Honda 680 EFI Kylmäkäynnistys

Keskustelua Honda mönkijöistä.
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

nipapn kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti:
nipapn kirjoitti: Lähtikö käyntiin??? Honda?
sehän on selvä asia,no problemos :wink:
Ajattelin vaan ku noin huokailit, että on nykiminen ja starttailu vieny voimat....
mikä ihmeen nykiminen ja starttaaminen????

hondassa on ihan sähköstartti......pitääkö pollet vetää käyntiin sitten? :lol: :lol: :lol: :wink:

Tuo minun emäntä vei minun voimat kun äsken oltiin saunassa... :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

Minen Pollesta tiiä ku en oo heppamiehiä......
Polariksessa mulla ei oo ees narua......
Eikä vissiin ees sähköstarttia, tai mää oon ainaki aina käyttäny sitä avaimen vääntö kikkaa

Nyt ymmärrän... Se emäntä istutti sut kiukaalle.....
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
blue Honda Trx
Tracks

nipapn kirjoitti:Minen Pollesta tiiä ku en oo heppamiehiä......
Polariksessa mulla ei oo ees narua......
Eikä vissiin ees sähköstarttia, tai mää oon ainaki aina käyttäny sitä avaimen vääntö kikkaa

Nyt ymmärrän... Se emäntä istutti sut kiukaalle.....
kuuman kiukaan päällehän mä jouduin.... voi olla että siellä ilmeni jotain pieniä nykimisiä:lol: :lol: :wink:
Jackmeister
4WD
Mönkijä:: Cana 400 -11

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

äkänen on emäntä hondamiehellä.. :lol: minulta se kääntää vaan vellikupin väärinpäin jos ilmaisen ajatukseni esim. uudesta mönkijästä :oops:
blue Honda Trx
Tracks

Jackmeister kirjoitti:äkänen on emäntä hondamiehellä.. :lol: minulta se kääntää vaan vellikupin väärinpäin jos ilmaisen ajatukseni esim. uudesta mönkijästä :oops:
:lol: :lol: :lol:
rincon680
2WD

Uusia uutisia kylmäkäynnistykseen?

Viesti Kirjoittaja rincon680 »

Hei
Omalla 680EFI:llä nyt 100km takana ja kaksi kertaa olen tämän kamppeen käynnistänyt ulkoilmasta. Ensimmäisellä kerralla ulkona +5c ja eka startista käyntiin. Toisella kerralla oli -5c, ja meni ainakin 10 starttikierrosta. Kaasuun en koskenut startin aikana. Täytyy sanoa että kylmäkäynnistys ongelma taitaa olla systemaattinen vika tässä mallissa.

En oleta että mönkijäni tulisi yli -15c lämpötilasta käynnistyä (enkä edes kokeilisi), mutta mielestäni perusominaisuudet tulisi säilyä alta -15c. Johan autossakin huomaa että kun lämpötila menee yli -15c, jokainen uusi pakkasaste heikentää huomattavasti ominaisuuksia.

Onko teillä uusia uutisia tähän liittyen? Omani runkolätkän mukaan -07 malli.
Mönkijällä voi ajaa aina
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Itse joudun ajamhan Yammun Rhinolla päivittäin, hyvin käynnistyy aina -25 pakkaseen saakka. Kovemmissa pakkasissa sitten roikkaan kuten autokin. Kyllähän se tuntuu kylmältä istahtaa kivikovalle penkille...

Auttaisiko lisäaine tankkiin? Eikös niitä ole masinooleja tai jotain? Kuulemma sitä ei kannata litroittain laittaa, kun on sen verran väkevää/kuivaa tavaraa ja voi kuluttaa moottoria.

Efi kyllä pitäisi käynnistyä aina kuin palmun alta. Olisikohan jopa tietokone-boxissa säätöarvot brasilian lämphön? Kannattaa tarkistaa tuolta jenkkifoorumilta, siellä kun on näitä pikkaisen enempi liikhellä. Tässä linkki:

http://www.atvfrontier.com/Forums/viewforum/f=5.html

t.Veli-Pekka
blue Honda Trx
Tracks

Se on juu totta mitä veli-pekkha sanoi että Efin pitäisi kyllä lähteä käyntiin kovassakin pakkasessa.aika ihmeelliseltä kuullostaa kun kyseessä vielä honda..
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei muuta kuin pajalle tutkittavaksi mikä on ongelmana. Bensan sekaan ei saa laittaa Masinolia tai vastaa koska kyse on ruuttakoneesta, ruiskujärjestelmä ei tykkää hyvää noista lisäaineista.

Hondamiehelle voisi sanoa että aika normaalilta kuulostaa kun kyseessä on Honda ja pakkanen... :wink: :lol:

vitsivitsivitsi... :oops:
Kylätason mönkijäkuski
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei siinä muuta tarvitse olla, kuin ohjelmisto ei ymmärrä, että voi olla niin kylmää.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Villekilleri
4WD

Viesti Kirjoittaja Villekilleri »

luin jostain en enää muista mistä, että 07 mallissa on muutettu efiä toimivammaksi
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

EFi:t on siitä kivoja laitteita että siihen saa tehtyä helposti päivityksiä kun niitä tulee. Kannattaa ilman muuta olla yhteydessä paikalliseen huoltoon jos vaikka olisi tullut uusi ohjelmaversio.
Kylätason mönkijäkuski
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Vanha juttu. Ruiskun kartta loppuun, n. -20 asteeseen ja sen jälkeen ei osaa laittaa seoksia kohdalleen. Nyttemmin ovan paremmin lähteneet käyntiin, mutta edelleen ovan vähän nihkeitä starttaamaan nuo Hondan EFI:t Tämä ei ole provo, vaan livenä nähty 4 koneen toimesta. Se ei ole rakenteen vaan ohjelman ongelma. Huollossa pitäisi pystyä lataamaan ruiskun ohjausyksikköön kylmiin olosuhteisiin sopiva kartta. Kyllä muuallakin maailmaa on kylmää, ei pelkästään Suomessa.

Ja suomessa mitään kylmää ole, ihan kevätkeliä pukka everidei.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Nolona tunnustan että olen juottanut kyllä myös ruiskukonheille masinolit ja etanolit, tärpätit ja sinolit, raidit ja offit, kaikki mitä olen hyllystä löytänyt hädän tullen...

...kyllä toimii. Eikös se ruiskusysteemi ole eräänlainen pakkosyöttö-ruutta, samahan se mitä herkästi palavaa sinne pukkaa. :lol:

t.mie
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Mehukatti unohtu. :D
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Vastaa Viestiin