasaria löytyny niin joltain kyseisen purkaamon yhteistyö kumppanilta löyty, ja melko edullisesti. Olin tosin jo kerenny ostaan suomesta sen kaasarin kun sen emailin sain.

Ja jos meinasit tollasta hakea niin nimenomaan sitte MX malli, se perus fcr on aika paljon suurempi ulkoisesti. Suosittelen kyllä, ero kun yöllä ja päivällä.
kille666
6WD

kastemato kirjoitti:Kyllä ottaa. Tää on kun keskustelis sukalle. Meinasitko että auto tai mönkijä penkki vaikuttaa bensa/ilma seokseen? =D>
Ja kerrotko että miksi se iso pytty menis rikki? Kestääkö jos laitan sinne JE pistonsin männän ja käytän 8minsaa? Ja jos kyselen alan miehiltä oikein paljon?

sitähän ei koskaa tiedä milloin se hajoaa aina on pieni riski kun alkaa virittää en nyt puhu kaasuttimesta vaan ku menee vaihtaa palikoita.

en tiedä muiden männistä mut itellä oli wisecon mäntä ja se oli normaaliin verrattuna ihan erillainen. esim takomännässä helma on suhteellisen pieni ja takomäntä on tavallaan kartion mallinen eli kapenee alhaalta ylös päin loivasti näin ainakin minulla täytyyhän sitä saakutin mäntää lämmittää esim pakkas kelillä sen yli 5min vai meinaatko et se 1min laajenee tarpeeksi?

minkäs takia nuo crossi nulikat vaihtaa männät noin 20 tunnin välein?
kastemato
6WD

kille666 kirjoitti: en tiedä muiden männistä mut itellä oli wisecon mäntä ja se oli normaaliin verrattuna ihan erillainen. esim takomännässä helma on suhteellisen pieni ja takomäntä on tavallaan kartion mallinen eli kapenee alhaalta ylös päin loivasti näin ainakin minulla täytyyhän sitä saakutin mäntää lämmittää esim pakkas kelillä sen yli 5min vai meinaatko et se 1min laajenee tarpeeksi?

Edelleen, KAIKKI moottorit kuuluu käyttää lämpöseksi.

Ja sen takia ne vaihtaa kun niillä ajetaan enimmäkseen täydellä kaasulla. Tarvii tietysti näissäkin vaihtaa, mutta ei nyt 1300km välein, valoja päällä uuno.
kille666
6WD

kastemato kirjoitti:
kille666 kirjoitti: en tiedä muiden männistä mut itellä oli wisecon mäntä ja se oli normaaliin verrattuna ihan erillainen. esim takomännässä helma on suhteellisen pieni ja takomäntä on tavallaan kartion mallinen eli kapenee alhaalta ylös päin loivasti näin ainakin minulla täytyyhän sitä saakutin mäntää lämmittää esim pakkas kelillä sen yli 5min vai meinaatko et se 1min laajenee tarpeeksi?

Edelleen, KAIKKI moottorit kuuluu käyttää lämpöseksi.

Ja sen takia ne vaihtaa kun niillä ajetaan enimmäkseen täydellä kaasulla. Tarvii tietysti näissäkin vaihtaa, mutta ei nyt 1300km välein, valoja päällä uuno.
osta turbo.
sezone
6WD
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R

Viesti Kirjoittaja sezone »

*hakee lisää popkornii*
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
kille666
6WD

sezone kirjoitti:*hakee lisää popkornii*
:D
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

"osta turbo"?????

Tavallisia mäntiä ei tarvitse lämmittää läheskään nii kauan kuin takomäntiä.
Ja mitä sitten vaikka sitä konetta joutuu hetken lämmittämään?

