Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Mites toi laahain homma noissa 800 -07 ?
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Kyllä tuo käsittääkseni on ns. "riskiryhmässä". Sen laahaimen voi helposti tarkastaa, ku nappaa venakopan auki ja kattoo, onko laahaimet kuluneet. Kannattaa välillä tuo nokkaketjun kiristin nollata. Siitäkin taitaa olla ohjeet jossain täällä foorumilla.
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Luojan kiitos että vein pajalle huoltoon niinkuin aina ennenkin enkä alkanu ite roplaamaan, siellä tiesivät kattoa nuo laahaimet, eipä tuommoinen asia ole tullut mieleenkään kun tämä outti on ollut hyvinkin toimiva laite... Oisihan se ylläri joskus tullut kun ois vaan huristellu menemään. Huoltovälinä olemma pitäneet 100h.
Nyt selvisi 683 eur. kustannuksella 300h huolto + laahaimet ym. kilkkeet. Miten lie kun ajaa niin kauan kun kulkee.......?
Nyt selvisi 683 eur. kustannuksella 300h huolto + laahaimet ym. kilkkeet. Miten lie kun ajaa niin kauan kun kulkee.......?
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Toi on hyvä neuvo. Itelläkin laahain petti ja sen seurauksena jako oli hypänny yli,remontti sen mukainen... onneks oli vielä takuuta kaks viikkoa jäljellä
Huoltomies totes mulle et nyt on-10 mallin laahaimet paikoillaan, jotka on parannetut versiot noista vanhoista joiden kans on ongelmia ollut. Siellä on ilmeisesti metalliliuska vahventamas rakennetta. Eli onks niitä heikompia laahaimia vielä noinkin pitkään-tiedä häntä,mut kannattaa tarkkailla.

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Aattelin jossain vaiheessa itse huoltaa nelisatkua...
Redlinea ostin kun sattui jo muutama purkki olemaan jemmassa.
Ölppää 3 litraa + suodatin
Etuperä LS 500ml
Takaperä non-LS 250ml
Ilmanputsari ja bensasuodin
Onkos tässäkin venttilisäädöt imu 0.10 / pako 0.15 ?
Tunteja 124h/4600km, 50h huolto tehtiin n. 74h kohdalla niin siitä +50h olisi tuo "100h" huolto ajankohtainen.
Redlinea ostin kun sattui jo muutama purkki olemaan jemmassa.
Ölppää 3 litraa + suodatin
Etuperä LS 500ml
Takaperä non-LS 250ml
Ilmanputsari ja bensasuodin
Onkos tässäkin venttilisäädöt imu 0.10 / pako 0.15 ?
Tunteja 124h/4600km, 50h huolto tehtiin n. 74h kohdalla niin siitä +50h olisi tuo "100h" huolto ajankohtainen.
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30 Syys 2011 19:50
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Himanka, Kalajoki
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Tuli pari viikkoa sitten hommattua ensimmäinen mönkijä. Vähän pihalla siis vielä näistä vehkeistä... Can-Am Outlander 400 EFI -08 on pihassa. Ajettu 2200 km.
Nyt pitäisi ainakin öljyt vaihdella, kunhan ehtii. Ohjemanuaalia minulla ei ole, siksi muutama kysymys:
- Onko moottorin/vaihteiston ölytilavuus todellakin 3 litraa?
- Mitä öljyä suosittelette ympärivuotiseen käyttöön?
- Mitä öljyä etuperään ja perään?
- Mikä sytytystulppa?
- Mistä kannattaisi tilata Canan osia, neuvokaapa hyvä nettikauppa
Kaikki vinkit olisi tervetulleita, pääsisi alkuun tämän harrastuksen kanssa.
Nyt pitäisi ainakin öljyt vaihdella, kunhan ehtii. Ohjemanuaalia minulla ei ole, siksi muutama kysymys:
- Onko moottorin/vaihteiston ölytilavuus todellakin 3 litraa?
- Mitä öljyä suosittelette ympärivuotiseen käyttöön?
- Mitä öljyä etuperään ja perään?
- Mikä sytytystulppa?
- Mistä kannattaisi tilata Canan osia, neuvokaapa hyvä nettikauppa

