Dynojet suutinsarja / Foreman 500 -05/-06

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Tuoppi
Noppeli

Dynojet suutinsarja / Foreman 500 -05/-06

Viesti Kirjoittaja Tuoppi »

Olen haeskellut suutinsarjaa Foremaniin täysipainoisemman ruokinnan aikaansaamiseksi, mutta törmäsin hieman ristiriitaisiin tietoihin tuon oikean sarjan suhteen. :?
Hondani on ostettu -05 lopulla, mutta rungosta löytyy tarra jonka mukaan peli on -06 mallistoa.

Dynojetin sivut http://www.dynojet.com/jetkits/atv/honda.php väittää oikean sarjan Foremaniin olevan Q115. Rubiconin vastaava olisi Q109

Saksalainen putiikki sen sijaan
http://www.atb-tuning.de/shop/?herstell ... 0&steps=10
väittää Q115:n olevan Rubiconin sarja ja Q109:n kuuluvan Foremaniin. :shock:

Onko joku arvoisa kanssamönkijä tullut hommanneeksi Foremaniinsa / Rubiconiinsa suutinsarjaa (tai muuten vaan omaa tietämystä näistä jutuista), niin mikähän mahtoi olla sarjan mallinumero?

Tosin lähes samoihin tuloksiin voisi päästä ilman kallista suutinsarjaa modifioimalla luistin jousta, nostamalla neulaa, isommalla pääsuuttimella ja hieman avaamalla pilottiruuvia, mutta ei tällaiseen hakuammuntaan viitsisi ryhtyä, kun joku on jo aikaansa kuluttanut näiden asioiden miettimiseen.
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Kyllä -05 ja -06 foreman/rubicon pysyy samana,ei niissä ole muutoksia tullut.

dynojettiin tulee erilainen neulakin ja suuttimet ovat erilaisia kuin esim.keihin.Ja mitä poraamiseen niin en lähtisi siihen,pitää olla aika tarkat vehkeet ettei poraa päin hanuria.Suuttimet maksaa n.3€/kpl että ennemmin maksaa sen kun porailee..

ja mitä noita linkkejä kattelin niin ainoa ero on että tulee toiseen vähän isompia suuttimia mukaan.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Tuoppi
Noppeli

blue Honda Trx kirjoitti: ja mitä noita linkkejä kattelin niin ainoa ero on että tulee toiseen vähän isompia suuttimia mukaan.
Oli niissä lisäksi neulat eri tyyppiä ja Q115:n mukana tuli vielä luistin jousi, mikä taas Q109:stä puuttuu.

Tässä olen asiaa lisää tutkittuani ja kyseltyäni tullut siihen tulokseen, että tuolla saksalaisessa puodissa on mennyt koodit sekaisin.
Kaikkialla muualla, missä olen suutinsarjoja kyseisiin vehkeisiin nähnyt myynnissä, on juuri tuo Q115 tarkoitettu Foremaniin ja Q109 Rubiconiin.
Lisäksi vielä Dynojetin tekninen tuki vahvisti asian olevan näin.

Mutta mikä parasta, näitä sarjoja on ilmestynyt tuonne Bikefoxin sivuille, vieläpä edullisempaan hintaan mitä saksassa, joten sieltä menee suutinsarja ja K&N:n suodatin tilaukseen. :D
blue Honda Trx
Tracks

noista dj:n suuttimista olen kuullut paljon huonoja asioita ameriikoista,useimmat ostaneet keihinin suurempia suuttimia vaan dj:n tilalle,hain tänään 160 keihin suutin koska dynojetin suurin suutin on pienempi kuin rinconin vakiosuutin.... :roll: :shock:

nyt menen talliin säätämään uudestaan.
opelman1
4WD

Viesti Kirjoittaja opelman1 »

Onko Tuoppi saanut suutinsatsin hondaan? tuliko huomattavaa eroa vakioon verrattuna?
mima
3WD
Mönkijä:: Polaris 1000XP