Ettei crossiNULIKOILLA olisi 2tahtisia koneita?
Kuvasteita
sezone
6WD
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R

Viesti Kirjoittaja sezone »

eikö lie ne niitä nelareittenkin mäntiä vaihtele aika ajoin,

kuitenki koneesee kohdistuva rasitus/viritysaste on hieman eri luokkaa, crossia ja tieliikenne vehkeitä jos vertailee,
crossiradalla koneet käy enemmän kuumana, kun taas tieliikenne laitteiden foorumilla, kuskit käy kuumana..

kyllähä se vissiin ois järkevää vähä öljyjen antaa lämmetä, ennenkö leipää annetaa, ei meinaan noi öljykanavat noissa ole mitään 2" rööriä, menee tollanen kylmä mällin olone öljy varmaa aika heikost läpi :roll:

660raptorin kone on xt:n, pienillä eroilla, (öljynsuodatin jne) kun joku noista motojen moottoreista tuolla aikasemmin jutteli, liekö 700 vastaavaa mallia motoissa, vaan onko vaan ihan "tohon suunniteltu" sitä en tiedä..

onko tuo WC:n kone täysin sama kun predatorin?
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
kastemato
6WD

sezone kirjoitti:eikö lie ne niitä nelareittenkin mäntiä vaihtele aika ajoin,

kuitenki koneesee kohdistuva rasitus/viritysaste on hieman eri luokkaa, crossia ja tieliikenne vehkeitä jos vertailee,
crossiradalla koneet käy enemmän kuumana, kun taas tieliikenne laitteiden foorumilla, kuskit käy kuumana..

kyllähä se vissiin ois järkevää vähä öljyjen antaa lämmetä, ennenkö leipää annetaa, ei meinaan noi öljykanavat noissa ole mitään 2" rööriä, menee tollanen kylmä mällin olone öljy varmaa aika heikost läpi :roll:

660raptorin kone on xt:n, pienillä eroilla, (öljynsuodatin jne) kun joku noista motojen moottoreista tuolla aikasemmin jutteli, liekö 700 vastaavaa mallia motoissa, vaan onko vaan ihan "tohon suunniteltu" sitä en tiedä..

onko tuo WC:n kone täysin sama kun predatorin?
Ihan tavallisen corollanki moottori kuuluis käyttää lämpimäks. Mut jos on niin Pesän luumu että kylmänä huudattaa vehkeensä paskaks ni voi voi. Ja kyllä siinä kuskin lämmöt nousee kun yks täällä huutelee että älkää virittäkö kun mullaki kerta meni rikki. Killen virityksistä voi lukee tämänki viestiketjun sisällä ja todeta että tietämys moottoreista on suurinpiirtein nolla.

Ja takomäntiä on nyt kuitenki ihan kansan autoissakin(Esim opelin c20xe moottori) eikä niitäkään tarvii olla 50tkm kohdalla vaihtamassa. Kuluvia osia tietysti nekin ja siitä syystä sen/ne joutuu joka vehkeessä joskus vaihtaan(oli se sitte valu tai tako), sitten tietty 1300 kohdalla jos sen koneen tekee vituiks tai sitä käyttää niinkun tuo edellä mainittu luumu.
Eipä kai ne öljy kanavat ole missään mitkään isot, paitsi jossain rintamamies talon lämmitysjärjestelmässä.

Ja kyllä ne WC ja predan koneet on käsittääkseni Fuji heavy industriesin japanissa valmistamia koneita, eli ihan täysin samoja sähköjä myöten. Tosin eikös predatorin valmistus ollu jo melkein lopetettu kun wildcat rantautu meille?

Ja jos tää nyt jotain ärsytti niin voi mennä saunan taakse ja kuristaa ittensä omalla vyöllään. Kiitos ja anteeks
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Toi 1300km hyppää jotenkin silmille ja pahasti. :evil:
Kaveripiiristä löytyy supermoto harrastajia aika tavalla ja niistä pyöristä(Ktm,Husa,Husqvarna) eniten huoltoa taitaa vaatia husaberg 650.
Kone on yksipyttyinen ja siitä on puristettu jo tehtaalla hyvin tehoja pihalle.(tottakai niitäkin jälkikäteen vielä viritetään)
Siinä saa öljyjä vaihdella kerran viikossa ja venoja säätää vähän väliä.(huolto ohjeen mukaan)

Mutta ei sentään niissäkään joudu mäntää vaihtelemaan öljynvaihdon yhteydessä.... :lol: :lol:
Kuvasteita
Vastaa Viestiin