Kaikki vinkit olisi tervetulleita, pääsisi alkuun tämän harrastuksen kanssa.
Can-Am Outlander 400 EFI -08
-
- 6WD
- Viestit: 308
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 22:20
- Paikkakunta: Oulunseutu, Can-am Outlander 570 T3
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Kyllä, öljytilavuus on reipas 3 litraa. Tuossa ei ole erillisiä vaihteistoöljyjä kuten isommissa on. Vaihtoväli on pikkulohkossa 50h.
Suosittelen BRP:n omaa öljyä. Itsellä on Mobil 1 5W50, mutta se ei ole vaihteiston toiminnan kannalta paras vaihtoehto.
Etuperään BRP:n oma öljy. Taakse käy muistaakseni esim. Mobil SHC 75W90, mutta oljytilavuus on niin pieni että "kannattaa" laittaa samaa kuin etuperään. Takaperää EI täytetä täyttökorkin alalaitaan saakka (ei sitten likimainkaan!).
BRP users club sivuilta voit hommata ohjekirjan (PDF), ja googlella varmasti löytyy myös huoltomanuaalin PDF kopio.
Suosittelen BRP:n omaa öljyä. Itsellä on Mobil 1 5W50, mutta se ei ole vaihteiston toiminnan kannalta paras vaihtoehto.
Etuperään BRP:n oma öljy. Taakse käy muistaakseni esim. Mobil SHC 75W90, mutta oljytilavuus on niin pieni että "kannattaa" laittaa samaa kuin etuperään. Takaperää EI täytetä täyttökorkin alalaitaan saakka (ei sitten likimainkaan!).
BRP users club sivuilta voit hommata ohjekirjan (PDF), ja googlella varmasti löytyy myös huoltomanuaalin PDF kopio.
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Ajattelin seuraavassa huollossa tarjota reinolle uudet jäähynesteet. Passaakos tuohon laittaa ihan tota vihreää perusglykolia, ettei tarvi mitään eksoottisempaa?
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Canan/brp oma neste ainakin näyttäis olevan ihan perusvihreetä tavaraa. Varmaa en tiedä onko tuo erikoista nestettä vai peruslitkua. Kävin vielä kattomassa purkista, valmiiksi sekoitettua 50/50 suhteessa ethylene glykolia ja deionisoitua vettä.
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Tack! Eiköhän sinne sitte uskalla lurauttaa ihan perustavaraa sisälle. 

-
- 3WD
- Viestit: 93
- Liittynyt: 15 Helmi 2010 18:44
- Mönkijä:: Can-am Outlander 650 XT 2010
- Paikkakunta: uusikaupunki
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Mites castrollin syntrax ls 75w-140 toimii etuperässä? Kellään kokemuksia? Vai onko mobilin mobilube syn ls 75w-90 parempaa?
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
menikö paikallekin tähän rahaanMatti K. kirjoitti:Luojan kiitos että vein pajalle huoltoon niinkuin aina ennenkin enkä alkanu ite roplaamaan, siellä tiesivät kattoa nuo laahaimet, eipä tuommoinen asia ole tullut mieleenkään kun tämä outti on ollut hyvinkin toimiva laite... Oisihan se ylläri joskus tullut kun ois vaan huristellu menemään. Huoltovälinä olemma pitäneet 100h.
Nyt selvisi 683 eur. kustannuksella 300h huolto + laahaimet ym. kilkkeet. Miten lie kun ajaa niin kauan kun kulkee.......?

pano se on huonokin
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Tottahan toki, ehjättynä ja huollettuna. Aina kuitenkin tarkistelen kotosalla ajan kanssa huollon jälkeen jotta on kaikki ok. Näinhän siis EI tarvitsisi tehdä jos juuri huollosta koneen hakee mutta mutta... Nyt oli unohtunut rasvata tukivarsien puslat ja vetarien nivelet, iteppä rasvailin. Muutoin en isommin voi moittia käyttämääni pajaa (Fennomotor, Kempele) Oikein asiantuntevaa porukkaa on siellä töissä, joskus jottain unohtuu heiltäkin...
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
"Oikein asiantuntevia kirurgeja on siellä töissä, joskus jottain unohtuu heiltäkin..."Matti K. kirjoitti:Oikein asiantuntevaa porukkaa on siellä töissä, joskus jottain unohtuu heiltäkin...
Jos laite on määräaikaishuollossa ja siitä maksetaan niin ei asiakkaan kuulu huollon jälkeen alkaa paikkailemaan huollon tekemättömiä töitä, noottia korjaamon suuntaan että on jatkossa huolellisempi.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Aloinpas tekeen ekaa huoltoa rekkuun niin eiköhän heti alkanu vastustaan 
ruuvasin öljypropun pois nii tulipas sitte kierteet mukana kiva kiva ajattelin et koitan et pitääkös se vielä laitoin mutterin kiinni ja minusta kiristi vielä oikein hyvin mut laitoin öljyt sisälle nii eiköhän alkanu propusta tippuun öljytippoja
noh eipäs voi mittään pitää alkaa etsiin jostain helicoil sarjaa et sais uudet kierteet
Osaakos joku äkkiseltään sanoa et onks se m8 pultti 1.25 nousulla?

ruuvasin öljypropun pois nii tulipas sitte kierteet mukana kiva kiva ajattelin et koitan et pitääkös se vielä laitoin mutterin kiinni ja minusta kiristi vielä oikein hyvin mut laitoin öljyt sisälle nii eiköhän alkanu propusta tippuun öljytippoja

noh eipäs voi mittään pitää alkaa etsiin jostain helicoil sarjaa et sais uudet kierteet

Osaakos joku äkkiseltään sanoa et onks se m8 pultti 1.25 nousulla?