Viesti Kirjoittaja mima »

Mitenköhän saisin tohon riconiin lisää potkua? Jos joku tietää valaskaa mua. Suuttimilla ja vapaanmin virtaavalla suodattimella kai? Niin ja kiinnostaa tietää mitä maksaa virittely
opelman1
4WD

mima kirjoitti:Mitenköhän saisin tohon riconiin lisää potkua? Jos joku tietää valaskaa mua. Suuttimilla ja vapaanmin virtaavalla suodattimella kai? Niin ja kiinnostaa tietää mitä maksaa virittely

http://www.keskustelu.sammysatv.com/vie ... php?t=1347
mima
3WD

Jousta on jo lyhennetty. Mutta lisää pitäs potkua saada
opelman1
4WD

Tossa on jotain juttuu rinconin viriosista
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... sc&start=0
blue Honda Trx
Tracks

mima kirjoitti:Mitenköhän saisin tohon riconiin lisää potkua? Jos joku tietää valaskaa mua. Suuttimilla ja vapaanmin virtaavalla suodattimella kai? Niin ja kiinnostaa tietää mitä maksaa virittely
itse ostin MbrP putkiston,k&n suodattimen ja dynojetin,vääntöä tuli lisää.sen olen nyt lumisella jäällä huomannut.veljen rincon jää kuin nalli kalliolle kun ampaistaan menemään....no ei nyt ihan mutta jää kumminkin.Ja 2:s vaihteella vetää paikaltaan nokan pystyyn ilman tankoonvetämisiä :wink: (minkä vaikona teki 1:s vaihteella)
mima
3WD

blue Honda Trx kirjoitti:
itse ostin MbrP putkiston,k&n suodattimen ja dynojetin,vääntöä tuli lisää.sen olen nyt lumisella jäällä huomannut.veljen rincon jää kuin nalli kalliolle kun ampaistaan menemään....no ei nyt ihan mutta jää kumminkin.Ja 2:s vaihteella vetää paikaltaan nokan pystyyn ilman tankoonvetämisiä :wink: (minkä vaikona teki 1:s vaihteella)
Mahtaskohan toimia ilman putkiston vaihtoa? Siis pelkän suodattimen ja dynojetin kanssa. Vai käykö ahtaaksi orkkis putkisto?
blue Honda Trx
Tracks

mima kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti:
Mahtaskohan toimia ilman putkiston vaihtoa? Siis pelkän suodattimen ja dynojetin kanssa. Vai käykö ahtaaksi orkkis putkisto?
auttaahan se vähän,mutta parhaan tuloksen saat kun vielä ostat sen putken tai modifioit vähän änkkäriä... :wink:

2" ulostulo ja vähän porailet väliseiniä änkkärissä.

http://www.rinconriders.com/ sieltä löytyy pirusti asiaa rinconista,sieltä kun luet Mudchukerin juttuja,sillä tuntuu olevan hitosti tietoa jeteistä ja muutenkin piristämisestä.
Tuoppi
Noppeli

opelman1 kirjoitti:Onko Tuoppi saanut suutinsatsin hondaan? tuliko huomattavaa eroa vakioon verrattuna?
Kyllähän on suutinsatsi ja suodatin ollut jo pitkään, mutta hävettää ihan tunnustaakin, että paikalleen en ole niitä vielä kerinnyt laittamaan. :oops:

Raporttia tulee varmasti, kunhan saan osat paikalleen.
opelman1
4WD

Mistä hankit osat ja paljonko piti pulittaa??
Tuoppi
Noppeli

opelman1 kirjoitti:Mistä hankit osat ja paljonko piti pulittaa??
Tilasin Bikefoxista :

http://www.bikefox.fi/shop/products.php?g1=df13ed

Suutinsatsin hinta oli tuo 56 euroa, suodattimen hintaa en nyt muista tältä istumalta, mutta tais olla se kalliimpi osa tätä tilausta.
Vastaa Viestiin