Warn puskulevysarja

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Minä
2WD
Mönkijä:: Honda TRX 420 FE ´08

Warn puskulevysarja

Viesti Kirjoittaja Minä »

Jos hakkisi Warnin puskulevyn ja sen etuasennussarjan niin kuinka helppo homma asennus olisi ja saako levyn sitten aina tarvittaessa helposti irti? Ylipäätään ei ole mitään kokemusta puskulevyistä, niin kiinnostaisi tämä kiinnityssysteemi. Hondasta löytyy Warnin vinssi niin pystyisikö tätä hyödyntämään levyn nostossa?
jamzgu
Noppeli
Mönkijä:: Can-Am 800R XT-P

Re: Warn puskulevysarja

Viesti Kirjoittaja jamzgu »

Itse kasasin juuri tänään oman Warnin levyn. Se on keskikiinnityksellä, mutta samantapainenhan noissa se kiinnitys mekanismi taitaa olla. Aura ei ole ollenkaan vaikea kasata, mikäli hieman ohjeista ymmärtää. Auraan tulee mukana, tai ainakin minulla tuli eräänlainen väkipyörä, joten sen kautta saa vinssin vaijerin/narun kätevästi kiinni. Huomenissa asennetaan vielä tuo työväline runko cannamin masuun kiinni, ja ei muuta kuin lumia odotellessa täällä Etelä-Suomessa.. 8) Mönkijän pohjaan asennettavassa osassa on ''korvat'' johon auran saa kiinni kätevästi kahdella tapilla. Itse levy kiinnitetään kahdella pultilla masusta tulevaan ''jatko-osaan'' (pahoitteluni mutta en tiedä sen hienoa nimeä..) :roll: Toki etukiinnityksellä olevan auran kiinnitys tapahtunee hieman erilaisesti.. Juoruja kuulin että tuo etukiinnityksellä oleva aurasatsi saattaa käydä jonkun verran keskikiinnitystä enemmän rungon päälle kunnon kasoja auratessa..
apo
6WD
Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja apo »

Minä kirjoitti:Jos hakkisi Warnin puskulevyn ja sen etuasennussarjan niin kuinka helppo homma asennus olisi ja saako levyn sitten aina tarvittaessa helposti irti? Ylipäätään ei ole mitään kokemusta puskulevyistä, niin kiinnostaisi tämä kiinnityssysteemi. Hondasta löytyy Warnin vinssi niin pystyisikö tätä hyödyntämään levyn nostossa?
Itse asennuksesta en osaa sanoa, mutta olettaisin, ettei kovin kummoinen ole, yleensä nuo Warnin tekeleet sopii kohtuu hyvin.
Levyn kiinnitys ja irrotus on helppoa, taitaa olla helpompaa, kuin keskikiinnityksellä oleviin (ei tarvii kontata koneen alla).
Vinssi sopii hyvin levyn nostoon.
"Hyvin suunniteltu on aloitusta vajaa valmis"

Uudenmaan Mönkijät Ry
Minä
2WD

Joo kiitoksia paljon.
Tällaisen sivun löysin: http://www.warn.com/atv/plows/provantag ... rder.shtml
Tuossa ihan hyödyllistä tietoa oli kanssa tosta systeemistä ja lista kiinnitysosista mönkijämalleittain.
Löytyyköhän noita asennusohjeita jostain netin syöveristä niin vois etukäteen katsella? Lähinnä kiinnostuis mihin se "Front plow mounting kit" kiinnittyy. Kiinnittiikö se jotenkin siihen mönkijän etuiritilään vai? ( http://www.warn.com/atv/plows/provantag ... _kit.shtml )
Mtl
2WD
Mönkijä:: Polaris Sportsman 550

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Moro,

Paketti kans hakusessa. Onkos kellään Warnin puskulevyä ja IB:n pohjapanssaria? Olikos se niin, että etukiinnityksellä oleva kiinnitysosa menee kiinni mönkijän runkoon ilman IB-panssarin modausta ja keskikiinnityksellä taas vähä pitää porailla?

Mtl

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Mtl kirjoitti:Moro,

Paketti kans hakusessa. Onkos kellään Warnin puskulevyä ja IB:n pohjapanssaria? Olikos se niin, että etukiinnityksellä oleva kiinnitysosa menee kiinni mönkijän runkoon ilman IB-panssarin modausta ja keskikiinnityksellä taas vähä pitää porailla?

Mtl
Mulle tulossa Ib:n panssari ja Warnin etukiinnitteinen aura.
Panssarista pitää leikata yks ylöstaitettu pikku lipare pois keulasta molemmin puolin runkoa, palat on niin pieniä ettei vaikuta pohjan suojaukseen, eikä etenemiseen maastossa.
Keskikiinnitys pohjassa haittaa enemmän, koska aina jää auran kiinnitys "nököt" panssarin alapuolelle ja tarttuu maastossa kaatuneisiin puihin ja kiviin.
Minä
2WD

Saa nähä millanen talvi on tulossa eli kannattaako hankkia tuota puskulevysarjaa ...
Laitoin tuosta etukiinnityksestä Warnille USA:an postia, niin laittoivat minulle liitetiedostona pdf:nä asennusohjeet tuohon "neljäkakskymppiseen" Hondaan. Vinssin taakse näyttäisi asennus tulevan.
pommipoika
Tracks
Mönkijä:: Can-am 500 max T3

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

warnin etukiinnitteiset levyt molemmissa karhuissa, hyvin toimivat =D> ei tuo keskikiinnitys sopinut ns. harrastelijakäyttöön, etukiinnityksen nyt saa suht siististi irti alle kahteen minuuttiin.
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
pusikkoon
Tracks
Mönkijä:: 2012 Foreman

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Tuli itsekin hankittua tuota Warniksi brändättyä kiinanrautaa. Sen verran pehmeetä tavaraa tuntuu tuo keskikiinnikekin olevan, että päätin suosiolla vahvistaa sekä jatkaa työvälinerunkoa ja istuuttaa sen jo olemassa oleviin kiinnityksiin. Muutenkaan ei kovin luottamusta herättävä ratkaisu tuo muutamalla putkiklemmarilla kiinni tuleva kiinnityslevy. Etukiinnitys vaikuttaa tässä suhteessa rakenteellisesti fiksummalta (ainakin Catin kohdalla) ja jostain luin että olisivat nuo etuasennussarjat olisivat jenkeissä valmistettu. Muut osat tuleekin sitten Kiinasta ja se on kyllä helppo havaita raudan pehmeydestä :D
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Vastaa Viestiin